NDK csoda :)
Szöveges ítélet
1992-ben került hozzám az első példány motorhibásan. Teljes generál (fúrás, főtengely, szimmeringek) után évekig hibátlanul üzemelt amíg el nem lopták. Eddig 5 db-hoz volt szerencsém. Megvételt követően mindegyik elektromos rendszerét átnéztem, javítottam. Csatlakozók cseréje, bizt. tábla cseréje késes kivitelűre. A hibalista riasztó lehet de ez 5 motor 60-70000 km eredménye amiben benne van az előző gazdák hanyagsága is. Cserben nem hagyott legalábbis helyszínen némi szereléssel tovább tudtam menni.
Tipikus hiba a kuplung lepörgése ami szerencsére nálam eddig nem fordult elő, váltókkal sem volt gond. A blokktartó lemezei viszont nagyon gyengék (elferdülve a blokk eszi a láncot és lánckereket). Megoldás 1 pár blokktartó megvétele és a lánc oldalán +1 (lehet egyengetett régi is) hozzáhegesztése, a berugó oldalon +2 hozzáhegesztése. Azóta nincs gondom.
Az első teleszkópba híg motorolajat használok, váltóba ha lehet szintetikusat. Néha csöpög az olaj rendszerint az üresjárat jelző kapcsolója a ludas. Fogyasztása változó 4-7 liter között alakul. Jelenleg 2 példány van a tulajdonomban. Az egyik gyengébben megy (max 125) de 4,5 litert fogyaszt a másik erősebb és főleg pörgősebb (140 óra szerint) de 6 alatt nem fogyaszt. Motorja alapjáraton és 6000 felett rezonál alatta kifejezetten kellemes (hála a gumiágyazású felfüggesztésnek). Gyári kipufogóval 3500-5500 között érzi magát elemében de már 2000-től használható. Én csak ajánlani tudom mindenkinek. Éves fenntartása pár ezer forint biztosítás (némi súlyadó??) Jó gumikkal karbantartott futóművel élvezetesen lehet vele motorozni.
Hibalista
- Motorgenerál (az első példányt összeomlott alsó és felső tűgörgővel vettem)
-
- Motortartó lemezek
-
- Lánc. lánckerekek, km óra kihajtás, fékbetétek, bowdenek, kormánycsapágy (csere gumi porvédősre), teleszkóp szimmering és harmónika, gumik, akkuk, fék szimmering, féklámpa kapcsoló, elektromos kontakt hibák.
Ide hordtam szervizbe
Magam szervizelem. A 8-as érték könnyű szerelhetőséget de sokszor gyatra alkatrészt jelez.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
