A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Fz 750 1984 (750)

Fz 750 1984 (750) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Túrás száguldozó

Szöveges ítélet

A Yamaha FZ750 típusa 1985-ben jelent meg. Sportmotornak szánták, aminek többé kevésbé be is vált. Lámpaidoma nem sikerült túl vonzóra. Mai szemmel nézve túl szögletes.

Javít a látványon ha a fényszóró külső védőüvegét eltávolítjuk. Ekkor egy kicsit a ZXR750-re hasonlít.

A gyártás első két évében csak félidommal szerelték, ami szintén nem volt előnyös sem az esztétika sem a szélvédelem szempontjából. Szerintem érdemes utólag felszerelni az utángyártott teljes idomot, mivel ez nem túl drága, és javít a láb szélvédelmén is. Ráadásul a motor is komolyabb külsőt kap tőle.


1987-től kapott a gép teljes idomot.
1991-től pedig új (szebb) kerekeket és fékeket. Nem tudom, hogy miért, de a gyártás 7 éve alatt a gyár nem túl sokat fejlesztett a típuson. Igaz hogy a konstrukció elég jó volt kezdetektől.
A sportos tulajdonságok terén 1988-tól a gép szerintem kicsit lemaradt a konkurenciától ( ZXR,GSXR). Nekem ez nem hátrány mivel inkább lazábban használom,de ha arról van szó az említett típusok is csak kicsivel gyorsabbak, viszont kényelmetlenebbek. Ez az FZ egyik kellemes tulajdonsága, hogy az ember viszonylag kellemes túrapozíciót tud felvenni rajta,bár az ülés kemény fapados A motor súlya teletankolva kb.235 kg - tehát nem a lepkesúlyúak közé tartozik. Főleg a korai GSXR-el összehasonlítva (190kg).

A motor váza acélból van, és máshol sem nagyon spóroltak a súllyal.A súly miatt kanyarokban birkózni kell vele rendesen,igaz hogy elég stabil közben.

Az első kerék 16-os,a szélességre a gyári előírás 110-es vagy 120-as.

A hátsó kerék 130/18-as gyárilag, de a 140 gumi még gond nélkül feltehető. Ez a méret már éppen elegendő a teljesítményhez,bár a 150/160 -as jobban nézne ki rajta.

Az első dupla tárcsa közepesen lassít, és elég pépes nyomáspontú, sebaj legalább nekem így biztonságosabb. Ahogy már írtam a konstrukció elég jóra sikeredett, mivel a modell nagyon megbízható.

Az enyém japán belpiaci modell volt. 1994-ben került az országba. A japán eredet csak a 180-ig skálázott km-órában és a 80km/h fölött villogó piros lámpában jelentkezett.A yamaha ezzel a típussal vezette be az ötszelepes hengerfejet, ami 85-ben újdonság volt.

Szelephézag állításra nagyon ritkán csak 42000 km-enként szorul. Motorikusan kiválóra sikerült a gép, a teljesítményleadás egyenletes és nyomatékos.Már 2000 fordulaton elmegy 6.-ban.

A nagyfokú megbízhatóság velejárója a magas futásteljesítmény.Az enyémben most 57000 van de több FZ-t láttam már 70-80 sőt 90000 km fölött is kiválóan üzemelni.( a blokkot egyiknél sen kellett még megbontani).

A gép tehát a mindennapi használatra,túrázásra kiváló,de akkor sem jön zavarba ha egy kicsit száguldozni akarsz.

Olajfogyasztás csekély 2000 km-en evett kb 3 decit.Benzinből viszont többet kér,gondolom a 12 szívószelepet etetni kell.

Nekem eddig 6,5-ös átlag jött ki amit kicsit sokallok,mivel,ritkán hajtottam 150 fölé.

Hibalista

- SZELEPEKET KELLETT BECSISZOLNI

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1985
Kényelem (3) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 45000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A tuning után motorpótló lett az YP400

Majesty 400 2006 (395) - 2004
2007.11.13 4000   3,0

Vaddisznó

Yzf-R1 1999 (998) - 1999
2007.02.09 10000   -

megbizható bőrönd

Neo,s 50 2006 (49) - 1998
1999.11.30 15000   -

"Elő" sportster.

Virago Xv 535 1988 (535) - 1999
2013.08.18 4000   5,0

"Kis motor" nagy élvezet!

Xvs 250 2000 (248) - 2001
2009.04.01 13000   -

100ccm Szép... a sok apró hibáival is szerethető .

Aerox R 2006 (49) - 2002
2009.05.05 30000   -

110kilónyi supermotonak tűnő, benzint zajjá átalakító izé

DT 50 X - 2007
2017.06.03 8000   -

16 éves tartósteszt

Bt1100 2006 (1063) - 2004
2020.02.12 165000   -

1670 ccm-nyi gyönyör

Mt 01 2005 (1670) - 2005
1999.11.30 8900   3,7

2 ütemű dominancia - csak bírd tankolni!!!

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.09.27 30000   -

20 éves bivaly

YZF1000-R () - 1997
2018.07.30 7000   -

250-es robogóban tényleg MAX(imum)

X-Max 250 2006 (249) - 2006
2007.02.18 3200   4,0

5 sebesség, 5 szelep, csakis 5-ös lehet

YZF1000-R () - 2000
2012.06.22 12000   4,7

50-esek királya

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.11.04 8900   -

7 éves összefoglaló - FZ6S

Fz6 Fazer 2006 (600) - 2006
2013.11.03 44000   5,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 46