Vezethetőség szempontjából borzalmas az Ogre Mobile

tegnap, 09:20 Módosítva: 2019.10.17 10:03
84
7 hozzászólás

Nyáron mutatkozott be az Ogre & Co, az új belvárosi sharingrobogó-rendszer  (ha érdekelnek a tények, először a linkelt cikket olvasd el). Pere Laci kollégánk rendkívül lelkes lett tőle, de miután kipróbáltam az appon keresztül bérelhető, széles kerekű, lila rettenetet, azt kellett gondolnom, hogy valamit tettek Laci italába. Ennyire borzalmasan vezethetetlen járművel nem is tudom, mikor volt dolgom utoljára. Laci viszont kitartott amellett, hogy ez tulajdonképpen így jó, úgyhogy elmentünk egy közös Ogrézésre, a végén pedig levontuk a tapasztalatokat. A hang a szélzaj miatt sokszor pocsék, elnézést.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen lehet Armani öltönyt viselni

augusztus 2., 11:40 Módosítva: 2019.09.03 06:12
25
10 hozzászólás

Imádok motorozni, de el kell ismerni, hogy a legkevesebb helyzetben célszerű. Legfeljebb két ember fél el rajta, nem lehet hova pakolni ha nincs külön dobozunk, és sokszor feleslegesen erősek. Ha ilyen szempontból nézzük, a legcélszerűbb motorok a robogók, mert pakolható, kényelmes, jó a szélvédelme és steril mindenféle koszos technikától. Persze robogóból is van haszontalan, viszont például a Yamaha Majesty éppen nem ilyen.

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

15 lóerővel a Balti-tengerig

július 18., 11:12 Módosítva: 2019.08.04 07:10
55
22 hozzászólás

Hosszas hezitálás után, a tavaly október közepi vételt követő 36 685 km után úgy gondolom, beszámolhatok a Yamaha NMAX 155-ös verziójának első üzemeltetési tapasztalatairól.

Mint előző motoromat, a Yamaha WR250-et, ezt is kifejezetten futármunka céljára vásároltam, gyári új állapotban gördültünk ki a Harmati szalon ajtaján, majd két nappal később máris beleszálltam vele egy teherautó hátuljába, ahol mindenféle aranyárban megszámított, a járgány egykori részét képező műanyag elemeket sikerült ripityára törni. Az MMAX-on csak egy elem sérült, a többit a szervíz visszapattintotta, jelenleg is az amúgy varázslatos fekete-metálkék színvilághoz igazodó fekete duckttape takarja az oldalt tátongó, amúgy 3 centis lyukat, szerintem soha nem fogom megcsináltatni, annyira szép és egyedi így is.

22 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
  • Semmi extra, de ez így jó

    július 11., 07:21 Módosítva: 2019.08.12 06:43
    67
    13 hozzászólás

    Kicsit kevésnek éreztem a 125-ös Malagutit még a rövidebb túráimhoz is. Kellett a nagyobb teljesítmény, de a robogó adta praktikumot nem akartam elveszíteni. Nem kell tanktáskával vacakolni, nincs a vállamon nehéz hátizsák, ezeket akartam megtartani. A motor és csomagtartó szerelemgyerekei, azaz az óriásrobogók között nézelődtem, négyszáz köbcenti körül. A végső Majesty, Burgmann, Madison trió közül hirtelen felindulásból Madison lett, de még így 5000 kilométer után sem tudom, hogy jó döntés volt-e.

    13 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Robogóval már a tengerbe sem szabad beleugratni fogadásból

    július 9., 11:18 Módosítva: 2019.07.26 08:36
    211
    5 hozzászólás

    Szerintem Mario Balotellit még az is ismeri, aki egyébként leszarja a focit - és ugyan nagyon gólerős játékos, de jellemzően nem ezekkel került a hírekbe, hanem tahóságával és az értelmi fogyatékosságot súroló megnyilatkozásaival. Eddig is érdeklődéssel figyeltem a karrierjét, most viszont egyenesen rajongója lettem.

    balotelli
    5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Dobtuk az Aprilia SR-t, új bringát avatunk a TB24-re!

    június 12., 11:07 Módosítva: 2019.06.18 07:16
    91
    2 hozzászólás

    A tavalyi verseny minden szempontból remek volt: összetartó csapattal indultunk, volt íve a versenynek, odatettük magunkat - jó, nem úgy adta ki, ahogy szerettük volna, komolyzene nyelvén úgy mondanám, hogy a harmadik és negyedik órában becsúszott három esés miatt elengedtük az allegretto stílust, és onnantól tudatosan ritenutóban küldtük - kiszakadtak a blokkból a kipufogót tartó csavarok menetei, időnként kiállva vissza tudtuk gányolni őket, de látszott, hogy még egy esést nem bírna ki. Beértünk a 20. helyen, ami egy korrekt eredmény volt, de a piros zászlós megszakítások miatt nem lett meg a kitűzött, 1100 körös cél.

    Jó volt tavaly az SR, egyenesben a legjobbak között voltunk
    Jó volt tavaly az SR, egyenesben a legjobbak között voltunk
    2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Csak ne akarj vele sietni

    február 13., 08:50 Módosítva: 2019.02.25 06:25
    29
    11 hozzászólás

    Németországból hoztam be ősz elején, viszont szerencsém volt, mert a hosszas forgalomba helyezős huzavona ellenére sikerült még két hónapot motoroznom vele. Az első benyomás nagyon pozitív volt. Egy szerpentinen vittem haza, és az addig bemotorozott GS500-as Suzukimnál sokkal kezesebbnek éreztem. Kinyújtott lábbal, hátradőlve kellemesen fűztem vele a kanyarokat, és utólag be kellett látnom, sok volt nekem első motornak az 500-as.

    11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Honnan ismerni fel a minőségi alkatrészeket?

    2018. november 29., 06:28 Módosítva: 2018.12.18 06:28
    140
    31 hozzászólás

    Gépátvétel Gábort az elmúlt évek legnagyobb fogásának tartom, ő az igazi rablóból pandúr típusú gépátvevő, évtizedeken keresztül idegesítette a konkurens versenycsapatokat a szabályrendszer határait faltól falig kihasználó robogókkal, aztán átállt a másik oldalra – nem tudom, hogyan csinálja, de a tavalyi Totalbike24-en már az edzés végén mondta, hogy melyik robogók fognak megbukni a megbontásos vizsgálaton. Illetve dehogynem tudom: az évek és a rutin.

    Gépátvétel Gábor verseny végén a megbontott motorok alkatrészeit vizsgálja. A kezében egy Piaggio henger látható, az ötszögletű kialakításról messziről felismerni (a hengert, nem Gábort)
    Gépátvétel Gábor verseny végén a megbontott motorok alkatrészeit vizsgálja. A kezében egy Piaggio henger látható, az ötszögletű kialakításról messziről felismerni (a hengert, nem Gábort)
    31 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Illegalitás és stricis ledcsík

    2018. október 11., 07:07 Módosítva: 2018.10.19 14:31
    14
    30 hozzászólás

    Már amikor adódott a lehetőség, hogy Németországban dolgozzak, akkor az járt a fejemben, hogy az ott megkeresett pénzből hogyan fogom rendbe rántani szerencsétlen Yamaha Neos robogót. Amikor megérkeztem, azonnal kiszúrtam egy csillogó piros motort, bár annyira még nem merültem el a robogók világában, hogy rávágjam a típust. Egy darabig nézegettem, majd jól megbeszéltük apámmal, hogy jópofa-jópofa, de nekem túl modern, főleg az eddigi gépparkomhoz képest. Mikor felmentünk és lepakoltam a cuccomat, a kezembe nyomta a 2002-es Peugeot Speedfight 2 kulcsát – kaptam egy robogót.

    30 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Húzza a belét, de azt bármeddig

    2018. szeptember 21., 06:29 Módosítva: 2018.10.04 15:22
    22
    19 hozzászólás

    Szeretnék mindenkit megkérni: úgy olvasd ezt, hogy a főszereplő robogót egy rossz Simsonra cseréltem. Ennek fényében szerintem ez egy egész jó üzlet volt. Ezzel nem mentem fel sem magamat, sem a motort, hiszen még nincs abban a korban, hogy veterán legyen, így szebb állapotú talán már sosem lesz. Kicsit sajnálom, többek szerint is legendás a megbízhatósága, és nekem is egészen a szívemhez nőtt, de muszáj fejlődni.

    19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Miért viselkedem úgy, mint aki szeretőt tart?

    2018. augusztus 2., 07:51 Módosítva: 2018.08.17 06:15
    64
    4 hozzászólás

    A Totalbike24-re készülő ember pontosan úgy néz ki, mint aki félrekúr. Éjszaka zavaros indokokkal lelép otthonról, hanyagolja a családot, furcsa üzeneteket vált egy bizonyos Sárával, aztán előad valami nagyon zavaros sztorit arról, hogy a László Sára igazából Sára László, volt kolléga, a ProCaMoto sajtósa, és hasonlók. Legalábbis nálam ez a helyzet.

    4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A kaszáspók újra támad!

    2018. augusztus 1., 10:54 Módosítva: 2018.08.17 06:15
    14
    2 hozzászólás

    Még véletlenül sem mondanám magam rutinos 24 órázónak, a csapat mégis engem tart rutinos gyorscsávónak. A nyomás annak köszönhető, hogy túl vagyok a nyársapáti TB24-en (meg két 24 órás veteránon), ahol állítólag én voltam a húzóember. Ennek oka, hogy nagyon jó ritmusban ültem motorra: negyedik pilótaként éjszaka valahol éjfél körül jöttem le a pályáról, és mormota módjára aludtam a kocsiban egyben vagy öt órát. Fő erényemet mindenképp szeretném megtartani, vagyis hogy viszonylag ritkán esek.

    2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A Totalbike24 az élet, minden más várakozás

    2018. július 30., 11:08 Módosítva: 2018.08.17 06:15
    9
    4 hozzászólás

    Ott voltam a fogantatásnál, amikor szétszóródott a mag, amiből a TB24 kinőtt. Le Cacouche volt az első csíra, de végül Le Visonta szökött szárba, a verseny, ami azóta 2T olajjal szított tábortüzek rezós dobon játszott dalaiban, tetoválásokban, legendákban és örök barátságokban él tovább. Végignyomtam becsülettel a nyársapáti ezer hajtűkanyar versenyét, amit nem mertünk Le Csemőnek keresztelni. Tavaly aztán azt mondtam, nem vállalok még egyszer versenyzést és szerelést együtt, és valahogy mindig többen vannak, akik a hőssé válásért cserébe inkább bőrt öltenek és vásárra viszik, mint akik a hegesztőpajzs árnyékában töltenének 24 órás szolgálatot, egyedül.

    4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Elvesztettem a robogószüzességem

    2018. július 27., 13:00 Módosítva: 2018.08.03 06:56
    42
    8 hozzászólás

    Hogy milyen az első? A szexben általában bénázunk, az első cigi sem az élvezetről szól. A robogózást sem ilyennek gondoltam.

    8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Elütötték a Berzit

    2018. július 24., 14:40 Módosítva: 2018.08.03 06:56
    48
    17 hozzászólás

    Valamikor nyár elején megvettem a Berzerkert, a szerkesztőségi Honda Dio ZX-et a vállalattól. Versenygép a javából, két Totalbike24-et lenyomtunk vele, az egyiken a tizedik helyen értünk célba, és motorerőben érezhetően a legjobbak között voltunk. Futóművet, féket legfeljebb nyomokban tartalmazott, és ezen csak rontani tudtunk - pl. a nyársapáti versenyen - szóval, a legvégén visszaépítettük utcai motornak, és azóta nyugdíjas napjait tölti. Tavaly azért  kivittük edzésre, egy ideig a Karotta-család használta, aztán amikor úgy nézett ki, hogy nem lesz gazdája, megsajnáltam.

    17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Simsonok, amiket nálunk soha nem láthattál

    2018. július 23., 08:51 Módosítva: 2018.09.04 06:26
    174
    7 hozzászólás

    Amikor megvettem életem első Simsonját, egy vélhetően 1964-es Schwalbét, elkezdtem utánajárni a motorok és a gyár történetének. Akkor találtam ki, hogy el kell jutnom Suhlba, a hatalmas német iparvárosba, ahol ezek készültek. Az idei nyarat Németországba töltöm, szóval megkerestem a térképen Suhlt, felültem a kis Peugeot robogómra (szívem szerint egy Schwalbéval mentem volna), és nekilendültem a cirka 170 kilométeres útnak. Németországról lévén szó, ez a motor _tényleg_ 50-nel megy, így a 170 legalább 300 kilométernek tűnt, de csak később realizáltam, hogy ugyanez vár rám visszafelé is.

    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ilyen, amikor GP versenyzők robogóznak

    2018. július 19., 08:31 Módosítva: 2018.08.01 06:45
    63
    7 hozzászólás

    Az Aprilia két gyári MotoGP pilótája, Scott Redding és Aleix Espargaro kimentek Mugellóba és lapra szerelték a pályát egy-egy ropogósan új Piaggio MP3-mal. A reklám üzenete egyszerű: kerékből három van, de az élvezet ugyanaz.

    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Megkezdtük a felkészülést a Totalbike24-re

    2018. július 18., 14:59 Módosítva: 2018.08.01 06:40
    36
    7 hozzászólás

    Azt gondoltad, hogy a szervezők lépéselőnyben vannak? Hahahaha! A szerkesztőségi csapat mindig három lépéssel a mezőny mögött jár. A  csapat? Szerteszét. A robogó? Romokban. Meglepődünk rajta? Nem. Ugyanis minden a legnagyobb rendben! Ma reggel például ez a doboz várt az asztalomon:

    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Nem sok kellett hozzá, hogy ember motorozzon a Holdon

    2018. július 6., 07:04 Módosítva: 2018.07.18 06:40
    66
    18 hozzászólás

    Egy kevésbé megbízható holdjáró vagy egy hosszabb Apollo-program talán elég lett volna hozzá, hogy az emberiség egy égitesttel odébbra exportálja a motorozást. Végül csak tesztfázisig jutott a projekt, így csak egy kevés fotó maradt meg a motorról, amivel a Holdra mentünk volna.

    18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A ritka robogó átka

    2018. június 7., 07:05 Módosítva: 2019.09.27 18:00
    36
    0 hozzászólás

    Amikor működik, szeretem a Dinket, mert pont olyan, amilyenre szükségem van: nem túl testes, jól elfér a kocsisorok közt, de azért elég nagy az ülés alatt a rekesze; 176 köbcentis, vagyis jobban megy, mint az autók 80-85 százaléka, de még nem zabál sokat. Ez úgy értem, hogy a javítgatás előtt 2,6-2,9 között evett. Továbbá igen olcsón vettem. Nyilván rengeteg időt spórolok, hogy csúcsidőben egy óra helyett 30-35 perc alatt teszem meg ugyanezt az utat a Flórián tértől hazáig, de a fogyasztás is egy érv, hogy ne a 10 litert kajáló Audival menjek.

    Valójában egyetlen hibája van: menet közben néha picit elmegy az ereje, főleg egyenletes haladáskor, mondjuk 70-nél a Nagykőrösi úton. Próbáltuk benzinszivattyú-cserével megoldani, de nem ez okozta a gebaszt, pedig a szivattyúval egybeépített benzinszűrőn már átlátni sem lehetett. Azóta is megesik, hogy belassul, ráhúzom a gázt, és minden megy tovább. De jött valami, amihez képest ez eléggé jelentéktelen apróság.

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    Engem így szívattak a szocialista motorok

    2018. április 8., 09:26 Módosítva: 2018.04.12 15:48
    69
    19 hozzászólás

    Sosem érdekeltek a motorok, aztán egyszer csak nagybácsikám nekem ajándékozta 1991-es Babettáját. Nem vártam tőle sokat, de nagyon szerettem vele menni, és idővel egyre messzebb mertem elindulni. Érdekelt, mitől működik, ezért gyakran szétszedtem, és közben a legtöbb alkatrészt újra cseréltem - a végére a blokkot teljesen felújítottam. 

    19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Robogóval is könnyű hülyének lenni

    2018. február 15., 09:58 Módosítva: 2018.02.28 06:45
    32
    5 hozzászólás

    Phil Atwill profi mountainbike-os (egészen pontosan downhill világbajnok), de nem csak biciklivel tud hülye lenni, hanem a robogójával is. Míg a motorversenyzők szezonon kívül kerékpározással edzenek, Phil éppen fordítva teszi. 

    5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ez a kilenc és fél perc felidézi a nyár legjobb versenyét

    2017. november 22., 16:51 Módosítva: 2017.11.29 06:23
    96
    0 hozzászólás

    Miután megnéztem a OEM-Parts csapatának a filmjét a Totalbike24-ről, egyből eldőlt, hogy a napom hátralévő részét következő témák töltik ki:

    - A 2018-as versenygépünk
    - Az idei verseny legszebb pillanatai
    - A 2018-as versenycsapat felállása
    - Ki mekkorát esett idén, tavaly és tavaly előtt
    - Csapatstratégiák 2018-ra

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    A Romet lenne a lengyelek bosszúja?

    2017. augusztus 31., 12:22 Módosítva: 2017.09.05 06:22
    30
    20 hozzászólás
    Ha valahol leparkolok a Romettel (ha éppen megy), néha odaszólnak boldogan: „nekem is volt ilyen, de szerettem”. Ezt az érzést sajnos sosem éltem át, és félek, nem is fogom soha.

    Éppen kezdtem megunni az RC autók bütykölését, amikor megkaptam nagybácsikámtól a rég nem használt Babettáját. Ez már egy kicsit kerekebb tankot kapott, és kétsebességes automata váltót, szóval űrtechnika volt a maga korában. Okozott néha fejfájást, napestig tartó szerelgetést, de egy szűk nyár alatt olyan lett a kismotor, mintha most gurult volna le a szalagról. A sikeren felbuzdulva következő nyáron egy Romet Kadet 780-nak álltam neki, eleinte még lelkesen.

    20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Villany-Simson házilag

    2017. augusztus 28., 11:07 Módosítva: 2017.09.01 06:26
    161
    17 hozzászólás

    A német MadeinF Youtube-csatornán vannak furcsa, mégis ötletes dolgok. Amellett, hogy igényesen és precízen újítanak fel öreg szocialista motorokat, mindig kerül beléjük valami különleges. Ilyen például a kéthengeres, ötszáz köbcentis MZ ETZ, vagy a környezetbarát, pedálhajtású Simson S51. A lelkes építő kezébe ezúttal egy leharcolt Simson Spatz került, amit szintén nem mindennapi módon restaurált. Modern elektromos hajtással szerelte fel a legjobb esetben is 46 éves segédmotort.

    17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még