A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kawasaki » Versys 2008 (650)

Versys 2008 (650) 

Az ítélet értékelése
4,3(4 db)

Zöld Mindenes

Szöveges ítélet

Előélete: Fél évesen vettem 600 km-rel egy 3 gyerekes apukától (mai napig nem értem, miért választotta ezt a motort, lumbágóra hivatkozva adta el). Szerintem jó vétel volt, a motor kb. zsírúj, én járattam be. Később fórum hozzászólásokból derült ki, hogy a kedves előző tulaj elfelejtette megemlíteni, hogy sikeresen feldöntötte a motort álló helyzetben (törött lábtartó, de vételkor nem látszott, mert gumi még fogta) és autóstöltővel töltötte az akksit. Becsületére legyen mondva, hogy akksiból legalább vett újat, bár a kifolyt akksisav itt-ott megmarta a vázat, fesszabályzót, stb.

Mire használom: munkába járásra és túrákra. Balkáni 6 napos túrát zokszó nélkül bírta (3000 km).

Gumik: gyárilag Dunlop D221 gumik vannak rajta, ezek tapasztalatom szerint vizes úton elég csúszósak.

Futómű: elöl-hátul állítható rugóelőfeszítés és húzófokozati csillapítás. Személy szerint csak a hátsót állítottam, mivel a gyári beállítás 68 kg-os vezetőt feltételez (105 kilómhoz ez kicsit kevésnek tűnt).

Ülés: mivel keskeny, ezért hosszú utakon kényelmetlen tud lenni. Minél hátrébb ül az ember, annál kényelmesebb, mivel ott szélesebb. Én egyhuzamban Bp. - Balaton távot toltam le (kb. 200 km), akkor már örültem, hogy leszállhatok. Hosszabb használat után is úgy tűnik, h 1-2 óránként érdemes kicsit kinyújtózni (100-200km). Utas eddig még nem panaszkodott a hátsó ülésre és márkatársak utasaitól is azt hallottam, hogy kényelmesnek mondható a hátsó ülés is.

Pakolhatóság: gyárilag nulla, egy szerszámos tasak és egy U lakat fér el az ülés alatt. Nekem gyári 29 l-es hátsó doboz van rajta, abba egy zárt bukó és ez-az még befér (kesztyű, tárcsafékzár, lánc, defektspray), városban megfelel.

Fogyasztás: 4 l körül alakul, nekem a 19 l-es tankba még nem sikerült 16 liternél többet beletankolni. 400 km-t gond nélkül elmegy egy tankkal. Két emberrel kb. 4,5-5 liter csuklótól függően.

Szélvédelem/plexi: szélvédelme nem sok van, a plexi véd valamit, de az én magasságomhoz a gyári kicsi, vettem Givi nagy túraplexit, azzal kicsit elviselhetőbb, de szélzaj így is van. Ekkora magassághoz valszeg nincs jó megoldás, vagy csak az ülésleültetés súlyos pénzekért.

Lábtartó: külön mesélnék róla, mivel az enyém törött volt, mikor vettem. A gyáriból 1 db 17200 forint (!) és a kialakítása olyan, mintha egy félcső lenne, ezért gyengének tűnik, valamint a gumi nem cserélhető rajta (fixen bele van öntve). Sokat keresgéltem, mivel a motor új és a lábtartó típuslistákban nem találtam sehol, végül "bármi olcsóbb, mint a gyári" alapon vettem rá utángyártott Kawasaki lábtartót (párja 7e), ami simán rámegy, vastag fém és a gumi is cserélhető rajta.

Bukócső: nekem Givi van rajta, amiről azt írják mindenhol, hogy csak 2010 utáni modellekre jó, pedig simán felmegy a 2007-2009-es modellekre is. Egyetlen apró probléma: első lánckerék deklijének alsó csavarjából le kell vágni 5mm-t, hogy vissza lehessen tenni, ha már fent van a bukócső.

Hátrányok:

- itthon kevés fogy(ott) a motorból, gondolom ezért nehezebb hozzá kiegészítőket találni normális áron
- láncvédő kb. semmit se véd (az egész kb. 20 cm hosszú)
- nincs hátsó sárvédő, pedig a fesszabályzó eléggé védtelen helyen van
- fényszóró beállítás nagyon macerás (le kell venni az oldalelemeket, ahhoz meg először a plexit)

Előnyök:

- digitális benzinszint-kijelző (ER-6-on pl. csak figyelmeztető lámpa van)
- állítható futómű
- egyedi megjelenés (pláne, hogy kevés futkos belőle egyelőre)

Ha az 1000es Versys kardános lenne, gondolkodás nélkül megvenném. Így inkább valami kardános sport-túrában gondolkozom (pl. FJR 1300), ha majd ezt "kinövöm", de ez egyelőre még messze van. :)

Hibalista

- semmi
- 1000-es szerviz: olajcsere/szűrőcsere, átvizsgálás (20e)
- lábtartót cseréltem, mert előző tulaj álló helyzetben feldöntötte és a vége letörött (rámegy a ZX-ekhez való gyári lábtartó, utángyártott párja 7e)
- 6000-es szerviz: olajcsere/szűrőcsere, fékolajcsere, átvizsgálás, láncfeszesség-állítás (20e)
- 12000-es szerviz: olajcsere/szűrőcsere, gyertyacsere (iridiumos, szóval elég felesleges, de inkább cseréltettem), légszűrőtisztítás, átvizsgálás (26e)
- 18000-es szerviz: olajcsere/szűrőcsere, átvizsgálás (12e)
-

Ide hordtam szervizbe

Kawasaki DiósdKiváló márkakereskedés, 1000-es szerviznél végig a gép mellett állhattam, kérdezhettem hülyeségeket a szerelő sráctól. Volt, hogy záróra után tudtam csak odaérni (le volt beszélve persze) és simán fogadtak. Átiratást is náluk csináltattam, gyorsan és pontosan ment minden. M. Gábor, a márkakereskedés vezetője nagyon közvetlen, jókat beszélgettem vele és a Kawasaki Lime Party-ra is ő hívta fel a figyelmemet, ezúton is köszönet érte!

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Kawasaki Ivanics: teljesen meg vagyok elégedve velük, korrekt, pontos és gyors munkát végeztek a 6000-es szerviznél

Red Line Motors Kft. : teljesen meg vagyok elégedve velük, korrekt, pontos és gyors munkát végeztek a 12000-es, 18000-es szerviznél. "Kawás" Józsi, a szerelő, egy igazi szaki, barátságos, mindent elmagyaráz, lehet tőle kérdezni, tanácsokat ad. Külön pirospont a szerviznek, hogy kedvezményt biztosítottak nemrég alakult klubunknak, ami azóta sajnos megszűnt.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 600
Megbízhatóság (9) Vezetett km 23000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja? Yamaha FJR 1300
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kawasaki

További ítéletek (285 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

ZRX 1100 - 2000
2016.01.25 18000   -

Ninja 250 R (249 cm3) - 2008
2013.12.08 4000   -

A Kawasaki "Yamaha DT125"

KMX125 - 1987
2012.10.21 0   -

1. motorom. Amerikában

En 500 1996 (500) - 2001
2007.02.05 20000   5,0

2hengeres nyomaték 4hengeres hang! Sok mindenre jó!

ZRX 1100 - 1999
2015.05.27 8000   -

A Bevezető...

Er-5 2001 (498) - 2006
2010.01.03 15700   -

A Dög

ZX-6R - 2002
2010.03.20 14000   -

A HD utánzatok.

Vn 900 Cl 2006 (903) - 2007
2008.05.09 15500   2,0

A Japán narancs

Z1000 - 2017
2023.01.26 12000   -

A Kawa

Kawasaki ER-6f (649 cm3) - 2006
2019.01.08 8000   -

A Kawa 600 as naked indulója

Er-6n 2006 (649) - 2006
2007.11.14 18000   4,0

A Szorgos Vízhordó (3 éves lett)

Kaw Er-5 2001 (498) - 2006
2011.02.10 33000   5,0

A ZÖLD SZÖRNYETEG

Zx-9r 1994 (900) - 1997
2009.02.27 10000   3,0

A búsképű lovag

Er-6n - 2006
2010.09.02 3300   -

A fekete zúzógép

Gpx 750 1987 (750) - 1986
2007.01.26 12000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 19