Angol hélgy racing blue köntösben
Szöveges ítélet
Első randevú az angol hölggyel:
2013as szezonban szakítottam Honda CBF600as mocimmal, főleg a kényelmetlensége miatt. Novemberben adtam el, és gondoltam nem kell moci, van elég hobbim, és ezt se tudtam kihasználni, továbbá (ex)barátnőm se szerette a két kerekű masinákat, ezért le is tettem a motorozásról. De milyen is a motoros lélek, és milyen jót tesz az embernek egy szakítás a csajával, továbbá az első melegebb időben a napsugarak érintése is megindította kezeimet a billentyűzet felé, hogy mégis csak meg kéne nézni a mobile.de-t, mi is a kínálat. A cél adott volt, ne sima sor4, és ha lehet kényelmes gép legyen, mellesleg kicsit vagány is, és lőn a sporttúra kategória. Mivel a honda az honda, ezért a VFR800-asok jelentek meg lelki és rendesen látó szemeim előtt a monitoron. Viszont árukat is jól tartják és a tavalyi kevés km-es motoros szezon után, semmiképpen nem szerettem volna sokat invesztálni egy motorba (túl sok a hobbim). Véletlenül beállított keresési feltételeknek köszönhetően viszont beugrott egy Triumph Sprint St 2000 évjárat 3 henger,48ekm, már injektor, agyondícsért fogyasztás/ menetteljesítmény/kényelem és a szem-lélek párosnak tetsző racing blue szín, és gyári állapot. A kezdeti 2600 euro ár sem volt rossz, de csak elmentettem a hirdetést. Teltek a hetek, és ahogy mindig rápillantottam, egyre olcsóbb lett, és eljött a bűvős 2000 eurós ár. Itt már nem bírtam tovább, telefont ragadtam és már délután kollégával a 160km-es oda vezető trip első km-t nyaldostuk. A moci tényleg gyári állapotban volt, az alsó elemen pár horzsolás, ezen kivűl minden gyári, illetve jó állapotú kopó alkatrészek voltak. A mocin nem volt műszaki, illetve forgalomba se volt helyezve (No-ban ez szokás), továbbá az akksija is halott volt, úgyhogy az indítás elmaradt. Mi hazaindultunk. Pár napot rágódtam a dolgon, és egy utánfutót bérelve már robogtunk is 5 nap múlva a mociért. A tulaj bebikázta a motor, és onnantól nekem végem volt. Felpakoltuk a gépet, hazavittük, másnap a műszakit csont nélkül vette, utána névre is került. A mocit az ügyintézés ideje alatt othagytam a Dekra vizsgaállomásán, és csak este gurultam vele haza, és ekkor jöttek elő az első hibák. Az 5.nálam töltött km-nél elkezdtett könnyezni a jobb telószimmering. Állt a motor minimum 1 évet, nem csodálkoztam. A következő meglepi a 6. km-nél jött, amikor is a piros lámpánál egy kellemes füstfelhő áradt a burkolatok felől. Égett olaj szag. Hazagurultam finoman. Másnap burkolat lebont és kiderült, hogy a kupplungfedél tömítésénél tolja ki az olajat. Helyi szervizt felkerestem, és pár napot otthagytam a motort. Azóta ezekkel nincs gond. Ezután kapott általam egy olajcserét. Tudom ,jön a kérdés, hogy miért nem akkor a szervizben, de azért magam ellensége sem vagyok és harmadárból kijött az olajcsere. (Itt jegyezném meg, hogy egy Triumph szerviztől is kértem ajánlatot, akik a kézikönyben tiltott olajat javasoltak.)
Eddig kisebb túrákat nyomtam főleg egymagam, és eddig elégedett vagyok, a fogyasztás túrázva (70-120, néha pálya 180-200 és tényleg No-ban) 4.3 l. Viszont 2en (160kg) gyorsulgatva lenyelte a 8L-t is. Kényelem nekem kiválló, és hátul sem panaszkodnak. Teljesítménye 103 le nekem elég. Külseje nekem nagyon tetszik, sokaknak nem, de szerencsére nem is jön szembe sok ilyen motor.
Folytatása következik...
Hibalista
- Telószimmering, kupplungfedéltömítés
Ide hordtam szervizbe
Gerhard Mitter -Böblingen
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (0) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 48000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | CBF 600 NA | Következő motorja? | Srint Gt 1050i |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.6/10) |
