A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Keeway » Focus 2006 (49)

Focus 2006 (49) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Olcsó, apróbb hibákkal, de jól néz ki és megbízható

Szöveges ítélet

Édesapám vásárolta munkábajáráshoz, az előző tulaj nem volt tisztában a fizika törvényeivel, ennek következtében könnyebb térdsérülés, a kormány néhány fokkal való elcsavarodása és a műanyag idomokon horzsolás és kisebb repedések, valamint eltűnt a kilóméteróra spirál belseje... Mivel neki nem volt túl kényelmes, illetve néha nem indult el, a testvérem használta egy kis ideig, de elege lett belőle, mert a munkahelyéről hazafelé nem akart elindulni...
Nekem egy Yamaha Mint közel 20 éves robogóm volt, de ez mindig elindul, bár hidegben fél percig kellett önindítózni...Miután ezt eladtam, megvettem a mindenki által megútált Keewayt, gondolván, hogy nem lehet olyan nagy gondja, majd én megjavítom.
Ez így is történt! Mindenkinek ajánlom figyelmébe a javítást, amely képekkel illusztrálva megtalálható a honlapomon is (www.acdrian.extra.hu).
-A hibajelenség az volt, hogy hidegen néha nem akart indulni, benzin befecskendezésre viszont azonnal röffent.Az automata szivató csere nem segített, ezért szétszedtem a karburátort (legalább 5-ször), mire rájöttem, hogy gyári hibáról van szó:
A szívató alatt van egy furat, amiból induláskor a vákum kiszippantja az üzemanyagot egy réz csövön keresztül, aminek a tetején van négy szemmel alig látható furat. A probléma abból adódik, hogy ez túl sok levegőt enged a csőbe, ezért nem tudja felszívni a benzint. A javítást nagyon egyszerűen megoldottam: Forrasztó-ónnal beforrasztottam a felső két furatot, így már pöccre indul. Kis idő múlva meg úgyis lezár a szivató, ezért az sem lenne túl nagy baj, ha kicsit több benyát szív fel ilyenkor...
-Az akkumlátor egyszer megpusztult (ekkor még nem az enyém volt a motor), mivel télen benne maradt és nem volt használva 3 hónapig. Az ok nagyon irónikus: A riasztó, (ami egyébként nem semmi, mert akár gombnyomásra is indítható a motor) kikapcsolt állapotban is fogyaszt 2-3 mA-t, ezt átszámolva az akku 4-5Ah-s kapacitására azt kapjuk, hogy alig 2 hónap alatt teljesen lemeríti, ami miatt később tönkre is megy. A gyári akkumlátor csatlakozóját átalakítottam sarus kivitelre, mert így könnyebb kiszedni, és a zselés zárt (gondozásmentes) akku igénytelenebb és olcsóbb is.
-Évente érdemes leszedni a hajtóműfedelet, mert a szíjhajtás miatt keletkező gumireszelék beékelődik az önindító fogaskerekei közé és így az több áramot zabál és nem pörgeti úgy a motort. (Gumipor kivakarása a fogak közül, majd egy kis grafitos gépzsírral kenés javasolt , vigyázva, hogy ne kerülhessen rá az ékszíjra). Így az önindító nem 20A-es árammal gyilkolja az akkut, csak 5-10-el!!!
Mivel gyenge akkuval nem megbízható a gyújtás sem, én mindig hordok a csomagtartóban egy 7Ah-s zselés tartalékakkut arra az esetre, ha lemerülne, vagy rajta felejteném a "pilácsot". A sarus megoldásnak köszönhetően pillanatok alatt rá tudok csatlakozni a másik akku helyére, majd indulás után vissza az eredeti akksira (eddig egyszer már jól jött). Ha nem akarunk hoppon maradni, érdemes használaton kívüli időszakban (több hét esetén) kivenni az akkut és feltölteni, így biztosan pöccre fog indulni a gép.
- A hátsó fék ezen is elég hangosan nyikorog, ami elég égő tud lenni, de ennyi pénzért ne csodálkozzunk ilyen apróságokon. Egyébként a fékhatás nagyon jó (köszönhetően az első tárcsaféknek). A gumik aszfaltra valók! Nedves, poros úton csak nagyon óvatosan szabad manőverezni, mert könnyen meg lehet vele csúszni - különösen sáros útszakaszon! Mondjuk aki ilyen esős időben motorozik, magára vessen, ha száguldozik...
-Egyetlen dolog idegesített még: Valami zörgött, de kegyetlenül (ráadásul alapjáraton rezonált, ami piros lámpánál égő is egy zebra előtt állva...). Ennek oka az volt, hogy a jobb oldali fékkar olajtartályának a fedele hozzáért a műa. burkolathoz. Ez egy bármilyen rugalmas anyag közbeiktatásával örökre megszűntethető.

Összességében ez már egy nagyon megbízható motor, csak a gyermekbetegségek okait kell megérteni és megszüntetni. A karburátort sem tudták a szakszervízben megjavítani, mert nem is sejtették, hogy gyári hibás a szívató (újabb típusoknál nem volt rá panasz). Ami a vicc az egészben, hogy a motor Kínában készül Yamaha licensz alaphán, a fő hibaforrás (a karburátor) Japán gyártmányú...Egyszer elnézzük nekik nemde?

Mindenkinek csak ajánlani tudom: Az enyém a gyári fojtást kivéve 75-öt megy, és pöccre indul. A fogyasztása 3Liter, ha "nyomom neki", akkor 3,3L. Azért ez megnyugtató :).
65 fölött egy kicsit ráz a kormány, de mint említettem az előző tulaj közeli kapcsolatba került az aszfalttal, amitől egy kicsit üthet a kerék, de ez nem vészes. A km-óra (gépkocsival ellenőrizve) jól mér, viszont a benzin szint jelző egy kicsit többet mutat. Ajánlott 100-120km-enként tankolni, így senkit nem érhet meglepetés. Az üzemanyagrendszer ügyes védelemmel van ellátva, nem úgy, mint az előző motorom, amiből csak dőlt a benya, amikor lecsúszott a cső; ugyanis van egy membrános szelep a tank alján, ami csak akkor nyit ki, ha a motor felől vákumot kap egy csövön keresztül. Ha leszakadna a cső, és a motor leállna, pillanatok alatt elzárná az üzemanyagot, így nem maradnánk hoppon :).- Mégiscsak Yamaha...

Hibalista

- Hiányzó km-óra spirál pótlása 2000Ft
- Akkumlátor 3000Ft
- Automata szívató 1000Ft (kiderült, hogy nem ez volt a baja)..

Ide hordtam szervizbe

Dunaújvárosi Keeway szervíz és kereskedés

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

ÉN

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 1200
Megbízhatóság (9) Vezetett km 850
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Keeway

További ítéletek (182 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

TXM 125 - 2016
2018.04.02 5000   -

1 király masina

Matrix 50 2006 (49) - 2006
2009.03.01 9730   3,5

A Fekete Villám

Arn 2006 (49) - 2007
2007.08.25 2000   -

A Harmadik...

Focus 2006 (49) - 2007
1999.11.30 2950   -

A ZsebSárkány :)

Supershadow 2006 (248) - 2002
2007.05.21 3000   -

A brummogó haverom

Arn 2006 (49) - 2003
1999.11.30 1000   -

A csodálatos és megbízható Gocika

Goccia - 2010
2010.07.21 400   -

A fekete mágia

Arn 2006 (49) - 2006
2007.03.10 6800   -

A kawasaki színű kínai (japán és német beütéssel)

Matrix 50 2006 (49) - 2005
2007.01.18 6500   4,5

A keleti csapás

Supershadow 2006 (248) - 2002
2007.11.13 2500   -

A kis vadállat.

F-Act 2007 (50) - 2009
2014.11.04 10000   -

A kínai serpa!

rks - 2011
2014.06.29 16000   -

A kínai szeméthalmaz!

Supershadow 2006 (248) - 2002
1999.11.30 7000   -

A megfizethető polihisztor

Vieste XDV 300 - 2024
2024.11.06 2000   -

A sznobok réme, avagy a pénztárcabarát alternatíva

Hurricane 2006 (49) - 2004
2007.10.10 9000   1,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13