A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Triumph » Street Triple R (675 cm3)

Street Triple R (675 cm3) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Népnevelő kultúrmisszió

Szöveges ítélet

Előtte egy MT07-et hajtottam, aztán egy erőből balra kanyarodó Vitara rövidre zárta a kérdést, hogy vajon megtartsam-e a Yamahát. Néhány nap kórházi felépülés után köptem a markom, hogy én ugyan nem ülök többet motorra, aztán ahogy jött ki a jó idő és gyógyulgattam felfelé, ebből szép lassan átmentem oda, hogy "nyitott jet-bukóban soha többé nem ülök motorra". Az utolsó lökést az adta meg, amikor egy kályhaezüst 675R-t hallottam önfeledten durrogtatva párhuzamosan beparkolni a Westend elé. Megkérdeztem a srácot, hogy milyen kipufogó van rajta, mert hogy ezt a hangot a rádióban kéne adni a déli harangszó helyett kultúrmisszióként, hogy halljanak már az emberek rendes motorhangot is a sok TDI-s kerregés mellé. Mondta erre a srác, hogy ez a gyári Arrow dob, így tolta ki a gyárkapun a hülye Arsenal-szurkoló angol. Bakker mondtam, ilyenem lesz egyszer.

Nem sokra rá volt egy keményebb napom: aznap kaptam meg a fogszabályzómat a rehabilitáció részeként és épp egy közepesen unalmas meetupon ültem, amikor csiccsent a telefonom, hogy a Vitarás figura biztosítója ki is fizette a Yamaha piaci értékét, szóval épp találtam egy szabad szemmel is jól látható pénzösszeget. És itt vesztem el - felütöttem a hátsó sorban a telefonomon a hahut és mire megtapsoltuk az előadót, már meg is volt, hogy másnap kimegyünk megnézni ezt a piros-fehér Street Triple-t. Ott meg mire elértem a próbaúton a lakópark végére, két dolgot tudtam: egyrészt hogy ezt a motort ma kegyetlenül le fogom foglalózni, másrészt hogy az itt élők számára bizonyára nem ismeretlen ez az értelmetlen durrogás, ugyanis a játszótéren két kiscsávó abbahagyta egymás gyepálását és szájtátva figyelték a motorhangot és mutogattak az ismeretlen csávóra, aki bénázva próbált feltolatni a nyeregben egy rézsút feljáróra.

Imádom a kicsikét. A hangja kezdetnek zseniális. Városi dugóban robogó üzemmódban használva (azaz egyesnél semmilyen közlekedési szituációban nem kapcsolunk feljebb) a piros lámpához begurulva vidám durrogással jelezzük a közlekedés többi résztvevőjének, hogy tessék figyelni, motorkerékpáros araszol előre a sorok között. DB killer nélkül még viccesebb a mutatvány, olyankor a Váci úton húsz-harminc méterre előttem kezdenek széthúzódni az autók a dugóban, cserébe húsz perc után fáj a jobb fülem. Valamit valamiért.

Elvittem egyszer egy vezetéstechnikai tréningpályára, ahol pár barátom dolgozik és könnybe lábadó szemekkel néztem, hogy milyen szépen pörgetik fel üveghangig, milyen kedvesen durrogtatják féktávon és azon agyaltam, hogy milyen vicces, mert most nagyobb biztonságban van a motor, mint amikor én billegtem vele a Hungárián a sorok között odafelé menet. Kb. ilyen érzés lehet fiús apáknak az első közös kuplerájlátogatás.

Az országút az ő otthona, az a fajta, ahol kanyarogni kell meg dőlögetni meg dolgozni a kezelőszervekkel. Szalad szembe a táj, utazunk nyugiban, ilyet is lehet, elidőzni a dolgokon. Aztán amikor megunjuk a TDI-üzemmódot, amiben 3-4000 körül váltunk és kulturáltan közlekedünk, mint az angolkisasszonyok gyónás után és inkább húzunk egy kövéret, egészen vicces dolgok történnek: a kicsike ordítani kezd, na, na, na végre, húzzad, húzzad és üveghangon lehet kuplung nélkül pakolgatni felfelé a fokozatokat. Na olyankor kétségem sincs afelől, hogy amit éppen előadok, az valami olyan orbitális alpári türhőség, ami után csak a szájak sarkából szoktak kiköpni arra felénk Somogyban az öregek. Lehet vele épeszűen is közlekedni, de az kicsit olyan fíling, mint amikor az ötéves osztálytalálkozó után hazafuvarozod a szende szöszi osztálytársadat, akiről lehet tudni, hogy érettségi után némi irányváltással ráállt a fenekelős pornóra a bölcsészkar helyett és amikor felhív magához bulizni hármasban, mert hogy épp nála van egy barátnője is, válaszul egy puszit adsz a homlokára és jó éjszakát kívánsz neki. Okosnak okos, de bölcsnek azért nem mondanám.

Amúgy túrázni valszeg nem ezzel fogunk: pakolni kb. annyira lehet, mint egy átlagos méretű kiskanalat. Láttam a youtube-on valami angol fanatikust, aki berhelt hozzá túratáska-konzolt és azzal járta be Tolnát-Baranyát, szóval még akár lehet is, de akkor már inkább a csajom faterjának 1200GS-sére pókoznám rá a hálózsákomat, ha úgy hozná a szükség. Utassal nem nagyon mentem még, ugyanis első nap a csajom lejött megnézni a garázsba és annyit mondott, hogy ne is szedjem le az üléspúpot, mert nem fog mögém felülni, meg különben is hogy néz már ki ez a motor ezzel a két gülüszemmel az elején. Egy haveromat vittem vele egyszer keresztül Pesten, amíg elmentünk az új GSX-S-éért - hát, maradjunk annyiban, hogy érezhetően nem az lebegett a derék brit mérnökök szeme előtt, hogy királyi kényelemben fog a mögötted ülő belemotorozni a naplementébe.

Amikor viszont egyedül ülök rajta, iszonyat stabilan fekszi az utat, rárakom az ívre és le se lehet robbantani róla. Széles a kormány, igazából minimális erővel lehet ide-oda terelgetni és ha egyszer rajta van és a legkisebb moccanásra az ülésben azzal válaszol, hogy korrigálja az ívet. Ha fakezű vagy, ez se csinál belőled Rossit, de ha nem, akkor csodás dolgokra képes a Triumph.

Azért nem minden csudijó - a futómű például kemény mint a bazalt, az újabb 765 már egy fokkal megbocsátóbb, itt minden döccenőnél katapultálja a seggemet a Lupa-tavi elágazó után Szentendre felé.

A blokknak műszakilag ezalatt a párezer km alatt nem volt baja, a szaksajtó hülyebiztosként jellemzi a blokkot. Biztos, ami biztos, érdemes sűrűn csereberélni benne az olajat.

Hibalista

- Kopófogyó dolgok

Ide hordtam szervizbe

Motor Gyulai a Hajdúcsárda utcában

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2014
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 27000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? MT07 Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Triumph

További ítéletek (46 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A "motor" motor

Bonneville - 2001
2012.10.09 0   -

A GOZMOZDONY

Trophy4 1200 - 1993
2020.01.20 12000   -

A kék rovar

Sprint ST 955i - 2000
2015.04.22 1500   -

A méltatlanul mellőzött darab.

ST 955i - 2000
2011.08.25 5000   -

Angol hélgy racing blue köntösben

Srint St 955i - 2000
2014.06.10 1500   -

Az angol japán

TT 600 - 2001
2011.12.12 8000   -

Az angol telivér

Sprint St 955i - 2000
2015.11.10 5000   5,0

Belátom, tévedtem

Speed Triple T509 1996 (885) - 2005
1999.11.30 4500   2,0

Combos kanyarvadász

Tiger 1050 2007 (1050) - 2007
2008.09.02 7100   5,0

Csak 175 fölött

Sprint RS - 2004
2011.11.10 40000   -

Csörgőkígyó, ami a világ végéig is elcsörög

Sprint Rs 2000 (955) - 2001
2010.05.21 36500   5,0

Dugóba nem való

Trophy 900 (885cm3) - 1998
2012.06.17 30000   5,0

Egy angol gentleman

Speedmaster - 2007
2010.01.03 10   5,0

Egy turaenduronak álcázott, túrázós, sportos funbike

Tiger 1050 2007 (1050) - 2007
2008.10.25 11000   5,0

Egykerékbajnok.

STREET TRIPLE - 2008
2013.07.10 12000   -
1 | 2 | 3 | 4