A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha

YP 125 Majesty 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Maja mia

Szöveges ítélet

Úgy 8 évvel ezelőtt kitaláltam, hogy nekem nem jó a BKV, inkább szelném a forgalom habjait egy 50-es motorral. Így lett egy Simsonom, amit egy halom alkatrészből raktam össze, külső segítséget is igénybe véve. 3 év után egyre sűrűbben csalogatott le a garázsba, így szívfájdalom nélkül váltam meg tőle. Közben kipróbáltam néhány robogót, így tudtam, ez kell nekem. Elég rájuk kevesebb ruha, valamint zuhogó esőben is emberként érkezhetünk munkahelyünkre, ha legalább egy magasabb plexi is van hozzá. Volt 3 kétüteműm, majd egy négyütemű Liberty következett. Úgy éreztem, megérkeztem. Végre száműztem az elégett szintetikus olaj fanyar szagát, vége a füstölésnek, a szopósmalac hangnak....meg a gyorsulásnak is. De szerettem. Fogtam a főtengelyét is. :)
Aztán változtak az igényeim, nagyobbik fiam megnőtt akkorára, hogy mászkálhattunk motorral a közelben, nekem többször el kellett menne elővárosi utakra, arra az 50ccm már erősen követelte az alázatot. Kedves ismerősömet elkezdtem kapacitálni, hogy adja el nekem a Majesty-ét, úgy éreztem, az nekem pont jó lesz, bár még üléspróbát sem vettem rajta sosem. Itt megkezdődött arab kereskedőket megszégyenítő alkudozásunk, majd egy 103 emailt számláló levéllánc végén megköttetett az üzlet. Januárban hazahoztam Maját folyó teleszkópokkal, és viseletes gumikkal, viszont mindössze 12 ezer kilométerrel a blokkjában. Ez egy "custom" gép, maga az alap '98-as, de a faceliftes ruháit hordja egy MBK Skyliner-nek (hogy ez mennyivel találóbb név), szintén a faceliftes Paioli futómű van alatta, megspékelve a 150-es Majesty hosszabb végáttételével és hátsó tárcsafékjével. Ahogy meglett használni kezdtem, és beköszöntött a zen. A kényelem fejedelmi a korábbi -most már hokedlinek tűnő- ötvenesek után. Ezen nem kezdem érezni a hátam 5 kilométer után, elmászkálok vele napi 50km-t is a városban. Pár hónappal a megvétel után beleakadtam egy félig elbontott gépbe, arról leimádkoztam a nagy plexit, azóta rajta is van. Ezzel tökéletes egész éves motor vált belőle, nyáron majd visszateszem a kicsit, mert meg lehet pusztulni 30 fok felett a szélcsendben a melegtől.Nyár elején meguntam a bólogatás, pont elkoptak a gumik is, így egyszerre felugrott két új Michelin City Grip, valamint megcsináltam az első villát is, 15W-s olajjal. Így sokkal kellemesebb lett minden, nem kopog a teló, nagyobb tempót enged rumplis kanyarokban is.
Akkor nézzük tételesen, mi mit tud.
A futómű a kis kerekek ellenére kellemesen rugózik. A nagy keresztbordák kifognak rajta, de összességében soha nem megy át a kellemetlenség határán. Az előfeszítés hátul könnyen állítható, nekem max állásban van, sokat megyek megrakva, az 52L-es Givi maxia és a a 80 liter körüli ülés alatti tárhely is sokszor tele van.
A fékek nagyon tetszenek, gyárilag fém csövesek, hátra szinter betétet tettem. A fékeknek jó a nyomáspontjuk, könnyen adagolhatóak, egy szavam nem lehet.
A motorerőre azt mondhatom, ami a Rolls-Royce szokott megadni: elegendő. Nem leszünk vele a piros lámpák királyai, nem fogunk vele sportgépeket leckéztetni, de a forgalom ritmusát bárhol bármikor fölényesen tartja városon belül. Az általános tévhitekkel ellentétben ez NEM Rotax blokkos, sosem volt olyan benne, ez Minarelli. Sok hisztije nincs, időben kell cserélni a megfelelő minőségű olajat.
A CVT automata egy csodás találmány, ennek ráadásul elég kis fordulaton összezár a kuplungja, nem kell túráztatni az induláshoz, de villámgyorsan vált, ha "menésre" van szükség.
A kényelemről már írtam, fejedelmi. A nagy plexivel tavaszi kesztyűben is járhatunk télen,lábunkat kb végtelen kombinációba tehetjük. Itt megjegyezném, az előző gazdi hívta rá fel a figyelmem, hogy ezeket a kanapé robogókat a legegyszerűbb úgy terelgetni, hogy kinyújtjuk előre a lábunkat, és talppal+fenékkel kormányzunk. Így könnyedén lehet vele "holland kapuzni" a sűrű forgalomban, macskát/fedlapot/kátyút kikerülni.
Összességében azt kell mondanom, imádom. Bónusz, hogy nekem a legszebb robogók között van, bár ezt a véleményem túl sokan nem osztják. Túragép, robogó kipipálva.
Még egy könnyű terepmotor és egy pályagép van tervben.
Majd.
Ha a gyerekek kirepültek.
És a kutya is megdöglött.

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

Magam szerelem

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1998
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 12000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja? Gsxr 750, Yz125
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A tuning után motorpótló lett az YP400

Majesty 400 2006 (395) - 2004
2007.11.13 4000   3,0

Vaddisznó

Yzf-R1 1999 (998) - 1999
2007.02.09 10000   -

megbizható bőrönd

Neo,s 50 2006 (49) - 1998
1999.11.30 15000   -

"Elő" sportster.

Virago Xv 535 1988 (535) - 1999
2013.08.18 4000   5,0

"Kis motor" nagy élvezet!

Xvs 250 2000 (248) - 2001
2009.04.01 13000   -

100ccm Szép... a sok apró hibáival is szerethető .

Aerox R 2006 (49) - 2002
2009.05.05 30000   -

110kilónyi supermotonak tűnő, benzint zajjá átalakító izé

DT 50 X - 2007
2017.06.03 8000   -

16 éves tartósteszt

Bt1100 2006 (1063) - 2004
2020.02.12 165000   -

1670 ccm-nyi gyönyör

Mt 01 2005 (1670) - 2005
1999.11.30 8900   3,7

2 ütemű dominancia - csak bírd tankolni!!!

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.09.27 30000   -

20 éves bivaly

YZF1000-R () - 1997
2018.07.30 7000   -

250-es robogóban tényleg MAX(imum)

X-Max 250 2006 (249) - 2006
2007.02.18 3200   4,0

5 sebesség, 5 szelep, csakis 5-ös lehet

YZF1000-R () - 2000
2012.06.22 12000   4,7

50-esek királya

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.11.04 8900   -

7 éves összefoglaló - FZ6S

Fz6 Fazer 2006 (600) - 2006
2013.11.03 44000   5,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 46