A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kawasaki

EN500 Vulcan 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Choppernek látszó motor

Szöveges ítélet

A Kawasaki korabeli kisköbcentis, folyadékhűtéses, kéthengeres, szíjhajtású soft- choppere. Az amerikai modellek Vulcan néven futnak. Krómozott első sárvédő, mérföldes óra, Vulcan logó a tankon. Az Európába gyártott modelleken fényezett sárvédő, km-es óra és EN jelzésű tanklogó van. Itthon főleg amerikai modellekkel találkoztam.
A motor a Kawasaki klasszikus túramotorjának, az ER5- nek a blokkját kapta meg, tehát a 500 cm3- jéhez 50 Le társul, ami egyedülálló ebben a chopperkategóriában, még a jóval később gyártott Yamaha XVS650 DragStar- ban is csak negyvenegykét paci nyerít. A többi korabeli japán kischoppernél (Suzuki LS650 Savage, Yamaha XV535) pedig egyértelműen erősebb, köszönhetően a túramotor- szívnek. Kimondottan dinamikusan lehet vele haladni, végsebessége pedig nálam 160km/h- nál volt. Persze a dinamikus haladás és teljesítményére adott 8 pont az "osztálytársaihoz" képest értendő.
Tény, hogy nemcsak pöfögni, hanem motorozni is lehet vele, a vázgeometria és a futómű az, ami a chopperes vezetést jobban igényli. A fékek- elől szimpla tárcsa, hátul dob - szódával és motorfék- rásegítéssel elmennek. Mivel első igazi nagymotorom volt, ezért nem igazán feszegettem a határait. A testtartás kényelmes rajta, laza- vagány, viszont hosszabb úton elfáradt a derekam, az utasülés nem támasztja, bár úgy néz ki. Hamár utasülés, annak a kényelméről annyit, hogy a barátnőm elaludt rajta mögöttem. Ehhez mondjuk kellett a háttámla kényelme is.
Korábban robogóim voltak 50-es és fölfelé, egy 400 cm3-es Suzuki Burgmanra cseréltem a Vulcant. Amerikai modell volt, a megvásárláskori 45.000 futásteljesítmény mérföldben értendő! Eléggé leharcolt állapotban került hozzám, a teljesség igénye nélkül:

- rozsdás vascsővel lett megtoldva mindkét kipuffogó, amit baloldalt felkarcolt az oldalsztender.
- a dobokból ki volt szedve a tompító, a motor hörögve üvöltött, az előző tulaj szerint "jó kis Harley- s hangja van"...
- csak a baloldalon volt tükör, valami vaskeresztes krómos borzalom, az is lógott.
- a hozzá való oldaltáskák merevek, repedtek és végtelenül koszosak voltak.
- az oldaldekliről le volt szedve a "vulcan" felirat mindkét oldalon.
- a tankról le volt szedve a logó, a csepp alakú, eredetileg szürke színű rész kékre lett fújva.

Műszakilag rendben volt, indult, ment, megállt, ezért mentem bele a cserébe, gondoltam, majd rendbe rakom.

- mivel nem a gyári hanem széles szarvkormány volt rajta, azzal nem kellett foglakoznom. A gyári olyan, mint a kemping biciklik kormánya volt anno...
- vettem rá a rajta lévő gumihenger helyett egy pár normális markolatot, krómos- bordást, gumibetétekkel. Másfél óra féktisztítós- szappanosvizes kínlódás után fel is mentek a nem tudom honnan szerzett kormányra.
- kapott egy pár tükröt, choppereset, de szolidat.
- volt rajta utasháttámla, bukócső és kényelmi lábtartartó, azokat fenn hagytam.
- rendeltem a Kawasakitól "vulcan" logókat és tanklogókat. Egy vagyon volt, valami 24.000 Ft volt a 4 fémmatrica.
- levakartam a tank tetejéről az "egy haverom készítette" sárkányos- nonfiguratív matricaborzalmat.
- levakartam az oldaldeklikről a gyári dekormatrica maradékát, a legecset.hu- s Bertalan fényező pedig telibe fújta az egész gépet a gyári sötétkék színnel, majd feltettük a matricákat.
- vettem rá Puig chopperplexit, nemcsak kényelmesebb volt a szélvédelemmel, de a kinézete is sokat komolyodott.
- elvittem a gépet a Sima Teamhez, gyártottak rá normális kipuffogócsövet, raktak a dobba tompítást, így morgós- kedves hangja lett. Társasházas szűk utcában lakom, ezernyi ablak, korán megyek dolgozni, este jövök, kellett a csendesség, meg amúgy sem szeretem, ha egy motor üvölt.

Szóval sok munkával és pénzköltéssel egy nagyon tetszetős, láthatóan chopper külsejű motorom lett. Imádtam.
Műszakilag sosem volt vele semmi baj. Futóműve elfogadható, váltó normálisan használható, mondjuk volt ideje összekopni. Miután hozzám került, kapott új olajat, gyertyákat, légszűrőt. Mindig elindult, ment baj nélkül, pedig decemberben még, március elején pedig már mentem vele és ne feledjük az óra ekkor közel 50.000 mile-t mutatott. Egyszer- kétszer elkezdett rángatni, durrogni, karburátortisztítás orvosolta a problémát. A szíjhajtás egy álom volt, ma is visszasírom. Egy idő után elkezdett nyekeregni, a keréktengelyt egyenesbe állítva ez megszűnt.
Ezen a legelső modellen még kormányra szerelt dupla óracsoport van, egy km- óra napi számlálóval (ez utóbbi fontos, mert nincs üzemanyag- visszajelző) és egy másik a visszajelző lámpáknak. Az utóbbit tartó lemezfül letört, Baumaxból 500 Ft-ért vettem hasonlót.
Az EN500- hoz sok kiegészítő kapható ma is, bukócső, Sissy bar (utasháttámla), oldaltáskakonzol, stb. Mivel ER5 blokkos, ezért alkatrész is van, ha kell, idomokat, tankot, miegyebet is kapni az E-bayről, bár nekem ezekre szerencsére nem volt szükségem.
Mivel akkor kezdtem nagymotoros pályafutásomat, próbálgattam, melyik a nekem való motor, hamar megvolt a következő, még ki nem próbált motortípus: a sornégyes sport-túra. Így fájó szívvel, de lecseréltem egy 600-as Fazer-re.
Az EN500 Vulcan egy jó áron megvehető, megbízható, jó teljesítményű, már chopper formájú és méretű motor, aki ismerkedni akar a chopperezéssel, vagy általában a motorozással, ne habozzon ezt választani.

Hibalista

- Óratartó konzol eltört, karburátort többször tisztítani kellett.

Ide hordtam szervizbe

Surányi Zoltán, Gödöllő. Ügyes, korrekt, nagy tudású, nem drága. Folyton rengeteg munkája van, néha kapkodni kénytelen. A következő motoromat is hozzá hordtam.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Kawasaki M3. Sit tibi terra gravis.

Értékelése: 1

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1990
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 45000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? AN400 Burgman Következő motorja? FZS600 Fazer
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kawasaki

További ítéletek (285 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

ZRX 1100 - 2000
2016.01.25 18000   -

Ninja 250 R (249 cm3) - 2008
2013.12.08 4000   -

A Kawasaki "Yamaha DT125"

KMX125 - 1987
2012.10.21 0   -

1. motorom. Amerikában

En 500 1996 (500) - 2001
2007.02.05 20000   5,0

2hengeres nyomaték 4hengeres hang! Sok mindenre jó!

ZRX 1100 - 1999
2015.05.27 8000   -

A Bevezető...

Er-5 2001 (498) - 2006
2010.01.03 15700   -

A Dög

ZX-6R - 2002
2010.03.20 14000   -

A HD utánzatok.

Vn 900 Cl 2006 (903) - 2007
2008.05.09 15500   2,0

A Japán narancs

Z1000 - 2017
2023.01.26 12000   -

A Kawa

Kawasaki ER-6f (649 cm3) - 2006
2019.01.08 8000   -

A Kawa 600 as naked indulója

Er-6n 2006 (649) - 2006
2007.11.14 18000   4,0

A Szorgos Vízhordó (3 éves lett)

Kaw Er-5 2001 (498) - 2006
2011.02.10 33000   5,0

A ZÖLD SZÖRNYETEG

Zx-9r 1994 (900) - 1997
2009.02.27 10000   3,0

A búsképű lovag

Er-6n - 2006
2010.09.02 3300   -

A fekete zúzógép

Gpx 750 1987 (750) - 1986
2007.01.26 12000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 19