A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha

YP Majesty 250 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Őfelsége a fotel

Szöveges ítélet

Idén tavasszal vettem a kicsikét egy szigethalmi sráctól, aki Olaszországból hoz be motorokat. A honosítás 2 nap alatt meg is volt mindennel együtt, nekem csak a pénzt kellett adni és a végén a gázt húzni! :)
Nem egész 24.000 kilométer volt az órájában és egész szép állapotnak is örvendett a motor. Persze a 10 év látszott rajta, de nem futármotor volt valószínűleg. A kötelező dolgok cseréjén kívül ( légszűrő, variátor szíj, motorolaj) még az első gumit kellett rögtön cserélni, mert az szinte pályagumi volt. :)
Az első utam hazafelé kissé felemás volt, mert egyenesben nagyon ment a szekér (már amit egy 250-estől el lehet várni), de kanyarnál már szinte halálfélelmem volt, amit először a nagy szél számlájára írtam. Aztán a gumi lett a ludas!
A gumicsere után mintha odaragasztották volna az úthoz!
Egy személlyel minden körülmények között helyt áll a masina, kettővel már meg kell gondolni a dolgokat, de ha lendületben van simán tartható a tempó a többi motorossal a 7-es úton Székesfehérvár és Budapest között! (nem ghost rider-ek, hanem motorosok majdnem szabályos tempója)
Teljes terhelésnél is csak a rugalmasság, ami eltűnik a 23 Le mellöl!
A 12-es kerekek normál úton szépen teszik a dolgukat, viszont az igazi magyar utakon (pl.: Budapest) már ráznak és érezni, hogy már a teljesítményük határán vannak. Vagy még azon is túl!
A kényelem az első osztályú, mind pilótának, mind utasnak, de ez az óriásrobogóknál nem meglepő!
Kb. 500 km után elkezdett elmenni az ereje szegénynek, ami pár 10 km alatt lement egy régi Babbetta szintjére. Gyorsulás, mint egy megpakolt IFA-nak!
Yamaha szakszervizben még meg sem nézték a motort, máris közölték, hogy minimum 80-100.000 km van benne és szinte tuti a motorgenerál! Ha egyáltalán az segít!
A vicc a dologban az, hogy elötte 40 km-mel volt ott kilométer jeladó szenzor cserén a motor, ahol csak az első kereket szedték le, mert csak a szenzort dobták bele. Persze, amikor visszavittem, hogy valami nagyon súrlódik a keréknél a csere óta, ők semmit nem hallanak (csak menet közben a párom, sisakban, utasként) és a szerelő srácnak fel sem tűnt, hogy ritka rosszul gyorsul és megy a gép. Persze akkor még azért hozta egy 50-es robogó szintjét!
A sok "hasznos tanács" után szétszereltük a Majácskát és kiderült, hogy egy szép nagy szakadás van a karburátor membránon. Itt szeretném megjegyezni, hogy a motor szerelhetőségének a legnagyobb hibája, az az, hogy még a legkisebb szereléshez is szinte teljesen le kell vetkőztetni! (még ha nő lenne, akkor jó lenne)
A membrán kb. 50.000 forint magasságában kapható a különböző helyeken, de szerencsére van egy budapesti srác, aki 13.000-ért ad membránokat a különböző típusokhoz.
Persze hétvégén, Felcsúton, mozgásképtelen, levetkőztetett motor mellett állva az ember szinte mindent megadna egy membránért! A srác szerencsére tud adni egyet,csak el kell menni érte az M0-ás mellé. Sikerült egy rossz gyártási szériából származó darabot kifognom, ami 200 km alatt a duplájára nyúlt. Persze az eredeti menetdinamika nem tért vissza beszerelés után, de azért nagy előrelépés volt. Sejtettük, hogy nem az igazi az alkatrész, de szerencsére cserelehetőséget biztosított a srác! Újabb membrán, újabb vetkőztetés és szerelés után minden visszatért az eredeti helyzetbe. És végre a fogyasztás is lement 6-ról 4 literre.
Azóta csak az önindítóról szakadt le a saru, de azt 3000 forintért megcsinálta egy autóvillamosságis srác, akinek nem győzetem hálálkodni.
Főleg azért, mert már szinte mindent kicseréltettek volna velem a "hozzáértők" (akkumulátor, indító relé, önindító)
Igen, aki utána számol egy kicsit, az láthatja, hogy ezek nem 3000-be kerültek volna! :)
Úgy érzem, hogy ezeknek a problémáknak a nagy része nem a motor hibája, hanem a használt példányok valószínű velejárója, főleg az olasz importosoké, de mindent összevetve még mindig a pénzemnél vagyok, úgy hogy ezek már ki vannak javítva rajta és nem most kellene költenem rá egy magyar használt példánynál.
Egyébként a típust mindenkinek csak ajánlani tudom, főleg a 2000 utáni példányokat "digitális" műszerfallal.
Teljesen vállalható menetdinamika, kényelem, fogyasztás, és bátran neki lehet indulni az országútnak vele, még ketten is, de csak ésszel!
Ha a kopó alkatrészeket kicseréltük, akkor csak menni kell vele és tankolni, de szerencsére azért nem túl sűrűn! :)

Hibalista

- Légszűrő, variátor szíj, olajcsere - 18.000, első gumi csere (METZELER Feel Free)- 9.000 karburátor membrán- 20.000, kilométer jeladó szenzor - 6800 + munkadíj 2400, fékolaj csere fékbetétekkel - 10.000, önindítóról leszakadt a saru - 3000

Ide hordtam szervizbe

Munkatárs a Puskás Akadémia környékén

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Yamaha Harmati Budaőrsi út.

Értékelése: 6

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 23500
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4800
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A tuning után motorpótló lett az YP400

Majesty 400 2006 (395) - 2004
2007.11.13 4000   3,0

Vaddisznó

Yzf-R1 1999 (998) - 1999
2007.02.09 10000   -

megbizható bőrönd

Neo,s 50 2006 (49) - 1998
1999.11.30 15000   -

"Elő" sportster.

Virago Xv 535 1988 (535) - 1999
2013.08.18 4000   5,0

"Kis motor" nagy élvezet!

Xvs 250 2000 (248) - 2001
2009.04.01 13000   -

100ccm Szép... a sok apró hibáival is szerethető .

Aerox R 2006 (49) - 2002
2009.05.05 30000   -

110kilónyi supermotonak tűnő, benzint zajjá átalakító izé

DT 50 X - 2007
2017.06.03 8000   -

16 éves tartósteszt

Bt1100 2006 (1063) - 2004
2020.02.12 165000   -

1670 ccm-nyi gyönyör

Mt 01 2005 (1670) - 2005
1999.11.30 8900   3,7

2 ütemű dominancia - csak bírd tankolni!!!

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.09.27 30000   -

20 éves bivaly

YZF1000-R () - 1997
2018.07.30 7000   -

250-es robogóban tényleg MAX(imum)

X-Max 250 2006 (249) - 2006
2007.02.18 3200   4,0

5 sebesség, 5 szelep, csakis 5-ös lehet

YZF1000-R () - 2000
2012.06.22 12000   4,7

50-esek királya

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.11.04 8900   -

7 éves összefoglaló - FZ6S

Fz6 Fazer 2006 (600) - 2006
2013.11.03 44000   5,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 46