Bebuktam a csodarobogót
Enduro vagy moped?
Ki ne vágyna egy veterán járműre? Elég nehéz ezt épeszű összegből kivitelezni, de van rá megoldás: veterán segédmotor. Nekem ráadásul a robogóblog mellé igencsak fekszik a téma. Persze csak azért, hogy nézegessem, nincs értelme, de találtam olyan típust, ami még az új tereprobogózási mániámhoz is használható. Sőt, van annyira csúnya, hogy méltán lehetek büszke rá: simán beírhattam volna a csúnya robogós posztomba, igaz, ez moped.
Moped vagy robogó?
A Honda PX-R a klasszikusabb kinézetű PX modernített változata, amely tükrözi a nyolcvanas évek ma már mulatságos formavilágát. Tipikusan az olyan csúnya hogy már szép kategória, ráadásul a robogó és enduro dizájn ötvözése igen különössé teszi.
Honda PX-R 50 berúgós
Mivel a kutyának nem kell egy ilyen szörnyeteg, nem is drága – már ha van. Mert egyet nem sikerült megcsípni 25 (!) rugóért - máig átkozom magam, hogy nem ültem azonnal kocsiba. Pont jól jött volna most, hogy alanyt keresünk a riasztós poszthoz: kihívás egy ilyen különlegességbe beépíteni. A másik, amit találtam, nincs azonnal használható állapotban, hogy finom legyek - nem mernék odaállni más jármű mellé, hátha ragályos, és az is lerohad. Restaurálás ebben a kategóriában nem világbajnok ötlet, főleg hogy augusztusban már szükségem lenne egy robogóra, de úgy általánosságban véve sem kerülnék az ötlettel a Haszon Magazinba.
A PX-et a hetvenes évek végétől gyártották, és tök "könnyű" róla adatokat találni a neten. A német piacon 1 lóerőre volt fojtva, és létezett pedálos is, de az broáf. A súlya 64 kiló, és valóban nem egy nagy testű állat a lelkem élőben. Elöl 17-es, hátul 14-es kerekeken 2,5 ill. 2,75 collos gumikon fut, a hajtása rendes ékszíjas-variátoros.
Honda PX 50, az "alap". Ez a pedálos verzió.
Amelyiket kipróbáltam, természetesen nem ment úgy, mint egy mai cucc: a gyorsulása tűrhető, végsebességre kicsit kevéske – akkoriban valóban smkp tartományra tervezték ezeket. Viszont nem ért el csillagászati fordulatszámot, mint a Beat, valószínűleg a nagy kerék miatt. Vízhűtése és power-szelepe sincs. A futóműve jópofa, de ez a példány sajnos finoman himbálózott egyenesben, úgy éreztem, a kerékben nyolcas van.
A teleszkópszárak felújításért kiáltoztak, a hátulja a legkisebb szöszön átgurulva is hullámzott, kilométerórára ne is gondolj. Bár örömmel konstatáltam, hogy ezen volt önindító - itt leginkább a volt szó hangsúlyos. Valami barom lefestette ecsettel ezüstre a hajtás oldali deknit, a hátulja pedig részben hiányzott. Nem fotóztam le - nem akarom kellemetlen helyzetbe hozni tulajdonost.
Ezzel ilyet is lehet.
Így a PX-R projekt reménytelenné nyilvánult. Ha valaki tud egyet kis pénzért, azért szóljon.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.