A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Mz » Ts 125 1973 (123)

Ts 125 1973 (123) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kisebbik TeSó

Szöveges ítélet

2006 tavaszán vettem 30.000 Ft-ért 3683 km-rel első tulajtól. Rendszám nuku 20 évig állt egy szűk és hállistennek sötét (nem fakult meg) fészerben. Szerencsére le volt takarva úgy hogy festés kifogástalan állapotban volt/van (a Schwalbe-m egy tyúkólbol való :) no komment). Beindítani nem volt egyszerű két utcahossz tolás után nem volt több gond. Tettem rá rendszámot azóta is megyek. Jól bírja, bár nem húzom neki jobban 65-70 km/h (a hátsó gumi gyárilag 3.00-as de nekem 3.50 van vagyis 65-70 az valójában 70-75) kivétel, ha utassal megyek. Én vagyok 80 kg az utas általában 90 kg enyhe szembe szél 4-es tő gáz erős szembe szél 3-as félgáz. Eddig egyszer állt meg este az otthonomtól 40km-re. Szerencsére a szar utángyártott kondi volt a bűnös, azóta is a gyárival megyek. Legutóbbi hosszab utam Gyomaendrődről indult. Berettyóújfalu, Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Lillafüred (emelkedőt nehezen bírja általában 3-as, azzal elmegy), Sirok, Galyatető, Pásztó, viszza Kékesre (brutál emelkedő vezet a Kékesre be 1-esbe aztán hadj szóljon, lefele viszont lábtartóig döntve hála a 3.00 és 3.50 guminak), Gyöngyös, Jászberény, Szolnok, Gyomaendrőd mind ez egy nap alatt. Motornak meg se kottyant

Negatív dolgok a motoron:
-6V-os rendszer (sarukon tized voltok esnek és 6V 4-5 tized volt az jelentős teljesítmény veszteség)
-Dinamó gyenge és teljesítmény csak 4000 felett van és ez 500-as alapjáraton városban tompítottal akkumlátor gyilkos
-Feszültség szabályzó két féleképpen lehet beállítani vagy nem tölti az akkut, vagy túltölti :(
-Bimetál villogtató, sok watt kell hogy a két izzót villogtassa, ezért le váltottam egy házilag csinált elektronikussal :)), idő kell hogy elkezdjen villogni, és nem lehet állítani rajta
-Gyári 125-ös karbi (22 mm torok átmérő) sokat eszik vele a motor 5 liter (a blokk érintetlen), ezért vettem rá egy 150-es karbi (24 mm torok átmérő) fogyasztás 2 literrel csökkent ugyanazzal a hajtással és beállítással
-Hegner és hengerfej minden robbanáskor elkez d rezegni a hűtőbordák és csúnya fület bántó hangot adnak
-Váltó 3 és 4 között van egy üres amit néha megtalálok.
-Hidegen egy hangos recsenéssel jelzi ha 1-esben van
-A 16 A-es biztosíték ha műanyag akkor képes megolvadni és eloxidálódni, emiatt sokszor állhat meg érdemes öszzeforrasztani azonnal megszünnek ezek a problémák

Pozitív dolgok:
-Keveset eszik utassal végig szembe szélben max 3.5 liter -Bölcsőváz nem engedi kifordulni a blokkot (a ETZ 250-re is elkellene egy ilyen)
-Jól bezsírozott mérőóra bowdennel haláli pontosan muttat
-Ha jól van összerakva szinte hozzá se kell nyúlni (a télen cseréltem ki a teleszkóp szimeringeket azóta hozzá sem nyúltam)
-Nagy stabilitás, persze ehhez kell egy jó gumi is Heidenau K65. Nagyon szépen lehet vele dönteni kis körforgalomnál nem is lassítok 70 km/h (ha teljesen körbe járom akkor csak 45-50), nagy körforgalom 60km/h
-Elakarok valakit kápráztatni, akkor 400-as alapjáratot állítok, olyankor úgy jár, mint egy chopper

Hasznos tippek:
-Elektronikus villogtató
-Elektronikus feszszab.
-Hengerbe pont bele illik ETZ 125-ös zaj csillapító gumi. A Hengerfejbe pedig Az ETZ 250-es a jó.
-TS 150-es karbi nekem sokkal kevesebbet eszik ezzel.
-Ha vezetékehez nem nyúltak akkor a lámpabúráig fel van húzva az (De Luxe-oson biztosan van) üresjárativiszajelző erre kell tenni egy LED-et vagy izzót meg egy pozitív veztéket, amit pedig az index biztósítékról lehet szerezni. Ha esetleg nincs meg visszajelző vezeték akkor blokkot bontsuk meg a lánckerék oldalárol egészen a lánckerékig. A kerék mellett baloldalt lesz egy valalmi ha jól emlékszem akkor fém fedele van és kivan szigeltve bakelittel na az a visszajelző a többit had ne írjam le.

Nem rossz konstrukció, mivel máig látok hasonló motorokat. Nagyon szeretek motorozni ültem egy 16 LE-ös Simson-on és egy 38 LE ETZ 250-esen nagyon mennek de akkor is jó érzéssel ülök vissza a TS-emre mert mert én csináltam. Bár igaz, hogy motorikusan nem kellett szerelni, de elektronikába viszont belenyúltam csináltam rá indexvisszajelző kék LED-es óravilágítást és a távolságifényszóróvisszajelző is LED, továbbá készül az oldalsztendervisszajelző és üresjárativisszajelző.
Tatámmal hegesztettünk egy bukósisaktartót a hátsólámpa felé hasznos egy dolog. Belefér egy bukó, egy 1 liter félszintetikus olaj, és egy flakon Fimol-2.

Igen sajnos le szeretném cserélni (még van egy éve), mert mire meglesz a korlátlan A-m addigra elkopnak a csapágyak a tűgörgők és a henger és nem szeretnék sokat rákölteni. Addig is megyek vele még egy jópár ezret, remélem meglesz az idén a 25000-dik km

Hibalista

- 20 év állás után akkumlátor, kürt, és úszó csere. Később első teleszkóp szimering csere, ill. fordulatszám- ,sebességmérőóra kék LED-esítése, majd a bimetál villogtató le váltottam elektronikusra.

Ide hordtam szervizbe

Magam voltam, mint az előző motoromnál

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Sur János Gyula Kapa u. valamennyi kíváló szerelő

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1983
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 3683
Megbízhatóság (10) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mz

További ítéletek (211 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Ts 150 - 1984
2017.01.07 10000   -

Csak ésszel!

Etz 250 1981 (243) - 1986
2007.02.16 10000   -

2év történet egy kis etz-vel

Etz 125 1984 (123) - 1987
1999.11.30 5000   -

300 as impulzus

Ts 250 1973 (243) - 1980
1999.11.30 10000   5,0

A "Csúzli"

Ts 125 1973 (123) - 1980
2007.01.20 0   -

A Büszke Piroska

Etz 250 1981 (243) - 1984
2008.06.05 10000   4,5

A Második...

Etz 251 1988 (243) - 1990
1999.11.30 10000   -

A Szocik ideje lejárt

Etz 250 1981 (243) - 1983
2007.01.18 2000   -

A faceliftelt szocializmus

ETZ 251 - 1990
2015.12.17 30000   3,3

A frigid szerető

ETZ 250 - 1986
2010.11.08 0   -

A hűséges társ

Etz 125 1984 (123) - 1986
1999.11.30 4000   -

A jó öreg peres

Ts 250 1973 (243) - 1979
2007.05.03 3000   -

A jó öreg perkó

Ts 250 1973 (243) - 1978
2007.08.29 1000   -

A kicsi túramotor...:))!

ts 125 - 1984
2011.01.23 20000   -

A kis TS

Ts 125 1973 (123) - 1975
1999.11.30 5000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 15