Húzza a belét, de azt bármeddig

szeptember 21., 06:29 Módosítva: 2018-09-24 06:27
22
18 hozzászólás

Szeretnék mindenkit megkérni: úgy olvasd ezt, hogy a főszereplő robogót egy rossz Simsonra cseréltem. Ennek fényében szerintem ez egy egész jó üzlet volt. Ezzel nem mentem fel sem magamat, sem a motort, hiszen még nincs abban a korban, hogy veterán legyen, így szebb állapotú talán már sosem lesz. Kicsit sajnálom, többek szerint is legendás a megbízhatósága, és nekem is egészen a szívemhez nőtt, de muszáj fejlődni.

18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Miért viselkedem úgy, mint aki szeretőt tart?

augusztus 2., 07:51 Módosítva: 2018-08-17 06:15
64
2 hozzászólás

A Totalbike24-re készülő ember pontosan úgy néz ki, mint aki félrekúr. Éjszaka zavaros indokokkal lelép otthonról, hanyagolja a családot, furcsa üzeneteket vált egy bizonyos Sárával, aztán előad valami nagyon zavaros sztorit arról, hogy a László Sára igazából Sára László, volt kolléga, a ProCaMoto sajtósa, és hasonlók. Legalábbis nálam ez a helyzet.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A kaszáspók újra támad!

augusztus 1., 10:54 Módosítva: 2018-08-17 06:15
14
1 hozzászólás

Még véletlenül sem mondanám magam rutinos 24 órázónak, a csapat mégis engem tart rutinos gyorscsávónak. A nyomás annak köszönhető, hogy túl vagyok a nyársapáti TB24-en (meg két 24 órás veteránon), ahol állítólag én voltam a húzóember. Ennek oka, hogy nagyon jó ritmusban ültem motorra: negyedik pilótaként éjszaka valahol éjfél körül jöttem le a pályáról, és mormota módjára aludtam a kocsiban egyben vagy öt órát. Fő erényemet mindenképp szeretném megtartani, vagyis hogy viszonylag ritkán esek.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
  • A Totalbike24 az élet, minden más várakozás

    július 30., 11:08 Módosítva: 2018-08-17 06:15
    9
    2 hozzászólás

    Ott voltam a fogantatásnál, amikor szétszóródott a mag, amiből a TB24 kinőtt. Le Cacouche volt az első csíra, de végül Le Visonta szökött szárba, a verseny, ami azóta 2T olajjal szított tábortüzek rezós dobon játszott dalaiban, tetoválásokban, legendákban és örök barátságokban él tovább. Végignyomtam becsülettel a nyársapáti ezer hajtűkanyar versenyét, amit nem mertünk Le Csemőnek keresztelni. Tavaly aztán azt mondtam, nem vállalok még egyszer versenyzést és szerelést együtt, és valahogy mindig többen vannak, akik a hőssé válásért cserébe inkább bőrt öltenek és vásárra viszik, mint akik a hegesztőpajzs árnyékában töltenének 24 órás szolgálatot, egyedül.

    2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Elvesztettem a robogószüzességem

    július 27., 13:00 Módosítva: 2018-08-03 06:56
    42
    7 hozzászólás

    Hogy milyen az első? A szexben általában bénázunk, az első cigi sem az élvezetről szól. A robogózást sem ilyennek gondoltam.

    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Elütötték a Berzit

    július 24., 14:40 Módosítva: 2018-08-03 06:56
    48
    16 hozzászólás

    Valamikor nyár elején megvettem a Berzerkert, a szerkesztőségi Honda Dio ZX-et a vállalattól. Versenygép a javából, két Totalbike24-et lenyomtunk vele, az egyiken a tizedik helyen értünk célba, és motorerőben érezhetően a legjobbak között voltunk. Futóművet, féket legfeljebb nyomokban tartalmazott, és ezen csak rontani tudtunk - pl. a nyársapáti versenyen - szóval, a legvégén visszaépítettük utcai motornak, és azóta nyugdíjas napjait tölti. Tavaly azért  kivittük edzésre, egy ideig a Karotta-család használta, aztán amikor úgy nézett ki, hogy nem lesz gazdája, megsajnáltam.

    16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Simsonok, amiket nálunk soha nem láthattál

    július 23., 08:51 Módosítva: 2018-09-04 06:26
    174
    6 hozzászólás

    Amikor megvettem életem első Simsonját, egy vélhetően 1964-es Schwalbét, elkezdtem utánajárni a motorok és a gyár történetének. Akkor találtam ki, hogy el kell jutnom Suhlba, a hatalmas német iparvárosba, ahol ezek készültek. Az idei nyarat Németországba töltöm, szóval megkerestem a térképen Suhlt, felültem a kis Peugeot robogómra (szívem szerint egy Schwalbéval mentem volna), és nekilendültem a cirka 170 kilométeres útnak. Németországról lévén szó, ez a motor _tényleg_ 50-nel megy, így a 170 legalább 300 kilométernek tűnt, de csak később realizáltam, hogy ugyanez vár rám visszafelé is.

    6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ilyen, amikor GP versenyzők robogóznak

    július 19., 08:31 Módosítva: 2018-08-01 06:45
    63
    6 hozzászólás

    Az Aprilia két gyári MotoGP pilótája, Scott Redding és Aleix Espargaro kimentek Mugellóba és lapra szerelték a pályát egy-egy ropogósan új Piaggio MP3-mal. A reklám üzenete egyszerű: kerékből három van, de az élvezet ugyanaz.

    6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Megkezdtük a felkészülést a Totalbike24-re

    július 18., 14:59 Módosítva: 2018-08-01 06:40
    36
    6 hozzászólás

    Azt gondoltad, hogy a szervezők lépéselőnyben vannak? Hahahaha! A szerkesztőségi csapat mindig három lépéssel a mezőny mögött jár. A  csapat? Szerteszét. A robogó? Romokban. Meglepődünk rajta? Nem. Ugyanis minden a legnagyobb rendben! Ma reggel például ez a doboz várt az asztalomon:

    6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Nem sok kellett hozzá, hogy ember motorozzon a Holdon

    július 6., 07:04 Módosítva: 2018-07-18 06:40
    66
    18 hozzászólás

    Egy kevésbé megbízható holdjáró vagy egy hosszabb Apollo-program talán elég lett volna hozzá, hogy az emberiség egy égitesttel odébbra exportálja a motorozást. Végül csak tesztfázisig jutott a projekt, így csak egy kevés fotó maradt meg a motorról, amivel a Holdra mentünk volna.

    18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A ritka robogó átka

    június 7., 07:05 Módosítva: 2018-06-17 02:38
    36
    0 hozzászólás

    Amikor működik, szeretem a Dinket, mert pont olyan, amilyenre szükségem van: nem túl testes, jól elfér a kocsisorok közt, de azért elég nagy az ülés alatt a rekesze; 176 köbcentis, vagyis jobban megy, mint az autók 80-85 százaléka, de még nem zabál sokat. Ez úgy értem, hogy a javítgatás előtt 2,6-2,9 között evett. Továbbá igen olcsón vettem. Nyilván rengeteg időt spórolok, hogy csúcsidőben egy óra helyett 30-35 perc alatt teszem meg ugyanezt az utat a Flórián tértől hazáig, de a fogyasztás is egy érv, hogy ne a 10 litert kajáló Audival menjek.

    Valójában egyetlen hibája van: menet közben néha picit elmegy az ereje, főleg egyenletes haladáskor, mondjuk 70-nél a Nagykőrösi úton. Próbáltuk benzinszivattyú-cserével megoldani, de nem ez okozta a gebaszt, pedig a szivattyúval egybeépített benzinszűrőn már átlátni sem lehetett. Azóta is megesik, hogy belassul, ráhúzom a gázt, és minden megy tovább. De jött valami, amihez képest ez eléggé jelentéktelen apróság.

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    Engem így szívattak a szocialista motorok

    április 8., 09:26 Módosítva: 2018-04-12 15:48
    68
    19 hozzászólás

    Sosem érdekeltek a motorok, aztán egyszer csak nagybácsikám nekem ajándékozta 1991-es Babettáját. Nem vártam tőle sokat, de nagyon szerettem vele menni, és idővel egyre messzebb mertem elindulni. Érdekelt, mitől működik, ezért gyakran szétszedtem, és közben a legtöbb alkatrészt újra cseréltem - a végére a blokkot teljesen felújítottam. 

    19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Robogóval is könnyű hülyének lenni

    február 15., 09:58 Módosítva: 2018-02-28 06:45
    32
    5 hozzászólás

    Phil Atwill profi mountainbike-os (egészen pontosan downhill világbajnok), de nem csak biciklivel tud hülye lenni, hanem a robogójával is. Míg a motorversenyzők szezonon kívül kerékpározással edzenek, Phil éppen fordítva teszi. 

    5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ez a kilenc és fél perc felidézi a nyár legjobb versenyét

    2017. november 22., 16:51 Módosítva: 2017-11-29 06:23
    96
    0 hozzászólás

    Miután megnéztem a OEM-Parts csapatának a filmjét a Totalbike24-ről, egyből eldőlt, hogy a napom hátralévő részét következő témák töltik ki:

    - A 2018-as versenygépünk
    - Az idei verseny legszebb pillanatai
    - A 2018-as versenycsapat felállása
    - Ki mekkorát esett idén, tavaly és tavaly előtt
    - Csapatstratégiák 2018-ra

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    A Romet lenne a lengyelek bosszúja?

    2017. augusztus 31., 12:22 Módosítva: 2017-09-05 06:22
    30
    20 hozzászólás
    Ha valahol leparkolok a Romettel (ha éppen megy), néha odaszólnak boldogan: „nekem is volt ilyen, de szerettem”. Ezt az érzést sajnos sosem éltem át, és félek, nem is fogom soha.

    Éppen kezdtem megunni az RC autók bütykölését, amikor megkaptam nagybácsikámtól a rég nem használt Babettáját. Ez már egy kicsit kerekebb tankot kapott, és kétsebességes automata váltót, szóval űrtechnika volt a maga korában. Okozott néha fejfájást, napestig tartó szerelgetést, de egy szűk nyár alatt olyan lett a kismotor, mintha most gurult volna le a szalagról. A sikeren felbuzdulva következő nyáron egy Romet Kadet 780-nak álltam neki, eleinte még lelkesen.

    20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Villany-Simson házilag

    2017. augusztus 28., 11:07 Módosítva: 2017-09-01 06:26
    161
    17 hozzászólás

    A német MadeinF Youtube-csatornán vannak furcsa, mégis ötletes dolgok. Amellett, hogy igényesen és precízen újítanak fel öreg szocialista motorokat, mindig kerül beléjük valami különleges. Ilyen például a kéthengeres, ötszáz köbcentis MZ ETZ, vagy a környezetbarát, pedálhajtású Simson S51. A lelkes építő kezébe ezúttal egy leharcolt Simson Spatz került, amit szintén nem mindennapi módon restaurált. Modern elektromos hajtással szerelte fel a legjobb esetben is 46 éves segédmotort.

    17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Fűcsomókat szedtem ki az irányjelző mellől

    2017. július 30., 07:00 Módosítva: 2017-08-09 06:15
    36
    10 hozzászólás

    A Totalbike házi csapatának ez volt eddig a legesősebb versenye - a futam alatt 5 esést szedtek össze a srácok, Anti: 1, Zsolti: 1, Csík: 0, Guld: 3 arányban. Ezek után tényleg rettegtem, hogy mi maradt a gépből.  Gépátvétel Gábor hozta fel Kecskemétről, a verseny után még egyszer sikerült beindítani, de miután otthon leraktam a garázsban, többet nem indult. Siralmasan nézett ki, fűcsomók lógtak az oldalából, mindenhol csúszásnyomok, a berúgókar csak lógott a kihajtáson, a fejidom ragasztószalaggal maradt csak a helyén, középállvány híján a falhoz támasztva állt.

    10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Magyarország biztonságosabb hely lett

    2017. július 26., 09:16 Módosítva: 2017-08-09 06:15
    20
    3 hozzászólás

    Ez volt a második alkalom, és sikerült az, amiért tavaly belevágtunk ebbe az egészbe: olyanokat behozni tréningre, akik egyébként a közelébe sem mennének ilyesminek.

    A robogózás eljutott oda, hogy nem hóbort, hobbi vagy életforma, hanem racionális közlekedési eszköz, a racionális közlekedőt pedig az különbözteti meg a mániákustól, hogy nem mélyül bele a használaton túl - nagyjából ugyanaz a különbség, mint a vasúttal ingázó és a vonatbuzi között. A Totalbike-ot jellemzően az utóbbi típusnak írjuk, ezért hatalmas siker, hogy az előbbieket is sikerült behúznunk. Ha valakinek, nekik tényleg nagy szükségük van arra, hogy jó alapképzést kapjanak.

    3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Alakul az élet

    2017. július 14., 19:37 Módosítva: 2017-07-19 06:17
    5
    3 hozzászólás
    Ha nincs gond, akkor rohadt nagy gond van. Ősi szabály, én pedig már rohadtul aggódom: flottul megy minden.

    A verseny csak holnap délután kezdődik, a kitelepülés viszont már folyik, a csapatok fele megérkezett a kecskeméti gokartpálya mellé. Építik a sátrakat, szerelik a motorokat és készülődnek. A Vili Kings már most begyűjtött egy óvást: végigkerekezték oda-vissza a paddockot a versenyrobogójukkal, Gépátvétel Gábor pedig le is csapott, és lecseréltette a kipufogójukat. Szigor van.

    A Totalbike háztáji csapata az utolsó simításokat végzi a robogón, felpattintják a matricákat és bepattintják a Malossi variátort - Sturcz "Szerelj Szabadon" Anti Youtube videó alapján próbálja megfejteni a CVT hajtást. Elméletileg a variátorhoz adott súlyok megfelelőek lesznek, de egy finomhangolás benne van a pakliban - az a cél, hogy a célegyenes végére leforogjon a motor. Ez a cél egyelőre messze van, ugyanis a variátort és a kuplungot lefogató csavar annyira elnyíródott, hogy nem lehet visszatenni - ennek a beszerzése még folyik.

    A holnapot derűsen várja a csapat, tartsanak velünk!

    3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Kutyával vagy macskával menőbb robogózni?

    2017. július 14., 09:38 Módosítva: 2017-07-19 17:51
    1
    8 hozzászólás

    Jó, tudom, uborkaszezon van, de ezt az EICMA alatt is kiraknám: egy ember három kutyával vereti Új Delhiben, a kutyák pedig látványosan élvezik a dolgot.

    8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Mottóm: fejben gyakorolni a legjobb!

    2017. július 12., 17:09 Módosítva: 2017-07-18 11:23
    3
    4 hozzászólás
    Eddig még csak távolról láttam azt a robogót, amivel pár nap múlva, egy huszonnégy órás futamon elméletileg versenyezni fogok. Mi is volt az? Asszem egy Gilera...

    Tehát valami színes dolog, az biztos, hogy ötvenes és olasz, hiszen a Ducatim és az Alfám miatt mindenre emlékszem, ami ott készül. Nagyjából. Egyébként most súgják a többiek, hogy Aprilia SR 50. Szép motor, valamikor a 2000-es évek elején ültem már olyanon. Kicsit. A Hajógyári-sziget parkolójában köröztem vele. Egyet. Az legalább száz méter. Azóta egyszer ültem valami hasonlón, úgy hívták, Gilera Stalker NKD. Már annak is nyolc éve.

    4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Éjjeliőrnek készültem, versenyző lettem

    2017. július 11., 15:55 Módosítva: 2017-07-13 14:01
    33
    1 hozzászólás

    Talán nyolcéves lehettem, amikor lázadásom leginkább abban merült ki, hogy anyámnak minden este elmondtam, nem vagyok álmos, éjfélig fent akarok lenni. Anyám erre mindig azt felelte, ha kijártam a nyolcat azt csinálok, amit akarok, de addig lapuljak csendben. S ha netán nem akarok tovább tanulni, menjek éjjeliőrnek, ott úgysem kell majd aludnom egész éjjel.

    1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Aprilia vs. Honda

    2017. július 9., 06:50 Módosítva: 2017-07-18 11:23
    28
    2 hozzászólás

    Az SR 50 beszerzése óta foglalkoztatja a szerkesztőséget a nagy kérdés: lehet-e jobb, mint a Berzerker? Ha valaki nem lenne képben, a Berzerker a szerkesztőség Honda Dio ZX típusú versenyrobogója, amivel már kétszer is lenyomtuk a 24 órás versenyünket, az Aprilia SR 50-et pedig ugyanerre a célra vettük, és már túl is van egy alap állapotfelmérésen.

     

    2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A robogó nem kihívás? A frászt nem

    2017. július 7., 16:41 Módosítva: 2017-07-12 17:46
    21
    2 hozzászólás

    A robogózás sosem fogott meg, mindig félmegoldásnak tűnt egy rendes motorhoz képest. Aztán pár hónapja egy hétig jártam a Torrot Muvi villanyrobogóval, ami lassú volt, de egész jól fogta az utat, az pedig különösen tetszett, hogy a csütörtök déli forgalomban 30 perc alatt jutottam el Ürömről a Kopaszi gátra. Megszerettem, de nem magát a robogót, hanem azt a BKK-tól, dugótól, és minden egyéb szívástól mentes helyváltoztatást, viszont továbbra is inkább rendes motorra vágyom.

    2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Kiderítettük: aranytömb vagy szarkupac?

    2017. július 6., 17:02 Módosítva: 2017-07-11 15:56
    72
    11 hozzászólás

    Amióta megvettük az Apriliát, egy pillanatra sem gondoltam az évszázad üzletének, de jó a kiállása, megy, megáll és mindeközben az úton is marad. Az viszont régi bölcsesség, hogy a gép és a versenygép között a fő különbség, hogy a versenygép műszaki szempontból legalább egy új jármű színvonalán kell legyen. Aztán jöhet a matrica, a pályaidom, a csavarok ledrótozása, a tuning, és a többi. Mi pedig versenygépet építünk, még ha szériát is, ezért fel kellett mérni, hogy valójában mennyire van egyben.

    11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még