Ha nem figyelsz rá cserben hagy!
Szöveges ítélet
250 ezt-vel foglalkozom 2005 nyarától, előtte egy Jawa Mustang borzolta az idegeimet. Alapjába véve jó tapasztalataim vannak a motorról ha az utazást és az élményt nézzük, bár voltak kellemetlen megrázkódtatások, is a nem odafigyelésemnek köszönhetően.Kezdő nagy motorosoknak kiváló választás. A vasról tudni kell hogy pillangó hatás elvén működik rajta a hiba megjelenés. Amikor megáll alattad, gyertyát cserélsz, ellenőrzöl mindent amit szemmel látsz, és persze amit a cimbik javasolnak. Magam is így jártam. Egy egészen apró hiba indított el egy olyan folyamatot ami minden elektronikai berendezést tönkre vert. A generátoron lévő tekercsből jön ki 3 vezeték, ide kötöd a diódahidat(U,V,W). Az egyiket bizony elengedte a forrasztás, és nem mindig azonos mennyiségű áram ment a diódához.Ez azt eredményezte hogy, a gyertya nem bírta a kiképzést, ezt követően a gyújtótrafó, és így tovább visszafelé. A kuplung megoldás is a gyengéjének tűnhet (nekem is megforgott) szép visító hangja pedig zene füleimnek. Akinek megforog ne hegessze, nem érdemes. Alakzáras kúpszorításról van szó, aminek a titka a feltámasztás, a kinyomó szerkezet teszi ezt, de ha megkopik a kuplung alaplapja akkor bizony ez elenged és megforog a főtengelyen. Szóval ha valaki így járna, ne fogjon elektródát! Egy tolómérő, és a gyári adatokhoz mérni, mérni. Régi öregrókák tudják már hogy az az egy nagy henger igen csak cibálja azt a gizda vázat, érdemes sűrűn figyelgetni a csavarkötéseket, a biztosíték villán pedig összébb hajtani. A gyújtótrafó 1es és 15ös csatlakozása is el szokta engedni magát, és ha ott szikrázik a tank alatt akkor csodát ne várjunk. Aki gyakran használja a masinát, legalább havonta tüzetesen átnézni.Honecker találmánya akkor fog gond nélkül működni ha nem nagyoljuk el a dolgokat,és időt szánunk a karbantartásra. Ahogy az elején is írtam, sokszor csak egészen bagatel probléma okoz nagy fejtörést. Tavaly vettem meg a végleges 250esem, de nyugodt szívvel mondhatom, együtt fognak eltemetni a vasammal. Jó időtöltést minden kedves motorosnak!
Hibalista
- Biztosítékok, fesz.szabályzó, gyertyát kilőtte,gyújtótrafó, benzincsap,
Ide hordtam szervizbe
Csak is magam javítottam.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 24046 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5698 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
