A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha

SRX 400 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Igaz szerelem

Szöveges ítélet

Nagyobb motort szerettem volna venni, mert a régit már kinőttem. Azért esett a választásom a Yamaha SRX 400-ra, mert belefért az Ak kategóriába… Egy fenét… Biztos lett volna még többféle motor is. De ezt, ahogy megláttam, azonnal beleszerettem. Elmentem megnézni. Amint beindították, bennem is beindult valami. Nem kérdeztem többet, leszállt a rózsaszín köd és megvettem.
Ez a köd teljesen megvakított, nem hallgattam a belső hangokra. Ott motoszkált bennem, hogy gáz lesz ezzel a motorral. Voltak furcsa dolgok a megnézéskor is, de egyszerűen nem akartam hallgatni ezekre. Ha az ember lánya szerelembe esik egy motorral, akkor nincs semmi, ami visszatartsa.
2009 márciusától van nálam a motor. Abban a szezonban igyekeztem minél többet használni, de előjöttek a gondatlan gazdától származó problémák. Volt, amit könnyen meg lehetett oldani. De úgy döntöttem, hogy a szezon végén elkezdtem szétszedni, és aprólékosan mindent kicserélni és megjavítani rajta. Voltak érdekes dolgok. A futóműtől kezdve, a vázon át, az elektronikán és az idomokon keresztül a blokkig, illetve a műszerekig mindenhol volt mit cserélni rajta. Sokáig tartott, sok pénzembe fájt, sokat szenvedtem vele. De! Mindezen bajok ellenére sem vesztett a motor a varázsából. Sőt! Ez egy örök kapcsolat. Egyre mélyebb és mélyebb. És bármennyi probléma merült is fel, még ha sokáig is tartott megoldani, soha nem szűntem meg szerelmesnek lenni ebbe a gépezetbe.
Most következzen néhány száraz tény. Alapvetően ez egy jó motor. Bár tud fúria is lenni. Ha gondos gazdától veszi meg bárki, akkor csak a kopó alkatrészekre kell költeni és a tankolásra. Nem lehet vele ész nélkül gyorsulgatni, de ha jól kezeljük, tud meglepetéseket okozni. :) Keskeny motor, nagyon jól manőverezhető. És bizonyos testmagasságon belül a csutkakormány sem kényelmetlen. Én 165 cm vagyok, nekem tökéletes. Nagyon lentről húz, hiszen ’csak’ egy hengeres. Simán lehet döntögetni lábtartótól lábtartóig, a hangjától eláll a lélegzet, hevesen ver a szív a látványától. De azzal is tisztában kell lenni, hogy öreg motor. Oda kell rá figyelni, szeretgetni. Ezt maradéktalanul meghálálja. Bár mint minden kapcsolat, ez sem zökkenőmentes. Sose lesz olyan, hogy ez a motor tökéletesen működjön. Hiszen ahogy írtam, öreg már. Ha mindezen dolgokat elfogadjuk és felkészülünk rá, akkor nem fogjuk megutálni a vele való foglalkozást. Ó igen, a fogyasztás. Teljesen vegyes használattal nálam beéri 4-4,5 liter benzinnel. Utassal még nem nagyon próbáltam, nem is nagyon szeretném. De az jó pont, hogy állítható a központi rugóstag. Csak egy körmös kulcs kell hozzá.
Azzal persze tisztában vagyok, hogy ez a típus nem fog visszaköszönni minden sarkon, ezért nem sok mindenkinek jut eszébe ilyen motort venni. Ha mégis úgy dönt valaki, hogy megpróbálkozik a birtoklással, figyelmeztetem, hogy japán belpiacos mivoltából adódóan nem könnyű alkatrészeket szerezni hozzá. Vagy drága. De az biztos. Ellenben ha valaki rá tud lelni típusazonos alkatrészekre, akkor bátran lehet élni a lehetőséggel. Sok FZR és XT alkatrész egyezik az SRX alkatrészeivel.
Jó pár ezer kilométert beletekertem már a motorba, de nem mondanám, hogy teljesen kimotoroztam még. Pedig papíron csak 25 kW. De a kipufogó nyitottra van cserélve, ami pár lóerőt dobott rajta. Remélhetőleg pár szezont együtt motorozunk még. Sőt! Úgy döntöttem, ezt a motort soha nem fogom eladni.

Hibalista

- Komplett elektronika, vagyis gyújtótrafó, gyújtáselektronika, fesszabályzó, generátor. A többi dolog azért lett javítva, vagy cserélve, mert ha már lúd, legyen kövér.

Ide hordtam szervizbe

Saját magam szerelem a motort. :)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Muki, aki a blokkban és a beállításokban segített.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1991
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 73000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? GN 125 Következő motorja? XJ vagy FZ
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A tuning után motorpótló lett az YP400

Majesty 400 2006 (395) - 2004
2007.11.13 4000   3,0

Vaddisznó

Yzf-R1 1999 (998) - 1999
2007.02.09 10000   -

megbizható bőrönd

Neo,s 50 2006 (49) - 1998
1999.11.30 15000   -

"Elő" sportster.

Virago Xv 535 1988 (535) - 1999
2013.08.18 4000   5,0

"Kis motor" nagy élvezet!

Xvs 250 2000 (248) - 2001
2009.04.01 13000   -

100ccm Szép... a sok apró hibáival is szerethető .

Aerox R 2006 (49) - 2002
2009.05.05 30000   -

110kilónyi supermotonak tűnő, benzint zajjá átalakító izé

DT 50 X - 2007
2017.06.03 8000   -

16 éves tartósteszt

Bt1100 2006 (1063) - 2004
2020.02.12 165000   -

1670 ccm-nyi gyönyör

Mt 01 2005 (1670) - 2005
1999.11.30 8900   3,7

2 ütemű dominancia - csak bírd tankolni!!!

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.09.27 30000   -

20 éves bivaly

YZF1000-R () - 1997
2018.07.30 7000   -

250-es robogóban tényleg MAX(imum)

X-Max 250 2006 (249) - 2006
2007.02.18 3200   4,0

5 sebesség, 5 szelep, csakis 5-ös lehet

YZF1000-R () - 2000
2012.06.22 12000   4,7

50-esek királya

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.11.04 8900   -

7 éves összefoglaló - FZ6S

Fz6 Fazer 2006 (600) - 2006
2013.11.03 44000   5,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 46