A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Keeway

Fact EVO 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Ráfizettem...de akkor is szeretem!

Szöveges ítélet

2012 tavaszán kezdődött.Tele lett a puttonyom az ingázással.Nagyjából 15 éve élek vidéken.30 km budapesttől.Két alternatíva van.Vonat,vagy busz.
Akik ugyanilyen távolságra laknak a fővárostól pontosan tudják,ismerik az érzést.Időre kell menni mindenhová.Mert ha nem akkor a következő „csak”egy óra múlva jön.Vagy jársz autóval.És fizeted az ezzel járó dolgokat.De ha az ember fia,mint ahogyan én is nincs túl eleresztve anyagilag,és már megjárta a poklot egy autónak nevezett hulladékkal tapasztalatlanul,akkor bizony biztonságosabbnak érzi ha van menetrend szerinti járat.
Viszont egy idő után kezd sok lenni a napi ingázás és a minimum 2 és fél 3 órás utazás.Arról már nem is beszélek,ha késik…kimarad…felsővezetékszakad…ottnincsmegállóm….technikaiokokmiatt….meg a munkabeszüntetek.
Tehát 12 év szorgos ingázás után döntöttem.Jármű kell mert vicc,hogy 20 km-re dolgozok az otthonomtól és mégis napi 4(igen jól olvasták) órát utazok,ami gépjárművel összesen 40 perc oda-vissza.
Mint írtam autóval már megjártam,és ugye pénzalap sincs.B kategóriás jogosítvánnyal mi jöhet még a lovaskocsin kívül szóba.
Motor 50 köbcentiig.
Addigi motoros tapasztalatom abból állt,hogy volt két simsonom és két babettám.Emlékeim annyi róluk hogy egy héten 4 napot mellettük térdeltem és próbáltam beindítani őket,vagy hazatoltam mert a próbaúton beadták az unalmast.Alkatrészállátás olyan amilyen.A hozzáértés szájhagyomány és sufnituning útján.
Akkor robogó,szintén ebben a kategóriában.
Na igen de milyet?honnan?mennyiért?Ki segít kiválasztani?
Az elsőre még tudtam a választ.Nem kiskerekűt,kistestűt,mert egyszer próbáltam ki és halálfélelmem volt rajta.
A többire pedig az internet adta lehetőségeket igyekeztem kihasználni.Ami a segítséget illeti,senki sem volt a deltasugarú környezetemben aki tudott volna érdemben bármit is mondani,vagy felkarolni:-gyere szépecsém majd én megmondom a tutit robogóügyben! megváltó mondattal.
Magam maradtam.Meg a temérdek információ amit olvastam,de már zúgott a fejem.Használtba nem merek belevágni.Akkor legyen új.
Ekkor került elém a Keeway Fact evo.
Régebben már nézegettem keeway robogókat,de akkor csak átfutottam rajta,és a”kínai kacat”bélyeg maradt meg a fejemben róluk.
Aztán az érzés egyre erősödött és sürgetővé vált ahogyan jött a tavasz és lett egyre jobban elegem a tömegközlekedésből.
Felkerestem az oldalt ahol megláttam és elindítottam a folyamatot.Persze hitelre,mert ennyi pénzem nem volt egyben.
Ma is emlékszem,hogy lopva munkaidő alatt adtam meg a vásárláshoz az adataimat,mert tilos volt telefont magunknál hordani.
Az egyik vezető úgy segített okmányokat faxolni,hogy betette a napi teendői közé nehogy kiszúrják,hogy mást csinál.
Hívás jön,kell még adat,mert ez és ez a bank nem fogadta el.
Újabb fogcsikorgató két óra.
Megvan a bírálat,enyém a gép,mikorra kérem a házhoz szállítást?
És 2012 április 12-én megérkezett a szabadságom kulcsa.
VÉÉÉÉÉGREEEE!
Ráültem és éreztem,hogy többé nem kell feleslegesen álldogálnom az állomásokon,és reszkető lábakkal figyelni a hangosbemondót,mikor hangzik fel a : Felhívjuk tisztelt utasaink figyelmét! Című anekdotát.
Mivel vadonat új gép volt,ezért azt mondtam adjuk meg ami jár.Márka szervíz!
A bejáratás után el is vittem egy viszonylag közel lévő helyre.A kiszolgálás,a szakértelem,és a hozzáállás rendkívül szimpatikus volt.Aztán eljött az ötezredik kilométer és a munkába menet hirtelen megállt a gép alattam.Telefonálás a szervízbe,szaktanácsadás, kis pihenő után újra indult.Elvittem átnézetni mert nyugtalanított a dolog.Nagyob hűtő ventillátort tetettek bele és megnyugtattak.Aztán újabb 1000 km után ugyanaz a jelenség leállás minden előjel nélkül.De ekkor már hallhatóan csörgött a motor is.Mivel 8000 km-ig garancia van rá visszavittem a jó fejnek vélt szerelőhöz aki ezzel küldött utamra:-Jó az…ilyennek kell lennie….meg ahonnan megvettem kellene visszavinni…
Most akkor ez nem keeway szerviz?De…de nem itt vásároltam.
??????
Elindultam a szervízből haza.Háromszor állt meg út közben,és az utcába már csak betoltam……..
Telefonálás.Szállítás szervezés.Irány Érd ahonnan megvettem.
Két hét után kaptam vissza.Mint kiderült egy 700 Ft-os alkatrész elkopása és egy 20 perces munka elejét vehette volna az egésznek.Elkopott az olajpumpát meghajtó fogaskerék ami a főtengelyen van.Gyakorlatilag a hengerfejem és a főtengelyem is gallyra ment miután nem volt olajozása a kétütemű motornak.Szerencsére normálisak voltak és garanciában cseréltek mindent.Onnantól kezdve hozzájuk vittem a gépet,bár a távolság(70 km)
elég nagy volt.
Mondhatnám,hogy itt elegem is lett,de nem.Mivel 0 tapasztalatom volt robogóval úgy voltam vele,hogy még viszonylag olcsón megúsztam és a saját pénztárcámon kitapasztalom a továbbiakat.Nos a kezdeti nehézség ellenére a szerelem ma is tart.A revíziókra rendszeresen elvittem.Amit tudtam itthon elvégeztem.A karburátor kipucolása beállítása,és a gyertyacsere,nem lehetetlen számomra.Amihez viszont nincs szerszámom és nem értek azt rábízom szakemberre.Az eddigi költségek néhány tízezer forintra tehetők nem számoltam pontosan.
Gyertyát cseréltem eddig négyszer.Izzót pedig egyszer.A távolsági még most is gyári benne.Az index gombjából kiesett egy rugó amit nem tudtam visszarakni.Az irányjelző így folyton működött és csak nehezen tudtam lekapcsolni.Ennek a cseréje kicsitt hosszabb idő volt,de mostanra már megtörtént.A revízión a kötelező dolgokon kívül(olaj légszűrő)eddig szíjat és görgőket cseréltek.Most a 15000-ik kilóméterét tölti nálam.Revízióra már nem viszem.A szerelő srác mondta akihez,vittem érdre,hogy felesleges,mert ha továbbra is így használom komolyabb baja nem lesz neki,inkább csináljam meg ha tudom magam,mert a szervíz költség magas és neki le kell számolnia a főnökével.Rendes volt mert így is lenyelt egy két dolgot amikor mentem hozzá. 
Hogy miért szeretem?
Mert a gyaloglás és a tömegközlekedés legjobb ellenszere.És persze az élmény.Bár nem hasít többel 65-nél nekem ettől a géptől ez elég.És még -5 fokban is húztam a szarvát bár úgy be kellett öltözzek hozzá,hogy akkor is könnyezett a szemem,bár inkább ezt a hidegnek tudhatom be.
Persze kéretlen kibicek mindig akadnak és mondják a magukét :-Miért ilyen kínai vacakot vettél amikor…..?
De csak hallgatom őket,mosolygok.Nekem megfelel.Amire kell arra tökéletes.Még a gázpalackot és az öcsém műbőr irodai székét is hazavittem rajta.Az utóbbiról kép sajnos nincs,de állítólag érdekes voltam az út szélén hasítva,a fehér dobozzal ami a hátamra volt szíjazva 
A poros dombos horgásztóhoz vezető utat már számtalanszor megjárta,és még a sár sem fogta meg.
Bár most már kezdem kinőni.De mégsem tudok igazán megválni tőle.Sokat is fizettem a részletre,meg valahogy nincs szivem akárkinek odaadni.
Most felkészítem a szezonra és járok vele.Bár autót azóta már vettem,de ezzel gazdaságosabb.Meg azért mégiscsak egy motor valahol.
Kicsit olyan megmagyarázhatatlan a kötődés.Lehet ha használtan veszek egy hasonlót nem érezném ugyanezt.Első is,és új korában került hozzám.
Szerintem ez sokszor többet ér az embernek mint maga a gép.
Egyszóval ráfizettem….de akkor is szeretem.

Hibalista

- gyertya
- ékszíj
- görgők
- olajpumpát meghajtó fogaskerék(Sajnos az elkopott és így a főtengely és a hengerfej is)
- izzó
- index kapcsoló
-
-

Ide hordtam szervizbe

Robogó 17 kereskedés
Eleinte kedves,de csak amíg veszel tőle ezt-azt,de a garanciánál csak a saját eladású gépeit hajlandó szerelni...nem értem miért.

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Érd Motorcenter
Kedvesek segítőkészek.Sajnos az a brigád aki volt már nincs ott,meg a távolság miatt sem viszem már oda a gépet.

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2012
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Keeway

További ítéletek (182 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

TXM 125 - 2016
2018.04.02 5000   -

1 király masina

Matrix 50 2006 (49) - 2006
2009.03.01 9730   3,5

A Fekete Villám

Arn 2006 (49) - 2007
2007.08.25 2000   -

A Harmadik...

Focus 2006 (49) - 2007
1999.11.30 2950   -

A ZsebSárkány :)

Supershadow 2006 (248) - 2002
2007.05.21 3000   -

A brummogó haverom

Arn 2006 (49) - 2003
1999.11.30 1000   -

A csodálatos és megbízható Gocika

Goccia - 2010
2010.07.21 400   -

A fekete mágia

Arn 2006 (49) - 2006
2007.03.10 6800   -

A kawasaki színű kínai (japán és német beütéssel)

Matrix 50 2006 (49) - 2005
2007.01.18 6500   4,5

A keleti csapás

Supershadow 2006 (248) - 2002
2007.11.13 2500   -

A kis vadállat.

F-Act 2007 (50) - 2009
2014.11.04 10000   -

A kínai serpa!

rks - 2011
2014.06.29 16000   -

A kínai szeméthalmaz!

Supershadow 2006 (248) - 2002
1999.11.30 7000   -

A megfizethető polihisztor

Vieste XDV 300 - 2024
2024.11.06 2000   -

A sznobok réme, avagy a pénztárcabarát alternatíva

Hurricane 2006 (49) - 2004
2007.10.10 9000   1,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13