Café Racer von DDR
Szöveges ítélet
Szép volt a gép, amikor megvettem, ahogy hoztam el, a kompkezelő azt mondta, hogy jól jártam vele, fasza kis gép, nemrég lett generálozva... Ühüm... De még hogy?!
Már a hazúton elkezdett rakoncátlankodni a 3-ik sebesség fogaskereke, nem sokkal utána vége is volt, onnantól 4 gangos motorral jártam. Aztán szép sorban tönkrement rajta közel minden, a blokkja halál volt, a legtrágyább csapágyak voltak benne, talán gémeskúthoz valók, de nem főtengelyhez. Egy csapágy meg a 3-ik fogaskerék csere még nem egy nagy wasistdas, csak a kuplung olyan szinten fel volt rakva a kúpos főtengelyvégre, hogy (hőlégfúvóval melegítve) először beletört két kuplunglehúzó, aztán a harmadik a kuplungról csak a menetet húzta le, legvégül eltörött egy hüvelykujj vastagságú iszonyatnagy csapágylehúzó. Csak egy 1,5 kilós kalapács, meg egy pajszer, meg egy jó kis dühkitörés segítségével jött le. Vettem bontásra egy másik blokkot, annak a kuplungjára meg rá kellett hegesszük a lehúzót, hogy leszedjük, szal azt kell mondjam, hogy ez a kuplungmegoldás egy kissé zavarodott elme szüleménye lehetett.
De a szerelés/szopás igazán csak ezután kezdődött. A blokkban a menetek:átlag 10-ből 4 megszakadt, a kuplungnál az asszem 6-os helyett is már 8-as volt, körbeköszörült fejjel, abból egy majd kettő megszakadva, 3 van összesen. A lánckerék felől a blokk meg volt repedve, de ki lett hegesztve. Volt egy lánszakadásom 120 körül, akkor újra megrepedt. Blokk belsejében egy tubus sziloplaszt, hengerfej már megperselyezve, a persely menete is beleszakadt. Azon kívül mindig valami kisebb hiba, gyakori a féklámpakapcsoló, szinte mindig szar, pedig rohadt fontos dolog lenne, a hátsó nekem sohasem működött. Emiat is, az első főfékhengert egy Gilera Grimecajára cseréltem, pont passzol, és sokkal több kapcsoló van rajta, amiben lenne fantázia, csak én már belefáradtam. A fékhatás így már túllépett a rágógumiba hajtáson, kezdett veszélyes is lenni, mert egy-egy óvatlanabb, hirtelen markolás, és fütyült az eleje. Cserélni kellett még a kerékcsapágyakat, mert szerettem volna néha egyenesen is menni, az elektromosságnál szinte mindent kicseréltem, mert csak romlott, elment a szénkefe, a tartója eltört (1100ft volt az a kis bigyó), megszakítóból is megevett néhányat, de inkább nem is sorolom. Olyan még sosem volt, hogy minden működjön rajta, igaz, a kókányolás miatt, meg a jófajta kisipari alkatrészek miatt. Ha lenne felesleges pénzem, megcsináltatnám, mert idén még nem gurult szegény.
Pedig jó kis gép lenne, józan eszű közlekedéshez elég, még egy kis játszadozáshoz is jó, ráadásul a betonstabil :) váznak, és a csavarodásnak sziklaszilárdan ellenálló felfüggesztéseknek köszönhetően egy élesebb kanyarban 30-nál termel annyi adrenalint neked, mint egy 1000-es japán csoda 100-nál. Kicsit hullámosabb úton még kanyarodni sem kell, hogy jöjjön az adrenalin a vérbe, elképesztő, mennyire alulméretezett egy konstrukció. Főleg felcuccolva, két személlyel. Mert sok cumó felmegy ám rá, combosabb asszonyka ült mögöttem, az első kerék pedig csak a hepéknél találkozott az úttal, a hupákba bele se nézett. :) Jó nagy szerszámostáska kellett volna az első villára. Mert szerszámostáska kell hozzá, különböző célszerszámokkal, mert bármikor bármi baj lehet, amitől még lehet, hogy elmegy, de nem biztos, hogy örömmel teszi.
egyébként takarékos kis jószág, ha jól bánsz vele. Ha elváltod már 3000-nél, hogy ne hangoskodjék, akkor sokat, mert erőlködik, ha engeded forogni 4 fölé, ahol már érezhetően kezd megjönni az ereje, akkor kevesebbet. Stabil 90-nél szinte csak levegőt fogyaszt... :D Nem is füstöl úgy, ott forog épp 4000-t, az a motor ideális fordulatszáma. Fölötte viszont egybe-kettőbe virgonc, harap, ha nem is akkorát, de kellemesen megy. Persze a sport üzemmód gyors halálhoz vezet, amikor megálmodták a tz-t, a sport az ndk-ban a szőrös úszónőkről szólt, nem pedig az utcai motorozásról.
De igazándiból nem is sportos stílusú gépezet, kezdőmotor. Aki egy nagytézé-vel kezdi a pályafutását, az biztos nem megtanulja a járműkezelést, ez kérem nem sínen megy, ezzel küzdeni kell. És megtanulja a motorszerelést is alapfokon, legalábbis a gép lehetőséget tuti adni fog rá.
Összességében nem rossz kis gép, ha visszamehetnék az időben, akkor is ETZ-t vennék, csak nem ezt... :) Sokat tanultam tőle!
Hibalista
- Egy-két apróságon kívül MINDEN elromlott... :)
Ide hordtam szervizbe
Jómagam + barátok + MZklub fórumán online-szervíz
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 21000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
