A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » XJ900S (892 cm3)

XJ900S (892 cm3) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Vintage túrahajó

Szöveges ítélet

Aki ezt olvassa, azért teszi, hogy el tudja dönteni: ilyen motort vegyen vagy ne. Én imádom, de kerülöm az ömlengést.
Előtte egy 2002-es 650-es Aprilia Pegasom volt 5 évig. Az egyhengeres után nagyon jó volt sornégyre ülni. Én mindenben jobbnak találtam.
Egy év használatban (6000 km) voltak egynapos gurulások, 6 napos ausztriai túra meg egy pár Kakucs is, ezért bátorkodok véleményt formálni.

Ez egy nagyon jó motor. Legnagyobb erénye a megbízhatósága. Ha a kötelező törődést és odafigyelést megkapja, nyugodtan elindulhatsz vele bárhova. A másik nagy erénye nálam a szépsége volt, de ez ízlés dolga ugye. Nagyon kényelmes vezetőnek, utasnak egyaránt. Kényelmes az ülés, jó az üléspozíció - alacsonyan vannak a lábtartók is - ez mondjuk Kakucson éppen hogy egy negatívum :) Egy nap 900 km volt a maximum vele: természetesen elfáradtam, de nem volt vészes.

Ami a vezetési élményt illeti: tologatni nekem nehéz, de ha elindul, jól manőverezhető, könnyen boldogulok vele. Szépen húz, van benne nyomaték, de nem az az őrült motor. Ha elforgatom 6000 fölé, ott elindul rendesen, és a hangja is átmegy visításba. 6000 alatt visszafogottnak mondanám az erejét. A fékek jók és nagyon finoman adagolhatók, de pályázáshoz kevesek. A váltó nem annyira precíz. Van egy csörgő, zörgő hangja, ha nem jó ritmusban kapcsolom felfelé. Ha eltalálod a ritmust, akkor viszont kuplung nélkül is lehet neki szépen pakolgatni felfelé. Az enyémen 4500-as fordulatnál van rezonancia. Tulajdonképpen minden rezonál olyankor. Ez egy kicsit zavaró, mert túrákon pl. ebben a tartományban gyakran van a fordulat. A kardán nagyon kényelmes dolog: amikor látod reggelente a haverokat, hogy fújják a láncot... :)
Nekem nagyon bejön ez a túrahajó feeling. A tank 24 literes, ami azt jelenti, hogy 350 km-t simán mehetek egy tankolásnál, és eddig még mindig maradt minimum 3 liter a tankban.

Amire tökéletes: túrázni egy vagy két személlyel. Amikor ketten ülünk rajta, nem érzem meg a teljesítményén. Olyasmi, mint egy gőzmozdony: nincs akkor ereje, mint egy sportmotornak, de amit tud, azt hegyen-völgyön minden körülmények között tudja. Nagyon stabil a motor, kiszámíthatóak a reakciói.

Amire kevésbé alkalmas: pályázni.
Sajnos engem elkapott ez a pályázás-mánia, és kivittem párszor Kakucsra. Itt ki is jött, hogy ez nem pályamotor: hamar leért a lábtartó, és egy 20 perces futam végére úgy ájultam le a motorról. 265 kg-t dobálni jobbra, balra nem egyszerű. Viszont ha nem ülsz ki, csak úgy döntögeted pianóban: teljesen jó.

Most pont a fentiek miatt vagyok gondban: le akarom cserélni egy VFR800-ra.
A feleségem, meg a gyerekeim azt mondják, hülye vagyok. Nekem is fáj a szívem érte, és lehet, hogy mégsem váltok.
Kipróbáltam egy VFR800-ast és be kellett látnom, hogy az mindenben jobb egy picivel: nem rezonál, jobban megy alulról, jobba a fék, jobb a futómű, kisebb a súly. Amiben viszont nem, ez pedig a kényelem, és a pakolhatóság.

Ha nem akarnék olykor pályázni, azt hiszem nem adnám el soha. De lehet, hogy így sem. Lehet inkább a pályázásról mondok le, és marad az XJ. Vagy mégis?!
Havernak volt igaza: nem szabad mások motorját próbálgatni, mert ez lesz a vége.

Még egy gondolat: én a design-ba szerettem bele: vintage/retro motor. Ezzel a félidomos megoldással és a sok króm felülettel szerintem gyönyörű. Mondjuk az enyém tényleg patika. Rakok is képet, hogy lássátok ti is.

Hibalista

- Első kerék csapágy, kormánycsapágy - még a gyári volt benne.

Ide hordtam szervizbe

Tóth-Péter Pál (Szeged)

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1999
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 47000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Pegaso 650 ie (2002) Következő motorja? VFR800 FI
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A tuning után motorpótló lett az YP400

Majesty 400 2006 (395) - 2004
2007.11.13 4000   3,0

Vaddisznó

Yzf-R1 1999 (998) - 1999
2007.02.09 10000   -

megbizható bőrönd

Neo,s 50 2006 (49) - 1998
1999.11.30 15000   -

"Elő" sportster.

Virago Xv 535 1988 (535) - 1999
2013.08.18 4000   5,0

"Kis motor" nagy élvezet!

Xvs 250 2000 (248) - 2001
2009.04.01 13000   -

100ccm Szép... a sok apró hibáival is szerethető .

Aerox R 2006 (49) - 2002
2009.05.05 30000   -

110kilónyi supermotonak tűnő, benzint zajjá átalakító izé

DT 50 X - 2007
2017.06.03 8000   -

16 éves tartósteszt

Bt1100 2006 (1063) - 2004
2020.02.12 165000   -

1670 ccm-nyi gyönyör

Mt 01 2005 (1670) - 2005
1999.11.30 8900   3,7

2 ütemű dominancia - csak bírd tankolni!!!

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.09.27 30000   -

20 éves bivaly

YZF1000-R () - 1997
2018.07.30 7000   -

250-es robogóban tényleg MAX(imum)

X-Max 250 2006 (249) - 2006
2007.02.18 3200   4,0

5 sebesség, 5 szelep, csakis 5-ös lehet

YZF1000-R () - 2000
2012.06.22 12000   4,7

50-esek királya

Dt 50x 2006 (50) - 2006
2007.11.04 8900   -

7 éves összefoglaló - FZ6S

Fz6 Fazer 2006 (600) - 2006
2013.11.03 44000   5,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 46