Első motorom!
Szöveges ítélet
Először is cáfolnám a fikázós és lehúzós "ez csak egy szar szocimotor" véleményeket!
Minden járműnek az a titka, hogy egyszer rendbe kell rakni, utána karban kell tartani, és akkor nem fog cserben hagyni!!!
Elején én is szívtam eleget a motorral, de a hirdetés amivel fent volt a motor a neten úgy szólt: alkatrésznek vagy egyben eladó! De viszont olcsó volt és műszakija sem járt még le. (és azért nem nézett ki rossznak...)
A haza út sem volt már probléma mentes, az alapjárat alig volt ezért folyamatosan fordulaton kellett tartani. Ez akkor volt érdekes amikor pont egy vasúti átjáróban álltam persze a motort forgatni kellett mert ha leesett a fordulat akkor lefulladt és akkor alig lehetett beindítani, ezért jókora kék felhő volt mögöttem az utánam lévő boldogságára. Dobogókőn keresztül jöttem haza, útközben kétszer lefulladt a paripa, DE hazajutottam!!! A motor alig ment az emelkedőkön, és irreálisan sokat fogyasztott. Ezután még egyszer hagyott cserben, azt a rosszul bekötött gyújtás okozta! Másik pedig a szerelők voltak... Több hozzáértő szakembernek nem nevezhető szerelőt végigjártam, amikor találkoztam Ősz Robival, na Ő szedte rendbe a motort. Reális munkadíjat kért el, nem volt olcsó de megérte,nem is alkudoztam. Szépen sorban ki lettek cserélve a felsorolt alkatrészek, az egyik legbosszantóbb hiba a váltókar pozicionáló rugó eltörése volt mert emiatt az egész blokkot szét kellet húzni. De ha már így volt akkor legyen új főtengely csapágy és szimmering mondtam.
Gyakorlatilag fel lett újítva a fék, kapott a főfékhenger egy drótgyűrűs szimmeringet, így egy csepp olajat sem eresztett el(nesze neked folyós MZ fék) plusz a féknyereg is kapott új betétet és karmantyúkat+porvédőt. Pont elég volt a fékhatás, de egy kicsit csavarodott a váz, de általában utassal ment a motor és csak a hosszanti bordákra volt érzékeny(pl. út felmarások). Az elektromos rendszerével miután rendbe lett téve soha nem volt gondom, de a korábbi hibája is csak az előző talaj(ok) kokányolása miatt volt. A fesszab ki lett cserélve elektronikusra, a gyújtásom meg gyárilag tirisztoros volt(1989.06 os volt a motor, tehát eléggé késői darab), egyszer sem állítottam megszakítót teljesen gondozás mentes volt.
Kitakarítottam a tankot és a karbiját(plusz be lett normálisan állítva) amúgy kiderült, hogy azért tömődött el folyamatosan, mert valaki jóindulatú egy darab vakolatot tett a tankba, és azt folyamatosan oldotta a benzin. Ekkor vettem rá egy zárható tanksapkát.:)
Gyári állapotra hozva TELJESEN PROBLÉMA MENTES VOLT, általában két személlyel túráztam, így 3,5-4 liter körül alakult a fogyasztás, és sajna ilyenkor nem volt túl fürge a masina, de így is 80 km/h-s utazót simán tartotta. Bejártam vele a Pilist, Börzsönyt Gerecsét egész É-Magyarországot, voltam vele Érsekújváron is, mindezt 2 személlyel. Azért volt párszor amikor éreztem a 10Le korlátait, de elvitt és haza is hozott.
Miután vettem rá egy Heidenau hátsó gumit egész jól lehetett már vele kanyarodni, és tartós is volt. Sajnos fényeztetni nem tudtam le, ezért nem volt túl szép, de megbízható volt és ez volt a fontosabb.
Tehát én nagyon megszerettem ezt a motort, olcsón fent lehetett tartani elvitt A-ból B-be és túrázni is tudtam vele, volt hozzá egy tanktáskám is amit meglepően meg lehetett pakolni így a cuccok is elfértek.
És nagyon sok helyen megnéztek és jó pár emberrel elbeszélgettem a motor mellett!:) (pedig csak egy MZ ;))
Aki olcsó (kezdő) motort akar venni, és lényeg a megbízhatóság akkor az Mz-t is vegye számításba. Alkatrész ellátottsága még ma is jó, csak az a lényeg hogy nem szabad az olcsó kóreai/magyar kisipari szemetet megvenni hanem Németországból kell rendelni(nagyon olcsóak így is az alkatrészek, és szinte mindent árulnak még hozzá)
Hibalista
- izzók, - gyertya, - benzincsap, - légszűrő betét, - gyújtás(tirisztor)6990ft, - kipufogó, - főtengely szimmering+csapágy, - berúgó visszahúzó rugója, - uszóház tömítés, - primer lánc 1420ft, - fesszab. 3900ft - kuplung betét 1230ft, - kuplung agy 2900ft, - dugattyú szett, - fékbetét+ felújítás, - teló szimmering, - váltókar viszahúzó rugó - hardy gumi 500ft - lánc - gumi10000ft(Heidenau K36) - (többnyire csak az előző tulajok nyomát tüntettem el)
Ide hordtam szervizbe
az első pár szerelőt nem sorolom fel mert nem érdemes...
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Ősz Robi--normális hozzáértő ember, korrekt ár
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Sepia | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
