NOS-STOP MZ....
Szöveges ítélet
1986-1995 kozott tobb mint 10 db. MZ/TS-250-esem volt.
Ezzel kezdtem a motoros palyafutasom es ezzel is vegeztem..
Soha nem volt mas motorom se simson se nagyobb vadallat.
Csak MZ...
Az elso egy TS-250-es meg a legelsok kozul valo ez meg 4sebesseges volt.
Rendszama OU-13-91... A tobbiet ne kerdezzetek:):):)
86 nyar vegen vettem 13E ft-ert...
Akkor nagyon tetszett: volt rajta mindenfele finomsag kis spoiler, nagy spoiler...
Javitas: A valtoban eltort a valtokart visszahuzo kis rugo... Ezert szetszed...
Nos ez meg nem a /1-es vagy ETZ technika volt ahol a valto egyben marad a zeger gyuruk miatt...
Blokkot szethuzod es minden szana-szet ugrik...
Beletellet egy kis idoben mire sikerult osszejatszani es kihezagolni a fogaskerekeket, lepteto villakat....
Az ujabb 5sebesseges tipusokon ilyen problem nem volt..
Egy-egy lepteto villa csere sokkal gyorsabban sikeredett...
ETZ-eknel gyorsan elkoptatta a 10.-es szamu lepteto villat az volt ami 2-3 sebessegbe mozgatta a fogaskerekeket...
Eleg sokat csereltem magamnak is cimborak gepebe is....
A kedvencem a kovetkezo volt...
Ilyent epitettem vagy 2-3db-t..
250/1 vazban ETZ-250-es blokk, atvezetekelve elektronikus gyujtassal 12V-al generatorral. Hatso lengovilla is kicserelve ETZ-250 re. Elol ETZ tarcsafekes telo..
Mindez kis kerekkel...
Magam gyartottam a kulloket fuztem es centiroztam..
Szovam elol hatul kis kerek...
Igy kapsz a hatso villa miatt kicsit hosszabb es ezert egy 5-7cm-el alacsonyabb de nagyon mokany kis motort...
Tuning:
1. fotengely kiparafazva... azaz a csapszeg lukak es a sonka ledugozva..
2. a dugattyut 0.01 azaz 1 szaszadra illisztve-furva a hengerbe... nagyobb kompresszio...
hosszabb bejaratas de tovabb birja a gyurodest kesobb kopik szet...
3. tugorgos-kosaras felso csapszeg kicserelve full tugorgore vagy bronz perselyre!! Soha nem csorgott a felsocsapszegem..
ez a megoldas segitett a meg alul jo fotengelyen de folul mar hulladek hajtokaron...
4. Esetleg az extrem esetben lehetett alulra dupla gorgos onbeallo fotengely csapagyat rakni... erdekes volt :):):)
5. Kuplung konnyites!!!!
light:
egy jo kis esztergaval a 3.5kilos kumplungbol le lehet faragni 50-60 dkg-t vagy tobbet problema nelkul... nagyon jot tesz a fordulattal... elvezettesebb motorozni :):):)
bevallalos:
kuplungot szetszedni nagyon lekonnyiteni akar hegesztessel osszerakni... esetleg nem kell abba 5+4 lammella!!! eleg a 4+3 -as felallas is... Le lehet vinni a kuplung sullyat 1kg ala... na ez KIRALY...
Igaz forgatni kell mint az alat... mert nem igazan akar elindulni ugye a kuplung egyben a lendkerek is :):):)
de nagyon-nagyon erdekes ez igy..
6. Meguntam az allando lanc szakadast ezert vettem ra 3/4-es Yamaha azaz egy merettel nagyobb lancot... termeszetesen csinaltattam hozza elore-hatra nagyobb foggal rendelkezo lanckereket... es mindezt nyitottan hagytam...
Ezekutan 2 variacio van...
A.
Regi tank vagy nagy panonia esetleg a regi pupos mz tank speed kormannyal...
kicsi alacsony tomzsi szerkezet..
rafekudve a tankra... orat ki lehet akasztani...
nem egyszer fuggosztem meg az orat azaz a 140-en joval tul szaladt...
B
Az elso teloba belelehet toldani..
kapott egy csavart csopper kormanyt...
egy szep java csepp tankot es sok kromot...
Aztan letoltam vele egy IFA-t az utrol kijott a STOP tablanal es nem birtam megallni...
Nos itt volt vege a motoros karrieremnek :(:(
MZ-vel bejartam a keleti blokott... Eljutottunk cimborakkal NDK-ba Berlin, Rostok es valami Jurgen nevu szigetre is :):)
Valamint Romania, Csehszlovakia, Lengyelorszag...
Sot 90-91 ben nyaron alkoholt is csempesztem vele Lengyelbe :):):)
ket csomagtarto ket nagy borond
Krakko meg csak 400km!!!!!
10 ev alatt osszejott a 200E km :):):):)
Szep volt, jo volt, regen volt...
Ujrakezdhetnem nem hagynam ki!!!!!!!!
Hibalista
- A-Z ig mindent szereltem rajta....
Ide hordtam szervizbe
Magam szereltem
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1980 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 200000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
