A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » XJ6 (600 cm3)

XJ6 (600 cm3) 

Az ítélet értékelése
3,5(4 db)

Lelketlen munkába járós

Szöveges ítélet

Miután a biztosítóm úgy döntött nem hajlandó biztosítani szeretett motoromon, az előző évi esés következtében, így valami kisebb motor után kellet néznem. Hosszas kalkulációk, excel táblák után az derült ki, hogy egy ilyen jóképű Yamaha xj6 lesz a legjobb választás. Szerintem nem kéne hagyni, hogy emberek excel táblán válasszanak motort...
Február elején mentem a motorért. A marka szervizben valakinek a születésnapja lehetett előtte, mert az egyik fele a társaságnak segg részeg volt, míg a másik fele a másnapóságtól haldoklott. Később kiderült ez nem eseményszerű, hanem állandó állapot náluk. Azért sikerült átvenni a motort és hazamenni vele. Hat olyan semmilyen volt. Nem dobogtatta meg a szívemet. Utána sem, sohasem.
Hamar kiderült, hogy számomra a motor kényelmetlen. A legjobb orvosság ez ellen egy komplett kipufogó rendszernek látszott, így hat meg is rendeltem, köszönhetően a Yamaha nagyszerű ötletének, hogy a négy leömlőt belehegesztettek egy kenyeres dobozba. Ronda volt, nehéz volt, és embertelen hülye hangja volt. Legszívesebben az ember leállítana, hogy abba maradjon ez a kínzás amire a kipufogó hang alapján következtetni lehet. Szóval a kényelem várhat felkiáltassál rendeltem rá valami szép olasz rendszert. Az volt a legolcsóbb. Felszereltem, a hang jobb lett. A Motorkarakterisztika meg ment a lecsóba. Ha mar lúd legyen kövér, sebtiben kicseréltem a légszűrőt is valami nagyobb áteresztő képességűre. Végkép összecsomóztam a nyomatékgörbét. Ez azért kellet, mert a környékemen a lóerőpados ember a megítélésem szerint kezdő és neki próbáltam kedveskedni, hogy könnyen érhessen el jó eredményt. Szóval utolsó lepésként megrendeltem egy Two Brother Juice boxot is, hátha azzal sikerül rendbe rakni nagyszerű gányolásom eredményét. Sajnos ezt benéztem, mert a lóerőpados fickó azóta is arról álmodik remeket, hogy a motoromat kell beállítania. A nyitott rövid kipufogó és a nyitott légszűrő együtt azzal, hogy valami középtartomány kéne a motorba, elég sok megpróbáltatás elé állította az embert.
Közben kényelem terén is történtek próbálkozások, eleinte a teleszkóp szarak egy centis leengedésévél, majd új ülés készítéssel, majd lábtartó cserével, és egy Renthal kormányrúd cserével. Az ég egy adta világon semmi hatásuk nem volt a kényelemre... Megelégelvén, hogy mar a második lábtartó indul kopásnak rajta, kicseréltem a hátsó rugós tagot is egy Nitro Sport-ra, állítható magassággal, az első teleszkópokban a rugót Ohlinsre cseréltem és jó vastag olajat kezdtem használni, más légréssel. Ezzel megemeltem a hátulját és közben visszahúztam az elejét, megtartva a geometriát, de megemelve az egész motort. Legalább a lábtartó nem ért le olyan sűrűn ezután.
Ezen kívül a fékek voltak enyhen szólva katasztrofálisak, lassításkor az elfehéredett ujjvégek és hittanórán tanult miatyánk részleteinek félidézése mar teljesen rutinszerűen működött volna, ha jártam volna hittanara. Ezt áthidalandó a magyar nyelv egyéb területeiről kölcsönzött szókinccsel illetem annak a mérnöknek a felmenő ági rokonságát aki az egész fékrendszert tervezte. Itt kerek tőle és a családjától elnézést a csuklások miatt. Kapott fém fékcsöveket ami ezen az ABS-es verzión nem igazan segített sokat. Fékbetétek HH-ra cserelese egy kicsit lendített a dolgon, de valójában az igazi javulást az ABS kikötése hozta. Na ettől sem lett viperaként harapó fék rajta, de legalább a nyomáspont közel azonos helyen jelentkezett.

A motor napi használatban volt, és amikor szabadságra mentem akkor sem hagytam beken. Vagy europaban túrázgatott velem, vagy valamelyik angol versenypályán kellett keményen hajtanom az utolsó helyért. Ez idő alatt elkopott rajta a gyári gumi, Dunop Roadsmart (ez tuti egy motorra gyártott volt, mert a hátsó feladta úgy 5000 km alatt. Itt kapott egy "rendes" Roadsmart-ot azzal nem volt gond) Volt rajta Dunlop SportSmart készlet is de az erősen túlzás volt ennek a motornak, és 1600km után egy defekt javításánál ki is végeztem. Ezután Avon 3D Sport következett. Nem adott elég visszajelzést de legalább hamar elkopott. Utoljára egy szett jó öreg Michelin PilotPower-el használtam, a második generációból. az a gumi jól illik a motorozásomhoz, mindig szerettem, itt sem vallott szégyent, ez a gumi volt rajta eladáskor.

A szervizek határozottan hulladékok voltak. Minden kötelező szervizre oda hordtam, de valójában magam szervizeltem. Nem kell agysebésznek lenni hozza, elég egyszerű szerkezet.

Egyszóval megbízhatóságból igen jó, soha nem hagyott ki egyetlen ütemet sem, a pénzért az elvárt minőséget simán hozta. De ha egy kicsit is szeretned elvezni a motorozást akkor lehet nem ez a motor amit venned kell...

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

West London Yamaha

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Woking Yamaha

Értékelése: 1

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2012
Kényelem (1) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 27000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Speed Triple Következő motorja? CBR600F
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (4.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A tuning után motorpótló lett az YP400

Majesty 400 2006 (395) - 2004
2007.11.13 4000   3,0

Vaddisznó

Yzf-R1 1999 (998) - 1999
2007.02.09 10000   -

megbizható bőrönd

Neo,s 50 2006 (49) - 1998
1999.11.30 15000   -

"Elő" sportster.

Virago Xv 535 1988 (535) - 1999
2013.08.18 4000   5,0

"Kis motor" nagy élvezet!

Xvs 250 2000 (248) - 2001
2009.04.01 13000   -

100ccm Szép... a sok apró hibáival is szerethető .

Aerox R 2006 (49) - 2002
2009.05.05 30000   -

110kilónyi supermotonak tűnő, benzint zajjá átalakító izé

DT 50 X - 2007
2017.06.03 8000   -

16 éves tartósteszt

Bt1100 2006 (1063) - 2004
2020.02.12 165000   -

1670 ccm-nyi gyönyör

Mt 01 2005 (1670) - 2005
1999.11.30 8900   3,7

2 ütemű dominancia - csak bírd tankolni!!!

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.09.27 30000   -

20 éves bivaly

YZF1000-R () - 1997
2018.07.30 7000   -

250-es robogóban tényleg MAX(imum)

X-Max 250 2006 (249) - 2006
2007.02.18 3200   4,0

5 sebesség, 5 szelep, csakis 5-ös lehet

YZF1000-R () - 2000
2012.06.22 12000   4,7

50-esek királya

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.11.04 8900   -

7 éves összefoglaló - FZ6S

Fz6 Fazer 2006 (600) - 2006
2013.11.03 44000   5,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 46