Ilyen egy igazi segédmotoros kerékpár
Magyarországon minden 50 köbcentis kétkerekűt segédmotoros kerékpárként kezelnek, és ugyan időnként felreppen a hír, hogy na, mostantól rendszámozva lesznek, de:
1. nem lesznek.
2. azzal is csak átkeresztelik a problémát, mert a kismotorok és a robogók attól nem változnak segédmotoros kerékpárrá.
A segédmotoros kerékpár ugyanis ez lenne:

Ugye, hogy így már van értelme a 40 km/h-s legnagyobb megengedett sebességnek is?
A képeket és a jármű történetét Szlovákiából kaptuk Gábortól, akinek tele lett a töke az ingázás közbeni dugóval, az azzal járó elpocsékolt idővel és benzinnel, úgyhogy egy olcsó megoldást keresett.
Természetesen felmerült benne a kismotor ötlete is, de Szlovákiában a kismotor is rendszámköteles, kell műszakira hordani, nem is mehetne vele bicikliúton, illetve nem viheti fel az irodába. Végigzongorázta az elektromos lehetőségeket is, mi az a motorizált eszköz, ami kerékpárút-kompatibilis, és kis pénzből kiadja. A megfelelő elektromos rollerek a 700 eurós áruk miatt kiestek, a rásegítéses biciklik szintén elszállt árakon futnak, a benzines roller lehetőségét is lefuttatta fejben, sőt még a bicikli átépítését is felvetette, hiszen akkor legalább az alapra nem kell költenie.
Először fűnyírómotorban gondolkodott, de az internet eléköpte a dedikált megoldást, 50-60-80 köbcentivel. Kétütemű, biciklire szerelhető segédmotor-kitekről van szó, amelyből biztonsági játékosként kapásból az erősebbet rendelte, elvégre egy 95 kilós emberhez a véleménye szerint az jobban illik.
A készlet minden alkatrészt tartalmazott, onnan már csak egy kis bütykölésre volt szükség, de Gábor szerint tekinthető plug and play-nek is a rendszer, mely hivatalosan 50 köbcentis, és a teljesítménye nem éri el az 1 kW-ot. A legerősebb szett postával együtt 170 euró volt, és tényleg egy nagyon egyszerű szerkezet, száraz kuplunggal, keverékolajozással, váltó nélkül - az egész 12 kiló, egy teleszkópos bringával lényegében kész egy könnyű enduró.
És ami a lényeg: teljesen legálisan lehet járni vele bicikliúton, egy pillanat alatt lehet váltani a benzinüzem és a hagyományos, pedálos hajtás között. Egyelőre mindenhol úgy néznek rá, mint egy ufóra, de elégedett az eredménnyel.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.