Mit keresett Budapesten 30 görög robogós?

október 3., 07:05 Módosítva: 2021.10.07 06:12
115
3 hozzászólás

Amikor nagy motoros nemzetekről van szó, elsőre nekem sem a görögök jutnak eszembe, pedig ott tényleg nagyon sokan járnak motorral és robogóval - nem hobbiból, hanem életvitelszerűen, így ott a kisebb modellek is jól pörögnek. Mediterrán ország jó idővel, a tengerbe érő hegyekkel, kanyargós utakkal, ráadásul volt nekik egy Thanassis Lefas nevű zsenijük is, akit a görög Brittenként szoktak emlegetni - nem is alaptalanul, John Britten halála után az örökösök őt keresték meg, hogy vegye át a márkát, és folytassa a fejlesztést.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mindennek az alapja a jól összehúzott blokk

október 2., 09:57 Módosítva: 2021.10.12 12:09
108
5 hozzászólás

Még januárban írtam utoljára a Piaggio Quartzomról, ez alapján úgy tűnhetne, mintha nem lenne kész, pedig közben már nemcsak a bejáratáson és az első lerohadáson, hanem két pályanapon is túl vagyok. Merthogy összeállt, csak nem tudósítottam róla. Szóval lelövöm a poént: jó lett, de még nincs kész.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Robogóval az Ipoly forrásánál

szeptember 25., 06:39 Módosítva: 2021.10.05 10:24
34
2 hozzászólás

Mindig úgy tartottam, hogy egy túrának az egyik legfontosabb eleme a végcél: út közben végig az lebeghet a szemünk előtt, és később arról emlegethetjük az egész vállalkozást. Végcélnak pedig mindig remek választás egy folyó forrása. Abban az expedíciós jellegen túl van valami szimbolikus is: felkutatni az eredetét valaminek, aminek csak későbbi szakaszai közismertek. Ha egynapos túrában gondolkodunk, a Duna, Tisza kilőve, de mellékfolyóik között szerencsére bőven válogathatunk.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Eltelt hat év, újra Visontán csapattuk hat lóerővel

szeptember 16., 07:56 Módosítva: 2021.09.24 07:14
66
0 hozzászólás

A franc se gondolta volna, hogy mekkorára nőhet egy hülye ötlet: 2015-ben a Le Visonta egy poén volt, aztán pár évvel később már rendes verseny lett belőle. Mint rendezvény, nem az volt a legjobb, de ugye minden első alkalom a legemlékezetesebb. Rommá hajtottuk magunkat a verseny előtti hetekben - Pistával annyira rottyon voltunk, hogy amikor szombat hajnalban mentünk le Pestről a pályára, a furgonba kiraktuk laptopon a Jay és Néma Bob visszavágot, hogy valami ébren tartson minket. És ebből az állapotból indítottuk a 24 órás versenyt, ami igazából nem 24, hanem inkább 36 óra ébrenlétet jelent. Az is csoda, hogy végig tudtuk csinálni, ami viszont még nagyobb meglepetés, hogy milyen elképesztő mennyiségű emlék maradt meg az egészből, miközben zombiként nyomtuk a köröket. Pontosan emlékszem, mi járt a fejemben, amikor a furgonban próbáltam elaludni a kemény padlón, ahogyan arra is, hogy mire gondoltam, amikor begörcsölt lábakkal nagy nehezen megtaláltam a sötétben, hogyan kell belülről kinyitni a raktérajtót, éppen egy másodperccel azelőtt, hogy behugyoztam volna. Arra is emlékszem, milyen íze volt a maradék pörköltnek, amit a verseny utáni pakolászás közben kaptam a BME-s srácoktól, végtelen számú apró részlet örökre beégett. Azt hiszem, ilyesmire szokás mondani, hogy életre szóló élmény.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Amikor túl jól ken az olaj

augusztus 22., 07:17 Módosítva: 2021.09.08 10:22
69
15 hozzászólás
Egy addig nem próbált motorolaj betöltése után berúghatatlanná vált a Cub, mintha csúszna a kuplungja. Ugyanakkor menet közben minden előírásosan működik. Most az olajjal van gond, vagy mégsem?

Minden baj akkor kezdődött, amikor lecseréltem a Honda Little Cub-ban a vezérműláncot. Mivel a művelet az oldaldeklik leszerelését igényelte, az olajat le kellett eresztenem a blokkból. Amikor pedig újra összeállt, újra fel kellett tölteni olajjal. Egy teljes feltöltés 0,8 liter, csakhogy amikor végeztem az összerakással, ennyi sem volt otthon. Honnan szerezhetnék gyorsan olajat? Tőlünk egy kilométerre sincs egy MOL kút, gondoltam megnézem, van-e valami olyasmijük, ami alkalmas a Cub-ba.

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kymco Dink – megvan az 50 ezer!

augusztus 21., 10:58 Módosítva: 2021.09.01 10:23
0
10 hozzászólás
Szeretem ezt a vackot. Bár voltak nehéz pillanatok, de tényleg csak akkor, amikor szerelő vagy alkatrész kellett.

A Dinket egész pontosan 2015. július 4-én vettem. Igazi hirtelen jött baromság volt, valamiért eladtam a Honda Xelvist, a remek kis 250-es V2-es gépet, mert a fejembe vettem, hogy robogózni akarok. Olyan robogóval, aminek az ülése alá befér a laptoptáska vagy egy bukó. Soha többé nem akartam bukóval lézengeni, mert nincs hova tenni, hátizsákkal, tanktáskával szerencsétlenkedni. Igen, tudom, ezt a hátsó dobozzal is megoldhattam volna, de sebességet váltani sem akartam, dzsuvás cipővel megérkezni és hasonlók. Mint kiderült, szinte kizárólag városban használtam a motort, és oda egyszerűen jobb egy robogó.

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Természetben fizettem a csodálatos robogós buliért

augusztus 16., 09:04 Módosítva: 2021.08.20 11:24
3
0 hozzászólás

A legboldogabb pillanatok soha nincsenek ingyen, a sors kegyetlenül benyújta a számlát - a végtelenségig lehet sorolni a példákat, a nemibeteg gondozóba vezető gigantikus numeráktól a rendőrségen végződő hatalmas partikig. Arra viszont nem voltam felkészülve, hogy egy jó csapatásért kétszer kelljen jattolnom, előlegbe és utólag is.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Ne húzzad, engedd el!

július 3., 14:32 Módosítva: 2021.07.21 13:52
0
1 hozzászólás

A körülmények lényegtelenek. A tapasztalat hiánya, meg a robogó - pláne, hogy villanyos -, az a lényeges. Meg hogy halljad a lelki füleiddel a Benny Hill-zenét, még akkor is, ha épp rajtad akar átgázolni egy ágaskodó Soco robogó.

A Super Soco adatlapja szerint a maximális nyomatéka 115 Nm. Mivel elektromos robogó, ennek NAGYON nagy része már az első gázkar mozdításra ott van. Egy benzines robogónál legalább van egy kis spét, míg felpörög a motor, elkezd harapni a röpsúlyos kuplung. De itt nincs figyelmeztető BRRRÉÉT, mielőtt kitépi a kezedből a kormányt. És ugye a legszebb, hogy amikor valaki nem igazán érti egy (elektromos) robogó működését, simán elhiheti, jó ötlet a működő gépet a gázmarkolatnál fogva megpróbálni felemelni a lépcsőn/járdaszegélyen. Mint a mellékelt videó is mutatja, nem az.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A töltőhálózat legalább akkora biznisz lesz, mint maga ez elektromos jármű

május 4., 08:09 Módosítva: 2021.05.07 06:34
4
1 hozzászólás

Az Ola Electric egy viszonylag frissen gründolt indiai E-mobility cég, divatos szóval startup, akik most éppen 96 milliárd forintos beruházásra készülnek, amelynek egy része egy elektromosrobogó-gyárra menne el, a másik pedig egy indiai gyorstöltőhálózatra.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Elektromos átépítőkit készült a régi Vespákhoz és Lambrettákhoz

április 28., 12:02 Módosítva: 2021.05.05 06:13
33
1 hozzászólás

A londoni Retrospective Scooters elektromos átalakítókészletet kínál régi Vespákhoz és Lambrettákhoz. Elsőre szentségtörésnek tűnhet, de a sok foglalkozást és szaktudást igénylő régi, benzines technikát váltanák ki modern megoldásokkal, ráadásul úgy, hogy a külsőt érintetlenül hagyják. A Project E-nek keresztelt villanyosító kit tartalmazza a kefe nélküli egyenáramú motort, a motorvezérlőt és Samsung lítium-ion akkukat, az akkutartót, az akku töltésvezérlőjét, az egyedi lengővillát, a ledes világítást és az összes szükséges kábelt és vezetéket.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Újabb penge haszonelvű igásló, ismétcsak Ázsiának

április 16., 09:22 Módosítva: 2021.04.27 06:09
0
0 hozzászólás

A Benelli R18i azon jószágok közé tartozik, amelyekre Európában hiába várunk, ez az ázsiai országok kiváltsága: igazi igásló, sportos beütéssel, ahol a strapabíróság, a takarékosság és az olcsóság a három legfontosabb szempont.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Lánctalpas robogó oda, ahonnan már semmi nem megy tovább

április 14., 11:49 Módosítva: 2021.04.20 11:05
193
7 hozzászólás

Az orosozk bemutatták minden idők leghipszterebb robogóját, a lánctalpas Hamyakot, ami körülbelül akkora, mint egy gyerekbicikli, műszakilag pedig félúton van egy robogó és egy hómobil között. A meghajtásáról egy 150 köbcentis, négyütmű kínai blokk gondoskodik, és állítólag mindenhol elmegy, legyen szó süppedős talajról, hóról vagy homokról - a nehézségek kemény talajon vagy aszfalton kezdődnek, ezeken a felületeken már egyáltalán nem triviális a kanyarodás.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Elkészült a Kymco válasza a Yamaha TMAX-ra

április 8., 14:37 Módosítva: 2021.04.12 16:23
0
1 hozzászólás

A kövér díványrobogók egyre népszerűbbek, hiszen egyszerre praktikusak, kényelmesek, elegánsak és gyorsak, így aki az európai piacon szakítani akar, az készít ilyen modellt. A tajvani Kymco is frissítette az AK 550-t az Euro5-höz.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Így lesz a kétórás szerelésből 12 órás szívás

április 5., 19:01 Módosítva: 2021.04.12 09:26
100
7 hozzászólás
Mottó: Ha a feleséged megkérdezi, meddig tart a szerelés, mindegy mit mondasz neki, mert a végén úgyis a háromszorosa lesz. Vagy több.

Az egész úgy kezdődött, hogy átmentem Csikóshoz. Illetve átmotoroztam. A Honda Cubommal, amivel épp pár héttel korábban próbáltam ki, hogy ha 50 köbcentis négyütemű létére 65 km/h-val megy, akkor a főtengelye percenként 9600-nál kicsivel többet forog. Vagyis másodpercenként 160-at. Már nem is tudom, miről értekeztünk, de körülbelül egy óra múlva indulnom kellett. Annak rendje és módja szerint berúgtam a Cubot, majd indultam volna, de Csík megállított. Figyelj, nem vezérműláncos ez? - kérdezte. Én nem hallom, válaszoltam, és hazarobogtam. Otthon még leállítás előtt újra meghallgattam, de nem hallottam akkor sem semmit. Letámasztottam, kivettem belőle az akkumulátort, és eltettem télire.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Így már egy kicsivel jobb dolog tajvani postásnak lenni

március 30., 12:40 Módosítva: 2021.04.04 10:02
8
1 hozzászólás

A Kymco 50-től 550 köbcentiig gyárt robogókat, belépő szinttől luxusig mindenfélét, és most bemutatták a tökéletes igáslovat, az Agility Carry 125-öt. A teherrobogó nem újdonság, a Yamaha Geartől kezdve a Piaggio Liberty RST-ig számtalan hasonló létezik, sőt, ugyanez már jóideje kapható 50 köbcentis változatban is.

agility-carry-125-e5-general-blanco-2 1 1000x575
1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Robogóval nem csak munkába lehet járni

március 14., 19:29 Módosítva: 2021.03.24 06:13
112
7 hozzászólás

Ugyan úti célom az osztrák város Wels volt, nem pedig Wales, az Egyesült Királyság tagországa, Arany János balladájának sorai mégis a fejemben zakatoltak az egész út alatt. Persze egyáltalán nem azt akartam megnézni, van-e ott folyó és földje jó, egyszerűen arról volt szó, hogy mióta sógorom Ausztriában kezdett dolgozni, nem hagyott nyugodni az ötlet, hogy egyszer meglátogassam motorral. Pontosabban azzal a 250-es Kymco People robogóval, amelyet elsősorban munkába járásra használok.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kapott némi féket és futóművet a 29 éves robogóm

január 23., 13:02 Módosítva: 2021.02.03 06:20
74
5 hozzászólás

Kicsit nehéz visszapörgetni, hogy mi is volt a Piaggio Quartzommal, mert tavaly lényegében hozzá sem nyúltam. Télen szétkaptuk, utána Filep Tomi faragott a hengeren és a karteren, aztán megállt az élet. Legalábbis látszólag, de azért voltak apró előrelépések.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Robogóval és házilag barkácsolt oldalkocsival a világ körül

január 21., 14:36 Módosítva: 2021.01.26 06:17
58
2 hozzászólás

Matt Bishop és Reece Gilkes kapcsán nem túlzás az őrületet emlegtni, a két brit fiatal ugyanis a pandémia előtt körbemotorozta a Földet egy házilag készített oldalkocsival megtámogatott Honda SH300 robogóval. Még 2019 januárjában értek haza, viszont csak a 2021-es Guinness Rekordok Könyvébe került bele a rekordjuk, mint a leghosszabb, oldalkocsis robogóval megtett túra.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Karcos a plexi? Itt A Termék, Ami ELEGET Tud

2020. november 29., 12:53 Módosítva: 2020.12.11 08:19
0
8 hozzászólás

Még mindig megvan a Kymco Dinkem, amit változatlanul szeretek használni (és nem annyira szeretek szervizelni, de az másik téma). Ez gyárilag kis szélvédővel készült, noha ez nem egy sportrobogó, és nagyobb hidegben hamar megfogalmazódik az emberben, hogy jó lenne rá egy nagy plekó.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Jurassic Park régi japán robogóval

2020. szeptember 20., 06:32 Módosítva: 2020.09.26 06:57
0
18 hozzászólás

Történetünkben a bájos Audrey Hepburn holt poraiból feltámadó szörnnyé válik, kicsivel odébb pedig a robogógyűlölő első számú kabalájává minősít egy csehszlovák villamos kinézetű, elfeledett japán csúnyaságot.

18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ez a blokk szó szerint be lett reszelve

2020. április 25., 11:14 Módosítva: 2020.05.21 05:39
105
25 hozzászólás

A kaspóba ültetett Operatív Törzs meg a wuhani denevérpörkölt előtti időkben kezdődött, aztán ahogy nálam a dolgok haladnak, nyilván már ott tartunk, hogy még a PornHub Prémium is ingyenes lett, meg néhol kokainnal ütik fel a lisztet, hogy kiadja a kilós csomagolás.

IMG 20200118 150041
25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Vettem egy roncsot, de még azt hiszem, hogy kincs

2020. január 21., 06:13 Módosítva: 2020.02.12 06:28
94
21 hozzászólás

Kicsit rápörögtem a Piaggio Quartz-ra, eleve addig áradoztam róla, míg végül Stump Bandi beújított egyet, amivel aztán rajthoz is álltunk a Totalbike24-en – mármint a pilóták, én még a verseny előtt összetörtem magam terepen, és törött vállal és bordával a pálya széléről néztem csak a többieket, ahogy fülön fordulnak.

Nem véletlenül vonzódom a típushoz, ez volt az első  modern sportrobogó, egyenesági felmenője a Zip SP1-nek, ebből faragott először fullos versenygépet a Malossi, és a magyar robogóversenyzés legendája, Aszalós Ádám is ilyennel kezdte. Ez még vastagon a kilencvenes évek első fele, amikor még nem Kínából dőlt minden, és nem a spórolás volt az egyetlen és elsődleges szempont. Illetve tetszik, zsigeri módon, a forma nem feltűnő, de zseniális.

21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Vezethetőség szempontjából borzalmas az Ogre Mobile

2019. október 17., 09:20 Módosítva: 2019.10.31 06:24
162
7 hozzászólás

Nyáron mutatkozott be az Ogre & Co, az új belvárosi sharingrobogó-rendszer  (ha érdekelnek a tények, először a linkelt cikket olvasd el). Pere Laci kollégánk rendkívül lelkes lett tőle, de miután kipróbáltam az appon keresztül bérelhető, széles kerekű, lila rettenetet, azt kellett gondolnom, hogy valamit tettek Laci italába. Ennyire borzalmasan vezethetetlen járművel nem is tudom, mikor volt dolgom utoljára. Laci viszont kitartott amellett, hogy ez tulajdonképpen így jó, úgyhogy elmentünk egy közös Ogrézésre, a végén pedig levontuk a tapasztalatokat. A hang a szélzaj miatt sokszor pocsék, elnézést.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen lehet Armani öltönyt viselni

2019. augusztus 2., 11:40 Módosítva: 2019.09.03 06:12
25
10 hozzászólás

Imádok motorozni, de el kell ismerni, hogy a legkevesebb helyzetben célszerű. Legfeljebb két ember fél el rajta, nem lehet hova pakolni ha nincs külön dobozunk, és sokszor feleslegesen erősek. Ha ilyen szempontból nézzük, a legcélszerűbb motorok a robogók, mert pakolható, kényelmes, jó a szélvédelme és steril mindenféle koszos technikától. Persze robogóból is van haszontalan, viszont például a Yamaha Majesty éppen nem ilyen.

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

15 lóerővel a Balti-tengerig

2019. július 18., 11:12 Módosítva: 2019.08.04 07:10
87
23 hozzászólás

Hosszas hezitálás után, a tavaly október közepi vételt követő 36 685 km után úgy gondolom, beszámolhatok a Yamaha NMAX 155-ös verziójának első üzemeltetési tapasztalatairól.

Mint előző motoromat, a Yamaha WR250-et, ezt is kifejezetten futármunka céljára vásároltam, gyári új állapotban gördültünk ki a Harmati szalon ajtaján, majd két nappal később máris beleszálltam vele egy teherautó hátuljába, ahol mindenféle aranyárban megszámított, a járgány egykori részét képező műanyag elemeket sikerült ripityára törni. Az MMAX-on csak egy elem sérült, a többit a szervíz visszapattintotta, jelenleg is az amúgy varázslatos fekete-metálkék színvilághoz igazodó fekete duckttape takarja az oldalt tátongó, amúgy 3 centis lyukat, szerintem soha nem fogom megcsináltatni, annyira szép és egyedi így is.

23 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még