15 lóerővel a Balti-tengerig

július 18., 11:12 Módosítva: 2019.07.22 11:38
54
22 hozzászólás

Hosszas hezitálás után, a tavaly október közepi vételt követő 36 685 km után úgy gondolom, beszámolhatok a Yamaha NMAX 155-ös verziójának első üzemeltetési tapasztalatairól.

Mint előző motoromat, a Yamaha WR250-et, ezt is kifejezetten futármunka céljára vásároltam, gyári új állapotban gördültünk ki a Harmati szalon ajtaján, majd két nappal később máris beleszálltam vele egy teherautó hátuljába, ahol mindenféle aranyárban megszámított, a járgány egykori részét képező műanyag elemeket sikerült ripityára törni. Az MMAX-on csak egy elem sérült, a többit a szervíz visszapattintotta, jelenleg is az amúgy varázslatos fekete-metálkék színvilághoz igazodó fekete duckttape takarja az oldalt tátongó, amúgy 3 centis lyukat, szerintem soha nem fogom megcsináltatni, annyira szép és egyedi így is.

22 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Semmi extra, de ez így jó

július 11., 07:21 Módosítva: 2019.07.16 06:13
47
13 hozzászólás

Kicsit kevésnek éreztem a 125-ös Malagutit még a rövidebb túráimhoz is. Kellett a nagyobb teljesítmény, de a robogó adta praktikumot nem akartam elveszíteni. Nem kell tanktáskával vacakolni, nincs a vállamon nehéz hátizsák, ezeket akartam megtartani. A motor és csomagtartó szerelemgyerekei, azaz az óriásrobogók között nézelődtem, négyszáz köbcenti körül. A végső Majesty, Burgmann, Madison trió közül hirtelen felindulásból Madison lett, de még így 5000 kilométer után sem tudom, hogy jó döntés volt-e.

13 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Robogóval már a tengerbe sem szabad beleugratni fogadásból

július 9., 11:18 Módosítva: 2019.07.11 07:23
211
5 hozzászólás

Szerintem Mario Balotellit még az is ismeri, aki egyébként leszarja a focit - és ugyan nagyon gólerős játékos, de jellemzően nem ezekkel került a hírekbe, hanem tahóságával és az értelmi fogyatékosságot súroló megnyilatkozásaival. Eddig is érdeklődéssel figyeltem a karrierjét, most viszont egyenesen rajongója lettem.

balotelli
5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
  • Dobtuk az Aprilia SR-t, új bringát avatunk a TB24-re!

    június 12., 11:07 Módosítva: 2019.06.18 07:16
    91
    2 hozzászólás

    A tavalyi verseny minden szempontból remek volt: összetartó csapattal indultunk, volt íve a versenynek, odatettük magunkat - jó, nem úgy adta ki, ahogy szerettük volna, komolyzene nyelvén úgy mondanám, hogy a harmadik és negyedik órában becsúszott három esés miatt elengedtük az allegretto stílust, és onnantól tudatosan ritenutóban küldtük - kiszakadtak a blokkból a kipufogót tartó csavarok menetei, időnként kiállva vissza tudtuk gányolni őket, de látszott, hogy még egy esést nem bírna ki. Beértünk a 20. helyen, ami egy korrekt eredmény volt, de a piros zászlós megszakítások miatt nem lett meg a kitűzött, 1100 körös cél.

    Jó volt tavaly az SR, egyenesben a legjobbak között voltunk
    Jó volt tavaly az SR, egyenesben a legjobbak között voltunk
    2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Csak ne akarj vele sietni

    február 13., 08:50 Módosítva: 2019.02.25 06:25
    29
    11 hozzászólás

    Németországból hoztam be ősz elején, viszont szerencsém volt, mert a hosszas forgalomba helyezős huzavona ellenére sikerült még két hónapot motoroznom vele. Az első benyomás nagyon pozitív volt. Egy szerpentinen vittem haza, és az addig bemotorozott GS500-as Suzukimnál sokkal kezesebbnek éreztem. Kinyújtott lábbal, hátradőlve kellemesen fűztem vele a kanyarokat, és utólag be kellett látnom, sok volt nekem első motornak az 500-as.

    11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Honnan ismerni fel a minőségi alkatrészeket?

    2018. november 29., 06:28 Módosítva: 2018.12.18 06:28
    140
    31 hozzászólás

    Gépátvétel Gábort az elmúlt évek legnagyobb fogásának tartom, ő az igazi rablóból pandúr típusú gépátvevő, évtizedeken keresztül idegesítette a konkurens versenycsapatokat a szabályrendszer határait faltól falig kihasználó robogókkal, aztán átállt a másik oldalra – nem tudom, hogyan csinálja, de a tavalyi Totalbike24-en már az edzés végén mondta, hogy melyik robogók fognak megbukni a megbontásos vizsgálaton. Illetve dehogynem tudom: az évek és a rutin.

    Gépátvétel Gábor verseny végén a megbontott motorok alkatrészeit vizsgálja. A kezében egy Piaggio henger látható, az ötszögletű kialakításról messziről felismerni (a hengert, nem Gábort)
    Gépátvétel Gábor verseny végén a megbontott motorok alkatrészeit vizsgálja. A kezében egy Piaggio henger látható, az ötszögletű kialakításról messziről felismerni (a hengert, nem Gábort)
    31 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Illegalitás és stricis ledcsík

    2018. október 11., 07:07 Módosítva: 2018.10.19 14:31
    14
    30 hozzászólás

    Már amikor adódott a lehetőség, hogy Németországban dolgozzak, akkor az járt a fejemben, hogy az ott megkeresett pénzből hogyan fogom rendbe rántani szerencsétlen Yamaha Neos robogót. Amikor megérkeztem, azonnal kiszúrtam egy csillogó piros motort, bár annyira még nem merültem el a robogók világában, hogy rávágjam a típust. Egy darabig nézegettem, majd jól megbeszéltük apámmal, hogy jópofa-jópofa, de nekem túl modern, főleg az eddigi gépparkomhoz képest. Mikor felmentünk és lepakoltam a cuccomat, a kezembe nyomta a 2002-es Peugeot Speedfight 2 kulcsát – kaptam egy robogót.

    30 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Húzza a belét, de azt bármeddig

    2018. szeptember 21., 06:29 Módosítva: 2018.10.04 15:22
    22
    19 hozzászólás

    Szeretnék mindenkit megkérni: úgy olvasd ezt, hogy a főszereplő robogót egy rossz Simsonra cseréltem. Ennek fényében szerintem ez egy egész jó üzlet volt. Ezzel nem mentem fel sem magamat, sem a motort, hiszen még nincs abban a korban, hogy veterán legyen, így szebb állapotú talán már sosem lesz. Kicsit sajnálom, többek szerint is legendás a megbízhatósága, és nekem is egészen a szívemhez nőtt, de muszáj fejlődni.

    19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Miért viselkedem úgy, mint aki szeretőt tart?

    2018. augusztus 2., 07:51 Módosítva: 2018.08.17 06:15
    64
    4 hozzászólás

    A Totalbike24-re készülő ember pontosan úgy néz ki, mint aki félrekúr. Éjszaka zavaros indokokkal lelép otthonról, hanyagolja a családot, furcsa üzeneteket vált egy bizonyos Sárával, aztán előad valami nagyon zavaros sztorit arról, hogy a László Sára igazából Sára László, volt kolléga, a ProCaMoto sajtósa, és hasonlók. Legalábbis nálam ez a helyzet.

    4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A kaszáspók újra támad!

    2018. augusztus 1., 10:54 Módosítva: 2018.08.17 06:15
    14
    2 hozzászólás

    Még véletlenül sem mondanám magam rutinos 24 órázónak, a csapat mégis engem tart rutinos gyorscsávónak. A nyomás annak köszönhető, hogy túl vagyok a nyársapáti TB24-en (meg két 24 órás veteránon), ahol állítólag én voltam a húzóember. Ennek oka, hogy nagyon jó ritmusban ültem motorra: negyedik pilótaként éjszaka valahol éjfél körül jöttem le a pályáról, és mormota módjára aludtam a kocsiban egyben vagy öt órát. Fő erényemet mindenképp szeretném megtartani, vagyis hogy viszonylag ritkán esek.

    2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A Totalbike24 az élet, minden más várakozás

    2018. július 30., 11:08 Módosítva: 2018.08.17 06:15
    9
    4 hozzászólás

    Ott voltam a fogantatásnál, amikor szétszóródott a mag, amiből a TB24 kinőtt. Le Cacouche volt az első csíra, de végül Le Visonta szökött szárba, a verseny, ami azóta 2T olajjal szított tábortüzek rezós dobon játszott dalaiban, tetoválásokban, legendákban és örök barátságokban él tovább. Végignyomtam becsülettel a nyársapáti ezer hajtűkanyar versenyét, amit nem mertünk Le Csemőnek keresztelni. Tavaly aztán azt mondtam, nem vállalok még egyszer versenyzést és szerelést együtt, és valahogy mindig többen vannak, akik a hőssé válásért cserébe inkább bőrt öltenek és vásárra viszik, mint akik a hegesztőpajzs árnyékában töltenének 24 órás szolgálatot, egyedül.

    4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Elvesztettem a robogószüzességem

    2018. július 27., 13:00 Módosítva: 2018.08.03 06:56
    42
    8 hozzászólás

    Hogy milyen az első? A szexben általában bénázunk, az első cigi sem az élvezetről szól. A robogózást sem ilyennek gondoltam.

    8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Elütötték a Berzit

    2018. július 24., 14:40 Módosítva: 2018.08.03 06:56
    48
    17 hozzászólás

    Valamikor nyár elején megvettem a Berzerkert, a szerkesztőségi Honda Dio ZX-et a vállalattól. Versenygép a javából, két Totalbike24-et lenyomtunk vele, az egyiken a tizedik helyen értünk célba, és motorerőben érezhetően a legjobbak között voltunk. Futóművet, féket legfeljebb nyomokban tartalmazott, és ezen csak rontani tudtunk - pl. a nyársapáti versenyen - szóval, a legvégén visszaépítettük utcai motornak, és azóta nyugdíjas napjait tölti. Tavaly azért  kivittük edzésre, egy ideig a Karotta-család használta, aztán amikor úgy nézett ki, hogy nem lesz gazdája, megsajnáltam.

    17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Simsonok, amiket nálunk soha nem láthattál

    2018. július 23., 08:51 Módosítva: 2018.09.04 06:26
    174
    7 hozzászólás

    Amikor megvettem életem első Simsonját, egy vélhetően 1964-es Schwalbét, elkezdtem utánajárni a motorok és a gyár történetének. Akkor találtam ki, hogy el kell jutnom Suhlba, a hatalmas német iparvárosba, ahol ezek készültek. Az idei nyarat Németországba töltöm, szóval megkerestem a térképen Suhlt, felültem a kis Peugeot robogómra (szívem szerint egy Schwalbéval mentem volna), és nekilendültem a cirka 170 kilométeres útnak. Németországról lévén szó, ez a motor _tényleg_ 50-nel megy, így a 170 legalább 300 kilométernek tűnt, de csak később realizáltam, hogy ugyanez vár rám visszafelé is.

    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ilyen, amikor GP versenyzők robogóznak

    2018. július 19., 08:31 Módosítva: 2018.08.01 06:45
    63
    7 hozzászólás

    Az Aprilia két gyári MotoGP pilótája, Scott Redding és Aleix Espargaro kimentek Mugellóba és lapra szerelték a pályát egy-egy ropogósan új Piaggio MP3-mal. A reklám üzenete egyszerű: kerékből három van, de az élvezet ugyanaz.

    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Megkezdtük a felkészülést a Totalbike24-re

    2018. július 18., 14:59 Módosítva: 2018.08.01 06:40
    36
    7 hozzászólás

    Azt gondoltad, hogy a szervezők lépéselőnyben vannak? Hahahaha! A szerkesztőségi csapat mindig három lépéssel a mezőny mögött jár. A  csapat? Szerteszét. A robogó? Romokban. Meglepődünk rajta? Nem. Ugyanis minden a legnagyobb rendben! Ma reggel például ez a doboz várt az asztalomon:

    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Nem sok kellett hozzá, hogy ember motorozzon a Holdon

    2018. július 6., 07:04 Módosítva: 2018.07.18 06:40
    66
    18 hozzászólás

    Egy kevésbé megbízható holdjáró vagy egy hosszabb Apollo-program talán elég lett volna hozzá, hogy az emberiség egy égitesttel odébbra exportálja a motorozást. Végül csak tesztfázisig jutott a projekt, így csak egy kevés fotó maradt meg a motorról, amivel a Holdra mentünk volna.

    18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A ritka robogó átka

    2018. június 7., 07:05 Módosítva: 2018.06.17 02:38
    36
    0 hozzászólás

    Amikor működik, szeretem a Dinket, mert pont olyan, amilyenre szükségem van: nem túl testes, jól elfér a kocsisorok közt, de azért elég nagy az ülés alatt a rekesze; 176 köbcentis, vagyis jobban megy, mint az autók 80-85 százaléka, de még nem zabál sokat. Ez úgy értem, hogy a javítgatás előtt 2,6-2,9 között evett. Továbbá igen olcsón vettem. Nyilván rengeteg időt spórolok, hogy csúcsidőben egy óra helyett 30-35 perc alatt teszem meg ugyanezt az utat a Flórián tértől hazáig, de a fogyasztás is egy érv, hogy ne a 10 litert kajáló Audival menjek.

    Valójában egyetlen hibája van: menet közben néha picit elmegy az ereje, főleg egyenletes haladáskor, mondjuk 70-nél a Nagykőrösi úton. Próbáltuk benzinszivattyú-cserével megoldani, de nem ez okozta a gebaszt, pedig a szivattyúval egybeépített benzinszűrőn már átlátni sem lehetett. Azóta is megesik, hogy belassul, ráhúzom a gázt, és minden megy tovább. De jött valami, amihez képest ez eléggé jelentéktelen apróság.

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    Engem így szívattak a szocialista motorok

    2018. április 8., 09:26 Módosítva: 2018.04.12 15:48
    69
    19 hozzászólás

    Sosem érdekeltek a motorok, aztán egyszer csak nagybácsikám nekem ajándékozta 1991-es Babettáját. Nem vártam tőle sokat, de nagyon szerettem vele menni, és idővel egyre messzebb mertem elindulni. Érdekelt, mitől működik, ezért gyakran szétszedtem, és közben a legtöbb alkatrészt újra cseréltem - a végére a blokkot teljesen felújítottam. 

    19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Robogóval is könnyű hülyének lenni

    2018. február 15., 09:58 Módosítva: 2018.02.28 06:45
    32
    5 hozzászólás

    Phil Atwill profi mountainbike-os (egészen pontosan downhill világbajnok), de nem csak biciklivel tud hülye lenni, hanem a robogójával is. Míg a motorversenyzők szezonon kívül kerékpározással edzenek, Phil éppen fordítva teszi. 

    5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ez a kilenc és fél perc felidézi a nyár legjobb versenyét

    2017. november 22., 16:51 Módosítva: 2017.11.29 06:23
    96
    0 hozzászólás

    Miután megnéztem a OEM-Parts csapatának a filmjét a Totalbike24-ről, egyből eldőlt, hogy a napom hátralévő részét következő témák töltik ki:

    - A 2018-as versenygépünk
    - Az idei verseny legszebb pillanatai
    - A 2018-as versenycsapat felállása
    - Ki mekkorát esett idén, tavaly és tavaly előtt
    - Csapatstratégiák 2018-ra

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    A Romet lenne a lengyelek bosszúja?

    2017. augusztus 31., 12:22 Módosítva: 2017.09.05 06:22
    30
    20 hozzászólás
    Ha valahol leparkolok a Romettel (ha éppen megy), néha odaszólnak boldogan: „nekem is volt ilyen, de szerettem”. Ezt az érzést sajnos sosem éltem át, és félek, nem is fogom soha.

    Éppen kezdtem megunni az RC autók bütykölését, amikor megkaptam nagybácsikámtól a rég nem használt Babettáját. Ez már egy kicsit kerekebb tankot kapott, és kétsebességes automata váltót, szóval űrtechnika volt a maga korában. Okozott néha fejfájást, napestig tartó szerelgetést, de egy szűk nyár alatt olyan lett a kismotor, mintha most gurult volna le a szalagról. A sikeren felbuzdulva következő nyáron egy Romet Kadet 780-nak álltam neki, eleinte még lelkesen.

    20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Villany-Simson házilag

    2017. augusztus 28., 11:07 Módosítva: 2017.09.01 06:26
    161
    17 hozzászólás

    A német MadeinF Youtube-csatornán vannak furcsa, mégis ötletes dolgok. Amellett, hogy igényesen és precízen újítanak fel öreg szocialista motorokat, mindig kerül beléjük valami különleges. Ilyen például a kéthengeres, ötszáz köbcentis MZ ETZ, vagy a környezetbarát, pedálhajtású Simson S51. A lelkes építő kezébe ezúttal egy leharcolt Simson Spatz került, amit szintén nem mindennapi módon restaurált. Modern elektromos hajtással szerelte fel a legjobb esetben is 46 éves segédmotort.

    17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Fűcsomókat szedtem ki az irányjelző mellől

    2017. július 30., 07:00 Módosítva: 2017.08.09 06:15
    36
    10 hozzászólás

    A Totalbike házi csapatának ez volt eddig a legesősebb versenye - a futam alatt 5 esést szedtek össze a srácok, Anti: 1, Zsolti: 1, Csík: 0, Guld: 3 arányban. Ezek után tényleg rettegtem, hogy mi maradt a gépből.  Gépátvétel Gábor hozta fel Kecskemétről, a verseny után még egyszer sikerült beindítani, de miután otthon leraktam a garázsban, többet nem indult. Siralmasan nézett ki, fűcsomók lógtak az oldalából, mindenhol csúszásnyomok, a berúgókar csak lógott a kihajtáson, a fejidom ragasztószalaggal maradt csak a helyén, középállvány híján a falhoz támasztva állt.

    10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Magyarország biztonságosabb hely lett

    2017. július 26., 09:16 Módosítva: 2017.08.09 06:15
    20
    3 hozzászólás

    Ez volt a második alkalom, és sikerült az, amiért tavaly belevágtunk ebbe az egészbe: olyanokat behozni tréningre, akik egyébként a közelébe sem mennének ilyesminek.

    A robogózás eljutott oda, hogy nem hóbort, hobbi vagy életforma, hanem racionális közlekedési eszköz, a racionális közlekedőt pedig az különbözteti meg a mániákustól, hogy nem mélyül bele a használaton túl - nagyjából ugyanaz a különbség, mint a vasúttal ingázó és a vonatbuzi között. A Totalbike-ot jellemzően az utóbbi típusnak írjuk, ezért hatalmas siker, hogy az előbbieket is sikerült behúznunk. Ha valakinek, nekik tényleg nagy szükségük van arra, hogy jó alapképzést kapjanak.

    3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még