Miért viselkedem úgy, mint aki szeretőt tart?

augusztus 2., 07:51 Módosítva: 2018-08-13 10:54
64
2 hozzászólás

A Totalbike24-re készülő ember pontosan úgy néz ki, mint aki félrekúr. Éjszaka zavaros indokokkal lelép otthonról, hanyagolja a családot, furcsa üzeneteket vált egy bizonyos Sárával, aztán előad valami nagyon zavaros sztorit arról, hogy a László Sára igazából Sára László, volt kolléga, a ProCaMoto sajtósa, és hasonlók. Legalábbis nálam ez a helyzet.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A kaszáspók újra támad!

augusztus 1., 10:54 Módosítva: 2018-08-13 09:38
14
1 hozzászólás

Még véletlenül sem mondanám magam rutinos 24 órázónak, a csapat mégis engem tart rutinos gyorscsávónak. A nyomás annak köszönhető, hogy túl vagyok a nyársapáti TB24-en (meg két 24 órás veteránon), ahol állítólag én voltam a húzóember. Ennek oka, hogy nagyon jó ritmusban ültem motorra: negyedik pilótaként éjszaka valahol éjfél körül jöttem le a pályáról, és mormota módjára aludtam a kocsiban egyben vagy öt órát. Fő erényemet mindenképp szeretném megtartani, vagyis hogy viszonylag ritkán esek.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A Totalbike24 az élet, minden más várakozás

július 30., 11:08 Módosítva: 2018-08-13 09:38
9
2 hozzászólás

Ott voltam a fogantatásnál, amikor szétszóródott a mag, amiből a TB24 kinőtt. Le Cacouche volt az első csíra, de végül Le Visonta szökött szárba, a verseny, ami azóta 2T olajjal szított tábortüzek rezós dobon játszott dalaiban, tetoválásokban, legendákban és örök barátságokban él tovább. Végignyomtam becsülettel a nyársapáti ezer hajtűkanyar versenyét, amit nem mertünk Le Csemőnek keresztelni. Tavaly aztán azt mondtam, nem vállalok még egyszer versenyzést és szerelést együtt, és valahogy mindig többen vannak, akik a hőssé válásért cserébe inkább bőrt öltenek és vásárra viszik, mint akik a hegesztőpajzs árnyékában töltenének 24 órás szolgálatot, egyedül.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
  • Elvesztettem a robogószüzességem

    július 27., 13:00 Módosítva: 2018-08-03 06:56
    42
    7 hozzászólás

    Hogy milyen az első? A szexben általában bénázunk, az első cigi sem az élvezetről szól. A robogózást sem ilyennek gondoltam.

    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Elütötték a Berzit

    július 24., 14:40 Módosítva: 2018-08-03 06:56
    48
    16 hozzászólás

    Valamikor nyár elején megvettem a Berzerkert, a szerkesztőségi Honda Dio ZX-et a vállalattól. Versenygép a javából, két Totalbike24-et lenyomtunk vele, az egyiken a tizedik helyen értünk célba, és motorerőben érezhetően a legjobbak között voltunk. Futóművet, féket legfeljebb nyomokban tartalmazott, és ezen csak rontani tudtunk - pl. a nyársapáti versenyen - szóval, a legvégén visszaépítettük utcai motornak, és azóta nyugdíjas napjait tölti. Tavaly azért  kivittük edzésre, egy ideig a Karotta-család használta, aztán amikor úgy nézett ki, hogy nem lesz gazdája, megsajnáltam.

    16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Simsonok, amiket nálunk soha nem láthattál

    július 23., 08:51 Módosítva: 2018-07-26 12:56
    174
    6 hozzászólás

    Amikor megvettem életem első Simsonját, egy vélhetően 1964-es Schwalbét, elkezdtem utánajárni a motorok és a gyár történetének. Akkor találtam ki, hogy el kell jutnom Suhlba, a hatalmas német iparvárosba, ahol ezek készültek. Az idei nyarat Németországba töltöm, szóval megkerestem a térképen Suhlt, felültem a kis Peugeot robogómra (szívem szerint egy Schwalbéval mentem volna), és nekilendültem a cirka 170 kilométeres útnak. Németországról lévén szó, ez a motor _tényleg_ 50-nel megy, így a 170 legalább 300 kilométernek tűnt, de csak később realizáltam, hogy ugyanez vár rám visszafelé is.

    6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ilyen, amikor GP versenyzők robogóznak

    július 19., 08:31 Módosítva: 2018-08-01 06:45
    63
    6 hozzászólás

    Az Aprilia két gyári MotoGP pilótája, Scott Redding és Aleix Espargaro kimentek Mugellóba és lapra szerelték a pályát egy-egy ropogósan új Piaggio MP3-mal. A reklám üzenete egyszerű: kerékből három van, de az élvezet ugyanaz.

    6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Megkezdtük a felkészülést a Totalbike24-re

    július 18., 14:59 Módosítva: 2018-08-01 06:40
    36
    6 hozzászólás

    Azt gondoltad, hogy a szervezők lépéselőnyben vannak? Hahahaha! A szerkesztőségi csapat mindig három lépéssel a mezőny mögött jár. A  csapat? Szerteszét. A robogó? Romokban. Meglepődünk rajta? Nem. Ugyanis minden a legnagyobb rendben! Ma reggel például ez a doboz várt az asztalomon:

    6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Nem sok kellett hozzá, hogy ember motorozzon a Holdon

    július 6., 07:04 Módosítva: 2018-07-18 06:40
    66
    18 hozzászólás

    Egy kevésbé megbízható holdjáró vagy egy hosszabb Apollo-program talán elég lett volna hozzá, hogy az emberiség egy égitesttel odébbra exportálja a motorozást. Végül csak tesztfázisig jutott a projekt, így csak egy kevés fotó maradt meg a motorról, amivel a Holdra mentünk volna.

    18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A ritka robogó átka

    június 7., 07:05 Módosítva: 2018-06-17 02:38
    36
    0 hozzászólás

    Amikor működik, szeretem a Dinket, mert pont olyan, amilyenre szükségem van: nem túl testes, jól elfér a kocsisorok közt, de azért elég nagy az ülés alatt a rekesze; 176 köbcentis, vagyis jobban megy, mint az autók 80-85 százaléka, de még nem zabál sokat. Ez úgy értem, hogy a javítgatás előtt 2,6-2,9 között evett. Továbbá igen olcsón vettem. Nyilván rengeteg időt spórolok, hogy csúcsidőben egy óra helyett 30-35 perc alatt teszem meg ugyanezt az utat a Flórián tértől hazáig, de a fogyasztás is egy érv, hogy ne a 10 litert kajáló Audival menjek.

    Valójában egyetlen hibája van: menet közben néha picit elmegy az ereje, főleg egyenletes haladáskor, mondjuk 70-nél a Nagykőrösi úton. Próbáltuk benzinszivattyú-cserével megoldani, de nem ez okozta a gebaszt, pedig a szivattyúval egybeépített benzinszűrőn már átlátni sem lehetett. Azóta is megesik, hogy belassul, ráhúzom a gázt, és minden megy tovább. De jött valami, amihez képest ez eléggé jelentéktelen apróság.

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    Engem így szívattak a szocialista motorok

    április 8., 09:26 Módosítva: 2018-04-12 15:48
    68
    19 hozzászólás

    Sosem érdekeltek a motorok, aztán egyszer csak nagybácsikám nekem ajándékozta 1991-es Babettáját. Nem vártam tőle sokat, de nagyon szerettem vele menni, és idővel egyre messzebb mertem elindulni. Érdekelt, mitől működik, ezért gyakran szétszedtem, és közben a legtöbb alkatrészt újra cseréltem - a végére a blokkot teljesen felújítottam. 

    19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Robogóval is könnyű hülyének lenni

    február 15., 09:58 Módosítva: 2018-02-28 06:45
    32
    5 hozzászólás

    Phil Atwill profi mountainbike-os (egészen pontosan downhill világbajnok), de nem csak biciklivel tud hülye lenni, hanem a robogójával is. Míg a motorversenyzők szezonon kívül kerékpározással edzenek, Phil éppen fordítva teszi. 

    5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ez a kilenc és fél perc felidézi a nyár legjobb versenyét

    2017. november 22., 16:51 Módosítva: 2017-11-29 06:23
    96
    0 hozzászólás

    Miután megnéztem a OEM-Parts csapatának a filmjét a Totalbike24-ről, egyből eldőlt, hogy a napom hátralévő részét következő témák töltik ki:

    - A 2018-as versenygépünk
    - Az idei verseny legszebb pillanatai
    - A 2018-as versenycsapat felállása
    - Ki mekkorát esett idén, tavaly és tavaly előtt
    - Csapatstratégiák 2018-ra

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    A Romet lenne a lengyelek bosszúja?

    2017. augusztus 31., 12:22 Módosítva: 2017-09-05 06:22
    30
    20 hozzászólás
    Ha valahol leparkolok a Romettel (ha éppen megy), néha odaszólnak boldogan: „nekem is volt ilyen, de szerettem”. Ezt az érzést sajnos sosem éltem át, és félek, nem is fogom soha.

    Éppen kezdtem megunni az RC autók bütykölését, amikor megkaptam nagybácsikámtól a rég nem használt Babettáját. Ez már egy kicsit kerekebb tankot kapott, és kétsebességes automata váltót, szóval űrtechnika volt a maga korában. Okozott néha fejfájást, napestig tartó szerelgetést, de egy szűk nyár alatt olyan lett a kismotor, mintha most gurult volna le a szalagról. A sikeren felbuzdulva következő nyáron egy Romet Kadet 780-nak álltam neki, eleinte még lelkesen.

    20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Villany-Simson házilag

    2017. augusztus 28., 11:07 Módosítva: 2017-09-01 06:26
    161
    17 hozzászólás

    A német MadeinF Youtube-csatornán vannak furcsa, mégis ötletes dolgok. Amellett, hogy igényesen és precízen újítanak fel öreg szocialista motorokat, mindig kerül beléjük valami különleges. Ilyen például a kéthengeres, ötszáz köbcentis MZ ETZ, vagy a környezetbarát, pedálhajtású Simson S51. A lelkes építő kezébe ezúttal egy leharcolt Simson Spatz került, amit szintén nem mindennapi módon restaurált. Modern elektromos hajtással szerelte fel a legjobb esetben is 46 éves segédmotort.

    17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Fűcsomókat szedtem ki az irányjelző mellől

    2017. július 30., 07:00 Módosítva: 2017-08-09 06:15
    36
    10 hozzászólás

    A Totalbike házi csapatának ez volt eddig a legesősebb versenye - a futam alatt 5 esést szedtek össze a srácok, Anti: 1, Zsolti: 1, Csík: 0, Guld: 3 arányban. Ezek után tényleg rettegtem, hogy mi maradt a gépből.  Gépátvétel Gábor hozta fel Kecskemétről, a verseny után még egyszer sikerült beindítani, de miután otthon leraktam a garázsban, többet nem indult. Siralmasan nézett ki, fűcsomók lógtak az oldalából, mindenhol csúszásnyomok, a berúgókar csak lógott a kihajtáson, a fejidom ragasztószalaggal maradt csak a helyén, középállvány híján a falhoz támasztva állt.

    10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Magyarország biztonságosabb hely lett

    2017. július 26., 09:16 Módosítva: 2017-08-09 06:15
    20
    3 hozzászólás

    Ez volt a második alkalom, és sikerült az, amiért tavaly belevágtunk ebbe az egészbe: olyanokat behozni tréningre, akik egyébként a közelébe sem mennének ilyesminek.

    A robogózás eljutott oda, hogy nem hóbort, hobbi vagy életforma, hanem racionális közlekedési eszköz, a racionális közlekedőt pedig az különbözteti meg a mániákustól, hogy nem mélyül bele a használaton túl - nagyjából ugyanaz a különbség, mint a vasúttal ingázó és a vonatbuzi között. A Totalbike-ot jellemzően az utóbbi típusnak írjuk, ezért hatalmas siker, hogy az előbbieket is sikerült behúznunk. Ha valakinek, nekik tényleg nagy szükségük van arra, hogy jó alapképzést kapjanak.

    3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Alakul az élet

    2017. július 14., 19:37 Módosítva: 2017-07-19 06:17
    5
    3 hozzászólás
    Ha nincs gond, akkor rohadt nagy gond van. Ősi szabály, én pedig már rohadtul aggódom: flottul megy minden.

    A verseny csak holnap délután kezdődik, a kitelepülés viszont már folyik, a csapatok fele megérkezett a kecskeméti gokartpálya mellé. Építik a sátrakat, szerelik a motorokat és készülődnek. A Vili Kings már most begyűjtött egy óvást: végigkerekezték oda-vissza a paddockot a versenyrobogójukkal, Gépátvétel Gábor pedig le is csapott, és lecseréltette a kipufogójukat. Szigor van.

    A Totalbike háztáji csapata az utolsó simításokat végzi a robogón, felpattintják a matricákat és bepattintják a Malossi variátort - Sturcz "Szerelj Szabadon" Anti Youtube videó alapján próbálja megfejteni a CVT hajtást. Elméletileg a variátorhoz adott súlyok megfelelőek lesznek, de egy finomhangolás benne van a pakliban - az a cél, hogy a célegyenes végére leforogjon a motor. Ez a cél egyelőre messze van, ugyanis a variátort és a kuplungot lefogató csavar annyira elnyíródott, hogy nem lehet visszatenni - ennek a beszerzése még folyik.

    A holnapot derűsen várja a csapat, tartsanak velünk!

    3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Kutyával vagy macskával menőbb robogózni?

    2017. július 14., 09:38 Módosítva: 2017-07-19 17:51
    1
    8 hozzászólás

    Jó, tudom, uborkaszezon van, de ezt az EICMA alatt is kiraknám: egy ember három kutyával vereti Új Delhiben, a kutyák pedig látványosan élvezik a dolgot.

    8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Mottóm: fejben gyakorolni a legjobb!

    2017. július 12., 17:09 Módosítva: 2017-07-18 11:23
    3
    4 hozzászólás
    Eddig még csak távolról láttam azt a robogót, amivel pár nap múlva, egy huszonnégy órás futamon elméletileg versenyezni fogok. Mi is volt az? Asszem egy Gilera...

    Tehát valami színes dolog, az biztos, hogy ötvenes és olasz, hiszen a Ducatim és az Alfám miatt mindenre emlékszem, ami ott készül. Nagyjából. Egyébként most súgják a többiek, hogy Aprilia SR 50. Szép motor, valamikor a 2000-es évek elején ültem már olyanon. Kicsit. A Hajógyári-sziget parkolójában köröztem vele. Egyet. Az legalább száz méter. Azóta egyszer ültem valami hasonlón, úgy hívták, Gilera Stalker NKD. Már annak is nyolc éve.

    4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Éjjeliőrnek készültem, versenyző lettem

    2017. július 11., 15:55 Módosítva: 2017-07-13 14:01
    33
    1 hozzászólás

    Talán nyolcéves lehettem, amikor lázadásom leginkább abban merült ki, hogy anyámnak minden este elmondtam, nem vagyok álmos, éjfélig fent akarok lenni. Anyám erre mindig azt felelte, ha kijártam a nyolcat azt csinálok, amit akarok, de addig lapuljak csendben. S ha netán nem akarok tovább tanulni, menjek éjjeliőrnek, ott úgysem kell majd aludnom egész éjjel.

    1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Aprilia vs. Honda

    2017. július 9., 06:50 Módosítva: 2017-07-18 11:23
    28
    2 hozzászólás

    Az SR 50 beszerzése óta foglalkoztatja a szerkesztőséget a nagy kérdés: lehet-e jobb, mint a Berzerker? Ha valaki nem lenne képben, a Berzerker a szerkesztőség Honda Dio ZX típusú versenyrobogója, amivel már kétszer is lenyomtuk a 24 órás versenyünket, az Aprilia SR 50-et pedig ugyanerre a célra vettük, és már túl is van egy alap állapotfelmérésen.

     

    2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A robogó nem kihívás? A frászt nem

    2017. július 7., 16:41 Módosítva: 2017-07-12 17:46
    21
    2 hozzászólás

    A robogózás sosem fogott meg, mindig félmegoldásnak tűnt egy rendes motorhoz képest. Aztán pár hónapja egy hétig jártam a Torrot Muvi villanyrobogóval, ami lassú volt, de egész jól fogta az utat, az pedig különösen tetszett, hogy a csütörtök déli forgalomban 30 perc alatt jutottam el Ürömről a Kopaszi gátra. Megszerettem, de nem magát a robogót, hanem azt a BKK-tól, dugótól, és minden egyéb szívástól mentes helyváltoztatást, viszont továbbra is inkább rendes motorra vágyom.

    2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Kiderítettük: aranytömb vagy szarkupac?

    2017. július 6., 17:02 Módosítva: 2017-07-11 15:56
    72
    11 hozzászólás

    Amióta megvettük az Apriliát, egy pillanatra sem gondoltam az évszázad üzletének, de jó a kiállása, megy, megáll és mindeközben az úton is marad. Az viszont régi bölcsesség, hogy a gép és a versenygép között a fő különbség, hogy a versenygép műszaki szempontból legalább egy új jármű színvonalán kell legyen. Aztán jöhet a matrica, a pályaidom, a csavarok ledrótozása, a tuning, és a többi. Mi pedig versenygépet építünk, még ha szériát is, ezért fel kellett mérni, hogy valójában mennyire van egyben.

    11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Rossi helye még nincs veszélyben

    2017. július 5., 15:43 Módosítva: 2017-07-12 11:24
    25
    0 hozzászólás

    Nem állítom, hogy alaptalanok lettek volna az észrevételei. Egyrészt, ami az átgondolt döntéseket illeti, a Rulettkerék-Peugeot-t aligha tudom ebben az évben alulmúlni, de amikor felmerült, hogy ember kellene a Totalbike gyári csapatába, nem sokat hezitáltam. Ha egy másodpercet is gondolkodom hideg fejjel, az életben nem ugrok bele ilyenbe. Különösen olyan meggyőző motoros rutinnal, mint amivel rendelkezem.

    „Volt már idén átgondolt döntésed?” - ezt a kérdést szegezte nekem Zombi, a csapat senior racing expertje (így hívjuk házon belül a kiöregedett versenyzőinket) az első teszt előtt. Aztán hozzátette: óvatosan azzal a pizzával, sokkal jobban járok, ha nem gyomormosással kell kezdeni a kórházi ellátásomat, miután a második körben összecsuktam magam.

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még