A ritka robogó átka

június 7., 07:05 Módosítva: 2018-06-17 02:38
36
0 hozzászólás

Amikor működik, szeretem a Dinket, mert pont olyan, amilyenre szükségem van: nem túl testes, jól elfér a kocsisorok közt, de azért elég nagy az ülés alatt a rekesze; 176 köbcentis, vagyis jobban megy, mint az autók 80-85 százaléka, de még nem zabál sokat. Ez úgy értem, hogy a javítgatás előtt 2,6-2,9 között evett. Továbbá igen olcsón vettem. Nyilván rengeteg időt spórolok, hogy csúcsidőben egy óra helyett 30-35 perc alatt teszem meg ugyanezt az utat a Flórián tértől hazáig, de a fogyasztás is egy érv, hogy ne a 10 litert kajáló Audival menjek.

Valójában egyetlen hibája van: menet közben néha picit elmegy az ereje, főleg egyenletes haladáskor, mondjuk 70-nél a Nagykőrösi úton. Próbáltuk benzinszivattyú-cserével megoldani, de nem ez okozta a gebaszt, pedig a szivattyúval egybeépített benzinszűrőn már átlátni sem lehetett. Azóta is megesik, hogy belassul, ráhúzom a gázt, és minden megy tovább. De jött valami, amihez képest ez eléggé jelentéktelen apróság.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Engem így szívattak a szocialista motorok

április 8., 09:26 Módosítva: 2018-04-12 15:48
68
19 hozzászólás

Sosem érdekeltek a motorok, aztán egyszer csak nagybácsikám nekem ajándékozta 1991-es Babettáját. Nem vártam tőle sokat, de nagyon szerettem vele menni, és idővel egyre messzebb mertem elindulni. Érdekelt, mitől működik, ezért gyakran szétszedtem, és közben a legtöbb alkatrészt újra cseréltem - a végére a blokkot teljesen felújítottam. 

19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Robogóval is könnyű hülyének lenni

február 15., 09:58 Módosítva: 2018-02-28 06:45
32
5 hozzászólás

Phil Atwill profi mountainbike-os (egészen pontosan downhill világbajnok), de nem csak biciklivel tud hülye lenni, hanem a robogójával is. Míg a motorversenyzők szezonon kívül kerékpározással edzenek, Phil éppen fordítva teszi. 

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
  • Ez a kilenc és fél perc felidézi a nyár legjobb versenyét

    2017. november 22., 16:51 Módosítva: 2017-11-29 06:23
    96
    0 hozzászólás

    Miután megnéztem a OEM-Parts csapatának a filmjét a Totalbike24-ről, egyből eldőlt, hogy a napom hátralévő részét következő témák töltik ki:

    - A 2018-as versenygépünk
    - Az idei verseny legszebb pillanatai
    - A 2018-as versenycsapat felállása
    - Ki mekkorát esett idén, tavaly és tavaly előtt
    - Csapatstratégiák 2018-ra

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    A Romet lenne a lengyelek bosszúja?

    2017. augusztus 31., 12:22 Módosítva: 2017-09-05 06:22
    30
    20 hozzászólás
    Ha valahol leparkolok a Romettel (ha éppen megy), néha odaszólnak boldogan: „nekem is volt ilyen, de szerettem”. Ezt az érzést sajnos sosem éltem át, és félek, nem is fogom soha.

    Éppen kezdtem megunni az RC autók bütykölését, amikor megkaptam nagybácsikámtól a rég nem használt Babettáját. Ez már egy kicsit kerekebb tankot kapott, és kétsebességes automata váltót, szóval űrtechnika volt a maga korában. Okozott néha fejfájást, napestig tartó szerelgetést, de egy szűk nyár alatt olyan lett a kismotor, mintha most gurult volna le a szalagról. A sikeren felbuzdulva következő nyáron egy Romet Kadet 780-nak álltam neki, eleinte még lelkesen.

    20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Villany-Simson házilag

    2017. augusztus 28., 11:07 Módosítva: 2017-09-01 06:26
    161
    17 hozzászólás

    A német MadeinF Youtube-csatornán vannak furcsa, mégis ötletes dolgok. Amellett, hogy igényesen és precízen újítanak fel öreg szocialista motorokat, mindig kerül beléjük valami különleges. Ilyen például a kéthengeres, ötszáz köbcentis MZ ETZ, vagy a környezetbarát, pedálhajtású Simson S51. A lelkes építő kezébe ezúttal egy leharcolt Simson Spatz került, amit szintén nem mindennapi módon restaurált. Modern elektromos hajtással szerelte fel a legjobb esetben is 46 éves segédmotort.

    17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Fűcsomókat szedtem ki az irányjelző mellől

    2017. július 30., 07:00 Módosítva: 2017-08-09 06:15
    36
    10 hozzászólás

    A Totalbike házi csapatának ez volt eddig a legesősebb versenye - a futam alatt 5 esést szedtek össze a srácok, Anti: 1, Zsolti: 1, Csík: 0, Guld: 3 arányban. Ezek után tényleg rettegtem, hogy mi maradt a gépből.  Gépátvétel Gábor hozta fel Kecskemétről, a verseny után még egyszer sikerült beindítani, de miután otthon leraktam a garázsban, többet nem indult. Siralmasan nézett ki, fűcsomók lógtak az oldalából, mindenhol csúszásnyomok, a berúgókar csak lógott a kihajtáson, a fejidom ragasztószalaggal maradt csak a helyén, középállvány híján a falhoz támasztva állt.

    10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Magyarország biztonságosabb hely lett

    2017. július 26., 09:16 Módosítva: 2017-08-09 06:15
    20
    3 hozzászólás

    Ez volt a második alkalom, és sikerült az, amiért tavaly belevágtunk ebbe az egészbe: olyanokat behozni tréningre, akik egyébként a közelébe sem mennének ilyesminek.

    A robogózás eljutott oda, hogy nem hóbort, hobbi vagy életforma, hanem racionális közlekedési eszköz, a racionális közlekedőt pedig az különbözteti meg a mániákustól, hogy nem mélyül bele a használaton túl - nagyjából ugyanaz a különbség, mint a vasúttal ingázó és a vonatbuzi között. A Totalbike-ot jellemzően az utóbbi típusnak írjuk, ezért hatalmas siker, hogy az előbbieket is sikerült behúznunk. Ha valakinek, nekik tényleg nagy szükségük van arra, hogy jó alapképzést kapjanak.

    3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Alakul az élet

    2017. július 14., 19:37 Módosítva: 2017-07-19 06:17
    5
    3 hozzászólás
    Ha nincs gond, akkor rohadt nagy gond van. Ősi szabály, én pedig már rohadtul aggódom: flottul megy minden.

    A verseny csak holnap délután kezdődik, a kitelepülés viszont már folyik, a csapatok fele megérkezett a kecskeméti gokartpálya mellé. Építik a sátrakat, szerelik a motorokat és készülődnek. A Vili Kings már most begyűjtött egy óvást: végigkerekezték oda-vissza a paddockot a versenyrobogójukkal, Gépátvétel Gábor pedig le is csapott, és lecseréltette a kipufogójukat. Szigor van.

    A Totalbike háztáji csapata az utolsó simításokat végzi a robogón, felpattintják a matricákat és bepattintják a Malossi variátort - Sturcz "Szerelj Szabadon" Anti Youtube videó alapján próbálja megfejteni a CVT hajtást. Elméletileg a variátorhoz adott súlyok megfelelőek lesznek, de egy finomhangolás benne van a pakliban - az a cél, hogy a célegyenes végére leforogjon a motor. Ez a cél egyelőre messze van, ugyanis a variátort és a kuplungot lefogató csavar annyira elnyíródott, hogy nem lehet visszatenni - ennek a beszerzése még folyik.

    A holnapot derűsen várja a csapat, tartsanak velünk!

    3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Kutyával vagy macskával menőbb robogózni?

    2017. július 14., 09:38 Módosítva: 2017-07-19 17:51
    1
    8 hozzászólás

    Jó, tudom, uborkaszezon van, de ezt az EICMA alatt is kiraknám: egy ember három kutyával vereti Új Delhiben, a kutyák pedig látványosan élvezik a dolgot.

    8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Mottóm: fejben gyakorolni a legjobb!

    2017. július 12., 17:09 Módosítva: 2017-07-18 11:23
    3
    4 hozzászólás
    Eddig még csak távolról láttam azt a robogót, amivel pár nap múlva, egy huszonnégy órás futamon elméletileg versenyezni fogok. Mi is volt az? Asszem egy Gilera...

    Tehát valami színes dolog, az biztos, hogy ötvenes és olasz, hiszen a Ducatim és az Alfám miatt mindenre emlékszem, ami ott készül. Nagyjából. Egyébként most súgják a többiek, hogy Aprilia SR 50. Szép motor, valamikor a 2000-es évek elején ültem már olyanon. Kicsit. A Hajógyári-sziget parkolójában köröztem vele. Egyet. Az legalább száz méter. Azóta egyszer ültem valami hasonlón, úgy hívták, Gilera Stalker NKD. Már annak is nyolc éve.

    4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Éjjeliőrnek készültem, versenyző lettem

    2017. július 11., 15:55 Módosítva: 2017-07-13 14:01
    33
    1 hozzászólás

    Talán nyolcéves lehettem, amikor lázadásom leginkább abban merült ki, hogy anyámnak minden este elmondtam, nem vagyok álmos, éjfélig fent akarok lenni. Anyám erre mindig azt felelte, ha kijártam a nyolcat azt csinálok, amit akarok, de addig lapuljak csendben. S ha netán nem akarok tovább tanulni, menjek éjjeliőrnek, ott úgysem kell majd aludnom egész éjjel.

    1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Aprilia vs. Honda

    2017. július 9., 06:50 Módosítva: 2017-07-18 11:23
    28
    2 hozzászólás

    Az SR 50 beszerzése óta foglalkoztatja a szerkesztőséget a nagy kérdés: lehet-e jobb, mint a Berzerker? Ha valaki nem lenne képben, a Berzerker a szerkesztőség Honda Dio ZX típusú versenyrobogója, amivel már kétszer is lenyomtuk a 24 órás versenyünket, az Aprilia SR 50-et pedig ugyanerre a célra vettük, és már túl is van egy alap állapotfelmérésen.

     

    2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A robogó nem kihívás? A frászt nem

    2017. július 7., 16:41 Módosítva: 2017-07-12 17:46
    21
    2 hozzászólás

    A robogózás sosem fogott meg, mindig félmegoldásnak tűnt egy rendes motorhoz képest. Aztán pár hónapja egy hétig jártam a Torrot Muvi villanyrobogóval, ami lassú volt, de egész jól fogta az utat, az pedig különösen tetszett, hogy a csütörtök déli forgalomban 30 perc alatt jutottam el Ürömről a Kopaszi gátra. Megszerettem, de nem magát a robogót, hanem azt a BKK-tól, dugótól, és minden egyéb szívástól mentes helyváltoztatást, viszont továbbra is inkább rendes motorra vágyom.

    2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Kiderítettük: aranytömb vagy szarkupac?

    2017. július 6., 17:02 Módosítva: 2017-07-11 15:56
    72
    11 hozzászólás

    Amióta megvettük az Apriliát, egy pillanatra sem gondoltam az évszázad üzletének, de jó a kiállása, megy, megáll és mindeközben az úton is marad. Az viszont régi bölcsesség, hogy a gép és a versenygép között a fő különbség, hogy a versenygép műszaki szempontból legalább egy új jármű színvonalán kell legyen. Aztán jöhet a matrica, a pályaidom, a csavarok ledrótozása, a tuning, és a többi. Mi pedig versenygépet építünk, még ha szériát is, ezért fel kellett mérni, hogy valójában mennyire van egyben.

    11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Rossi helye még nincs veszélyben

    2017. július 5., 15:43 Módosítva: 2017-07-12 11:24
    25
    0 hozzászólás

    Nem állítom, hogy alaptalanok lettek volna az észrevételei. Egyrészt, ami az átgondolt döntéseket illeti, a Rulettkerék-Peugeot-t aligha tudom ebben az évben alulmúlni, de amikor felmerült, hogy ember kellene a Totalbike gyári csapatába, nem sokat hezitáltam. Ha egy másodpercet is gondolkodom hideg fejjel, az életben nem ugrok bele ilyenbe. Különösen olyan meggyőző motoros rutinnal, mint amivel rendelkezem.

    „Volt már idén átgondolt döntésed?” - ezt a kérdést szegezte nekem Zombi, a csapat senior racing expertje (így hívjuk házon belül a kiöregedett versenyzőinket) az első teszt előtt. Aztán hozzátette: óvatosan azzal a pizzával, sokkal jobban járok, ha nem gyomormosással kell kezdeni a kórházi ellátásomat, miután a második körben összecsuktam magam.

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    Megvan a szerkesztőség új robogója

    2017. június 28., 09:14 Módosítva: 2017-07-06 17:06
    87
    6 hozzászólás

    Egy tizedik és egy tizenhetedik hellyel visszavonult a versenyzéstől a Totalbike szerkesztőségi járműve a Honda Dio ZX, a Berzerker, amit konténeres szállítmányból választottunk ki nagyjából találomra, aztán lenyomott két versenyt, egész évben szállította a szerkesztőséget, most pedig ügyvezetőnket nem lehet lerobbantani róla. De nem csak atom versenygép volt, hanem egy térítő, aki ment vele kicsit hosszabban, egyből fanatikusa lett.

    6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A verseny mindenkié, nem köbcenti függő

    2017. június 22., 12:33 Módosítva: 2017-07-03 13:30
    96
    1 hozzászólás

    Az SPD ScooterWeekend mára simán hagyomány kategóriába tartozik, ez lesz a hetedik (2017.06.29 – 07.02.) alkalom, amikor robogósok és kismotorosok ellepik a kecskeméti gokartpályát, és négy napon keresztül 4-500 motoros mutatja meg, hogy milyen mély lehet egy elmebaj.

    1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A motorépítés elérte a csúcsot, innen nincs tovább

    2017. június 14., 13:53 Módosítva: 2017-06-26 09:47
    181
    10 hozzászólás

    "Sziasztok! Kiégtem. Ezt a műalkotást osztanám meg veletek, azóta zokogok" - írta felvezetőnek olvasónk, Repei Tamás, és egyáltalán nem túlzott. Amúgy is nagy rajongója vagyok a custom oldaltámaszoknak, eddig ez volt a kedvencem, de ez simán űbereli. Érdemes fokozatosan közelíteni.

    10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Itt az ideje újragondolni, amit a motoros túrázásról tudtál

    2017. május 8., 06:08 Módosítva: 2017-05-28 15:33
    62
    30 hozzászólás

    Volt idő, amikor csodálattal szemléltem a hatalmas távolságok megtételéhez Touratech-dobozokkal, bukócsövekkel, extra halogén lámpákkal és mindenféle egyéb fityfenékkel teleaggatott BMW-ket.

    30 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Végre előjöttek hibák a Yamaha Gearen!

    2017. április 23., 08:37 Módosítva: 2017-05-10 06:44
    51
    11 hozzászólás

    Úgy látszik, 47 ezer kilométer körül határozottan kezd megfáradni pár dolog a Gearen, miközben a lényeg, a használhatóság és a rendelkezésre állás továbbra sincs veszélyben. 12 ezer tesztkilométert pörgettem bele úgy, hogy egyetlen indítást sem kellett megismételnem, a kissé koros gyertya idején 2-4, cseréje óta ismét egy másodperc a tényleges indulás. Ennek ellenére a Gear elmúlt háromezer kilométerét pár apróság beárnyékolta.

    11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Durván megnöveltük a Gear végsebességét

    2017. április 6., 06:49 Módosítva: 2017-04-20 09:33
    30
    25 hozzászólás

    A filléres tankolási számlák mellé egyelőre csak kopó alkatrészek cseréje jött, ott sem volt súlyos a helyzet, de nem szabad elsiklani felettük. Eredetileg csak egy olaj- és szíjcserét terveztünk, de sokkal hosszabb lett a szerviz.

    25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Mi az elérhető legalacsonyabb fogyasztás?

    2017. március 12., 09:26 Módosítva: 2017-03-20 09:10
    43
    36 hozzászólás

    Mint ugye anno a teszt elején megtudtuk, a Yamaha Gear üzemszerűen 30-cal használandó, ha az ember történetesen japán postás. Olyannyira így van ez, hogy 35 km/h felett egy piros, speed feliratú lámpa is vadul villog, figyelmeztetvén a magáról megfeledkezett, 55-tel száguldó szamurájt az alfonzói örökbecsű mondásra A Ványadt bácsiból, mely szerint ugye: minek ez a rohanás.

    36 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Meg kell követnem mindenkit

    2017. február 5., 08:17 Módosítva: 2017-02-19 12:46
    47
    28 hozzászólás

    Napi 11 órát együtt élvén a Gearrel, immár túl vagyunk New Yorkon, sőt már 200 km-rel el is hagytuk, lezajlott a Gear 6000 km-es szervize, ezúttal már kisebb megbontásokkal, megfigyelésekkel. Meg kell említenem, hogy 100 százalékban rendelkezésemre áll, soha nem volt második indítási kísérlet. Hétvégi állások után 2-3 másodpercig köszörül, de egyébként az első fordulatra életre kel.

    28 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Tankönyvi példa a rossz váltóra

    2017. január 18., 06:09 Módosítva: 2017-01-23 06:52
    22
    15 hozzászólás

    A karosszériajelzés szerint egy N-kivitellel van dolgunk, de mivel a motor az 1982 és 1988 között gyártott PK 50 XL-ekre is hajaz, a Vespa Klub elnökét hívtam segítségül, aki az alvázszám alapján segített bizonyságot szereznem afelől, hogy jelen esetben valóban egy 1990-ben gyártott N-ről van szó.

    15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még