A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha

Vino 50 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Japán spagetti

Szöveges ítélet

Életem első (kis)motorja, ezért csak pozitív élmények fűződnek hozzá. Nem fogyaszt sokat, igénytelen, jól néz ki és nem is megy rosszul.

Régi stílusú robogót (elsősorban Piaggiot) szerettem volna, de a Vespák vagy drágák, vagy leharcoltak voltak; véletlenül láttam meg egy Vinot a Bazilika mellett, nagyon megtetszett. Úgy tudom, hogy Európában ezt a típust nem forgalmazták, magyar példányok japán importból származnak, 2009-óta egyre többet hoznak be az országba. Minden évben tavasszal lehet a legtöbbet találni, utána egyre apad a készlet.

Az itthoni példányok javarészt 5000 és 12000 km közötti futást mutatnak, én egy hihetőnek tűnő 19000-eset vettem meg, de meggyőződésem, hogy a többivel sem jártam volna rosszul. A túl szép példányokat valószínűleg itthon újították fel, az eredeti állapotúakon javarészt a konténeres szállítás apró nyomai láthatóak. Az enyémben az ülés alatt megtaláltam az eredeti japán forgalomba helyezési papírokat, a fordítás még folyamatban... (azt mindenesetre tudom, hogy 2003 augusztusi)

2002-körül volt típusváltás. Az észrevehető jegyek a 2002 előttieken: elől ellipszis 'Yamaha' felirata van, a csomagtérzár az ülés bal oldalán az ülés alatt található és a hátsó kereket nem lehet a gyújtáskapcsolóról zárni. 2002 után elől felirat helyett a hangvillás Yamaha-embléma található, a csomagteret és a hátsó kereket a gyújtáskapcsolóról lehet zárni.

Annak ellenére, hogy állítólag 3KJ blokk van benne (ami a Jog-ban is), nehezebb alkatrészt találni hozzá, de nem lehetetlen (főként a díszítőelemek, idomok a ritkák). Solymáron találtam egy fiatal szerelőt, akinek vannak alkatrészei, sok ilyen gépet újított már fel, van tapasztalata a típussal, néha szokott eladó darab is lenni. Ajánlani még nem tudom, 2011 tavaszán viszem kisebb beállításokra.

A motor 80 kg körül van és gyárilag 7 LE-s. Jó vezetni, 30-körül nagyon megindul, kb 65 lehet (60-ig van skálázva) a végsebessége, de a forgalom és a kis kerekek miatt nem érdemes forszírozni. 55-ig a közepes felüljárókat is lassulás nélkül bírja (pl. Pesten a Keletinél). A csomagtartója relatíve nagy, főleg, ha a gyári méretű vékony akku a gyári helyén van és a forgalmazó egy vastagabb típust nem gányol át a csomagtartóba, úgy, mint nekem.

Érdemes a guminyomásra figyelni (1,7-1,9), hetente megnézni, jobb az útfekvése, kisebb a fogyasztása és gyorsabban megy, ha jól van beállítva.

Hibalista

- 1.(2011.03.15.) - Szabadonfutó 2.000,- - Hátsó fékpofák 2.200,- - Gyári méretű akkumulátor 4.500,- - Légszűrő 300,- - Munkadíj 2.000,- - --------------------------------- - Összesen 11.000,-

Ide hordtam szervizbe

http://robogos.hupont.hu (20/289-6041) A fiatal srác motorokkal is kereskedik, illetve szerel. Van gyári és bontott alkatrésze is (ami Vino-hoz nagy kincs), fényezni is tud. A Mester nekem hétvégén csinálta meg a gépet, az előre megbeszélt határidőre. Olyan munkát is megcsinált, amit nem kértem, de nagy meglepetés volt: a motort lemosta és lepolírozta, így most szinte nincsen rajta karcolás és fényes a lakk; az első féket is beállította, kivett egy fojtást (rugalmasabb lett, jobban tartja a sebességet a súlyom alatt), kitisztitotta a kipufogót, pótolta a hiányzó csavarokat, sőt még hasznos tanácsokkal is ellátott (pl. ha kiég az első izzó a Vino-n, azonnal cserélni kell, mert a gyújtás arra van rákötve és az önindító érzékeny erre). Amit kértem, de nem volt szükséges, nem cserélte ki, mondta, hogy most még nem kell. A művelet végén egy helyre gyűjtve voltak a kicserélt alkatrészek, a Szakember elmesélte, hogy mit, miért kellett cserélni Egy megemlítendő momentum van: Solymáron van a műhely, de kérésre a motort hozza-viszi a Mester Bp.-re, ill. kijött elém a buszmegállóba. Kellemesen csalódtam, ide fogok járni (remélem nem kell sokszor).

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2003
Kényelem (5) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 18000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja? valamilyen 125-ös robogó
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A tuning után motorpótló lett az YP400

Majesty 400 2006 (395) - 2004
2007.11.13 4000   3,0

Vaddisznó

Yzf-R1 1999 (998) - 1999
2007.02.09 10000   -

megbizható bőrönd

Neo,s 50 2006 (49) - 1998
1999.11.30 15000   -

"Elő" sportster.

Virago Xv 535 1988 (535) - 1999
2013.08.18 4000   5,0

"Kis motor" nagy élvezet!

Xvs 250 2000 (248) - 2001
2009.04.01 13000   -

100ccm Szép... a sok apró hibáival is szerethető .

Aerox R 2006 (49) - 2002
2009.05.05 30000   -

110kilónyi supermotonak tűnő, benzint zajjá átalakító izé

DT 50 X - 2007
2017.06.03 8000   -

16 éves tartósteszt

Bt1100 2006 (1063) - 2004
2020.02.12 165000   -

1670 ccm-nyi gyönyör

Mt 01 2005 (1670) - 2005
1999.11.30 8900   3,7

2 ütemű dominancia - csak bírd tankolni!!!

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.09.27 30000   -

20 éves bivaly

YZF1000-R () - 1997
2018.07.30 7000   -

250-es robogóban tényleg MAX(imum)

X-Max 250 2006 (249) - 2006
2007.02.18 3200   4,0

5 sebesség, 5 szelep, csakis 5-ös lehet

YZF1000-R () - 2000
2012.06.22 12000   4,7

50-esek királya

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.11.04 8900   -

7 éves összefoglaló - FZ6S

Fz6 Fazer 2006 (600) - 2006
2013.11.03 44000   5,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 46