Nyúl mz
Szöveges ítélet
1979, verho után azt utólagos csomitartóval, Pannónia + szerszámosdobozzal 13000 ft, 20 ft Isolator gyertya, stb, akkor az volt. 2,5-4 l fogyi, hajtástól függően, erő lehetett volna több is, kicsit csörgő és zajos. Azt szerette, ha pici gázzal pörög fel min 5000-ig(mech fordmérő, utólagos féklámpa és üresjelző).Kis fordulaton nagy gáz-csak morog. 86 óta nem motorozom, nem volt hol tartanom, ezért adtam el. Ha ma hallok 1-et néha a közelben, ugyanaz a finom csörgés-no fiatalnak érzem magam. Mindíg, mikor lábvédőre szántam magam (16 ezrenként) daráló hang, csapágyazás, kuplungbowden is otthon szakadt el, az újjal sokkal könnyebb lett, tehát valami bibi lehetett vele. Néha lánckerékszimmering csere-olajos a hátsó kerék, amúgy jó a lánctokozás, meg a teleszkópszimeringet addíg kellett cserélgetni (olajos, felüt 1 idő után), míg a mocit gumi védőharmonikával el nem csúfítottam. A teló fényesen tetszett, harmonikával meg jó lett. Meg 1* szénkefe, néhányszor megszakító csere otthoni karbantartás során. Ennyi. Ja meg 2 hátsó defekt, azon néhány km-en, mikor mégis csak más ment vele, mert nőt, fogkefét, motort...A 250-es egyébként (2 haveromnak is az volt, na Ők nevezték többek között nyúlMZ-nek)(akkor 5 seb) jobb -finomabb kuplung-váltó, igaz a váltó mindnél kikészült 40000-nél. Verhovina után bowdenek , lánc, rugózás stb mint álom. Soha sehol nem hagyott ott, hátsó fék érzékeny, első markos kezet igénylő volt. Ja, a 250-esek, a P-10 ről nem is beszélve, sokkal-sokkalstabilabbak voltak. És ha néha a sebességet kidobta-elkezdte kidobálni, nem hittem volna, olajat kellett cserélni, 1-2 évig jó, és újra. No meg az alapjárat, ha balra-jobbra fordítom a kormányt ugye...meg pörög. Tehát a Simson meg a 250 MZ finomabb, ez meg jó kompromisszum. Azért 1-2-3 ig elég jól ugrott, városban bőven elég, országúton, főként utassal, hát - nyúl. (Valszeg finomabb lett az ETZ tárcsafékes 5 sebességes, 1* próbáltam, az lehetett volna az igazi).
Hibalista
- kuplungbowdwn
- 2* főtcsapágy csere,1* hajtókar csapágy is
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1979 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
