MZ Trophy ES-125/1 a "Kistrofi"
Szöveges ítélet
Újsághirdetésre karambolosan vettem. A tulajdonosa bukott vele és meghalt, az özvegye árulta. Meglehetősen új volt a motor (2 éves), a bal kormányszarv letörve, lámpa és az első sárvédő kissé lesúrolva.
Rendbehoztam és lett egy jó motorom, előtte Simson Starom volt, ehhez képest erősnek és gyorsnak tünt.
Az első amit lecseréltem rajta a gázkar volt, utáltam hogy szinte birkózni kellett vele de egy sport gázkarral és kiszabadított gázbowdennel nagyon kellemes lett.
Elégedetten használtam kb 2 évig, amikor egyszer beütött a baj: eltörött a főtengely. Kb 80-nal motoroztam az országúton, amikor elkezdett durrogni a kipuffogóba. Megálltam, gyertyacsere, de 60-ig szépen ment, az felett megintcsak durrogott. Haza tudtam vele menni, otthon ahogy néztem az előgyujtást és észrevettem, hogy a dinamó felőli főtengelycsonk előre-hátra tud forogni kb 10-15 fokot. Nem tudtam mire vélni, szétszedtem a motorblokkot. A tengelycsonk a főtengelysonka furatjában el volt törve, de nem derékszögben hanem ferdén és ezért forgatta a dinamót/megszakító bütyköt és ezért tudtam vele hazamenni. Vettem egy főtengelyt és mivel kissé kopott volt lecseréltem a hengert is, de ha már lúd legyen kövér, 150-es hengert-dugattyút vettem rá. A 150-eshez egy foggal nagyobb kislánckerék járt gyárilag, de én meghagytam a 125-ös lánckerekét. Ez így nagyon jó csere volt, mert a 150-essel sokkal erősebb lett mint a 125-ös volt, és előzéskor 2 személlyel is határozottan bírt gyorsulni.
Fiatalságom meghatározó motorja volt, 2 oldalcsomagtartóval, hátul a csajommal bejártuk vele Keleteurópát az NDK-tól Bulgáriáig. 80-90-et tartósan bírt félgázzal, a max kb 110 km/ó volt. Akkor adtam el amikor bevonultam katonának, ne álljon ott 2 évig.
Hibalista
- Eltört a főtengely, kopott 125-ös hengert kicseréltem egy új 150-esre.
- Elszakadt a dinamó gerjesztőtekercse de meg tudtam javítani (két tekecs közötti részen elég hosszú volt hogy össze tudtam csavarni és összeforrasztottam).
- Elsőkerék csere laza küllők miatt (néha 60 körül beszitált miatta a kormány), próbáltam centírozni de nem igazán jól sikerült.
- Lerohadt a hátsó sárvédőtoldat(elektrokorrózió), a nyereg alatti sárvédőrész alumíniumból volt, a csavarok és a hátsó toldat vasból, közötte egy spec gumi. Az alumínium a csavaroknál szinte elporlott és akkora lyuk lett hogy átestek rajta a 6-os csavarok fejei. Vastagabb csavarokat tettem bele nagy alátétkarikával és palmatex ragasztóval alákenve, hogy az esővíz ne tudjon közéfolyni.
Ide hordtam szervizbe
magam javítottam
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1972 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 4000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
