A szocialaistatábor legvidámabb motorosa: a Simsonos
Szöveges ítélet
Én nagyon szeretem a Simomsonomat és bár a hibalista elég tetemes, ahoz hozzátartozik, hogy olcsó hozzá minden, továbbá az én gépem 3 évet élt (vagy többet) tatámnál a libákközt mikor kimentettem és életet leheltünk bele (a gumirészek szét voltak repedezve), ekkor viszont jónéhány rugás után ,de elindult, továbbá ez mindenkinél így van csak én az apróságokat is leírtam.
Sosmem voltam a híve tuningolásnak meg annak, hogy a Simsonból nyugati motort kell csinállni (pl.:kinézetre. Sport dobos agymenések....).
Mindenre használtam amire egy motort lehet és mindent meg is kapott ami kelett neki. Szerintem nagyon fontos hogy ne kókányoljuk.
Használtam pocsárban, faluban, városban, földúton, gáton, erdőben és sokszor 2 személyel. Ha csak lehetett kíméltem, de a motor van értünk és nem fordítrva, ezért ha dolgozni mentem az erdőbe, akkor ő is jött. Volt viszont olyan, hogy csak az erdő kezdetéig mentem vele, mert már gyalog is rossz volt menni. Az első sárvédőt hamar berekaj a sár, de ezt 2 vasdarabbal meglehet emelni és ez javít a problémán. Írták hogy 50-es kategóriában nincsen párja, hát szerintem sincs.
A vége olyan 75, hosszútávon a 40-re kell belőni, ennek a motornak ez az utazója. Az ülés hosszú idő után kényelmetlen lesz.
Ősszel lett felfúratva, de a blokkja még tudomásom szerint nem volt széthúzva, ami szerintem egy 18 éves motortól nem rossz.
3szor hagyott cserben, egyszer a kipufogó eltömődött, egyszer meg a tűszelep nem zárt vagy valami ilyesmi, legutoljára meg a fúrást igényelte, de ennek nem volt egyértelmű jele, csak aztán megadta magát.
Az alkatrészek mindenhol megkaphatóak és elég olcsók.
Midnent össze vetve nagyon jó motor. Én most vettem egy Yamaha TDR-t, de a Simson megmarad másod hegedűsnek, részeben mert jól fogyaszt, részeben pedig mert sok kedves motorozós emlék köttődik hozzá.
Hibalista
- Első és hátsó lánckerék,LáncLánc védő 2 gumi és az a műanya része, hátsó gumi,Lábtartó gumi, teleszkóp gumi, teleszkóp szimering, festés, egy néhány tükör, kipufogó (torok+védő rács, kipufogó), 2szer hátsó sztender, tűszelep, üléshozat, kulplung és gázbovdenek, hátsó lámpa és lámpabúra (ugye fogyó eszköz), kuplung és fékkar, elsőkerék, de az nem volt anyira fontos, hátsófékbetétek, izzó, hátsóteló szerelés, gyújtás kapcsoló. Fúratva volt, gyűrű csere meg talán dugó is.+többszát méter benzin cső.
Ide hordtam szervizbe
Csabi. Hozzá sokat hordtam, mert eldumállgattunk, cigiztünk meg Csabinak volt mindene ami kelett. Éppen mint a mesében.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Szomszédom Zoli. Mostanában ide hordom, mert nem cigizek és közel van.
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 2 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |