A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Virago Xv 535 1988 (535)

Virago Xv 535 1988 (535) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

"Elő" sportster.

Szöveges ítélet

2008-ban azt hittem, hogy 15 évnyi motorozás után (túra és sportgépeken) ha veszek egy idomos nagyrobogót (Piaggio X9), az majd jó lesz, ezért megvettem. Újonnan. 4 évig használtam, pörgött és emelkedett a jó kis svájci frankhitel, végül csak elfogyott. Másra se vártam, újra vasat akartam a lábam közé. Olyan igazit, ami él. Jó dolog ez a nagy robogó, elvisz mindenhová, keveset eszik, kényelmes, jó a szél és esővédelme, van benne hely pakolni....oszt mégis unalmas. Szóval nem kevés buktával eladtam a piaggio-t, és kezemben 700 ezerrel elkezdtem bújni a használt hirdetéseket. Valamilyen chopper-cruiser jellegű motort kerestem, olyanom még úgysem volt, de vágytam rá. Akkor vettem észre, hogy az összes motorfajta közül ezek tartják a legjobban az árukat. Míg a vén darabokért is vagyonokat kértek, az ugyanilyen korú sport és túragépek közül már mindnek a béke segge alatt volt az ára. Ennyiért gyakorlatilag kétféle motor jöhetett szóba, a Honda VT600 vagy a Yamaha XV535 Virago. Hosszas nézelődés után a Hondát ki is ejtettem. Vízhűtés....lánc...kell a francnak, nem értik ezt a japánok. Maradt a virago, aminek szép léghűtéses blokkja van, és tiszta, gondozásmentes kardán hajtása. Sárvédői elől hátul klasszikusan ívelt fémből készült darabok, formailag biztosan a HD sportstertől nyúltak akkoriban ötleteket 1988-ban mikor a "kisvirgács"-ot tervezték. Apropó Harley és Sportster... természetesen egy "spori"-val lettem volna a legboldogabb - a maga tökéletesen letisztult, semmi sallangot nem tartalmazó dizájnjával - de mondanom sem kell milyen messze voltak ettől a típustól az anyagi lehetőségeim. Szóval 4 napig voltam motor nélkül, miután két virgácsot megnéztem, a másodikat meg is vettem, mert elég új évjáratot sikerült kifognom, és nagyon kevés km volt benne igazoltan! Igaz estek vele korábban, de alapos vizsgálat után kiderült számomra, a váz nem sérült, a többi meg nem érdekelt. Kicsit ferde volt az alsó villahíd egyik szára, meg az egyik teleszkópvilla. Persze laikus észre sem venné, nem volt feltűnő, de én tudtam, úgy voltam vele, hogy majd télen ki lesz javítva az egyéb átalakításokkal együtt. A motort amúgy a második tulajtól vettem, akinél 8 évig volt, ezalatt sikerült beletennie kemény 2000 km-t. Gyakorlatilag nem használta, és egy idő után útban volt neki, hát eladta. Szépen fel volt szerelve mindenféle általam giccsesnek és ostobának tartott dolgokkal: plexi, villatáska, oldaltáskák... stb... Én nem bírom ezeket. Szerintem nem díszítik hanem elrontják a gép kinézetét, vonalait. Miután lebontottam ezeket a dolgokat és értékesítettem :), a szeptembert és októbert végigmotoroztam vele változatlanul. Nagyon megszerettem, chopperhez képest pörgős motor, de alacsony fogyasztás jellemzi. Kicsi motor, két személynek én hosszabb távra nem ajánlom, hacsak nem kis növésű könnyű emberekről van szó. A motort új gumikkal és új akksival vettem, ezekkel tehát jó ideig nem lesz gond. Megvétel után egyetlen módosítást csináltam, a gyári "csepeltacskó" kormány helyett feltettem egy 75 centis dragbar-t és leengedtem a motor elejét 5 centivel. Olyan irányíthatóságú és kanyarvadász jellegű motort kaptam, hogy magam is meglepődtem. Szóval pörgettem a km-eket és vártam a telet, hogy teljesen szétbontsam, és átvizsgálás, felújítás és átalakítás után újra összerakva tavasszal egy általam megálmodott gépet tolhassak az utcára. Eljött a tél, szétszedtem hát, csak a blokk maradt a vázban, minden mást lebontottam. A két kerék ráfjai és agyai fekete szintert kaptak, a küllők friss krómozást. A két első villában minimális ferdeség volt, ezt kiszedték belőle, és új szimeringeket és olajat kapott a villa, valamint a lepattogzott aluminium színű alsó szárak szintén feketék lettek. Az alsó villahíd ferde szára szintén egyengetve lett, ezeket mind egy csömöri szaki végezte meseszépen és profin. Tökéletes munka. Gyárilag a fekete és a króm felület mellett a japánok (számomra érthetetlen módon) egy gagyi ezüstszürke fényezést is alkalmaztak ezeknél a gépeknél. ilyenek voltak a villahidak, a hátsó lengővilla, és egy csomó tartókonzol, pedálok, karok, ilyesmik. Ezek mind selyem fekete szintert kaptak. A fekete és a króm mellett nem akartam más színt a motoron látni. A motorblokkba nem nagyon kellett nyúlni. Szelepbeállítást, olaj, gyertya, és olajszűrű valamint légszűrő cserét végeztem, valamint a kicsit kilágyult kuplungrugókat újakra (keményebbekre) cseréltem. A karburátorokat teljesen felújítottam belülről, fúvókák, tömítések, stb.... A tankokat (2 van neki, egy az ülés alatt) kitisztítottam, első fékbetéteket gyári yamahára cseréltem, fékolajat cseréltem az alapos fékrendszer tisztítás után. Mint mondtam, a gyári kormány helyére egy dragbar került, egy magasabb (XV750-ről származó) kormánykiemelővel párosítva. A kormányok végére kormányvégtükröket szereltem, a nagy buborék indexek helyett kicsi de nem ledes fajtát szereltem fel. A hátsó lengéscsillapítók és a lábtartók elfáradt gumibakjait kicseréltem szintén gyári alkatrészekre. A sárvédők, a tank és az oldaldeklik fényezése eredeti gyári fekete maradt, mivel azok nem voltak rossz állapotban. Kapott a motor még egy pageres riasztót is. A kipufogó belső hangtompító betétjeit hosszú és izzadtságos melóval távolítottam el, de olyan módon, hogy kintről nem látszik semmi. Így lett egy kis hangja, nem sok, de jobb mint a gyári, mert azzal olyan volt mint egy villanymotor. Ezen a motoron van egy "középdob" ami eleve elvégzi a csillapítás nagy részét. Április elejére lettem kész, és büszkén fagyoskodtam rajta végig a tavaszt, mivel nem volt jó idő! Imádtam. Most nem csak jól ment, de olyan is volt amilyet szerettem volna. A fogyasztása mintaszerű volt 4 literrel! Mindig szépen indult, megbízható volt, és jól motorozható. Ránézni is jó volt, mindenki megnézte. Sok pénzt költöttem rá de nem sajnáltam, mert minden olyan volt amit én akartam. Motoroztam vele pár ezer km-t, aztán jött a lehetőség, hogy megvegyem az áhított HD sportstert. Ehhez viszont a kisvirgácsnak mennie kellett. Sajnáltam, de jó kezekbe került, egy ismerőshöz. Én meg megvettem a sporit, de ez majd egy következő történet.

Összességében az eddigi motorjaim közül (volt néhány) az egyik legkellemesebb társam. Megbízható, igénytelen, gazdaságos, kényelmes, számomra szép is.
Kezdőknek, újrakezdőknek, valamint olyanoknak ajánlom akik nem akarnak semmi extrát, csak egy jó és egyszerű kis motort, ami azért szép is.

Hibalista

- Semmi. Na jó... elektromos benzincsap relé.

Ide hordtam szervizbe

Magam szereltem rajta mindent.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1999
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 18000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? X9 EVO 500 Következő motorja? Sportster 883
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A tuning után motorpótló lett az YP400

Majesty 400 2006 (395) - 2004
2007.11.13 4000   3,0

Vaddisznó

Yzf-R1 1999 (998) - 1999
2007.02.09 10000   -

megbizható bőrönd

Neo,s 50 2006 (49) - 1998
1999.11.30 15000   -

"Kis motor" nagy élvezet!

Xvs 250 2000 (248) - 2001
2009.04.01 13000   -

100ccm Szép... a sok apró hibáival is szerethető .

Aerox R 2006 (49) - 2002
2009.05.05 30000   -

110kilónyi supermotonak tűnő, benzint zajjá átalakító izé

DT 50 X - 2007
2017.06.03 8000   -

16 éves tartósteszt

Bt1100 2006 (1063) - 2004
2020.02.12 165000   -

1670 ccm-nyi gyönyör

Mt 01 2005 (1670) - 2005
1999.11.30 8900   3,7

2 ütemű dominancia - csak bírd tankolni!!!

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.09.27 30000   -

20 éves bivaly

YZF1000-R () - 1997
2018.07.30 7000   -

250-es robogóban tényleg MAX(imum)

X-Max 250 2006 (249) - 2006
2007.02.18 3200   4,0

5 sebesség, 5 szelep, csakis 5-ös lehet

YZF1000-R () - 2000
2012.06.22 12000   4,7

50-esek királya

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.11.04 8900   -

7 éves összefoglaló - FZ6S

Fz6 Fazer 2006 (600) - 2006
2013.11.03 44000   5,0

80-as "ÓRIÁS"

DT80 LC2 - 1993
2012.09.14 1500   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 46