Ha motorra vágysz...
Szöveges ítélet
Éreztem már az ötven köbcenti hátrányait. Meg aztán egy barátom Pannóniája annyira megfogott, hogy eldöntöttem: motorjogsi kell, még ha Pannóniára épp nincs is pénzem.
Kellett tehát a jogsi után egy motor. Ami nem nagyrobogó, hanem rendes, váltós motor. 125-ös, mert az a szamárlétra alsó foka. Mire is van pénzem: MZ. Semmi más nincs olyan összegekért, mint egy MZ TS. Az ETZ csak egy icipicit magasabb árú - de fílingben a sok króm és alumínium nekem többet ér, mint a látszólagos modernség. Mert azért valljuk be, az ETZ sem modern igazán. Meg aztán kisebb is a kereke! A TS-t 18-as kerekei kifejezetten kényelmes motorrá teszik. Új Heidenau gumikkal még kanyarban sem jön az ember zavarba vele. A nyeklő-nyakló, elpattogó öreg Yamaha robogók után ez már MOTORKERÉKPÁR. Nem egy über-Simson, mert az inkább a CG125, amivel egyszer a tanpályán mentem. Ezen el lehet férni, masszív, súlya van, fémből van. És nem fogyaszt többet, mint egy robi, ha nem megyek vele ki a városból. Ha meg kimegyek, inkább fogyasszon többet, de így felmehetek akár egy autópálya bevezetőre is, nem tartom föl a forgalmat. De. Amint írtam, a vágyam egy magyar Harley volt, azaz Pannónia. Ami rázza az aszfaltot alapjáraton, ha középállványon van. Ami hörög, dübörög, csattog, és az autók nagy részét még mindig lealázza, ha kell. És összejött a rávaló, meglett a Pannónia.
Közben megszerettem az MZ-t annyira, hogy kapott 150-es hengert, dugót. Adnék egy tanácsot: a 125-öst el kell felejteni. A 150-es nem csak vinnyogtatva használható, hanem már közepes fordulaton is kellemesen húz, miközben nem fogyaszt többet. Amikor 125-ös volt, egyszerűen kevés volt a négy sebesség. Emelkedőn volt, hogy a szarrápörgetés és a szenvedve lassulás között kellett váltogatnom folyamatosan. A 150-es nem ilyen. Nagyon harmonikus motor, ha kell megy, ha a forgalom tempóját kell tartani négyesben negyvennél, nem fullad, hanem nyugodtan poroszkál.
A fogyasztása óvatosan 3,5 liter, hajtva, benne 90-es szakaszokkal (autópálya, országút, stb.) 4 fölött. Ha azt vesszük, hogy egy mai, négyütemű 125-ös 3 körül fogyaszt, akkor ez sok. Ha a Yamaháimat (Jog, Champ) nézzük, azok is ennyit ettek, de azokkal 60 fölött ritkán mentem. Szóval szerintem nem sok.
A lényeg: a TS egy jó belépő a motorozás világába.
Hibalista
- Elektromos rendszer. Egy rakás szar volt, szépen lassan ki lett gyomlálva.
Ide hordtam szervizbe
Feri barátom. Ért hozzá, ismeri az MZ-t, mint a tenyerét.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Lukács, másik barátom. Motorvillamosságban ő a legjobb.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1977 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 31000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 3500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Jog | Következő motorja? | T1 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
