A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha

XJ900S Diversion 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megbízható túragőzös

Szöveges ítélet

Sokadik nekifutásra olyan motort kerestem, amit nem mások javasolnak, másoknak tetszik, hanem olyat, ami az én igényeimnek felel meg és passzol a személyiségemhez. Nem akarok száguldozni, de legyen bőséges tartalék, nem kell túl kicsi vagy túl nagy és nehéz motor, ne legyen tele bonyolult megoldásokkal és legyen jó túragép, de menjen el városban is.
Több típus is képbe került, a közös az volt bennük, hogy mindegyiket használták rendőrmotorként. Az XJ900S-en megtetszett a sornégy, a karburátor, a kardán, a félidom, a léghűtés, a dupla kipufogó és az a jellegzetes fütyülős hang, amit legénykoromban a rendőr-Yamahákon hallottam.
Az én motorom ráadásul fura típuskóddal (4PR) bír, ami a motorral kapott legendárium szerint a rendőrmotor-alapnak készült gépek sajátja. A generátor például nagyobb rajta, mint a többin, de egyéb eltérést nem látok, de elvileg a blokk is erősebb valamivel.
Kicsit féltem az irdatlan tömegtől és az archaikus konstrukciótól, de a motor egyrészt már modern, vastag első villaszárakkal és központi hátsó lengéscsillapítóval készült (mindkettőn állítható az előfeszítés), másrészt a tömeg garantálja, hogy a szél nem taszigálja ide-oda.
A fékek elegendőek, a kardán észrevétlen, a motor villanymotorszerűen pörög fel és adja le nyomatékát. 40-50 körül fel lehet váltani 5-ösbe és onnantól nem kell vele foglalkozni. Országúti előzésnél teljesen felesleges visszaváltani. Kanyarodáshoz, döntögetéshez férfias erő kell, de nekem pont tetszik. A váltó is határozottságot igényel, egyesből kettesbe nem pöccinteni kell, hanem rendesen felhúzni, különben könnyen üres lesz belőle. A hűtés hihetetlenül túl van tervezve, a beöntőnyílásba csavarozott olajhőmérő nemigen megy 70-80 fok fölé, ha nincs kánikula és nem lépésben túráztatja az ember.

Előnyök:
- nyomatékos, sima járású motor
- gondozás- és hajtási befolyásoktól mentes kardánhajtás
- kevés hibaforrás a léghűtés és a karburátor miatt
- 400 km feletti hatótáv (24 literes a tank, nálam 5-5.5 litert fogyaszt, bármit csinálok)
- nagy teherbírás (kevéssé érződik meg rajta, ha utassal, felpakolva megyek)
- robusztus felépítés, masszív dupla bölcsőváz

Hátrányok:
- nehéz, lassú tempójú kanyarodásnál, manőverezésnél észnél kell lenni
- a benzinóra nem lineárisan mutat (a skála sem lineáris, a Full-ról rögtön az 1/2-re ugrik, a piros zóna elhagyása után teljesen elfekszik a mutató, de ekkor gyullad ki a tartaléklámpa, ami még 5-6 liter)
- a fejidomot nehéz úgy beállítani, hogy ne legyen csálé és ne zörögjön
- az első világítás nem túl acélos, az állítási tartomány szerény
- a karbik és a hengerek közötti szívócsőgumi horror drága (120 e egy szett), bontottan gyakorlatilag nincs, mert mindegyik kirepedezik és falsot szív a motor
- hátsó lengővilla nincs védve a kavicsfelverődés ellen, ezért ledobja a fényezést és rozsdásodásra hajlamos

Ha a klasszikus, időtálló, egyszerű, megbízható megoldásokat szereted, akkor ez a te motorod.
Ha a divatos, modern, kifinomult, anyaméh-szerű, polgárpukkasztó gépeket, akkor meg nagyon nem.

Hibalista

- karburátor szívócsőgumi - csere bontottra 20e
- karburátor úszóháztömítés - 16e

Ide hordtam szervizbe

Mirek Motors

Rendesek, lelkiismeretesek és értenek hozzá. Eléggé el vannak havazva és nem olcsók, de korrektek.

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1997
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 74000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? XL600V Transalp Következő motorja? ez marad, amíg lehet
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A tuning után motorpótló lett az YP400

Majesty 400 2006 (395) - 2004
2007.11.13 4000   3,0

Vaddisznó

Yzf-R1 1999 (998) - 1999
2007.02.09 10000   -

megbizható bőrönd

Neo,s 50 2006 (49) - 1998
1999.11.30 15000   -

"Elő" sportster.

Virago Xv 535 1988 (535) - 1999
2013.08.18 4000   5,0

"Kis motor" nagy élvezet!

Xvs 250 2000 (248) - 2001
2009.04.01 13000   -

100ccm Szép... a sok apró hibáival is szerethető .

Aerox R 2006 (49) - 2002
2009.05.05 30000   -

110kilónyi supermotonak tűnő, benzint zajjá átalakító izé

DT 50 X - 2007
2017.06.03 8000   -

16 éves tartósteszt

Bt1100 2006 (1063) - 2004
2020.02.12 165000   -

1670 ccm-nyi gyönyör

Mt 01 2005 (1670) - 2005
1999.11.30 8900   3,7

2 ütemű dominancia - csak bírd tankolni!!!

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.09.27 30000   -

20 éves bivaly

YZF1000-R () - 1997
2018.07.30 7000   -

250-es robogóban tényleg MAX(imum)

X-Max 250 2006 (249) - 2006
2007.02.18 3200   4,0

5 sebesség, 5 szelep, csakis 5-ös lehet

YZF1000-R () - 2000
2012.06.22 12000   4,7

50-esek királya

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.11.04 8900   -

7 éves összefoglaló - FZ6S

Fz6 Fazer 2006 (600) - 2006
2013.11.03 44000   5,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 46