Robogó 50 ezer alatt
Ha jól emlékszem, a Keeway importőr panaszkodott, hogy sosincs Keeway típus a robogóblogban. Van, amikor a vágyak teljesülnek: éppen szükségem volt egy új motoros nadrágra. A nyári gatyám már vékony, a téli még túl vastag, így lementem Tibihez a Darázsgarázsba, ez meg ott vigyorgott.
Ráadásul Tibi közölte, hogy bizony 50 ezer alatt van az ára, amiért általában már csak félig a szellemvilágban élő, gyakran külsejükön is rákos tüneteket viselő roncsok vannak. Ez meg ahhoz képest jól is néz ki, például nem szénrozsda a rezonátoros, vagy azt utánzó, de igazából tök mindegy, milyen kipufogó.
Persze cseppet sem egy aktuális típusról lesz szó, hanem egy már-már békebeli Hurricane-ről, amely jól láthatóan a kilencvenes évek terméke. Mai szemmel különösek a lemezfelnit utánzó alukerekek.
A formaterv azért annyira nem régies, talán csak a besárgult lábkörömre emlékeztető fényszóró mutatja öregecskének a hagyományos, kétütemű ötvenest.
Ennek ellenére nem csúnya, sőt, jócskán akad praktikus részlet: közép és oldalsztender is van. (Csak az előbbire állítva indítható rúgással a motor, mert ha oldalsztenderen rúgjuk, elakad a felhajtott középsztenderben. Márpedig az aksi általában döglött.) Az ülés bal oldalán, ahol a sztenderekhez is hozzáférünk, praktikus fogantyút alakítottak ki a könnyű középállásra emelés érdekében.
A tervezők zár-mániában szenvedtek, ami nem baj: hátul a kulccsal nyíló fedél alatt lakik a benzin betöltő nyílás, előtte a zárható sisaktartó, amelyben érdekes módon benne lakik egy fekete dobozkában az aksi (teteme), ami talán az egyetlen béna megoldás ezen a robogón.
Az orr is nyitható: praktikus kis tárolórekesz található az első gyűrődő zónában is. Ritkán látni ilyen megoldást és kevés az ennyire jól pakolható kisrobogó, főleg, hogy a térd előtt is van egy nyitott, széles és mély rekesz. Mindenre gondoltak. Ez egy nagyon jó pont a kis Keewaynek.
Sokan paráznak a kínai robogóktól, de szerintem nem kéne túlzásokba esni. Egyesek esküsznek, hogy a Keeway márka szar. Ehhez képest tudok egy futárt, aki újonnan, alig 200 ezer Ft felett vásárolt Keeway robogóval túl van a 120 ezer kilométeren futár üzemmódban(!), sárban-hóban-fagyban, gyakorlatilag hiba nélkül. Ha lesz rá lehetőségem, majd elkérem azt a példány. Mindenki döntsön maga. Szerintem no para, főleg ennyiért. Ráadásul nini, a blokk Minarelli vagy annak klónja: minden kapható hozzá, fillérekért.
Kis kerék, de nem rossz futómű. Tibi szerint a hátulja kissé himbálózik, de ezt nem lehet észrevenni, ha nem ülsz nagyon hátra. Hogy miért ülnél hátra, arra rögtön kitérek, miután kitárgyaltuk, hogy a Hurricane nem egy bivaly, nem lő ki a lámpánál. Komótosan indul meg, majd elkapja, aztán megint alábbhagy a lendület 40-50 környékén. Pont elég a tempós haladáshoz, az autók közüli – ésszel történő – kigyorsításhoz, ennél jobban nem kéne mennie egy robogónak sem.
A fék ehhez meglepően jó: valamiért azt hittem, elöl is dobfék van, pedig az orrom előtt van a munkahenger. De nem, elöl igen hatékony és adagolható tárcsa, ami nem sokkal gyengébb, mint a hátsó dobfék, épp csak annyival, hogy ne taknyolj el vészfékezésnél. Ennyi pénzért, ennyi tárolórekesszel ez eddig tízes, milyen jó lehetett új korában?
A bibi az ergonómiában keresendő. Bár a világításkapcsoló nagyon tetszik, hüvelykujjal lehet előre pöckölni a gázmarkolat ívében mozog a kapcsoló, de az üléshelyzet nagyon nyomorult.
Talán az a baj, hogy nagyon pici embereknek tervezték. Vagy hogy én mentem régen robogóval, bár ez utóbbit azért túl lehet élni valahogy. Mindenesetre lehetetlen bili-üléspozícióban kell ülni, igen kicsi lábtérrel. Hátrébb nem tudsz helyezkedni, mert erősen emelkedik az ülés, azaz mindig előrecsúszol. Ki lehet támasztani a trepni első, felfelé ívelő részén, amitől még röhejesebb, fostalicskán pöffeszkedő üléshelyzetbe kerülsz, és ekkor fog durvám himbálózni a hátulja, mert nagyon hátra kerül a súlypontod. És én csak 175 centi vagyok, igaz, közel 100 kiló.
A Hurricane árához képest elég jó robog, még akkor is, ha békalámpás Toyota Corolla megbízhatóságot nem várok tőle. De mindenképpen csak rövid távra, vagy pici embereknek, esetleg csajoknak való.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.