A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Keeway » Hurricane 2006 (49)

Hurricane 2006 (49) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Tehetséges kezdő

Szöveges ítélet

Vadonatújan került hozzám 2005 májusában. A kezdeti hibák nem értek teljesen váratlanul, mégiscsak kínai. Most viszont már elég megbízható, néha előjön ez-az, de nagyon olcsó hozzá minden. Motorikusan semmi gond nem volt vele, mindig könnyen indul, keveset fogyaszt, megbízható. A bejáratásra nagy gondot fordítottam, a fojtás is csak fokozatosan lett eltávolítva, mire minden kikerült már 2968 km-t mutatott a számláló. Végsebessége most óra szerint 75 km/h, tartósan a 70-et bírja, de szakadéknak hátszéllel nem lehetetlen a 80 sem. Semmi különös tuning nincs, csak gyári, vagy azzal megegyező alkatrészek kerültek bele. Nyáron itthon használom (Bakony) itt a fogyasztás 2,5 körül alakul, tavasszal és ősszel Budapesten, ott már 3 l, a telet garázsban tölti. Az eddigi 6977 km teljesítéséhez 199,48 l 95-ös benzin folyt le a torkán 56124 Ft értékben, ez nagy átlagban 2,86 l/100 km. Ja igen, a motor 49 ccm-es egyhengeres, léghűtéses, kétütemű, fekvő benzinmotor, az olajat külön tartályból adagolja. A kis motor megfelelően rugalmas, szépen pörög fel, hangja a klasszikus jól ismert kétütemű. Csak szintetikus motor- ill. hajtóműolaj került bele, a légszűrőt 1000-1500 km-enként tisztítom.
A külső ugyebár szubjektív, szerintem elmegy, bár elölről egy kicsit bamba. A "műszerfal" viszont igényes. A sebességmérő mellé benzinszint-jelző jár (meglehetősen pontatlan, de kiismerhető), kilométer-számláló és egy-egy visszajelző lámpa az olajszintnek, az irányjelzőnek és a távolsági fénynek, a számlap fehér, a megvilágítás narancssárga. A műanyagok egyébként igen gyatrák, az összeszerelés borzalmas (volt).
Elöl hidraulikus tárcsafék van, a kínaiak szerint ABS-szel, de ez valójában csak egy nyomáshatároló, amivel valóban beállítható a blokkolásmenteség bizonyos körülményekhez (azaz száraz aszfalthoz). Hátul bowdenes dobféket van. A rendszer elég hatékonyan működik, ha gond van lehet rá számítani.
A futómű elég kemény, nagyobb úthibákon felüt, a hosszanti útbordák is nagy odafigyelést igényelnek. A kis kerekekkel párosítva rossz úton elég kellemetlen, a puha ülés javít a helyzeten. Kanyarban egyébként elég jó, de a tajvani gumik, hát... Majd lecserélem őket egyszer. Viszonylag jó úton azért kényelmes, bőven 100 km felett is mentem már vele egy nap alatt (270 km a rekordom), nem lett semmi bajom, hely van bőven, két személy is utazhatna, ha a szabályok engednék, még lábtartó is van. Az időnként előforduló hibáktól nem kell megijedni, viszonylag olcsón és könnyen javíthatók. Eddig még sosem maradtam vele az út szélén, és ha menni akartam, mindig indult. Mindent összevetve a pénzét feltétlenül megéri, alacsony fenntartási költségű, egyszerű jármű, mellyel azért megfelelő sebességű utazás lehetséges.

2008.01.25. A fenti számokat módosítanám: 9762 km, 280,08 l nafta 76302 Ft értékben 2,86 l/100 km fogyasztás ill. 7,8 Ft/km benzinköltség. Ha minden rá költött forintot figyelembe veszünk (olaj, biztosítás, szervizek, alkatrészek, egyéb kellékek), akkor 20,55 Ft jut egy megtett km-re.

2008.06.26. Megejtettük a 12000 km-es olajcserét és átvizsgálást. Az olajon kívül más nem kellett bele. A kis blokk továbbra is hibátlan, pöccre indul hidegen-melegen és még mindig elég erős, viszont a műanyagokról a festés nagy darabokban elkezdett potyogni, és sajnos megállíthatatlannak tűnik. Az aktuális számok: 11984 km, 343,1 l 95-ös 95555 Ft-ért, ami továbbra is 2,86 l/100 km átlagfogyasztást valamint 7,97 Ft/km benzinköltséget jelent, az összköltség pedig 19,09 Ft/km.

Hibalista

- Kezdettől fogva beázó fényszóró - garancia 0 Ft, de háromszor vittem vissza...
- 309 km első fényszóróizzó csere (nem bírta a vizet...) 1290 Ft
- 480 km garanciális átvizsgálás 6500 Ft (Veszprém)
- 1027 km garanciális átvizsgálás 6500 Ft (Veszprém)
- 1690 km fojtáskiszedés első ütem 9900 Ft
- 2190 km féknyerget tartó csavar törése - garancia 0 Ft + garanciális átvizsgálás 938 Ft (Szentendre)
- 2720 km első fényszóróizzó csere 750 Ft
- 2968 km fojtáskiszedés 2. ütem 3900 Ft
- 4086 km olajcsere, átvizsgálás 4000 Ft
- 4330 km gyertyacsere 1120 Ft
- 4680 km szíj és görgők cseréje 7000 Ft
- 4725 km középsztender eltörött - javítás 2000 Ft
- 6592 km akksicsere 3200 Ft
- 6830 km kipufogót elhagytam, bilincsek, tömítések pótlása 3500 Ft
- 6840 km légszűrő csere 1200 Ft
- 7789 km olajfolyás a váltóból - szimeringek, olaj cseréje+első főfékhenger tömítésének cseréje 3500 Ft
- 8681 km első fékbetétek cseréje 2052 Ft
- 8703 km gyertyacsere 970 Ft
- 8865 km főfékhenger megszorult - csere + fékfolyadék cseréje 5190 Ft
- 10077 km benzinszűrő és a két hátsó indexbúra cseréje (beázás) 87+2x389 Ft
- 11551 km első fényszóróizzó csere 1500 Ft
- 11872 km első sárvédő elrepedt, javítás műanyaghegesztéssel 2000 Ft
- 11999 km olajcsere, átvizsgálás 2000 Ft
-
-

Ide hordtam szervizbe

Márkaszervizek (garancia ideéig)
Tatai és Társa Veszprém: A hozzáállás minősíthetetlen, a szakértelem úgyszintén. A beázó fényszóróval többször mentem vissza, rákenték az összes létező tömítőanyagot, ami csak létezik, cseréről hallani se akartak, én meg nem erőltettem, szerintem az új se lett volna jobb... Az árak horribilisek (itt egy tűzkarika 500 Ft, Szentendrén ugyanaz 59 Ft!!!)
Vezérképviselet Szentendre: Valamivel jobb, de van még mit tanulniuk. Egyszerű alkatrészek sem voltak raktáron!!!

Újabban az alkatrészellátással nincs gond, de a kiszolgálás a béka feneke alatt van még mindig!

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

FR Bakonynána + saját magam
Na ez már sokkal jobb

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 12067
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Keeway

További ítéletek (182 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

TXM 125 - 2016
2018.04.02 5000   -

1 király masina

Matrix 50 2006 (49) - 2006
2009.03.01 9730   3,5

A Fekete Villám

Arn 2006 (49) - 2007
2007.08.25 2000   -

A Harmadik...

Focus 2006 (49) - 2007
1999.11.30 2950   -

A ZsebSárkány :)

Supershadow 2006 (248) - 2002
2007.05.21 3000   -

A brummogó haverom

Arn 2006 (49) - 2003
1999.11.30 1000   -

A csodálatos és megbízható Gocika

Goccia - 2010
2010.07.21 400   -

A fekete mágia

Arn 2006 (49) - 2006
2007.03.10 6800   -

A kawasaki színű kínai (japán és német beütéssel)

Matrix 50 2006 (49) - 2005
2007.01.18 6500   4,5

A keleti csapás

Supershadow 2006 (248) - 2002
2007.11.13 2500   -

A kis vadállat.

F-Act 2007 (50) - 2009
2014.11.04 10000   -

A kínai serpa!

rks - 2011
2014.06.29 16000   -

A kínai szeméthalmaz!

Supershadow 2006 (248) - 2002
1999.11.30 7000   -

A megfizethető polihisztor

Vieste XDV 300 - 2024
2024.11.06 2000   -

A sznobok réme, avagy a pénztárcabarát alternatíva

Hurricane 2006 (49) - 2004
2007.10.10 9000   1,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13