Szeretni való múlt!
Szöveges ítélet
94-ben vettem 16 évesen 20.000Ft második tulajtól,régi rendszámmal,szűrke forgalmival,lejárt vizsgával. Egy hétvégi napon délelőtt eladtam a Simson-t 20.000Ft-ért és délután már az Mz-vel villogtam! Abban az időben én ezzel nagyon menő voltam a korosztályomban! Mindkettő tulaj idős volt a második kb.50Km ment vele 3 év alatt. Így nagyon megkímélt sérülésmentes moci volt. Hosszú állás után 2. rúgásra indult hibátlanul működött mint egy óra. Egyedül a színe nem tetszett,piros volt. Addig vagánykodtam jogsi,műszaki (és ez jól kivirított a régi rendszámmal) nélkül,hogy megfogott a rendőr és ezt tetéztem azzal,hogy a sisak a könyökömet "védte".Mivel a nevemre volt írva és biztosítás is volt rajta így ejnye-bejnyé-vel megúsztam,és elvették a rendszámot. Így adódott a lehetőség "rendbe (nagyon egybe volt) rakni" és átfesteni! Atomjaira szedtem és színterezett festést kapott,tört fehér színe lett ami nagyon jól mutatott rajta. Közel gyári állapotú volt mint műszakilag mint esztétikailag. Gyorsan átvittük vizsgán és piros arccal előre jogsi nélkül!
A teljesítménye "elég" volt még 2 személlyel is,bár én túrára nem jártam vele,csak "helyi" vagány voltam. De állapotából adódóan bármikor-bárhova elindultam volna vele minden félelem nélkül. Kényelmes volt,jól kezelhető,az a "pár" paci is jól vitte a 150Kg motort,135Km/ó mentem vele minden gond nélkül,nem szitált mint agyon tört testvérei,egyesek felfúrták 300cm3-re a Trabi dugója jó hozzá. Aki rászánja a pénzt és rendbe rakja,nem gyötri,nem vár el tőle többet mint amire képes,azt a világból kiviszi és hűséges társa lesz az utakon. Olcsón és könnyen elérhető,"fillérekből" karban és fenntartható motor. Maximálisan jó kezdő motorosoknak!
Sajnos engem is elkapott annó a gépszíj és eladtam azért,hogy vegyek egy romhalmaz Gilera 125-ös endúrót(nagyon megbántam). Nagyon sajnáltam az Mz-t legszívesebben vissza csináltam volna de nem lehetett.
Mai napig tisztelem becsülöm! És büszkén vállalom,hogy anno nekem is volt.
Hibalista
- Kopó alkatrészek: Fék (csak le kellett ellenőriznem mert jók voltak a betétek),lánc (új RK lánc,lánckerék még jó volt),gyújtás (megszakító kalapács,csak gyárit),bovdenek, sok állás miatt főtengely szimmering jobb-bal,aksi.De ezek a korából és a sok állásból is adódtak. Mind ezt "fillérekből"! A fényezés is baráti alapon ment.
Ide hordtam szervizbe
Jó kezű szerelő baráti körből és jómagam!
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1983 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | S51/N | Következő motorja? | TG 125-ös endúró |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
