A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kawasaki

ER5 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Élmény és megbízhatóság kis pénzért

Szöveges ítélet

Első nagymotorom, egy Simson SR50 után ültem át rá, szóval elég nagy volt az előrelépés.

Az 50LE papíron leírva nem tűnik valami soknak, de egy 220 kilós motort azért eléggé lendületesen meg tud mozgatni. :) 5-6 másodperc alatt megvan neki a 100, és 150-160-ig teljesen jól gyorsul, utána már kelletlen. 2000-2500-as percenkénti fordulattól már használható, és kiszámíthatóan jön meg az ereje felfelé haladva, 4000-től él igazán. Hajlandó elforogni akár 11.000-ig is, de igazából csak 7-8000-ig érdemes pörgetni, utána már csak a hangja nő. Úgy gondolom, hogy tempós közlekedéshez és egy kis vidámkodáshoz is elegendő a teljesítménye, de (a kismotorról átszokás után) nincs meg rajta a "bazzegleszakadafejem" érzés, senki se keresse ilyen célból.
Cserébe a benzinkúton nem érnek meglepetések, legalábbis negatívak biztosan nem. A megtett kilóméterek alatt a legkisebb fogyasztásom 3,8l, a legnagyobb 6,1l, az átlagos pedig 4,3l volt, pedig nem vezetek lassan.
Használtam egyedül és utassal is, a plusz egy főt azért megérzi, de kisebb távokat (100-150km) simán meg lehet tenni vele különösebb megerőltetés nélkül. Ennél hosszabb utakat nem sokszor tettem meg vele, de akkor már előjött a zsibbadás és az elgémberedés.
Az elől egy tárcsa, hátul dobfék teljesen jól megfogja a motort, én sosem éreztem kevésnek. Könnyen lehet dönteni, felegyenesedni se durván akar, élvezetesen és tempósan lehet vele kanyarodni, de ennek ellenére azért nem egy sportmotor.
A megbízhatóságot és a fenntartási költségeket tekintve szinte hibátlan. Mindig menetkész volt, csak a kopó/fogyó dolgokat kellett cserélni rajta. Illetve egyetlen dologra mégiscsak kellett költenem, ez a kipufogó volt. A gyári dob a modellváltásig gyenge pontja a típusnak, ciripelni kezd, elrohad a belseje és a lamellák zörögnek benne. Viszont jó hír, hogy teljesen jó áron lehet hozzá E-jelzéses, kivehető szűkítős "sportdobot" kapni, amivel az amúgy is élvezhető hangja átmegy vadállatba.
A szervizelését mindig magam végeztem, minden átlagos teendőt egyszerűen meg lehet csinálni rajta (olaj és szűrők cseréje, fék- és hűtőfolyadék, valamint gyertyacsere). A szelephézag-állítást és a karburátor szinkronizálást is én csináltam meg, de egy átlagjúzer azért ennek ne álljon neki, bármelyik motorszervizben pár ezer forintért elvégzik.

Összességében nagyon szerettem a kis Kawát (múltidőben, mert sajnos nemrég adtam el költözés miatt). Ahogy írtam, az első nagymotorom volt, még egyetemistaként vettem a nyári diákmunkából és ösztöndíjból befolyt pénzeimből, előttem egy olasz hölgy birtokolta.
A motort igazából bárkinek ajánlom, kivéve akik izommotort akarnak, mert ez a vas nem arról szól. Ez egy toleráns és uralható kezdőmotor, egy fillérekből fenntartható és megbízható közlekedési eszköz vagy akár szórakozás azoknak, akik nem igényelnek emberfeletti teljesítményt, és szeretik a sorkettes blokk karakterét és hangját (speciel nekem nagyon bejött, főleg az új dobbal :D).

Hibalista

- Kipufogó dob - ~40.000Ft

Ide hordtam szervizbe

Saját magam szervizeltem, nem volt nagy ördöngösség.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1998
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 17000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kawasaki

További ítéletek (285 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

ZRX 1100 - 2000
2016.01.25 18000   -

Ninja 250 R (249 cm3) - 2008
2013.12.08 4000   -

A Kawasaki "Yamaha DT125"

KMX125 - 1987
2012.10.21 0   -

1. motorom. Amerikában

En 500 1996 (500) - 2001
2007.02.05 20000   5,0

2hengeres nyomaték 4hengeres hang! Sok mindenre jó!

ZRX 1100 - 1999
2015.05.27 8000   -

A Bevezető...

Er-5 2001 (498) - 2006
2010.01.03 15700   -

A Dög

ZX-6R - 2002
2010.03.20 14000   -

A HD utánzatok.

Vn 900 Cl 2006 (903) - 2007
2008.05.09 15500   2,0

A Japán narancs

Z1000 - 2017
2023.01.26 12000   -

A Kawa

Kawasaki ER-6f (649 cm3) - 2006
2019.01.08 8000   -

A Kawa 600 as naked indulója

Er-6n 2006 (649) - 2006
2007.11.14 18000   4,0

A Szorgos Vízhordó (3 éves lett)

Kaw Er-5 2001 (498) - 2006
2011.02.10 33000   5,0

A ZÖLD SZÖRNYETEG

Zx-9r 1994 (900) - 1997
2009.02.27 10000   3,0

A búsképű lovag

Er-6n - 2006
2010.09.02 3300   -

A fekete zúzógép

Gpx 750 1987 (750) - 1986
2007.01.26 12000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 19