Csodálatos ritkaság, amit még nem láttál

2014.12.09. 15:40
0 hozzászólás

suzuki_sw1_2.jpg

A robogók világában nehéz igazi kuriózumot csinálni, de a Suzukinak sikerült, az SW-1-el. Persze ha jobban megnézzük, tulajdonképpen ez nem is hagyományos robogó, inkább annyira robogó, mint a Simson Schwalbe.

Igazából egy rendes motorkerékpár: elöl a blokk, rendes, motoroknál szokásos szekunder hajtás, konkrétan szíjjal.

suzuki_sw1_4.jpg

Azaz nem CVT automata, hanem kuplungos-váltós motor. A tank áltank, benne pakolható üreg, a valódi üzemanyatartály az ülés alatt.

Mondom én, hogy Schwalbe!

suzuki_sw1_5.jpg

A blokk tekintetében van némi katyvasz. Nem sok infó van az SW-ről. A sugallat nekem a motorkatalógusból jött, ahol az egzotikus japán újdonságok között említették, kvázi kis színes szinten. A neten olyan infókat találtam, hogy sor négy 250-es, de szinte kizárt, hogy egy ilyen motorkába sornégyes blokkot tegyenek. A blokk maga sem úgy néz ki, legalábbis ami látszik belőle. Sokkal valószínűbb, hogy ez a GN 250 eredetű kétszelepes egyhengeres. A videón egyértelmű a hang.

Elöl, 16, hátul 14-ös kerekeken gurul, amiből a hátsó egész masszív, 140-es gumi. Persze kell is, mert az összetömeg nem csekély: 183kg szárazon, az már erősen díványrobogó kategória. A 20 lóerős motor állítólag 2 litert (!) eszik százon.

A műszaki részleteket azonban kétségkívül háttérbe szorítja a kulcsín: a forma egyedi és elképesztő.
Egyébként a modern veteránmotornak kinéző veteránmotor valójában majdnem veteránmotor, mert 1991-ben jelent meg.

suzuki_sw1_1.jpg