A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Gear (BX50) (49 cm3)

Gear (BX50) (49 cm3) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A japán Schaffhausen óra.

Szöveges ítélet

Azzal kezdeném talán, hogy 42083 km. -el vettem. Ez, mint futásteljesítmény szerintem sok a legtöbb minőségibb robogó típusnál is itt Európában. Vagy is már több mint ami sok esetben vállalható az esetek túlnyomó többségében. De a Gearnál egyenlőre úgy tűnik nem az. Egy frissen nyíló vagy nyitni akaró üzletben akadtunk rá február végén. Interneten ép hogy elkezdte hirdetni konténeres használt japán robogó kollekcióját. Egy autószerelő és fanatikusan motoros, aktívan komolyabb sportos vasakon közlekedő kollégámmal mentünk az üzletbe. Én az első próbánál rá sem ültem. Annyit tudtam, hogy red barátunknál 300 kőrül indulnak értékesítésre ezek a típusok. Nekem olyan robogóra volt szükségem, ami nem esik szét alattam rövid idő alatt és elviseli a komolyabb igénybevételt. Napi munkába járásra kellett. Meg úgy mindenhova. A jelzett üzletben válogatásnál feltűnt egy piros magában, ami feltűnően újszerű megkímélt állapotban volt. Némi por lepte, de az átnézésénél a következő „apróságokra” lettem figyelmes. A fékek precízen be voltak alítva megfelelő fogáspontra és a fékdobok kopásmutatói újszerű kopásmértéket mutattak. A robogó fényezése a legkisebb mértékben sem volt elöregedve. Az egész gép minden eleme fedett, sőt fűtött tárolásról tanúskodott. A hátsó rugós tag belső megvezetője is tisztán fénylett. A felniken újszerű és karcmentes volt a bevonat. Hűtőfolyadék élénk rózsaszínes színárnyalattal sejlett át a hófehér újszerű tágulási tartályon. A gumicsövek a hűtőrendszeren miután kézzel hirtelenjében portalanítottam gyári friss repedésmentes fényes felületet mutattak. Ugyan a Km óra több mint 42.000 -et mutatott de az üzemanyag szintjelző műszer alsó felére dimo feliratozóval oda lett matricázva a 45023 Km. mint a következő olajcsere szükségességének sarokpontja. A kezelőszervek könnyen, de határozottan működtek és a kézifék rögzítése is korrektül működött. A markolatfűtés mint extra kellemes meglepetésként ért. Az ülés felülete szintén újszerű volt és a markolatok finom bordázata annyira hangsúlyosan látszott, mint ha cérnakesztyűvel érintették volna mindig. Továbbá a hátsó lámpa és az irányjelzők műanyag búrája és egyéb műanyag elemei is olyan benyomást tettek, mint ha a napon sose sütkéreztek volna. A gumik kopottas állapotán kívül sem működésben, sem az esztétikában nem volt fellelhető az erősen használt jelleg. Csak a futásteljesítmény jelezte, hogy bizony használták rendesen. A próbához volt benne némi benzin, de egy akkut kellett bele tenni. Az olajszínt jó volt és az olaj színe tiszta enyhén zöldes. Első indításra szépen egyenletesen járt minden mellékzörej és nem odaillő zaj nélkül. Miután a működésében nem találtunk semmilyen anomáliát, nem füstölt, jól reagált a gázadásra, és a váltó szépen pozicionált elhoztam. A kereskedő 249 -et kért érte erre felszámolta az akkut két kézvédő burkolatot, kosarat előre és egy új bukósisakot is vettem. Így a vége 280 volt. Hazafelé betértem kedvelt gumibeszerző helyemre és két Heidenau gumit vettem hozzá, amit kedvelt gumiszerelő szervizponton mivel éppen üres volt az állás ki is cseréltettem. Hazaérve olaj – gyertya csere és szükséges átnézés megtörtént. Azóta 3500Km futottam vele. Már túl vagyok egy olajcserén. Úgy látom 3000 Km megtétele alatt talán fél deci olajat fogyasztott a Repsolból. Most már Eneosal használom. Meglátjuk ahhoz mit szól a robi. Valóban csendesebb vele halványan. Közben sikerült hozzá külön nagy gyári csomagtartót venni. Rozsdamentes távtartókkal és csavarokkal fel is szereltem és kapott erre egy jó állapotú sisaktartó dobozt, amit le lehet szedni konzolról, ha nagyobb méretű dolgot szállítanák. Előre is megkapta a kosarát. Kész tehermotor lett belőle. Nekikezdtem a váltó rendbetételének, de az első nekiruccanás némi kudarccal végződött. Sikerült ugyan méret azonos, de moslék minőségű variátorszíjat venni. Azzal végződött a történet, hogy hazafelé 3Km -re az érkezéstől egy lejtőn motorfékkel lassítva ledarálta a szíjat. Gondolom túlmelegedve kinyúlva leugrott a tárcsáról. Öröm az ürömbe, hogy a szíj anyagában alig volt kord vagy poliamid szálszerkezet így szó szerint gumibevonat lett belőle a váltóház belső felületein. Alig maradt belőle valami. Úgy kellett egy liter benzinnel kimosni a maradványait. Egyelőre visszaraktam a használtat, ami egyébként kifogástalan állapotban van. Az új elvileg hozzá való komplett kuplungból is csak a pofákat lehet használni. Hiába való hozzá papíron. Az új szíjtárcsa átmérője kisebb 5mm -el és a kontrasztrúgó más karakterisztikájú. Így, ha beépítem újra hangolandó minden. Szíjhossz – görgősúly stb. Lehet a kuplung pofák rúgóival is lehet kísérletezni. És így elérkeztünk a hátrányához. Itthon jószerivel csak felemás módon kapsz hozzá alkatrészt. Úgy kezdődik a dolog, hogy 5,7g görgő helyett 5,8g -at még kapsz ha éppen kapsz. Szíjméret a benne lévő alapján ritka méretosztály. Csak közelítő méretek vannak. Kuplung a tárcsaméret miatt cinkes. A Gearnak a belső tárcsája kuplungon 122mm. Amit kapsz 115mm. A kontrasztrúgó gyáriban lágyabb előfeszítést ad. Abban, amit kapsz érezhetően izmosabb. A tengelyátmérő hossz és csapágyméretek azonosak. A variátor nem probléma. Lehet kapni hozzá a gyárival azonosat bár 30 ezerért. Úgy hogy a szervizelés című projekt külön fejezetet nyitott az általam otthon kivitelezett robogókarbantartások történetében. Nincs kizárva a Nipon parts igénybevétele. Továbbá a vám és egyéb áfa és illetékfizetések felvállalása. No meg a több hetes vagy hónapos átfutási idő. Ez némileg lehangoló, de remélhetőleg megéri. Amikor emellett a típus mellett döntöttem alaposan körbe néztem mi is a vélemény erről a már - már „ikonikus” robogó típusról. Több helyen is találkoztam azzal a megállapítással, hogy ezek a robogók roppant takarékosak és elsősorban munkaeszköznek tervezték belpiacra a szolgáltató iparnak. Úgy, mint futároknak, postának, kisebb szállítási feladatokra városon vagy kisebb településen belül. Átlag futásteljesítményüket 70.000 – 90.000 Km -ben adták meg. Megerősített váz. Gyárilag limitált max. fordulatszám. És 2,5L/100km fogyasztás. Minimalizált káros anyag kibocsájtás. Két szívó egy kipufogó szelep. Injektor. Minimalizált hűtővízkör, ami igen kis hőátadási távolságra van a nagymértékben integrált hűtőegységtől, ami egy tengelyen dolgozik a lendkerékkel. A koncepció fenomenális. A baj csak az, hogy úgy néz ki, ami Japán és belpiacos az itt Európában elvész. De Japánon kívül is lehet mindenhol. De ebből a végső konklúzió adja magát. Ott japánban létezik az a nagyipari mondhatni nagyvállalkozói szándék miszerint idehaza adok valamit, ami mindennél több, mindennél jobb, és mindennél hasznosabb. Így szolgálva azt a közösséget, amihez tartozom. Lehetne tanulni tőlük.

Hibalista

- Végül is csak beállítások. Úgy mint fékbovdenek, gázbovden után állítása.

Ide hordtam szervizbe

Én magam. Bizonyos célszerszámokkal érdemes előre felkészülni.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2014
Kényelem (6) Használati időtartam év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 42083
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Magnet City Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A tuning után motorpótló lett az YP400

Majesty 400 2006 (395) - 2004
2007.11.13 4000   3,0

Vaddisznó

Yzf-R1 1999 (998) - 1999
2007.02.09 10000   -

megbizható bőrönd

Neo,s 50 2006 (49) - 1998
1999.11.30 15000   -

"Elő" sportster.

Virago Xv 535 1988 (535) - 1999
2013.08.18 4000   5,0

"Kis motor" nagy élvezet!

Xvs 250 2000 (248) - 2001
2009.04.01 13000   -

100ccm Szép... a sok apró hibáival is szerethető .

Aerox R 2006 (49) - 2002
2009.05.05 30000   -

110kilónyi supermotonak tűnő, benzint zajjá átalakító izé

DT 50 X - 2007
2017.06.03 8000   -

16 éves tartósteszt

Bt1100 2006 (1063) - 2004
2020.02.12 165000   -

1670 ccm-nyi gyönyör

Mt 01 2005 (1670) - 2005
1999.11.30 8900   3,7

2 ütemű dominancia - csak bírd tankolni!!!

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.09.27 30000   -

20 éves bivaly

YZF1000-R () - 1997
2018.07.30 7000   -

250-es robogóban tényleg MAX(imum)

X-Max 250 2006 (249) - 2006
2007.02.18 3200   4,0

5 sebesség, 5 szelep, csakis 5-ös lehet

YZF1000-R () - 2000
2012.06.22 12000   4,7

50-esek királya

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.11.04 8900   -

7 éves összefoglaló - FZ6S

Fz6 Fazer 2006 (600) - 2006
2013.11.03 44000   5,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 46