A legjobb befektetés
Szöveges ítélet
Ez tipikusan az a fajta motor, aminek a milyensége csak a tulajdonosán múlik. Tévedés, hogy bütykölgetős fajta, igazából csak egyszer kell valamit jól összerakni rajta és hihetetlenül megbízható lesz. Mióta megvan, megjártuk vele a Magas-Tátrát és Lengyelországot is, soha probléma nem volt vele, mindig megbízhatóan működött -20-tól 40 fokig. Bárhova el merek indulni vele, hosszabb túra előtt sem szükséges mindig átvizsgálni meg állítgatni. Tirisztoros (elektronikus) gyújtású, 4 sebességes, 12 voltos rendszerű, szóval gyújtást sem kellett soha állítanom, a 4 sebesség miatt pedig bármilyen emelkedőn fel bír menni túlpörgetés nélkül. Enyhe hengerfejtuninggal megy kb 70-et, de azt a megemelt nyomaték miatt 2 személlyel, megpakolva is simán bírja. Egyetlen rossz tulajdonsága, hogy a 65-70-es végsebesség sokszor nem elég (letolnak), de hengerfúrással azt is orvosolni lehet. Én csak azért nem csináltam meg, mert ragaszkodtam az eredetiségéhez. Ja és hivatalosan utast sem lehet vinni vele:(
Jótanácsok hozzá:
- Érdemes hozzá többpólusú gyertyát beszerezni, atomstabil alapjárata lesz, ráadásul sosem hagy ki
- Ha lehet a közeledben E85-öt (bioetanol) tankolni, hajtsd azzal! A keverék elegyedése és az alapjárat miatt viszont feltétlenül tegyél bele benzint is, kb 6:4 arányban megy a legjobban. Működik rövid ideig anélkül is, de kicsapódik a szeszből az olaj, ami leül a karbi aljára, és ez lefullasztja a motort.
- Érdemes hozzá egyedi hengerfejt terveztetni, sokkal nagyobb nyomatékot lehet belőle kihozni. Ezt eredetileg 86-os benzinhez tervezték, a mai több oktánosnak viszont nagyobb a nyomástűrése.
- Mindig precízen, igényesen rakd össze, tényleg meghálálja!
- Ne keverd a benzint Arol 2T-vel!!! Telenyomja a motort és a kipufogórendszert is betonkemény szénnel, amit utána sehogy nem tudsz kiszedni, legfeljebb drótkefés polírozóval, több óra alatt! Sprint 2T minőségű olaj viszont bőven elég bele.
- Egyéb apróságok, amikkel jó felszerelni: halogénes első izzó, valami ledes hátsó lámpa, ami akksiról megy (ha lerohad mégis, nincs hátsó lámpád!), zárható tanksapka (a cukoröntözgetős hülyegyerekek miatt), valamilyen elektronikus gyújtás, Skoda hőfokmérő (ha gyakran jársz hegyek közt, kisebb az esélye, hogy túlmelegedjen). A gyári kipufogó maradhat, ha van benne rezonátorkúp.
Összességében igazi univerzális motor, elvisz bárhova, 2.2-3.2 literes fogyasztás mellett (nekem a Felvidéken, hegyek között evett 2.5-öt kb). Őszintén sajnálom, hogy ma már nem gyártanak ilyet. És ne is kérdezzétek, nem adom el:P
Hibalista
- Egyszer volt probléma, amikor az előző tulaj és az Arol 2T olaj miatt telenyomta koksszal a kipufogót, és az út szélén kellett kirázni a friss kőszenet. Ne keverd arollal!
Ide hordtam szervizbe
Én, a www.simson.hu segítségével.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Németh Csabi Miskolc szitibűl.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (0) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 3700 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | Planeta 3-03 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |