A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Xt 600 E 1995 (598)

Xt 600 E 1995 (598) 

Az ítélet értékelése
3,2(5 db)

A csettegő

Szöveges ítélet

Szóval!

Mint a képeken is látszik, márciusban, kurva hidegben, szakadó hóesésben hoztam el a motort a kereskedőtől. Eddig ismeretlen világ nyílt meg előttem: négy ütem, nagy köbcenti, nagy nyomaték. Előtte soha nem ültem XT-n. Úgy vettem meg, hogy ki sem próbáltam. Valahogy bíztam benne és saját elképzelésemben: nekem ilyen motor kell!!! Be is jött. Pont olyan volt, mint amire számítottam. Nyers járás, magas építés, finom rezonancia mindenütt. Elkövettem azt a baklövést, hogy az átvételkor nem vittem magammal kesztyűt. Úgy éreztem lefagyok, míg hazaérek. Szerencsére a gyári kézvédő enyhített a problémán egy keveset. De tényleg csak keveset! Amikor hazaértem és meglátott a volt sógorom az új verklivel, azt hittem mentőt kell hívni hozzá, kezdett sárgulni… Ahogy a megtett kilóméterek száma egyenes arányban nőtt az idő múlásával, úgy jöttek a tapasztalatok is. Az eleinte kellemes tömésű, kényelmes ülésből hosszabb út után ülésre alkalmatlan tárgy lett. Ez a jelenség kb. 100-150 km megtétele után jelentkezett. Olyan szinten, hogy muszáj volt megállni pihenni. Amennyiben ezt nem tettem meg, hanem folytattam bolyongó-felfedező körutamat, 300-500 km után kényelmetlen helyzetbe kerültem. Leszálltam a motorról, majd iszonyú bizsergést éreztem a tököm környékén. Amikor odanyúltam, egyáltalán nem éreztem, hogy markolok-e valamit, vagy csak a helyét símogatom? Ez főleg társaságban volt kínos… Mindezt a tankra felnyúló ülésnek nevezett valami okozta. Meg lehet, hogy a 130 kilóm…? Na, mindegy! Szóval, ahogy múlt az idő, halknak találtam a gyári mázsás dobot és lecseréltettem egy eredeti, kisipari hendméd Mastek dobra. Mindezért Csongrádra kellett lemennem Maszlag (masztekjózsi) Józsihoz, akinek külön köszönet a remek munkáért! Amikor beindítottam a csettegőt és meghallottam az új dob hangját, azt hittem beleélvezek a motoros gatyámba. Aztán inkább úgy döntöttem, mégsem rakom tele. Kellemetlen lenne Pestig. Meg aztán mit mondok az asszonynak… Útközben hazafelé olyan erős szembeszél fújt, hogy a pályán sem tudtam többet jönni 120-nál. Annyira elfáradtam a szélvédelem hiánya miatt, hogy meg kellett álljak az autópálya leálló sávjában pihenni. De azért hazaértem. A fogyasztás nem változott: 5-6 liter között mozgott. Ez a gyárilag megadottba belefért. Amikor beértem a házak közé és megpöcköltem a markolatot, isteni hangjáték hagyta el a rozsdamentes véget! Kicsit kevésnek találtam az elöl egyáltalán nem, hátul meg csak „keménységileg” állítható futóművet. Rá is állítottam hátul. Az eredmény: magasabb hátsó és az eddigitől is szarabb futómű!!! Borzasztó volt vele kanyarodni… Hiába, ennek a motornak az ősével még Sztálin is motorozott. Nem valami korszerű, használhatnánk a „jól bevált” jelzőt is. Legalább húsz éves konstrukció (nem ez derült ki az árából!). Na mindegy! Megszoktuk egymást. Soha semmi kínos esetem nem volt vele, mindig indult. Megbízható dög volt. Még mínuszokban is mentem vele. A gumi ekkor már végképp nem tapadt. Aztán eladtam, mert kissé kevésnek bizonyult a teljesítmény. Jóindulatú verkli, ami tanuló motornak alkalmas. Szerettem. Helyébe lépett egy GSX 1400. De ez már egy másik történet, majd erről is írok…

Hibalista

- km spirál

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1999
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A tuning után motorpótló lett az YP400

Majesty 400 2006 (395) - 2004
2007.11.13 4000   3,0

Vaddisznó

Yzf-R1 1999 (998) - 1999
2007.02.09 10000   -

megbizható bőrönd

Neo,s 50 2006 (49) - 1998
1999.11.30 15000   -

"Elő" sportster.

Virago Xv 535 1988 (535) - 1999
2013.08.18 4000   5,0

"Kis motor" nagy élvezet!

Xvs 250 2000 (248) - 2001
2009.04.01 13000   -

100ccm Szép... a sok apró hibáival is szerethető .

Aerox R 2006 (49) - 2002
2009.05.05 30000   -

110kilónyi supermotonak tűnő, benzint zajjá átalakító izé

DT 50 X - 2007
2017.06.03 8000   -

16 éves tartósteszt

Bt1100 2006 (1063) - 2004
2020.02.12 165000   -

1670 ccm-nyi gyönyör

Mt 01 2005 (1670) - 2005
1999.11.30 8900   3,7

2 ütemű dominancia - csak bírd tankolni!!!

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.09.27 30000   -

20 éves bivaly

YZF1000-R () - 1997
2018.07.30 7000   -

250-es robogóban tényleg MAX(imum)

X-Max 250 2006 (249) - 2006
2007.02.18 3200   4,0

5 sebesség, 5 szelep, csakis 5-ös lehet

YZF1000-R () - 2000
2012.06.22 12000   4,7

50-esek királya

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.11.04 8900   -

7 éves összefoglaló - FZ6S

Fz6 Fazer 2006 (600) - 2006
2013.11.03 44000   5,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 46