A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha

YP250 Majesty 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Svájci bicska

Szöveges ítélet

Régen szerettem volna egy ilyen szép kis hajót. Csak akkor még 15 éves voltam, és örömmel pöfögtem az 50-es kis Jog-ommal (na jó repkedtem; fiatalság, bolondság...). Aztán benőtt a fejem lágya (legalábbis remélem), és már nem akartam robogót. Soha többet. Amikor végre megvettem az első igazi motoromat, egyszeriben úgy gondoltam a robogó egy magas súlypontú, kis kerekű, labilis lélekvesztő, köszönöm szépen, használják egészséggel: MÁSOK. De ugye az élet a legnagyobb mókamester, úgy látszik hamar megöregedtem. De ne fussunk ennyire előre! Egy dolog nem változott. A motor nálam a YAMAHA, és pont. Sok mindennel mentem, szereltem is egy pár típust, de valahogy sajátnak csak a Yamaha.
250-es FZR volt az első "biciklim", aki ismeri annak nem kell bemutatni, egy technikai csemege. Azok az aprócska csecse becse dugattyúk, az, hogy bármikor vidáman 17-18 ezerbe pörög szinte csak gondolni kell rá; az Exup szelep segítségével az a kellemes karakter (alul sem egy nagy 0 a forgatónyomaték); a pár finom magnézium holmi a blokkra csavarozva, és még sorolhatnám napestig. És minden az utolsó csavarig, de tényleg minden úgy működik mint újkorában, pedig közel velem egykorú volt a gép. Kevés ilyen őrült van mint én, de alig vártam, hogy valami okkal szét lehessen húzni a blokkot. Pedig "sajnos" sokáig hibamentesen tette a dolgát, nem hiába igazi japán holmi. De ez egy másik történet, az idő hamar tovaszaladt. A következő paripa a 600-as tesó lett (FZR). Ugyanaz nagyobban. Imádtam a 600-ast is. Utólag visszatekintve a mindig napfényes ifjúságra, pedig tisztelet és köszönet mindenkinek, hogy egyáltalában nem haltam túl korán (fiatalság... bolondság... vagy már mondtam??). És külön köszönet az őrangyalomnak, hogy mindig fel tudta venni a tempót. Ez időtájt -már nem emlékszem mitől szalad meg úgy a szekér, de- valahogy maradt egy kis spórolt pénzem. Ezzel az az egy probléma, hogy ilyenkor muszáj gyorsan venni valami apróságot (autó-motor). Az már a múlt jótékony és sűrű szürke homályába vész, hogy mi a francért pörgettem a használtautó (na jó motor) keresőjét a Majesty-re. Pedig tudtam ki ő, mi ő. És utáltam a robogókat.

Innen kezdődik a mi történetünk. Gondoltam egyszer ki kell próbálni egy ilyet is. Egy jónak tűnő hirdetést kiválasztottam, és nyeregbe pattantam, hogy megnézzek egy... khmm... egy robogót. Durván 100km, tehát az FZR-rel hamar ott találja magát az ember a célállomáson. 10 perc emlékezetkiesés (ez ösztönszerű védekező mechanizmus a szervezettől, így majd az előforduló szabálysértési ügyekben véletlen sem tudunk magunk ellen vallani) és meg is érkeztünk.
Új snitt: motorkereskedés. A Maja akkor frissiben volt behozva olaszból, még ki sem volt glancolva, kezdte ellepni a finom por. Akkor próbakör. Egészségesnek tűnt, ekkor állt 26000km-en az órája. Lefoglalóztam, egy hét múlva tudtam visszamenni érte, elhoztam. Hazaúton valami nem stimmelt. Nagyon hiányzott a lábam közül az üzemanyagtank, és ekkor tudatosult bennem, hogy vettem egy robogót! Ekkor már házon- és magamon kívül voltam. Örültem is (a másik énem), meg kérdeztem is magamtól, hogy minek kellett ez a vacak neked hülyegyerek?? Azóta persze sok minden megváltozott. Az FZR-t leváltotta egy KTM (LC4). "Sajnos" amit értem motort azt továbbra is mind kipróbáltam, és egy Berg megfertőzött. Rájöttem, hogy a motorozás esszenciája a supermoto. Így lett a KTM. De az idő csak pereg tovább, és a supermoto no meg "néhány ócskavas" (autók) mind mentek a levesbe, mert közben igen igen öreg lettem és költözni kellett / szerettem volna elköltözni (a megfelelő rész aláhúzandó).
Majdnem tiszta lappal léptem életem új szakaszába, és mi maradt meg a letűnt korokból? Na mi? Hát a robogó!! Egyszerű a képlet. Munkába járni tökéletes, és ha már nagy vasra nem telik, akkor remek "motorozás jellegű tevékenység" is folytatható a Majesty-vel. Ebben a kontextusban a legfontosabb szempont a megbízhatóság. És ő megbízható. Megbízható mert Yamaha. Most már tizenéves de soha meg sem nyisszan se futómű se műanyagok, semmi, pedig kilométer is van már benne. Nem egy Suzuki...
"Jó a súlya. A megbízhatóság jele. Ha nem működik, ütni is lehet vele." Na jó ez egy másik film, de komolyra fordítva a szót tényleg jó a súlyelosztása. Egészen alacsony a tömegközéppont, ha már valamin változtatni lehetne inkább a felni átmérőjén kellene talán picit növelni. Így sem vészes, csak nem szabad sportmotornak nézni. Talán éppen a kis kerekek miatt kényes rá, hogy minőségi gumiabroncsot kapjon, viszont azzal nyugodtan dönthető. Városi szaladgálás közben viszont éppen a kis kerekek miatt a tengelytávját és a bódé méreteit meghazudtolóan hamar vált irányt, és a legtöbb helyre be is férni vele, így tempósan haladhatunk. A futómű gyenge pontja (motoros szemmel) főútvonalon hosszú nyújtott kanyar mondjuk 110km/h-val. Na ott ha eléggé lapon van a moci akkor a legapróbb úthibát is nagyon megérzi. Nem dobja el magát az aszfalttól a kerék, de olyat csavarodik a váz, hogy az félelmetes. De ez a kategória jellegéből adódik, hétköznapi használat mellett (túra, utas, csomagok is) sosem érezni alul méretezettnek a vázat sem. A futómű hangolása az én ízlésemnek megfelel. Igaz, hogy szép kis hazánkban a legenda szerint állítólag van aki ismer olyas valakit aki már hallotta, hogy valaki mondta, hogy létezik olyan útszakasz ahol nem tökéletes az útburkolat állapota, de az ennél finomabb hangolás nálam már inkább imbolygós érzetet keltene, tehát nekem így tetszik. És az előző mondat első fele persze, hogy kamu, sokkal egyszerűbb az igazat írni: az útburkolat állapota mindenhol szar. De ez már ne legyen a motorka hibája, a hátsó rugóstagokat pedig lehet állítani, ezzel az egy személy / két személy / két személy+csomagok verzió is le van fedve. Apropó, két személy: a lényeg ha valaki az én sorsomra jut (elfogy a pénz, és az igazi motor etetése az álmoskönyv szerint a családi kassza csődeljárását vonná maga után) no akkor a következő szerint kell cselekedni:
1. Bemelegítés: Maxi robogót megvásárol. Itt fűszerezés ízlés szerint: tehát ebből a szempontból lényegtelen, hogy Aprilia, Gilera, Piaggio, Suzuki, vagy éppen Yamaha lesz-e a kiszemelt, ami éppen tetszik.
2. Haladó szint: motorka hazavitele. Kevésbé tapasztaltak válasszanak olyan időpontot amikor SENKI sincs otthon, így senki sem tudja meg.
3. Tetőpont: motorka bemutatkozása "életem nagy szerelme" / "kiscicám" / "drágám" / "az asszony" / "mosogatógép" előtt. (Leginkább kronológiai a sorrend a felsorolásban, kérem válassza ki melyik fokozatnál tartanak éppen.) Az alábbi szituációban nem az a helyes válasz, hogy azért vettük, mert nem volt pénz rendes 1000-es V2-esre, hanem:
"-Drágám... (ebben az esetben engedélyezett akár a fiatalabb kori megszólítás is a fokozottabb sikeresség érdekében) ...azért hoztam ezt a motort, mert tudod ez fele annyit iszik mint az autónk, és csak a te kedvedért választottam ezt a típust, nézd ennek milyen kényelmes a hátsó ülése, nem olyan mint az előző motoromé, amire folyton panaszkodtál; és a legfontosabb látod hogyan passzol a szemed színéhez a fényezése??" Az egész sztori persze csak akkor működőképes, ha a nőnemű egységnél adott időben éppen nem áll fenn egyéb rendkívüli üzemzavar. Az a jó az egészben, hogy még nem is hazudunk igazán (talán csak a szeme színében), mert valóban a Majesty például bármikor beéri 3,5 liter naftával 100km-en, és igazi motorhoz szokott oldalbordánknak valóban megváltás lesz a hátsó kanapé. Ha további segítségre van szükség, csak pattintsuk fel a nyerget és a hatalmas csomagtartót menedzselve illusztráljuk, hogy ezzel bármikor elugorhatunk a plaza-ba, hisz bőven belefér az a szép új pár cipő. És megint csak nem hazugság (így talán nem kerülünk idő előtt a pokolra), mert valóban még maxi robogók között is kiváltképp nagy a csomagtartónk: két teljes (zárt) sisakot elnyel, és még fér mellé egy kis aprólék (például ékszeres doboz, ha éppen rendszeres évi karbantartásra van szükség az ön házasságának további üzemeltetése érdekében).
Ami még kimaradt, a szélvédelme jó, ami nekem azért volt meglepő mert nem vagyok épp egy zsoké termet. Vagy lehet csak lassan megyek. Utazóba 100-nál többel nem szoktam menni, viszont ezt tartja emelkedőn is, illetve szükség esetén "mosogatógéppel" (oldalbordám) és túradobozzal felszerelve is (Givi, 2 sisakot lazán elrejt az is, nemtudoménhányliteres). Megbízhatóságról annyit, hogy soha nem hagyott ott sehol. Egyszer felkeltem korán, mert hogy én leugrok az olasz tengerpartra. Hát durván 24 órába 2 óra ottlét fért bele. 1200km, ohne GPS, ohne Autobahn, meg persze hazafelé eltévedtem. A Maja zokszó nélkül megfutotta a kört, ugyanez rólam már nem mondható el. Azóta tudom az igazi túrázáshoz nem 1300-1400ccm kell, hanem esőruha :D
Összegezve nyugodtan lehet ilyet venni, nagyon jó konstrukció és valóban univerzális a bicikli. Ha ép ésszel áll hozzá az ember akkor alkalmas lehet ugyanúgy városi futkorászásra, mint akár lassú túrákhoz, de én például nagybevásárlást is be szoktam iktatni vele szép időkben, mert olyankor csak akkor ülök autóba ha nagyon muszáj.
Karbantartásnál nem elfelejteni:
-a végáttételnél is hajtóműolajat cserélni,
-motorolajcsere mindig hamar jön (3000km a csereperiódus, mert nincs filteres olajszűrő, csak egy durvaszűrő),
-nem csak a beszívott levegőnél van levegőszűrő (ez az egyszerűbb, ide saját kézzel lehet méretre vágni szivacsot), hanem van egy filter a hajtóműháznál is, ide sem jó ha bejön minden dzsuva, mert megbosszulja magát (ide viszont meg kell venni a gyárit, de nem annyira horror az sem, illetve nem kell olyan gyakran cserélni mint a levegőszűrőt, csak az a probléma, hogy szerintem még a mai napig van amelyik Maja a gyári filterrel fut, mert ezen át szoktak siklani),
-jobban megéri leszerelni a hajtóműdeklit és szemrevételezni legalább a szíjat szíjtárcsákat, mint megvárni, amíg a kopott röpsúly tesz rendet, mert akkor lehet cserélni szíjtárcsát is mindjárt, meg még amit magával visz (esetleg a csúszópályákat sem árt néha zsírozni)
-és végül: maradandó károk elkerülése végett a NŐ típusú egység karbantartásáról sem szabad elfeledkezni az önfeledt "motorozás" közepette.

Hibalista

- Első féktárcsa, fékbetét: sajnos hullámos volt a tárcsa így nem volt más megoldás csak a csere. Most is hullámos, csak nem úgy :) Műszakin nagyon tetszett a vizsgabiztos uraknak. (28300km)
- Generátor csere (bontott): sajna ez bekrepált, semmi töltés nem volt. (33000km)
- kormány csapágy csere (36400km)
-
- Ezeken kívül csak motorolaj, hajtóműolaj, fékfolyadék, levegőszűrő(k), gumiabroncs, tehát csak a kopó fogyó dolgok.

Ide hordtam szervizbe

Magam szerelem a gépsárkányt, mert szerszámok megvannak otthon (műhely), a lelkesedés már kevésbé (robogót szerelni nem szeretek).
Egyébként egyszerű (de még inkább ésszerű) a felépítése, csak sokat kell "vetkőztetni" ha valami szerelni való akad. Műanyagokkal csak óvatosan, bár nálam még az összes gyári fül és egyebek megvannak, tehát azért nem egy vacak anyag. Csak azért nem adtam 10-est mert mégiscsak magamat pontozom, egyébként teljes mértékben elégedett vagyok magammal: 10-es.

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 26000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? LC4 supermoto Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A tuning után motorpótló lett az YP400

Majesty 400 2006 (395) - 2004
2007.11.13 4000   3,0

Vaddisznó

Yzf-R1 1999 (998) - 1999
2007.02.09 10000   -

megbizható bőrönd

Neo,s 50 2006 (49) - 1998
1999.11.30 15000   -

"Elő" sportster.

Virago Xv 535 1988 (535) - 1999
2013.08.18 4000   5,0

"Kis motor" nagy élvezet!

Xvs 250 2000 (248) - 2001
2009.04.01 13000   -

100ccm Szép... a sok apró hibáival is szerethető .

Aerox R 2006 (49) - 2002
2009.05.05 30000   -

110kilónyi supermotonak tűnő, benzint zajjá átalakító izé

DT 50 X - 2007
2017.06.03 8000   -

16 éves tartósteszt

Bt1100 2006 (1063) - 2004
2020.02.12 165000   -

1670 ccm-nyi gyönyör

Mt 01 2005 (1670) - 2005
1999.11.30 8900   3,7

2 ütemű dominancia - csak bírd tankolni!!!

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.09.27 30000   -

20 éves bivaly

YZF1000-R () - 1997
2018.07.30 7000   -

250-es robogóban tényleg MAX(imum)

X-Max 250 2006 (249) - 2006
2007.02.18 3200   4,0

5 sebesség, 5 szelep, csakis 5-ös lehet

YZF1000-R () - 2000
2012.06.22 12000   4,7

50-esek királya

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.11.04 8900   -

7 éves összefoglaló - FZ6S

Fz6 Fazer 2006 (600) - 2006
2013.11.03 44000   5,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 46