A kisebbik TeSó
Szöveges ítélet
2006 tavaszán vettem 30.000 Ft-ért 3683 km-rel első tulajtól. Rendszám nuku 20 évig állt egy szűk és hállistennek sötét (nem fakult meg) fészerben. Szerencsére le volt takarva úgy hogy festés kifogástalan állapotban volt/van (a Schwalbe-m egy tyúkólbol való :) no komment). Beindítani nem volt egyszerű két utcahossz tolás után nem volt több gond. Tettem rá rendszámot azóta is megyek. Jól bírja, bár nem húzom neki jobban 65-70 km/h (a hátsó gumi gyárilag 3.00-as de nekem 3.50 van vagyis 65-70 az valójában 70-75) kivétel, ha utassal megyek. Én vagyok 80 kg az utas általában 90 kg enyhe szembe szél 4-es tő gáz erős szembe szél 3-as félgáz. Eddig egyszer állt meg este az otthonomtól 40km-re. Szerencsére a szar utángyártott kondi volt a bűnös, azóta is a gyárival megyek. Legutóbbi hosszab utam Gyomaendrődről indult. Berettyóújfalu, Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Lillafüred (emelkedőt nehezen bírja általában 3-as, azzal elmegy), Sirok, Galyatető, Pásztó, viszza Kékesre (brutál emelkedő vezet a Kékesre be 1-esbe aztán hadj szóljon, lefele viszont lábtartóig döntve hála a 3.00 és 3.50 guminak), Gyöngyös, Jászberény, Szolnok, Gyomaendrőd mind ez egy nap alatt. Motornak meg se kottyant
Negatív dolgok a motoron:
-6V-os rendszer (sarukon tized voltok esnek és 6V 4-5 tized volt az jelentős teljesítmény veszteség)
-Dinamó gyenge és teljesítmény csak 4000 felett van és ez 500-as alapjáraton városban tompítottal akkumlátor gyilkos
-Feszültség szabályzó két féleképpen lehet beállítani vagy nem tölti az akkut, vagy túltölti :(
-Bimetál villogtató, sok watt kell hogy a két izzót villogtassa, ezért le váltottam egy házilag csinált elektronikussal :)), idő kell hogy elkezdjen villogni, és nem lehet állítani rajta
-Gyári 125-ös karbi (22 mm torok átmérő) sokat eszik vele a motor 5 liter (a blokk érintetlen), ezért vettem rá egy 150-es karbi (24 mm torok átmérő) fogyasztás 2 literrel csökkent ugyanazzal a hajtással és beállítással
-Hegner és hengerfej minden robbanáskor elkez d rezegni a hűtőbordák és csúnya fület bántó hangot adnak
-Váltó 3 és 4 között van egy üres amit néha megtalálok.
-Hidegen egy hangos recsenéssel jelzi ha 1-esben van
-A 16 A-es biztosíték ha műanyag akkor képes megolvadni és eloxidálódni, emiatt sokszor állhat meg érdemes öszzeforrasztani azonnal megszünnek ezek a problémák
Pozitív dolgok:
-Keveset eszik utassal végig szembe szélben max 3.5 liter -Bölcsőváz nem engedi kifordulni a blokkot (a ETZ 250-re is elkellene egy ilyen)
-Jól bezsírozott mérőóra bowdennel haláli pontosan muttat
-Ha jól van összerakva szinte hozzá se kell nyúlni (a télen cseréltem ki a teleszkóp szimeringeket azóta hozzá sem nyúltam)
-Nagy stabilitás, persze ehhez kell egy jó gumi is Heidenau K65. Nagyon szépen lehet vele dönteni kis körforgalomnál nem is lassítok 70 km/h (ha teljesen körbe járom akkor csak 45-50), nagy körforgalom 60km/h
-Elakarok valakit kápráztatni, akkor 400-as alapjáratot állítok, olyankor úgy jár, mint egy chopper
Hasznos tippek:
-Elektronikus villogtató
-Elektronikus feszszab.
-Hengerbe pont bele illik ETZ 125-ös zaj csillapító gumi. A Hengerfejbe pedig Az ETZ 250-es a jó.
-TS 150-es karbi nekem sokkal kevesebbet eszik ezzel.
-Ha vezetékehez nem nyúltak akkor a lámpabúráig fel van húzva az (De Luxe-oson biztosan van) üresjárativiszajelző erre kell tenni egy LED-et vagy izzót meg egy pozitív veztéket, amit pedig az index biztósítékról lehet szerezni. Ha esetleg nincs meg visszajelző vezeték akkor blokkot bontsuk meg a lánckerék oldalárol egészen a lánckerékig. A kerék mellett baloldalt lesz egy valalmi ha jól emlékszem akkor fém fedele van és kivan szigeltve bakelittel na az a visszajelző a többit had ne írjam le.
Nem rossz konstrukció, mivel máig látok hasonló motorokat. Nagyon szeretek motorozni ültem egy 16 LE-ös Simson-on és egy 38 LE ETZ 250-esen nagyon mennek de akkor is jó érzéssel ülök vissza a TS-emre mert mert én csináltam. Bár igaz, hogy motorikusan nem kellett szerelni, de elektronikába viszont belenyúltam csináltam rá indexvisszajelző kék LED-es óravilágítást és a távolságifényszóróvisszajelző is LED, továbbá készül az oldalsztendervisszajelző és üresjárativisszajelző.
Tatámmal hegesztettünk egy bukósisaktartót a hátsólámpa felé hasznos egy dolog. Belefér egy bukó, egy 1 liter félszintetikus olaj, és egy flakon Fimol-2.
Igen sajnos le szeretném cserélni (még van egy éve), mert mire meglesz a korlátlan A-m addigra elkopnak a csapágyak a tűgörgők és a henger és nem szeretnék sokat rákölteni. Addig is megyek vele még egy jópár ezret, remélem meglesz az idén a 25000-dik km
Hibalista
- 20 év állás után akkumlátor, kürt, és úszó csere. Később első teleszkóp szimering csere, ill. fordulatszám- ,sebességmérőóra kék LED-esítése, majd a bimetál villogtató le váltottam elektronikusra.
Ide hordtam szervizbe
Magam voltam, mint az előző motoromnál
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Sur János Gyula Kapa u. valamennyi kíváló szerelő
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1983 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 3683 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
