A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Mz » Etz 250 1981 (243)

Etz 250 1981 (243) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Café Racer von DDR

Szöveges ítélet

Szép volt a gép, amikor megvettem, ahogy hoztam el, a kompkezelő azt mondta, hogy jól jártam vele, fasza kis gép, nemrég lett generálozva... Ühüm... De még hogy?!
Már a hazúton elkezdett rakoncátlankodni a 3-ik sebesség fogaskereke, nem sokkal utána vége is volt, onnantól 4 gangos motorral jártam. Aztán szép sorban tönkrement rajta közel minden, a blokkja halál volt, a legtrágyább csapágyak voltak benne, talán gémeskúthoz valók, de nem főtengelyhez. Egy csapágy meg a 3-ik fogaskerék csere még nem egy nagy wasistdas, csak a kuplung olyan szinten fel volt rakva a kúpos főtengelyvégre, hogy (hőlégfúvóval melegítve) először beletört két kuplunglehúzó, aztán a harmadik a kuplungról csak a menetet húzta le, legvégül eltörött egy hüvelykujj vastagságú iszonyatnagy csapágylehúzó. Csak egy 1,5 kilós kalapács, meg egy pajszer, meg egy jó kis dühkitörés segítségével jött le. Vettem bontásra egy másik blokkot, annak a kuplungjára meg rá kellett hegesszük a lehúzót, hogy leszedjük, szal azt kell mondjam, hogy ez a kuplungmegoldás egy kissé zavarodott elme szüleménye lehetett.
De a szerelés/szopás igazán csak ezután kezdődött. A blokkban a menetek:átlag 10-ből 4 megszakadt, a kuplungnál az asszem 6-os helyett is már 8-as volt, körbeköszörült fejjel, abból egy majd kettő megszakadva, 3 van összesen. A lánckerék felől a blokk meg volt repedve, de ki lett hegesztve. Volt egy lánszakadásom 120 körül, akkor újra megrepedt. Blokk belsejében egy tubus sziloplaszt, hengerfej már megperselyezve, a persely menete is beleszakadt. Azon kívül mindig valami kisebb hiba, gyakori a féklámpakapcsoló, szinte mindig szar, pedig rohadt fontos dolog lenne, a hátsó nekem sohasem működött. Emiat is, az első főfékhengert egy Gilera Grimecajára cseréltem, pont passzol, és sokkal több kapcsoló van rajta, amiben lenne fantázia, csak én már belefáradtam. A fékhatás így már túllépett a rágógumiba hajtáson, kezdett veszélyes is lenni, mert egy-egy óvatlanabb, hirtelen markolás, és fütyült az eleje. Cserélni kellett még a kerékcsapágyakat, mert szerettem volna néha egyenesen is menni, az elektromosságnál szinte mindent kicseréltem, mert csak romlott, elment a szénkefe, a tartója eltört (1100ft volt az a kis bigyó), megszakítóból is megevett néhányat, de inkább nem is sorolom. Olyan még sosem volt, hogy minden működjön rajta, igaz, a kókányolás miatt, meg a jófajta kisipari alkatrészek miatt. Ha lenne felesleges pénzem, megcsináltatnám, mert idén még nem gurult szegény.
Pedig jó kis gép lenne, józan eszű közlekedéshez elég, még egy kis játszadozáshoz is jó, ráadásul a betonstabil :) váznak, és a csavarodásnak sziklaszilárdan ellenálló felfüggesztéseknek köszönhetően egy élesebb kanyarban 30-nál termel annyi adrenalint neked, mint egy 1000-es japán csoda 100-nál. Kicsit hullámosabb úton még kanyarodni sem kell, hogy jöjjön az adrenalin a vérbe, elképesztő, mennyire alulméretezett egy konstrukció. Főleg felcuccolva, két személlyel. Mert sok cumó felmegy ám rá, combosabb asszonyka ült mögöttem, az első kerék pedig csak a hepéknél találkozott az úttal, a hupákba bele se nézett. :) Jó nagy szerszámostáska kellett volna az első villára. Mert szerszámostáska kell hozzá, különböző célszerszámokkal, mert bármikor bármi baj lehet, amitől még lehet, hogy elmegy, de nem biztos, hogy örömmel teszi.
egyébként takarékos kis jószág, ha jól bánsz vele. Ha elváltod már 3000-nél, hogy ne hangoskodjék, akkor sokat, mert erőlködik, ha engeded forogni 4 fölé, ahol már érezhetően kezd megjönni az ereje, akkor kevesebbet. Stabil 90-nél szinte csak levegőt fogyaszt... :D Nem is füstöl úgy, ott forog épp 4000-t, az a motor ideális fordulatszáma. Fölötte viszont egybe-kettőbe virgonc, harap, ha nem is akkorát, de kellemesen megy. Persze a sport üzemmód gyors halálhoz vezet, amikor megálmodták a tz-t, a sport az ndk-ban a szőrös úszónőkről szólt, nem pedig az utcai motorozásról.
De igazándiból nem is sportos stílusú gépezet, kezdőmotor. Aki egy nagytézé-vel kezdi a pályafutását, az biztos nem megtanulja a járműkezelést, ez kérem nem sínen megy, ezzel küzdeni kell. És megtanulja a motorszerelést is alapfokon, legalábbis a gép lehetőséget tuti adni fog rá.
Összességében nem rossz kis gép, ha visszamehetnék az időben, akkor is ETZ-t vennék, csak nem ezt... :) Sokat tanultam tőle!

Hibalista

- Egy-két apróságon kívül MINDEN elromlott... :)

Ide hordtam szervizbe

Jómagam + barátok + MZklub fórumán online-szervíz

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1982
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 21000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mz

További ítéletek (211 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Ts 150 - 1984
2017.01.07 10000   -

Csak ésszel!

Etz 250 1981 (243) - 1986
2007.02.16 10000   -

2év történet egy kis etz-vel

Etz 125 1984 (123) - 1987
1999.11.30 5000   -

300 as impulzus

Ts 250 1973 (243) - 1980
1999.11.30 10000   5,0

A "Csúzli"

Ts 125 1973 (123) - 1980
2007.01.20 0   -

A Büszke Piroska

Etz 250 1981 (243) - 1984
2008.06.05 10000   4,5

A Második...

Etz 251 1988 (243) - 1990
1999.11.30 10000   -

A Szocik ideje lejárt

Etz 250 1981 (243) - 1983
2007.01.18 2000   -

A faceliftelt szocializmus

ETZ 251 - 1990
2015.12.17 30000   3,3

A frigid szerető

ETZ 250 - 1986
2010.11.08 0   -

A hűséges társ

Etz 125 1984 (123) - 1986
1999.11.30 4000   -

A jó öreg peres

Ts 250 1973 (243) - 1979
2007.05.03 3000   -

A jó öreg perkó

Ts 250 1973 (243) - 1978
2007.08.29 1000   -

A kicsi túramotor...:))!

ts 125 - 1984
2011.01.23 20000   -

A kis TS

Ts 125 1973 (123) - 1975
1999.11.30 5000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 15