A jó vázhoz sok ezüst kell?
A sok unalmas épített motor közé kerecsenként csapott le a Falcon Motorcycles: a letisztult vonalvezetés és a látszólagos egyszerűség ellenére motorjuk szoborszerűen tökéletes tárgy. A művészi szint mellett sem feledkeztek el arról, hogy feladatuk közlekedési eszköz készítése – új gépük, a Kestrel (Vörös vércse) az egyik legszebb Triumph alapú építés, amit valaha láttunk.
Tízes szérián dolgoznak, ez a második. A blokk 1970-es Bonneville, amely köré egyedi, merev vázat készítettek. A szürke fémkeret arányai tökéletesek, tervezése és aprólékos elkészítése bámulatos – nem hegesztést alkalmaztak, hanem ezüstös forrasztással rögzítették a csapolt csöveket. A tankot, a sárvédőket és az apró fémelemeket kézzel kovácsolták vagy angolkeréken formázták meg.
2500 munkaóra – ennyi kellett a Kestrelhez. Az egyedi remekmű ára nem ismert, de szinte biztosan pont annyiba került, hogy tulajdonosa ne nagyon vigye utcára. A Falcon csapata már a harmadik motort építi. Izgatottan várjuk, hisz annak alapja az érinthetetlenek kasztjába tartozó Vincent HRD. Szentségtörés lesz vagy még inkább művészet?
Képek forrása: Lost In A Supermarket
Videó forrása: Los Angeles Times
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.