Top Triple
Szöveges ítélet
Végigjártam a motoros evolúciót. 13 éves korom óta volt mindenféle stílusú és márkájú vasam. Nem részletezem, de a fő vonal a túrasport,sport,endúró,túraendúró,naked irány volt. Az utóbbi években térdproblémák miatt TDM,Tiger volt a nyerő, aztán újra jött a régi szerelem: a Speed Triple 955i. Legénykoromban már hajtottam egyet, ami akkor még unikumnak számított a japán uralta magyar piacon. Már akkor sejtettem, hogy ez a szerelem végzetes/végleges lesz. Ez a motor még a klasszikus iskolát képviseli: nem akar mást mutatni, mint amit sugároz. Olyan, milyennek látod: bivalyszerű, dinamikus, kicsit agresszív, különleges, komoly, jól megépített motor. Igényli a motorozási tudást. Tervezni, mozogni kell rajta, de nem úgy mint egy izgága sportmotoron. Kell a motoros tudása, amit a mai gépek(marketingesek) előszeretettel elcsalnak. Persze a gyakorlott biker tudja, hogy a motorozás nem videojáték. Na ez a vas a klasszikus élményt adja, ugyanakkor építése miatt laza kirándulásokra is jó. Szerintem kimondottan sokoldalúan használható, már ha nem a pihe-puha komfortzónádat akarod kényeztetni. A motor karaktere, ülés-kormány szög miatt hosszabb kirándulásra is alkalmas és a blokkja finomabb, jóindulatúbb, mint egy VFR 750-es (3 is volt belőle , imádtam őket!) Ja, a blokk: finom, kulturált, tartós, csak a kötelező szervizeket kellett rajta végezni. Hihetetlen a nyomatéka, a teljesítményleadása is. Nem véletlenül rakták a Tigerbe sem. Bár a futómű feszesre hangolva az igazi, de felpuhítva egy nagy naked kényelmét nyújtja. Az is erénye, hogy minden irányba, testreszabottan be tudod állítani. Nem fogyaszt olajat, benzinből beéri 5 liter körül. Rekord: 2 személlyel túrázva 4.2 Negatív rekord (autópályán meghajtva) 6.2 Szóval azt hiszem maradok a márkánál és a típusnál, mivel a külseje és a műszaki tartalom nálam 10/10 ! Ha hasonló a stílusod és egy komoly naked gépet keresel, szerintem ez a legjobb választás! Széles utat!
Hibalista
- Egyetlen hibája volt: elromlott a Zadi gyújtáskapcsoló (mechanikus fáradás) garanciában cserélve lett. Ezen kívül soha semmi :)
Ide hordtam szervizbe
Ráckeve/Szigetbecse Triumphszervíz. Alapos, megbízható.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 18000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 53000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | TDM | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
