A Vincentek tovább élnek

március 19., 16:26 Módosítva: 2019.03.23 08:24
35
2 hozzászólás

A Motorrad Fuchs 25 éve foglalkozik veteránokkal - 2006-ban nyílt a motorokra specializálódott restauráló műhelyük, és elképesztő a kínálatuk, a honlapjukon órákra el lehet veszni - még Csikóst is ki tudtam zökkenteni vele, pedig elég elfoglaltnak tűnik. Viszont ha csak egy motort nézel meg közülük, akkor ez a Norvin legyen az.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Összállt és jó lett az NSR250R blokkja

március 19., 06:14 Módosítva: 2019.03.23 08:24
178
22 hozzászólás

Abban megegyezhetünk, hogy idáig ez leginkább az orális örömszerzés önmagamnak kategóriába sorolható szórakozás volt.  Talán egy fejezet ezzel lezárult. Minden darabokban volt már, ennek megfelelően mondhatom, hogy a drámai alkatrész-beszerzések korszaka többé-kevésbé lezárult. Na nem, nem lett olcsóbb vagy egyszerűbb ezután sem, de már sokkal inkább tervezhető volt, mire kell majd kiadni.

22 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Aki feltalálta a könyökön fordulást

március 8., 12:04 Módosítva: 2019.03.25 10:38
191
5 hozzászólás

A MotoGP-ben most divatos könyöklős stílust szokás a Márquez-korszak hozományának tekinteni, de hozzá kell tenni, hogy maga a mozdulat már a nyolcvanas években a repertoárban volt, csak kevesen használták. És nem is Ben Spies volt a könyöklés nagy úttörője, hanem egy francia úr, Jean-Philippe Ruggia.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
  • Csak távolról hasonlítanak egymásra a Ducati Panigale V4 RS19-ek

    február 21., 14:19 Módosítva: 2019.03.07 06:54
    7
    0 hozzászólás

    Az idei Superbike-világbajnokság egyik érdekessége a Ducati V4-es versenymotorja lesz, amelytől az olaszok azt várják, hogy végre visszaszerzi nekik a győzelmet. Érdemes egy pillantást vetni Eugene Laverty V4 RS19 versenymotorjára.

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    Na, ezért csapnak el a kereszteződésben

    február 20., 12:35 Módosítva: 2019.03.01 06:28
    396
    65 hozzászólás

    Nem akkor váltott zöldre a lámpa a Fogarasi úton, már jó ideje szabad volt az út. Előttem senki, csak én jövök a külső sávban motorral. A Bagolyvár utcai lámpánál egyszer csak befordul elém egy kisautó, tán Corsa.

    Nagy fék, duda, ökölrázás, káromkodás. Nézek a sofőrre, mégis, mi az istenverését csinál? Az meg, megdöbbent arccal néz vissza a garázda motorosra, és mutogat. Mutogat a lámpájára: neki zöldje van, tehát mehet. Mégis mit hőbörög a sisakos majom?!

    A megdöbbenéstől csak annyit tudtam hirtelen kinyögni, hogy és akkor a szemből jövőt el kell ütni? Hát annak van elsőbbsége! De kicsit el is bizonytalanodtam – lehet, hogy én néztem be, és piroson hajtottam át? Kizárt, basszus, az nem lehet. Tuti, hogy zöld volt. És ebben a pillanatban összeállt, mi is történt.

    65 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Angilában minden perverz megtalálja a neki való újságot

    február 19., 14:39 Módosítva: 2019.03.01 06:28
    0
    3 hozzászólás

    Míg nálunk tényként kezelik, hogy a nyomtatott újság már halott, és csak különcök olvasnak papírról, addig nyugaton megéri hajszálvékony rétegnek szóló, kizárólag a 80-as, 90-es évek motoros dolgaival foglalkozó lapot indítani. A Retro-RR megjelenése egyértelmű üzenet a világnak: eddig a 60-és és 70-es évek volt a menő, most viszont ideje rehabilitálni a 80-as és 90-es éveket is, elvégre ez volt a Superbike aranykora.

    3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ár-érték arányban verhetetlen a Lidl sisakja

    február 14., 06:48 Módosítva: 2019.03.01 06:28
    37
    52 hozzászólás

    A sisakot csak motoros boltból mozgalomnak van egy rossz hírem: az idei Totalbike24-en a gépátvételen egy srác sisakja megbukott, Gépátvétel Gábor el is vette tőle, és bezárta a furgonjába, nehogy bárki fel próbálja venni a versenyre. Egy drága motyókat is áruló fővárosi motoros boltban adták el neki a mindenféle ECE tanúsítvány nélküli bukót - a srác végül egy másikban ment fel a pályára, hogy aztán elég jó köröket menve a verseny történetének legsúlyosabb bukását mutassa be. Belegondolni is kellemetlen, mi lett volna abban a sisakban.

    52 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Eséssel teszteltem, nem lett bajom

    február 9., 16:22 Módosítva: 2019.02.25 06:25
    54
    14 hozzászólás

    Ahogy nincsen minden célra megfelelő motor, nincsen minden útra megfelelő motoros ruha sem. A túrakabátom városban túl meleg, bélés nélkül pedig kellemetlenül bő. A bőrdzsekim nem lebeg nagy tempónál és vagány, de 20 fok alatt fázok benne. És van még két további textilkabátom, hogy motorhoz, időjáráshoz, távhoz tudjak öltözni. A motoros farmer viszont mindegyikhez passzol.

    14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Elkészült a legkirályabb fotó remake-je

    február 4., 13:11 Módosítva: 2019.02.14 06:54
    131
    3 hozzászólás

    Tizenkét évvel ezelőtt készült egy ikonikus fotó: a Ducati akkori Superbike versenyzője, Ruben Xaus az 1100-as Hypermotarddal a szardíniai pályán egyszerre térdel, csúszik keresztbe, és emeli fel a hüvelykujját, jelezve, hogy minden tökéletesen rendben, bőven a komfortzónáján belül motorozik. Csak viszonyítási alapnak: a kép 2007-es, még a gazdasági világválság előtt készült, három évvel azután, hogy elindult a Facebook próbaüzeme és csak két év telt el a Youtube megalapítása óta. Régen volt, na.

    ruben-xaus-ducati-hypermotard-1100-slide
    3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Mit ér egy belépőszíntű nadrág és csizma?

    január 29., 12:04 Módosítva: 2019.02.14 06:53
    39
    0 hozzászólás

    A Totalbike24 – ötvenese robogók ide vagy oda – veszélyes üzem, melyre megköveteltük a megfelelő védelemmel ellátott ruházatot. Mivel csak két héttel a verseny előtt kezdtem a robogós pályafutásomat, ezért ilyet én nem tudtam hirtelen leakasztani a gardróbom fogasáról. Kabátot, kesztyűt, gerincprotektort és sisakot még összedobtak nekem a kollégák, de megfelelő méretű motoros nadrágot és csizmát már nehezebb volt találni. Ivánnak jutott az eszébe, hogy felkérhetnénk a Shox-ot  motoros üzletet ruházatom hiányzó darabjainak szponzorálására.

    a23
    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    Melyik a nagyobb numera: az MT-09 SP vagy a Street Triple R?

    január 20., 14:12 Módosítva: 2019.01.24 06:57
    88
    4 hozzászólás
    Mind a kettő erős, könnyű és háromhengeres. A Yamaha MT-09 a vadságáról és kötekedős karakteréről híres, ez pedig abból is az SP változat, minden irányba állítható Öhlins rugóstaggal, míg a Triumph Street Triple a középsúlyú nakedek között maga az etalon - az R változat nem csúcsmodell, de majdnem, viszont árban ez van legközelebb a Yamahához. Külön-külön mindkettővel mentünk már utcán és versenypályán is, aztán nyáron kipróbáltuk, szerpentinen melyik a nagyobb királyság. Ezt a videót pedig tekintsétek a holnapi (hétfői) teszt előszavának.
    4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Honda NSR250 felújítás: a blokk rettenetei

    január 19., 08:28 Módosítva: 2019.03.18 12:21
    47
    12 hozzászólás

    A  végére mindenki azon az állásponton lesz, hogy sokkal jobb helyem lenne egy elmegyógyban, tettem volna inkább bele fűnyíróblokkot, az elrotyogna örökké, meg egy kicsit még utána is. És legalább füvet nyírni jó lenne.

    12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Folyamatosan rontjuk elfele a Hondát

    január 13., 08:31 Módosítva: 2019.02.06 06:18
    277
    58 hozzászólás

    Persze, a fotózáshoz némelyik képhez azért visszatettük a tankot, lecsuktuk az ülést, de kár táplálnom az illúziókat – már nem megy. Megszűnt motornak lenni. Így állunk a fiam nagy álmával, a negyven éves, metálkék Honda CB125T-tel 2018/19 fordulóján.

    58 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Hogy a németek nem gányolnak?

    január 8., 06:26 Módosítva: 2019.01.24 06:57
    140
    4 hozzászólás

    Még a nyáron vettem egy mindenki által, egyöntetűen rondának kikiáltott Suzukit, amit igen megkedveltem. A külseje nem zavar, sőt, már egyenesen tetszik ez a lakótelepi stílus. A ledes indexeket gyorsan lecseréltem régi stílusú, nagy kockákra, illetve a kamu-karbonházas visszapillantó helyére is túrtam olyat, amiben látni is valamit. A gyári kerek krómtükrök nem tetszettek, illetve akárhogy nézegettem, nem illet hozzá. Valaki mondta, hogy a belpiacos Banditokon téglalap alakúak voltak, ami vagy igaz, vagy nem, de végül olyan került rá.

    4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Olyan, mint amit megvehetsz a boltban, csak semmi köze hozzá

    január 4., 06:47 Módosítva: 2019.01.21 08:30
    139
    8 hozzászólás

    A BMW HP4 gyárilag 193 lóerős volt, amihez 90 százalékra töltött tankkal 199 kilós tömeg tartozott (száraz tömeg 169 kg), de a valóságban simán megvolt az 1:1-es tömeg-teljesítmény arány,  hiszen a lepadozott RR-eken is simán mutattak kétszáz lóerő feletti értéket. A HP4 bevallottan versenymotor-alap volt, például az utasülést is az extralistán kellett keresni. A sors fintora, hogy ennek megfelelően csak utcán próbáltam – a magazinnak, ahol akkor dolgoztam, Bitter Sándor szállította a pályatapasztalatokat, nekem egy kis közúti vagánykodás jutott csak. Mit mondjak, rohadtul ment, a HP4 olyan tempót vágott ki, hogy az autópálya kanyarjait mélyen lelógva kellett fordulni. És egy sima visegrádi motorozásnál is kétszer meg kellett állnom tankolni, úgy zabált. Közútra egyébként az S 1000 RR-t jobbnak éreztem, a HP4 egyszerűen darabos volt. De nem is azért gyártották, hogy utcai nyikhajok szeressék, hanem homologizációs modellnek a világbajnokságra. Ez a konkrét darab pedig tényleg ment világbajnoki futamon.

    8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Képzelt riport a motorsport világából

    2018. december 31., 13:25 Módosítva: 2019.01.15 06:44
    26
    11 hozzászólás

    Krobot Schweinleiter békés ember hírében áll, de sok barátja mégis egy eszeveszett szélhámosnak tartja, aki két Schallangért anno képes volt eladni munkáltatója feje fölül egy Graz-i banándiszkontot néhány arabnak, csak mert azok további kettőt még beígértek, ha kapnak néhány karton extra anaszászt. Közelebbi ismerősei szerint akkor változott meg teljesen, és tért „jó” (?) útra, amikor egy szenteste ellátogatott az oberndorfi kápolnába éjszakai misére, de megcsúszott, mert a menüt követő desszertzserbóba hasist kevert.

    11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Tökösnek kell lenni, de azt nagyon

    2018. december 27., 08:12 Módosítva: 2019.01.21 08:30
    993
    18 hozzászólás

    Salakmotort először tévében láttam, és mindössze annyi információm volt róla, hogy a kanyarban nem jó nézőnek lenni, mert bár látványos, apám haverját egyszer úgy betakarták zúzalékkal Miskolcon, hogy végül ki kellett dobnia a sört.

    18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    "A Ducatik sehol nem voltak hangban"

    2018. december 11., 15:25 Módosítva: 2019.01.13 08:33
    89
    5 hozzászólás

    A Petronas FP1-ről én csak írtam, viszont kaptam egy levelet és egy halom képet az airbrush-pápa és motorsport-riporter Mike Tamástól, aki élőben is látta ezeket a motorokat, 2006-ban ugyanis kint volt a Superbike VB-n fotózni. Így emlékszik vissza:

    Amire emlékszem, a brutál hang, amikor beindítottak a boxban egyet, mindenki odasietett, hogy mi az Úristen ez? A Ducatik sehol nem voltak hangban ezekhez! Na meg ez a durva szín, ezer közül is lehetett látni, hol tartanak a pályán.

    Valamint vicces volt, hogy a boxban egy nagy molinó lógott a mennyezetről középen, amin Fogarty szemei voltak felnagyítva, mintha figyelné folyton a csapatot, plusz a motorokon is elöl van egy szempár a plexin fehérrel. De Fogarty mindig ott volt a csapat körül személyesen is. Nekem nagyon tetszettek ezek a gépek, van két kép az utcai, lámpás, tükrös, indexes verzióról is, a kamionjuk mellé volt kiállítva. Ezen a futamon Steve Martin (99) és Craig Jones (18) mentek a Petronassal. Egy nagy képet is festettem anno erről az élményről, amint kanyarodnak, hátulról, persze ezen is van egy Petronas motor, naná!

    5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Hatvan darab soha el nem adott versenymotor került elő

    2018. december 10., 14:05 Módosítva: 2018.12.26 08:45
    100
    6 hozzászólás

    A kétezres évek egyik legszebb bebukott projektjéből lett a világ egyik legcsodálatosabb motorritkasága. A Petronas FP1 egy igazi különlegesség a versenymotorok között: négy évig ott voltak a világbajnokságon, gyártották a típust, de megvásárolni nem nagyon lehetett soha. Most pedig egy brit cég, a veterán versenyautók szervizelésével és a üzemeltetésével foglalkozó csapat, a Lanzante bejelentette, hogy hamarosan befejezik a munkálatokat az egyszer bemutatott, legyártott, de kereskedelmi forgalomba soha nem kerülő superbike versenymotorokon, aztán indul az értékesítés. Illetve biztosítják hozzájuk a teljes alkatrészellátást. De miről is van szó?

    6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Egyre megy, hiszen Csikós-öszvér ez is

    2018. december 9., 09:00 Módosítva: 2018.12.18 06:28
    78
    36 hozzászólás

    All good things must come to an end, mondta Geoffrey Chaucer vagy hétszáz évvel ezelőtt- aki, amellett, hogy megírta a Canterbury meséket, ami alapján a sok csöcsöt felvillantó film-klasszikus is született (mennyire meg szerettem volna nézni azt kamasz koromban a Filmmúzeumban, de nem engedték a szüleim...), az angol irodalom félhivatalos megteremtőjeként is számon tartanak. Azt tudtam eddig is, hogy a Chaucerből közben Aldi-almárka lett, viszont nem tudtam, hogy Chaucer jövőbelátó is volt, hiszen az imént idézett kijelentésével – miszerint minden jó dolognak vége szakad egyszer – rálátott az imádott Spacyvel való kapcsolatomra is.

    36 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ez az ember élére tette az oldalkocsit, amikor meglátta a Street View autót

    2018. december 3., 17:38 Módosítva: 2018.12.18 06:28
    784
    7 hozzászólás

    Ehhez nem is kell nagyon írni: A Mester, amikor meglátta a Google Street View-t fotózó autóját, nem teketóriázott, és azt tette, amit mindannyian szeretnénk egy ilyen szituációban: élére állította az oldalkotróst.

    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ezekben a cuccokban robogózom át az életemet

    2018. december 1., 11:05 Módosítva: 2019.01.04 06:54
    41
    40 hozzászólás

    Jó hosszú volt a nyár, szinte a végtelenbe nyúlt a motorozható időszak, kérem, aki vallásos, és rendszeresen jár a kőből (fából, márványból – nem diszkriminálok) épült adóállomások valamelyikébe vasárnaponként, tolmácsolja hálámat az égieknek. Én csak az orrom alatt vigyorogtam magamban, egészen október végéig.

    40 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    És akkor kiosztjuk a nap kipufogója díjat

    2018. november 27., 09:55 Módosítva: 2018.12.04 06:56
    309
    2 hozzászólás

    Ha valaha olyan szituációba keveredsz, hogy kell mondani egy tökéletes tárgyat, akkor jusson eszedbe a Ducati Panigale V4-re gyártott Zard DM5 titán kipufogórendszer.

    2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A Honda mérnökei tudják, mivel rakhatják sírba az embert

    2018. november 24., 08:08 Módosítva: 2019.01.14 15:50
    80
    11 hozzászólás

    A mechanikus részek után itt az ideje,  hogy végre elmeséljem az egyik legnagyobb ereklye történetét: jöjjön a gyári verseny kábelköteg. Miért is van erre szükség? Tulajdonképpen semmiért, mert enélkül is meg lehetett volna csinálni pályázósnak, de én korrektül megépített célszerszámot akarok.

    Előző részek

    I. rész: Bemutatkozás és futómű.

    II. rész: Fékrendszer és kerekek.

    11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Hogyan költsd el tuningra a motor árának sokszorosát?

    2018. november 20., 15:46 Módosítva: 2018.12.04 06:56
    57
    9 hozzászólás

    Amióta vettem egy tuningolt Suzuki Banditot, és elkezdtem befejezni, amit a német feladott (pontosan látszódnak azok a pontok, ahol bement az erdőbe, és nem talált ki, nincs már messze az első mérföldkő jellegű fejlődés, lesz róla anyag, ígérem), kimondottan érdekelnek az átalakított és továbbfejlesztett lég-olaj hűtésű Suzukik. György barátom hívta fel a figyelmem erre a kiváló német átépítésre, amit egy németországi kereskedő, az Altzschner GmbH követett el.

    9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még