A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Mz

Etz 150 1984(143) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A legjobb túramotor

Szöveges ítélet

Egy ilyen motort már kiskorom óta szerettem volna, de sosem volt rá pénzem és már jócskán elmúltam tizennyolc, mire sikerült vennem egyet. Addig egy Simson-al jártam. A simó is jó volt, először olyan nagy és nehéz motornak tűnt, sokat jártam vele, tuningoltam köbcentire és váltóra, felcuccoltam minden elérhető extrával, de két-három év alatt kinőttem. Már olyan érzés volt ráülni, mintha egy bicajra szálnék. Ekkorra már volt saját keresetem és elkezdtem nagymotorra is jogsit csinálni. A meglepetésemre az oktatóm egy csodaszép, gyári narancs színű 125-ös etz-re ültetett, amilyenre én is régóta vágytam és egyből beleszerettem. Eltántoríthatatlan lettem az elhatározásban, hogy nekem is kell egy olyan. Az oktatóm látta a simsonomon, hogy mennyire rendben van, és néhány óra etz-s rutinozás után a következő meglepetésemre megkért, hogy vigyem el műszakira a 125-ös gépet és előtte nézzem át egy kicsit, mert 70 km/óránál nem megy többet. Nekem sem kellett több, már vittem is haza magammal és már útközben feltűnt, hogy fuldoklik a motor, nem pörög úgy mint egy kétütemű. Otthon egyből észrevettem, hogy a kipufogó vége teljesen eltömődött korommal és áll benne az olaj. Hát igen, a sok évi oktatás alatt a tanulók ritkán mentek vele 50-nél gyorsabban és ez lett a kipufogó vége. Azonnal kipucoltam egy dróttal és felmentem vele Vácra. Útközben minden rendbejött, köhögött kettőt a gép és elkezdett húzni, ment mint egy puskagolyó. Nem is kíméltem, hogy kiégessem a kipufogót, 110-el repesztettem hazáig a 2/A-n. Mindezt még jogsi nélkül:) Otthon kicsit rendbe raktam, légszűrőt cseréltem, meg ilyenek és a váci vizsgaközpontban simán átment a műszakin, és nem sokkal később én is simán meszereztem a jogsit nagymotorra. A sors újból kegyes volt hozzám mert az utolsó vizsgára már a saját, égszínkék, teljesen felújított 150-es etz-mel mentem. Azóta sok száz kilómétert megtettünk együtt. Teljesen a hatalmába kerített a gyönyörű formája, a benzintank íves görbülete, mint egy női hát, és a hangja felejthetetlen. És nem utolsó sorban, rendkívül megbízható, keveset fogyaszt, 3,5-4,1 liter között, egy személlyel nagyon fürge és fordulékony és nagyon kényelmes. Sok mai motorról ezt nem lehet elmondani. Igazi szeretni való túragép, amely ha kell munkára is alkalmas, szép a formálya, a lányok is szeretik mert tényleg jól néz ki és jól is megy, legalábbis egy személlyel. Két személy alatt is eléri a 125km/órás végsebességét, csak több idő kell hozzá és jobban ki kell húzatni a fokozatokat. A szelet sajnos egyből megérzi, főleg két személlyel, ezért aki sokat jár utassal, az inkább egy 250-es v 251-es gépet válasszon. A 150-es etz úgy megy hegynek felfelé egy személlyel mint a 251-es utassal együtt. De mivel ez egy kétütemű gép, igen pörgős és rövid távon, piros lámpa után felveszi a versenyt a modernebb mocikkal is. Az első harminc méteren lépést tartottam egy 1100 köbcentis hondával, a srác is elismerte, mert bólntott, de aztán otthagyott mint a sicc. Ez egy ilyen gép, rosszat nehéz róla mondani... talán két gyengélye van, a váltó érzékeny az olajra, ha túl híg volt, akkor dobálta az ötödik fokozatot, és a gyertya hőértéke is fontos nála, téli alacsonyabb hőértékű gyertyával jobban indul mínusz 15-ben, de nyárra mindenképpen tegyünk be egy magas hőértékű gyertyát, főleg ha sokszor megállítanak a városi piroslámpák.

Hibalista

- Amikor megvettem, az első telókban szimmeringet kellet cserélni, mert elöregedett, és új váltóolajat kapott. Az aksit és az üléshuzatot is kicseréltem, a kor megviselte mindkettőt, bár már nem a gyári volt benne egyikből sem, de a motor akkor már 17-18 éves volt. Egyszer kellett feszültség szabályozót is cserélnem. Azóta felújítottam a blokkot, főtengely csapágyak, szimmeringek, gyűrűk.

Ide hordtam szervizbe

Magam javítottam, az elejény sokat segített az unokatestvérem, mert neki volt már néhány MZ-je.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1987
Kényelem (9) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (0) Km vásárláskor 38000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 14000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Simson S50 Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mz

További ítéletek (211 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Ts 150 - 1984
2017.01.07 10000   -

Csak ésszel!

Etz 250 1981 (243) - 1986
2007.02.16 10000   -

2év történet egy kis etz-vel

Etz 125 1984 (123) - 1987
1999.11.30 5000   -

300 as impulzus

Ts 250 1973 (243) - 1980
1999.11.30 10000   5,0

A "Csúzli"

Ts 125 1973 (123) - 1980
2007.01.20 0   -

A Büszke Piroska

Etz 250 1981 (243) - 1984
2008.06.05 10000   4,5

A Második...

Etz 251 1988 (243) - 1990
1999.11.30 10000   -

A Szocik ideje lejárt

Etz 250 1981 (243) - 1983
2007.01.18 2000   -

A faceliftelt szocializmus

ETZ 251 - 1990
2015.12.17 30000   3,3

A frigid szerető

ETZ 250 - 1986
2010.11.08 0   -

A hűséges társ

Etz 125 1984 (123) - 1986
1999.11.30 4000   -

A jó öreg peres

Ts 250 1973 (243) - 1979
2007.05.03 3000   -

A jó öreg perkó

Ts 250 1973 (243) - 1978
2007.08.29 1000   -

A kicsi túramotor...:))!

ts 125 - 1984
2011.01.23 20000   -

A kis TS

Ts 125 1973 (123) - 1975
1999.11.30 5000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 15