Az agyonüthetetlen: tank, málhás szamár, útitárs
Szöveges ítélet
Sokáig kellett nyaggatni engem, hogy bicikli helyett motorozzak. Kerékpárral sokat jártam, ha melózni kellett menni, naponta 60-80 km-t is letekertem a Balaton-parton. Mivel nem közvetlenül a parton lakom, a hazafelé út már igencsak emelkedett. Egy-két 40 fokban hazatekerés után kezdtem morfondírozni, hogy lehet, jobban megérné, mint nyüglődni a biciklivel vagy a napi 7 buszjárattal... Aztán egyszer rávettek, hogy fogjak papírt, ceruzát és számológépet: mennyit ingázom naponta, mennyi idő busszal és biciklivel, busszal mekkora költség ez bérlettel és anélkül. És ha ezt a távolságot egy olyan motorral tenném meg, ami 2,2 - 2,5 liter körül eszik, mennyibe kerülne. Hát, a számok magukért beszéltek (az állandó jegyvásárlás havonta kb. 35-40ezer, a bérlet 17800, míg motorral a legjobban fölfelé kerekített számok is megálltak 13-14ezernél). Jó, vegyünk robogót...
Jó, de milyet? Ki jön nekem segíteni, hogy ne palizzanak át? Hogy kell egyáltalán kezelni???? Kavarogtak bennem a kérdések, de végül megoldódott a dolog: ajánlottak egy pesti motorszerelő srácot. Vele Budapesten volt egy találkozó, ahol a műhelyben megmutatta a bent álló Agility-ket: "na, ilyet nézz az interneten, keresgélj a környéken". Neten persze Siófokhoz képest 50 km-es körzeten belül Agility-t nem hirdettek, de elég hamar sikerült találni egy használt motorokkal foglalkozó helyet, ahol inkább csak hobbiszinten állnak a dolgokhoz hozzá, viszont a neten hirdetett zsákbamacskákhoz képest kb. 30ezerrel olcsóbban megúsztam, garanciát is vállalt, és az eredeti osztrák papírokat és igazolást az ottani forgalomból kivonásról, mindent megkaptam. A pesti szerelő lejött Siófokra a használt motorokkal foglalkozó emberkéhez.
Addig még életemben nem vezettem motorizált kétkerekűt, amíg el nem jött a nagy nap: 2013. pünkösdje. Először a pesti ismerősöm próbálta ki, nézegette, ment vele egy rövidke kört. Túl sokat nem mondott azon kívül, hogy nagyon szép a hangja, de az arcára volt írva, hogy minden rendben van a motorral, ezt ő is elfogadná szívesen. Végülis ő dolgozik naponta ilyenekkel, ismeri a típust... Ennyi meggyőzött, hogy aláírjam az adás-vételit, amit azóta sem bántam meg.
Röpke két hónap alatt beletettem 3600 km-t, többször tettem meg az utat kisfalumtól Budapestig - nagyrészt - a 7-es úton, lakott területen kívül nyélgázon, napi szinten megyek vele 3 km-t a szántóföldeken át vezető földutakon, ahol majdnem tengelyig süllyed a porba száraz időben, használtam esőben, toltam 1 km-t a sárban úgy, hogy centi vastagon belepte mindenét, szóval, nem épp a legkíméletesebb körülmények között kínzom szerencsétlen motort. De jól bírja a kiképzést, akárcsak meredek hegynek föl, mert az is van az útvonalon: szintkülönbség kb. 150-190 méter 2 km-re elosztva. Egyszerűen agyonüthetetlen. És még a fogyasztása is jobb, mint amit a típusról hallottam/olvastam: 1,9 - 2,0 liternél többet nemigen evett eddig.
Eddig a tankoláson kívül amit ráköltöttem:
egy szett tükör: egyik oldalán az eddigi egyetlen borulásomkor sikerült letörni, másik oldalán egy béna helyen való parkolás után - nagy motyóval megpakolva persze - induláskor nem tudtam megtartani, aztán eldőlt, rá a tükörre,
egyszer elfolyt az összes olaj, mert meglazult egy tömítés: a szerelő bevitte utánfutóval a műhelybe, amiért kért pénzt, illetve lemosta a motort, de a többi a garanciába bele lett számítva,
olaj- és légszűrőcsere,
egy újabb légszűrő-tisztítás,
két javítás a berúgókarhoz kapcsolódó bizonyos alkatrészeknél - pontosabban csere,
néhány mosás.
Mindenki, akivel találkozom és kicsit is ért a motorokhoz, gyönyörködik a formájában és a hangjában. Jó érzés, hogy mások is mennyire tudnak örülni annak, hogy milyen elégedett vagyok a motorral. Nem bántam meg. Csak ajánlani tudom! :)
Hibalista
- Tömítés csúszott el a motorblokkban.
- Berúgókar környékén két alkatrész cserélve.
Ide hordtam szervizbe
Budapest
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Siófok
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 9472 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3600 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | l |
Előző motorja? | Neuzer Altrix Trek női vázas kerékpár | Következő motorja? | Na, ilyen nem hiszem, hogy lesz. :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |