Ennyi erővel mehettünk volna gyalog is

augusztus 28., 06:37 Módosítva: 2022.09.01 06:42
477
6 hozzászólás

Nagyon érdekes, hogy mitől érezzük jól magunkat, milyen hobbikat választunk. Van, aki főzőtanfolyamra jár, van, aki gyufából épít makettet, van, aki klarinétozni tanul. Mi a hülye túráknak vagyunk nagy barátai, alkalmatlan eszközökkel. Régebben az ezekre befogott tárgy a méltán ismeretlen fospisztoly, a Suzuki TVS Eko volt, amivel többször is retúrjegyet váltottunk a szopórollerre. Az egyik balatoni túránkról még írtam is, az nem volt zajos siker, de legalább nagyon sokat szívtunk. Az utóbbi időben a mazochizmus háttérbe szorult, ezért idén úgy döntöttünk, hogy ismét megkíséreljük bepöffenteni a szopórollert és lenyomunk egy túrát.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Hogyan kell nézni a BSSW Totalbike24-et?

augusztus 11., 09:00 Módosítva: 2022.08.16 09:55
0
2 hozzászólás

Augusztus 13-14-én lesz a BSSW Totalbike 24 - hatodik alkalommal rajtol el a szériarobogóknak kiírt 24 órás verseny, ahol a Totalcar és a Totalbike két csapattal is jelen lesz. 34 nevező a rajtrácson, a végtelenül hosszúnak tűnő egyenesek után a kanyarokban pedig kőkemény csaták várhatók. Na, de hogyan érdemes nézni?

DSC 5120
2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

24 óra, amit mi úgy hívunk, hogy az ÉLET

augusztus 9., 09:11 Módosítva: 2022.08.18 13:40
0
4 hozzászólás

A sztori nemrég ott ért véget, hogy Stump Bandi újrafűzi a blokkot, én még beszerzek egy halom alkatrészt, majd edzünk még egyet a verseny előtt, a pályára pedig patikán felkészített gépekkel érkezünk. Aki ezt elhitte, az még soha nem látott motorsportot közelről.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Úgy veszem az öreg robogókat, mint más a drogot

július 31., 09:52 Módosítva: 2022.08.16 09:55
0
4 hozzászólás

Korábban a Totalbike24-es felkészülési időszakot ahhoz hasonlítottam, mint amikor az embernek titokban szeretője van. Gyanús telefonok furcsa időben, éjszakai programok, hirtelen becsúszó "túlórák", szar kifogások - minek magyarázzam, legalább filmen mindenki látott ilyet. Nem tudom, hogy szintlépés vagy visszalépés, az idei felkészülési időszak inkább olyan, mintha drogot vennék közepes tételben.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Hibrid robogó, amit a Google sem ismer

május 21., 06:49 Módosítva: 2022.06.28 11:34
97
1 hozzászólás

A Zip Bimodale olyan szinten kimaradt a piaggiós kánonból, hogy még a Piaggio-guruk sem nagyon hallottak róla, és a Google is csak felszínesen ismeri. Pedig létezik, és nagy valószínűséggel ez volt az első hibrid robogó, még 1995-ben (az első hibrid autó azért lényegesen régebbi, de pl. az első Toyota Prius csak 1997-ben jelent meg). A megoldásait nézegetve kalapot kell emelnem a tervezők munkája előtt, ugyanis a legkevesebből hozták ki a párhuzamos hibrid rendszert - vagyis a villany és a benzines hajtás egyaránt benne van, de külön-külön működnek, vagy az egyikről megy a robogó, vagy a másikról.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Az alfahímek Vespája

2021. december 24., 14:35 Módosítva: 2022.01.03 12:09
117
3 hozzászólás

A német Marek Nachlik szeret robogókat átépíteni és tuningolni a hamburgi műhelyében, a leghíresebb munkája pedig a 10 inch terror névre keresztelt Husqvarna blokkos Vespa.

A projekthez a kezdőlökést az adta, amikor a valami súlyosban gondolkodó mester rájött, hogy a Vespa PX-re jó eséllyel felmegy a Honda Comstar kerékagya, ugyanis hasonló a furatok elrendezése - lőtt is magának egyet az E-bay-ről, és láss csodát, minimális eltolással valóban kompatibilis volt. Egy közdarabbal illesztette, és ezzel meg is oldódott az igazán barom átépítés egyik problémája, a lánchajtás - a Honda kerékaggyal sikerült megoldani, a dobfék pedig egy 750-es Hondából érkezett, ami megfelelőnek tűnt a projekt többi részéhez.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A motorolaj, mint varázsszer

2021. november 21., 12:15 Módosítva: 2021.12.10 06:13
108
5 hozzászólás
Autós körökben régóta téma, hogy a motorolaj kicserélésével bizonyos motorhibák elrejthetők. A Honda Cubbal folytatott kísérletek azt mutatják, hogy adott esetben a motoroknál sincs másképp. A tétel bizonyításához szakember segítségét is kikértem.

Kevés olyan műszaki téma akad autós-motoros körökben, ami több vérre menő vitát generálna, mint a motorolaj kérdése. Időnként a vallásháborúk hevességével csapnak össze a vitatkozók, hogy melyik olaj a jobb, melyik hosszabbítja meg többel a motor élettartamát és melyik árt többet, mint használ. Akik esetleg olvasták korábbi írásaimat a Honda Cub kálváriájáról (első, második, harmadik), azok tudnak róla, hogy az olaj miatt egyenesen a motor használhatósága forgott kockán. Ők egyébként nyugodtan ugorják át a következő három bekezdést, a többieknek dióhéjban felvázolnám az eseményeket.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Csak a gyújtáshoz és az önindítóhoz kell áram, naná, hogy ezek szívatnak

2021. november 13., 07:20 Módosítva: 2021.11.29 14:28
52
3 hozzászólás

Bő egy hónapja ott hagytam abba a történetet, hogy a blokkot összehúztuk, de pár apróság még hiányzott, például a gyújtás - ment vissza a gyári, ugyan nem volt makulátlan, de ezekről pont nem lehet szemre jósolni. Később megszívatott, amikor végre teljesen elkészült a robogó, túl volt a bejáratáson, és kezdődött volna a Nagy Közös Élet, akkor egyszer elszállt, kicseréltük, megint jó volt, majd újra lemondott a mandátumáról, és volt egy bő órás tolásom a szemerkélő esőben.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mégsem az olaj a bűnös

2021. október 31., 15:52 Módosítva: 2021.11.12 07:55
59
7 hozzászólás
Nem tudom, ki hogyan van vele, engem kétféle meghibásodás tud kihozni a sodromból. Az egyik a szellemhiba, ami hol fel-, hol meg eltűnik. A másik, amikor félrevezető jelek érkeznek a meghibásodott szerkezetből. Utóbbi esett meg velem a Honda Cub kuplungjával kapcsolatban, de a jelek szerint sikerült pontot tenni az utólag nem is olyan bonyolult történetre.

Akik olvasták, talán emlékszenek rá, hogy a probléma tárgya az volt, hogy melegen nem lehetett berúgni a Cub motorját. A berúgókar üresben szaladt le az alsó ütközési pontjáig. Hidegen a probléma nem jelentkezett, illetve nem volt annyira feltűnő. Ugyanakkor menet közben semmilyen hibajelenséget nem lehetett észlelni, a motor szépen húzott, a legnagyobb fokozatban sem mutatkozott semmi jele annak, hogy csúszna a kuplung. És épp ez volt az, amire nem találtam magyarázatot: hogyan lehet, hogy berúgáskor úgy csinál, mintha csúszna, hajtáskor pedig nem?

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen egy igazi segédmotoros kerékpár

2021. október 23., 12:31 Módosítva: 2021.11.04 10:33
97
23 hozzászólás

Magyarországon minden 50 köbcentis kétkerekűt segédmotoros kerékpárként kezelnek, és ugyan időnként felreppen a hír, hogy na, mostantól rendszámozva lesznek, de:
1. nem lesznek.
2. azzal is csak átkeresztelik a problémát, mert a kismotorok és a robogók attól nem változnak segédmotoros kerékpárrá.

A segédmotoros kerékpár ugyanis ez lenne:

23 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mit keresett Budapesten 30 görög robogós?

2021. október 3., 07:05 Módosítva: 2021.10.07 06:12
115
3 hozzászólás

Amikor nagy motoros nemzetekről van szó, elsőre nekem sem a görögök jutnak eszembe, pedig ott tényleg nagyon sokan járnak motorral és robogóval - nem hobbiból, hanem életvitelszerűen, így ott a kisebb modellek is jól pörögnek. Mediterrán ország jó idővel, a tengerbe érő hegyekkel, kanyargós utakkal, ráadásul volt nekik egy Thanassis Lefas nevű zsenijük is, akit a görög Brittenként szoktak emlegetni - nem is alaptalanul, John Britten halála után az örökösök őt keresték meg, hogy vegye át a márkát, és folytassa a fejlesztést.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mindennek az alapja a jól összehúzott blokk

2021. október 2., 09:57 Módosítva: 2021.10.12 12:09
108
5 hozzászólás

Még januárban írtam utoljára a Piaggio Quartzomról, ez alapján úgy tűnhetne, mintha nem lenne kész, pedig közben már nemcsak a bejáratáson és az első lerohadáson, hanem két pályanapon is túl vagyok. Merthogy összeállt, csak nem tudósítottam róla. Szóval lelövöm a poént: jó lett, de még nincs kész.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Robogóval az Ipoly forrásánál

2021. szeptember 25., 06:39 Módosítva: 2021.10.05 10:24
34
2 hozzászólás

Mindig úgy tartottam, hogy egy túrának az egyik legfontosabb eleme a végcél: út közben végig az lebeghet a szemünk előtt, és később arról emlegethetjük az egész vállalkozást. Végcélnak pedig mindig remek választás egy folyó forrása. Abban az expedíciós jellegen túl van valami szimbolikus is: felkutatni az eredetét valaminek, aminek csak későbbi szakaszai közismertek. Ha egynapos túrában gondolkodunk, a Duna, Tisza kilőve, de mellékfolyóik között szerencsére bőven válogathatunk.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Eltelt hat év, újra Visontán csapattuk hat lóerővel

2021. szeptember 16., 07:56 Módosítva: 2021.09.24 07:14
66
0 hozzászólás

A franc se gondolta volna, hogy mekkorára nőhet egy hülye ötlet: 2015-ben a Le Visonta egy poén volt, aztán pár évvel később már rendes verseny lett belőle. Mint rendezvény, nem az volt a legjobb, de ugye minden első alkalom a legemlékezetesebb. Rommá hajtottuk magunkat a verseny előtti hetekben - Pistával annyira rottyon voltunk, hogy amikor szombat hajnalban mentünk le Pestről a pályára, a furgonba kiraktuk laptopon a Jay és Néma Bob visszavágot, hogy valami ébren tartson minket. És ebből az állapotból indítottuk a 24 órás versenyt, ami igazából nem 24, hanem inkább 36 óra ébrenlétet jelent. Az is csoda, hogy végig tudtuk csinálni, ami viszont még nagyobb meglepetés, hogy milyen elképesztő mennyiségű emlék maradt meg az egészből, miközben zombiként nyomtuk a köröket. Pontosan emlékszem, mi járt a fejemben, amikor a furgonban próbáltam elaludni a kemény padlón, ahogyan arra is, hogy mire gondoltam, amikor begörcsölt lábakkal nagy nehezen megtaláltam a sötétben, hogyan kell belülről kinyitni a raktérajtót, éppen egy másodperccel azelőtt, hogy behugyoztam volna. Arra is emlékszem, milyen íze volt a maradék pörköltnek, amit a verseny utáni pakolászás közben kaptam a BME-s srácoktól, végtelen számú apró részlet örökre beégett. Azt hiszem, ilyesmire szokás mondani, hogy életre szóló élmény.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Amikor túl jól ken az olaj

2021. augusztus 22., 07:17 Módosítva: 2021.09.08 10:22
69
15 hozzászólás
Egy addig nem próbált motorolaj betöltése után berúghatatlanná vált a Cub, mintha csúszna a kuplungja. Ugyanakkor menet közben minden előírásosan működik. Most az olajjal van gond, vagy mégsem?

Minden baj akkor kezdődött, amikor lecseréltem a Honda Little Cub-ban a vezérműláncot. Mivel a művelet az oldaldeklik leszerelését igényelte, az olajat le kellett eresztenem a blokkból. Amikor pedig újra összeállt, újra fel kellett tölteni olajjal. Egy teljes feltöltés 0,8 liter, csakhogy amikor végeztem az összerakással, ennyi sem volt otthon. Honnan szerezhetnék gyorsan olajat? Tőlünk egy kilométerre sincs egy MOL kút, gondoltam megnézem, van-e valami olyasmijük, ami alkalmas a Cub-ba.

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kymco Dink – megvan az 50 ezer!

2021. augusztus 21., 10:58 Módosítva: 2021.09.01 10:23
0
10 hozzászólás
Szeretem ezt a vackot. Bár voltak nehéz pillanatok, de tényleg csak akkor, amikor szerelő vagy alkatrész kellett.

A Dinket egész pontosan 2015. július 4-én vettem. Igazi hirtelen jött baromság volt, valamiért eladtam a Honda Xelvist, a remek kis 250-es V2-es gépet, mert a fejembe vettem, hogy robogózni akarok. Olyan robogóval, aminek az ülése alá befér a laptoptáska vagy egy bukó. Soha többé nem akartam bukóval lézengeni, mert nincs hova tenni, hátizsákkal, tanktáskával szerencsétlenkedni. Igen, tudom, ezt a hátsó dobozzal is megoldhattam volna, de sebességet váltani sem akartam, dzsuvás cipővel megérkezni és hasonlók. Mint kiderült, szinte kizárólag városban használtam a motort, és oda egyszerűen jobb egy robogó.

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Természetben fizettem a csodálatos robogós buliért

2021. augusztus 16., 09:04 Módosítva: 2021.08.20 11:24
3
0 hozzászólás

A legboldogabb pillanatok soha nincsenek ingyen, a sors kegyetlenül benyújta a számlát - a végtelenségig lehet sorolni a példákat, a nemibeteg gondozóba vezető gigantikus numeráktól a rendőrségen végződő hatalmas partikig. Arra viszont nem voltam felkészülve, hogy egy jó csapatásért kétszer kelljen jattolnom, előlegbe és utólag is.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Ne húzzad, engedd el!

2021. július 3., 14:32 Módosítva: 2021.07.21 13:52
0
1 hozzászólás

A körülmények lényegtelenek. A tapasztalat hiánya, meg a robogó - pláne, hogy villanyos -, az a lényeges. Meg hogy halljad a lelki füleiddel a Benny Hill-zenét, még akkor is, ha épp rajtad akar átgázolni egy ágaskodó Soco robogó.

A Super Soco adatlapja szerint a maximális nyomatéka 115 Nm. Mivel elektromos robogó, ennek NAGYON nagy része már az első gázkar mozdításra ott van. Egy benzines robogónál legalább van egy kis spét, míg felpörög a motor, elkezd harapni a röpsúlyos kuplung. De itt nincs figyelmeztető BRRRÉÉT, mielőtt kitépi a kezedből a kormányt. És ugye a legszebb, hogy amikor valaki nem igazán érti egy (elektromos) robogó működését, simán elhiheti, jó ötlet a működő gépet a gázmarkolatnál fogva megpróbálni felemelni a lépcsőn/járdaszegélyen. Mint a mellékelt videó is mutatja, nem az.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A töltőhálózat legalább akkora biznisz lesz, mint maga ez elektromos jármű

2021. május 4., 08:09 Módosítva: 2021.05.07 06:34
4
1 hozzászólás

Az Ola Electric egy viszonylag frissen gründolt indiai E-mobility cég, divatos szóval startup, akik most éppen 96 milliárd forintos beruházásra készülnek, amelynek egy része egy elektromosrobogó-gyárra menne el, a másik pedig egy indiai gyorstöltőhálózatra.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Elektromos átépítőkit készült a régi Vespákhoz és Lambrettákhoz

2021. április 28., 12:02 Módosítva: 2021.05.05 06:13
33
1 hozzászólás

A londoni Retrospective Scooters elektromos átalakítókészletet kínál régi Vespákhoz és Lambrettákhoz. Elsőre szentségtörésnek tűnhet, de a sok foglalkozást és szaktudást igénylő régi, benzines technikát váltanák ki modern megoldásokkal, ráadásul úgy, hogy a külsőt érintetlenül hagyják. A Project E-nek keresztelt villanyosító kit tartalmazza a kefe nélküli egyenáramú motort, a motorvezérlőt és Samsung lítium-ion akkukat, az akkutartót, az akku töltésvezérlőjét, az egyedi lengővillát, a ledes világítást és az összes szükséges kábelt és vezetéket.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Újabb penge haszonelvű igásló, ismétcsak Ázsiának

2021. április 16., 09:22 Módosítva: 2021.04.27 06:09
0
0 hozzászólás

A Benelli R18i azon jószágok közé tartozik, amelyekre Európában hiába várunk, ez az ázsiai országok kiváltsága: igazi igásló, sportos beütéssel, ahol a strapabíróság, a takarékosság és az olcsóság a három legfontosabb szempont.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Lánctalpas robogó oda, ahonnan már semmi nem megy tovább

2021. április 14., 11:49 Módosítva: 2021.04.20 11:05
193
7 hozzászólás

Az orosozk bemutatták minden idők leghipszterebb robogóját, a lánctalpas Hamyakot, ami körülbelül akkora, mint egy gyerekbicikli, műszakilag pedig félúton van egy robogó és egy hómobil között. A meghajtásáról egy 150 köbcentis, négyütmű kínai blokk gondoskodik, és állítólag mindenhol elmegy, legyen szó süppedős talajról, hóról vagy homokról - a nehézségek kemény talajon vagy aszfalton kezdődnek, ezeken a felületeken már egyáltalán nem triviális a kanyarodás.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Elkészült a Kymco válasza a Yamaha TMAX-ra

2021. április 8., 14:37 Módosítva: 2021.04.12 16:23
0
1 hozzászólás

A kövér díványrobogók egyre népszerűbbek, hiszen egyszerre praktikusak, kényelmesek, elegánsak és gyorsak, így aki az európai piacon szakítani akar, az készít ilyen modellt. A tajvani Kymco is frissítette az AK 550-t az Euro5-höz.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Így lesz a kétórás szerelésből 12 órás szívás

2021. április 5., 19:01 Módosítva: 2021.04.12 09:26
100
7 hozzászólás
Mottó: Ha a feleséged megkérdezi, meddig tart a szerelés, mindegy mit mondasz neki, mert a végén úgyis a háromszorosa lesz. Vagy több.

Az egész úgy kezdődött, hogy átmentem Csikóshoz. Illetve átmotoroztam. A Honda Cubommal, amivel épp pár héttel korábban próbáltam ki, hogy ha 50 köbcentis négyütemű létére 65 km/h-val megy, akkor a főtengelye percenként 9600-nál kicsivel többet forog. Vagyis másodpercenként 160-at. Már nem is tudom, miről értekeztünk, de körülbelül egy óra múlva indulnom kellett. Annak rendje és módja szerint berúgtam a Cubot, majd indultam volna, de Csík megállított. Figyelj, nem vezérműláncos ez? - kérdezte. Én nem hallom, válaszoltam, és hazarobogtam. Otthon még leállítás előtt újra meghallgattam, de nem hallottam akkor sem semmit. Letámasztottam, kivettem belőle az akkumulátort, és eltettem télire.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Így már egy kicsivel jobb dolog tajvani postásnak lenni

2021. március 30., 12:40 Módosítva: 2021.04.04 10:02
8
1 hozzászólás

A Kymco 50-től 550 köbcentiig gyárt robogókat, belépő szinttől luxusig mindenfélét, és most bemutatták a tökéletes igáslovat, az Agility Carry 125-öt. A teherrobogó nem újdonság, a Yamaha Geartől kezdve a Piaggio Liberty RST-ig számtalan hasonló létezik, sőt, ugyanez már jóideje kapható 50 köbcentis változatban is.

agility-carry-125-e5-general-blanco-2 1 1000x575
1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még