A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha

Neo's 50 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Élettársam volt.

Szöveges ítélet

Azzal kezdeném, hogy a kilométereket nem írtam el. Valóban ennyi ment a motorba, akármilyen hihetetlen is egy 50estől. Mindenhova ezzel jártam, éppen csak hóban nem.

A motort 14. születésnapomra kaptam a friss M-es jogsi mellé. Benzingőz jelen van a családban,tehát ezen nem kell csodálkozni, korán kezdtem.

28ekm-el került hozzám a motor. Esztétikailag rendbe volt szedve, viszont a motorja már elég hervadt volt. Dombokon felfele szenvedett a kemény 70 kilóm alatt is, nem kapta el a fordulatot. Ezért kb 30.000nél kapott egy motorfelújítást, első túlméret, új dugattyú szett. Kicsit variáltunk a görgőkkel is, könnyebb került bele, így már nem ment 80at végre, csak 70et, viszont az emelkedőket lényeges könnyebben vette.

Elektromos gondokkal küszködtem vele, az önindító tekert, viszont beindulni csak melegen indult be indítózásra. Rúgásra könnyen ment. Az akksik is rendszeresen merültek, mintha nem lett volna ami töltse. Sajnos az elektromos dolgokkal igénytelen voltam és nem jártam utána. Azóta sem tudom mi a hiba oka.
Az lengéscsillapítók megfingtak. A hátsó nem egy nagy történet, ha jól emlékszem 6000Ft-ot szurkoltam le érte,de az elsőt hagytam ahogy volt, viszont már nagyon hosszú utakon járt,felpuhult és koppant nagyobb behatásra (természetesen nem ütött fel). Egyszer azt hittem a főtengely adta meg magát, de csak a gyertyapipa rázódott le. 600Ft. Utassal egyszer felült a kipu,ezért az horpadt és a blokknál az egyik tartó csavar is kitört. Ekkor kapott új blokkot, hogy passzoljon megint minden. Az erő ismét visszatért. A gyári gumikat valahol szintén 30.000 körül cseréltem, mikor egy esőben történt esés után rájöttem, hogy már nem trendi slickel nyomni. Conti Zippy-t kapott,de senkinek nem ajánlom 7-8.000Ft-ért a prémiumot, robogón teljesen jól elmennek a kínai vackorok 3000ért is. (Mitas pl)
Volt a gyári 50es blokkon nagy kipu, de nem ajánlom ezeket 50esre, sok nyomatékot elvesz és beleuntam már a hangorkánba is. A sztender rugója elöregedett, idővel görbült aztán eltört. Spiáter, tehát elég szarul lehet hegeszteni. Kéne rá egy oldalsztender.

Estem-keltem vele, használva volt, nem kímélve,de mindig rendberaktam. Ennyi idő és km alatt volt alkalmam kiismerni.

A Neo's ról általában:

A motor gyengébb, mint a korszerűbb vizes társai,de folytás nélkül elfogadható/átlagos a teljesítménye.

A futómű stabil, nincs halálfélelmem, mint a kiskerekű robogókon. Alacsony a fordulóköre, jól manőverezhető. Viszont sokkal pattogósabb és keményebb, mint a nálam ebben a kategóriában etalonnak számító Runner futómű.

A fék a legjobb pontja. Nagyon elég. A brembo jó szolgálatot tesz,de idővel a hátsó dobfék már nagyon nyúlós lett, hiába rajta az új betét és állítgatás.

Szabvány fekvőhengeres, léghűtéses Minarelli blokkos konstrukció. Pofonegyszerű szerelni és fillérek hozzá minden. Talán ezért az egyik legjobb mindennapi használatra. Fogyasztása totál rendben van, ennél csak az injektorosak esznek kevesebbet. 2-3 liter körül van beállítás és állapot függvényében. Viszonylag keveset számít,hogy kíméled, vagy haladsz vele, persze nem okos dolog állandóan nyélen menni. Úgy vettem észre, hogy robogóknál érezhető a prémium üzemanyag,de nem hiszem hogy ilyen árak mellett bárki állandó jelleggel átállna.

Jelenleg autózok,de idővel ha anyagi helyzetem engedi mindenképpen szeretnék kétkerekezni. Valami komolyabb jószágon.

Hibalista

- Önhibájából semmi! - A hosszú idő és kilométerek alatt viszont kb. minden. - - Típushiba egyedül a csomagtartó zárja, ami be szokott ragadni és nem zár. Ez könnyen javítható, csak szét kell szedni,lazítani a szerkezeten és bezsírozni.

Ide hordtam szervizbe

Jómagam. Mi másért adnék 10est?

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1998
Kényelem (7) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 28000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja? Civic :)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A tuning után motorpótló lett az YP400

Majesty 400 2006 (395) - 2004
2007.11.13 4000   3,0

Vaddisznó

Yzf-R1 1999 (998) - 1999
2007.02.09 10000   -

megbizható bőrönd

Neo,s 50 2006 (49) - 1998
1999.11.30 15000   -

"Elő" sportster.

Virago Xv 535 1988 (535) - 1999
2013.08.18 4000   5,0

"Kis motor" nagy élvezet!

Xvs 250 2000 (248) - 2001
2009.04.01 13000   -

100ccm Szép... a sok apró hibáival is szerethető .

Aerox R 2006 (49) - 2002
2009.05.05 30000   -

110kilónyi supermotonak tűnő, benzint zajjá átalakító izé

DT 50 X - 2007
2017.06.03 8000   -

16 éves tartósteszt

Bt1100 2006 (1063) - 2004
2020.02.12 165000   -

1670 ccm-nyi gyönyör

Mt 01 2005 (1670) - 2005
1999.11.30 8900   3,7

2 ütemű dominancia - csak bírd tankolni!!!

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.09.27 30000   -

20 éves bivaly

YZF1000-R () - 1997
2018.07.30 7000   -

250-es robogóban tényleg MAX(imum)

X-Max 250 2006 (249) - 2006
2007.02.18 3200   4,0

5 sebesség, 5 szelep, csakis 5-ös lehet

YZF1000-R () - 2000
2012.06.22 12000   4,7

50-esek királya

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.11.04 8900   -

7 éves összefoglaló - FZ6S

Fz6 Fazer 2006 (600) - 2006
2013.11.03 44000   5,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 46