Darázs, avagy Show me love
Szöveges ítélet
2007 őszén vásároltam egy csoporttársamtól, ez az ETZ vezetett be a nagymotorok világába!
Ami nagyon megtetszett benne már az elején, az a hirtelen gázreakció pl a Honda CBF 250es tanulómotoromhoz képest, a 2es fokozat hosszú áttételezése, a kis fogyasztása(3,5-5 liter), az hogy autópályán a 85-90es utazósebesség nincs ellenére. Imádom a kuplung búgásának a hangják 4esben 50nel, vagy 5-ösben 70-nel:).
Nagyon szerettem, hogy csak 2-szer kellett leragadnom vele,mind2szer a lakhelyemtől 1 km-en belül, pedig..60 km-es körzetben jártam vele a lakhelytől! Az utasok a kényelmét dícsérték nagyon, ebbe beleülsz, nem ráülsz; ami azért nem mindegy. Nagyon szerettem javítgatni, van fent a neten magyar nyelvű szerelési útmutató, így pofon egyszerű a legtöbb művelet, ha van jó szerszámkészlet!
Az, hogy rázna szerintem legfőképpen az ETZ 250-esre jellemző, ennél sosem éreztem konkrétan, hogy ez zavarna, viszont nekem ez a motor nem rám lett szabva anatómiailag(198 cm), nem baj, töben mosolyognak ráma városban.
Volt aki azt kérdezte; mi ez Suzuki? Mondtam neki, hogy beindítom, és rögtön tudni fogja, közben rámutattam az ülésen lévú IFA emblémára!
Ha sokáig akar valaki MZ-zni különösebb gond nélkül, akkor a hozzá való villás kulcsok legyenek nála, gyertyakulcs is, és figyelni a meglazuló csavarokat, a holtjátékokat, a gyári értékeket mindenhol, sokszor, és nem érhet olyan gond, amire nem számítanál(hacsak a forgalomban valami barom)!
Ja és a fenntartási költségek: biztosítás 5600 Ft/ év; gépjárműadó: 1120 Ft/év; műszaki vizsga 2 évente kb. 12-14 ezer Ft.
Hibalista
- Kuplung kosár az első 100 km-en "szétszakadt"(6000 Ft); - Blokktartó csavarok közül az alsó kúposan eltört, akkor már szilenteket is cseréltem, és az összekötő lemezeket is ideje volt, mert már azok is repedtek voltak(4000 Ft); - Akkumulátor csere 1,5 év után elgémberedett - Hátsó kerékcsapágyból kihullottak a golyók, lánckerék csapággyal együtt csere KOYO zártra(3000 Ft) - Lábtartó eltört, csere gumikkal(1500 Ft) - Kipufogó csere újra(régiből kihullott a gyapot, és az olajat sem hagyta bent)(6500Ft) - Fékdugattyú tisztítás, olajcsere, tömítés csere( 4000 Ft) - Eltört a benzintű(forrasztásnál:O) (170 Ft)
Ide hordtam szervizbe
Erdei Sádor(repülőgép szerelő) Jelenleg 77 éves, jó ismerősünk, anno MZ gokartokkal versenyzett, neki köszönhetem, hogy eredeti kuplungkosarat kapott a gép! Be is szereltük együtt. Az is az ő érdeme, hogy simán átment a motor 2008ban a vizsgán! Ilyen szerelőt midnenkinek!:)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Sztyupovszki Viktor(versenyszerelő) Hozzá a féket vittem javításra, eredményesen megbírkózott vele, ott helyben megcsinálta, mintha verseny lenne:). Bár 1-szer csak szembeköpte az a makrancos MZ féknyereg! Sosem adja fel! Szilágyi Miklós Ő az előgyújtásomat állította be és az üzemanyag szintemet, nagyon gyorsan dolgozott, és a motorelektronikában is nagyon otthon van, tudom ajánlani őt is bátran!
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 8500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Simson S 50 B | Következő motorja? | Kawsaki GPZ 500 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
