Büdös dög
Szöveges ítélet
1982-83-as évjáratú ETZ 250-et 1993-ban 11000Ft-ért vettem főtengely hibásan.
Főtengelyt felújítattam, telep csere, festés és működött.
Előttem sokan gányolták, elhanyagolták.
50.000Km alatt gyakorlatilag minden tönkrement rajta.
Főtengelycsapágy, főtengely, kuplung, váltó, gyújtás, töltés, teleszkóp szimering, kerékcsapágy, fék, motortartó, váz.
Néhányszor fel is buktam vele a kilógó alkatrészek lekoptak, letörtek.
Első dobféket és a villát tárcsafékesre cseréltem. Elektronikus gyújtást, elektronikus feszültségszabályzást építettem bele. Főtengelycsapágyat többször cseréltem benne SKF bírta legtovább. Kuplung rosszul tervezett szerkezet. Fellazult nem emelt ki vagy csúszott. Sikerült szereznem egy jó állapotban lévőt.
Teleszkópokból állandó olajfolyás. Motortartó és a váz elhajlott. Km óra szinte sohasem működött megjavítani utángyártott alkatrészekkel nem lehetett.
Rezonátor kipufogót raktam rá a gyári szét rohadt.
5 évig használtam és a kb. 50.000Km alatt csak 3x toltam (lánc elszakadt, primer hajtás összedarált egy letört váltó alkatrészt, hajtókarcsapágy eltört) . Az utolsó években probléma nélkül megbízhatóan működött. Olcsó beszerzési ár, olcsó alkatrészek, egyszerű felépítése, igénytelensége miatt ideális tanuló motor volt. Teljesítményéhez képest sok üzemanyagot fogyasztott.
Hibalista
- Gyakorlatilag minden.
Ide hordtam szervizbe
Csak én szereltem! Csak azért adok magamnak 9-et mert szerény vagyok:)
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 13000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
