2év történet egy kis etz-vel
Szöveges ítélet
Sziasztok!
először szót ejtenék a motor megvételéről. Egész nyáron dolgoztam mint a szorgalmas kis gyerek a cukorkaboltban. Néztem Hondákat, Yamahákat de ezeknek az áruk sajnos megütöték az én szintemet. Végül elkezdtem nézegetni az mz-ket is de sok motornak az ára magas volt az állapotához képest. Végül egyik ismerősöm beajánlotta a rozsdás kis mz-jét 30000forintos áron. A motor végül elhoztam üzembetartóival mivel sok munka volt rajta és már 2006-ban lejárt rajta a műszaki vizsga. Biztosítás szintén levolt járva rajta. Amikor hazafele jöttem elég bizonytalan volt a motor. Az első teleszkópban nem volt olaj és elég nagyokat koppant egy bukkanónál például. Nagy volt a hó is viszont meglepően jól tapadtak a hóban az enduro (K41-es Heidenau) gumik. Első fék nem működött rajta. A hátsó fék csak a legvégén akart fogni. A hátsó teleszkópokban is érezhető volt az olaj hiánya. A motorblokkjában viszont volt erő 1éves állás után is. Azért hazafelejövet megvolt az a filling, hogy mz. Közel fél éves felújítás után átment elsőre a műszaki vizsgán. Ezután elmentem átíratni a saját nevemre a motort ez kb. 40000FT volt a műszakival együtt. Ezután sokat mentem vele Budapestre, Reptérre, Tápióság és különböző túrákra. Idő közben a főtengely szimering is megadta magát. Ekkor láttam, hogy a kuplunglánc és fogak is cserések benne. Ezeket kicseréltem utána kb. 2500km gond nélkül tetem meg vele. Elérkezett 2008. ősze hengerfejes lett a gép. Mind kiderült dugómérete: 56.4 ami olyan 170ccm körül lehet így nemcsoda hogy ment. A probléma egy hengertőcsavar amin szétment a menet. Ezt csak Németből tudtunk rendelni ennek darabja 450FT ami nem sok. Hengerfej tömítés ára pedig 60FT. Összeségében olcsó motor lehetne HA nem egy öreg motorrol beszélnénk és sajnos ezeknek a karban tartása aki komolyan is veszi már nem olyan olcsó. Így 2év után már bőven vehettem volna egy Hondát vagy Yamahát az árán, de van egy olyan tulajdonsága ami a többinek nincs. Ez pedig a filling. Megálsz vele a bolt elött és megnézik mind a fiatalok mind az öregek. Sajnos hullofélben vannak a kis ETZ-k...
Hibalista
- Blokktömb, 2db felni és alvázon kivül szinte minden cserélve lett rajta...
Ide hordtam szervizbe
msn: rizibizibazdmeg[kukac]hotmail[pont]com
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 4560 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
