Ha elájulsz, baj lesz – nagyot esős sztorik első kézből

10 órája Módosítva: 2018-06-21 15:16
47
18 hozzászólás

Még egy totalcaros nyereményjátékban kértük az olvasókat, hogy írják le életük balesetének sztoriját. Jöttek is szépen a durva képek felismerhetetlen roncsokról és velük a történetek az azokból kimászott emberektől. Az autós sztorikat már korábban összeszedtük, itt lehet elolvasni, milyen a légzsák szagának emléke húsz év után, vagy hogy milyen 160-nal belerohanni az álló kamionba. Most pedig jöjjenek a motoros sztorik.

18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Vettem egy Suzukit

tegnap, 07:12 Módosítva: 2018-06-21 15:31
86
25 hozzászólás

Ha valaki a nyakába veszi a Totalbike-ot, előbb-utóbb egy ezerkettes, lég-olajos Suzukit fog venni. Tudományos magyarázat nincs, de ez nem lehet véletlen: Égő Katinak volt 1200-as Banditja, Árpád egy GS1200SS-re csábult el, és most én is vettem egy 1200-as Bandit S-t. Háromból három, ez azért több, mint véletlen.

25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Csomó új hágó és egy masszív lerohadás

június 17., 02:34 Módosítva: 2018-06-20 14:35
241
74 hozzászólás

Hogy egy motoros túra milyen jól sikerül, jól mutatja, hogy utána egy darabig szorult helyzetben sem vagy ideges. Nagyon szorultban sem. Mert amikor az idei dolomitos kiruccanásról hazafelé tartva, vasárnap délután lerohadtunk a motoros utánfutót vontató, frissen átnézett és rendbe tett Mercedesszel, méghozzá jó messzire itthontól, Graz előtt vagy ötven kilométerrel, úgy hogy nem volt nálunk szerszám, viszont másnap hajnali 3.40-kor kellett kelnem, hogy elérjem a Peugeot 508-as bemutatóra vivő repülőt, nem ordítottam. Még csak nem is káromkodtam. Valahogy úgy voltam bambán boldog, mint amikor az ember a jeges fürdő után átül a forróba a wellnessben, és semmiféle meleget nem érez a bőrén. Még nagyon benne volt a szer a vérkeringésemben. Szót se szóltam, csak nekiálltam megoldani a problémát.

74 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
  • Guruljunk egyet a Börzsönyben

    június 16., 16:49 Módosítva: 2018-06-16 16:51
    7
    0 hozzászólás

    Egy hét múlva, 2018. június 23-ra az ATNO Forge-os/Öntödés srácok szerveznek egy hangulatos túrát, mi pedig becsatlakoztunk hozzájuk, és nyugodtan gyertek ti is. Jó lesz. Nem megyünk messzire, a Börzsönyben gurulunk egy lazát, megebédelünk, időnként megállunk dumálni, illetve ki lehet próbálni a KTM és a Husqvarna újdonságait, vagyis a KTM 790 Duke-ot és a Husqvarna Vitpilen és Svartpilen 401-et.

    043 mm 180510 ktm-790-duke press-launch bratislava  94i5127 pete
    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    A MotoGP leginkább kémfilmbe illő fejezete ismétlődhet meg

    június 13., 16:12 Módosítva: 2018-06-19 17:00
    35
    13 hozzászólás

    Dani Pedrosa bajban van. Miután a Honda szabadjára engedte, el kell döntenie, hol folytatja karrierjét. A bejelentés a hétvégi Katalán nagydíjon esedékes. Addig viszont ráérünk találgatni egy kicsit, és felidézni a GP-történelem egyik leginkább filmbe illő fejezetét.

    13 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Megadom a sisaknak, ami jár

    június 13., 06:34 Módosítva: 2018-06-21 13:13
    17
    6 hozzászólás

    Óriási pénisz egy hét alatt? Kigyúrt test edzés nélkül? Ha bármelyik működne, csupa kigyúrt, lámpaoszlop-hímtagú szörnyeteg mászkálna az utcákon, szóval elég csak kinézni az ablakon, és ott a bizonyíték: nincsenek csodaszerek. Viszont részsikereket el lehet érni, pl. ez a lötty elég ügyes.

    6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ilyen volt, ilyen lett: elkészült a felújítós Kawasaki GPZ500S

    június 1., 06:11 Módosítva: 2018-06-07 07:10
    386
    21 hozzászólás

    Meg tavaly keresett meg az X-Bike szerviz, hogy egy rászoruló motorját ingyen rendbe tennék, ha felhajtjuk neki azt, akinél tényleg jó helyre megy a segítség. Hozzátok, olvasókhoz fordultunk, és most ismét van mivel jelentkezni: elkészült az öreg Kawasaki.

    IMG 3187
    21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Van megint pár felismerendő motor!

    május 30., 11:37 Módosítva: 2018-06-06 14:28
    22
    24 hozzászólás

    Az előző feladvány véget ért, megvan az öt nyertes, viszont a Harley-Davidson forgalmazója volt annyira jó fej, hogy a túljelentkezésre tekintettel újabb öt darab páros jegyet küldött az Open Road Fest szerdai napjára (június 6.).

    24 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Talmácsi azért tud még ezt-azt

    május 26., 23:55 Módosítva: 2018-05-31 07:00
    885
    20 hozzászólás

    A Talma posztolt Facebookra egy videót, amin egy BMW S 1000 RR-rel megy egy jót a Hungaroringen. A posztban ugyan arról kérdezi a követőit, hogy ki mit látott, mennyi volt a vége (talán 287?), de sokkal érdekesebb a köridő: 1:51,027. Ugyanis nem sok 1:51-es időről van elérhető videó. Miheztartás végett: a két perc alatti idők már elég jónak számítanak.

    20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Tudjuk, mit áldozunk fel a biztonságért

    május 25., 07:05 Módosítva: 2018-06-07 07:10
    38
    6 hozzászólás

    A Dainese odafigyel az anyagminőségre, bár a Tutu bőr, mint speciálisan kezelt és elkészített tehénbőr elég hülyén hangzik, az viszont tény, hogy a komolyabb ruhajavító műhelyeknek külön küldik javításhoz az anyagot. Szóval a Tutu bármennyire is béna név, elég jól kitalált anyagot takar, bőr létére lágy, de jól ellenáll a víznek és az olajnak - a hátizsákomnak viszont nem, tutuság ide vagy oda, látható nyomot hagyott rajta a pánt, pedig a tesztcuccokra különösen vigyázok.

    6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Felismered az alkatrészeket?

    május 24., 12:12 Módosítva: 2018-05-30 06:15
    17
    36 hozzászólás

    Kezdjük a tétettel: öt darab páros jegyet lehet nyerni az Open Road Fest szerdai napjára (június 6.), melyet az öt leggyorsabban helyesen válaszoló kommentelő kap meg.

    A feladat pedig: van három kép, amelyeken egy-egy Harley-Davidson eleme látszódik. Ismerd fel, hogy melyik motorról vannak, és írd meg kommentben. Arra figyelj, hogy bizonyos alkatrészeket több típusra is szereltek, viszont minket az érdekel, hogy a képen KONKRÉTAN milyen motor látható.

    36 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Na, milyen motorral vereti Tom Cruise az új Mission: Impossible-ben?

    május 22., 15:49 Módosítva: 2018-06-01 06:18
    0
    5 hozzászólás

    Csak én érzem úgy, hogy a motoros üldözés az új autós üldözés? Ráadásul Hunt ügynök márkahű, a Titkos nemzet után a Falloutban is BMW-vel vereti, igaz, az S 1000 RR után egy nineT Scramblerrel vereti - érdemes megfigyelni, hogy megfogadta a Totalbike tanácsát, és nem bütykös gumival küldi.

    5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Így gázoltok ti

    május 18., 12:28 Módosítva: 2018-05-30 06:15
    99
    26 hozzászólás

    ÓVATOSAN OLVASS TOVÁBB, FELKAVARÓ TÉMA!

    Elég ütős kommentek érkeztek az öt legemlékezetesebb közúti gázolásomat összegyűjtő posztomra. Sejtettem, hogy a fasorban sem vagyok a műfaj nagyágyúihoz képest, a hozzászólások pedig lenyűgözőek voltak, ha bírod a témát, érdemes végigpörgetned őket, de hogy ne terheljek túl senkit, itt a válogatás a legjobbakból.

    26 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ha a haláltól félsz, a teljes bénulástól miért nem?

    május 16., 06:33 Módosítva: 2018-06-05 06:31
    151
    36 hozzászólás

    Mindig veszek gerincprotektort, akkor is, ha csak 10 percre megyek. Ez valami olyasmi számomra, mint a sisak. Ha jól emlékszem, öt éve vettem a saját Forcefield Pro L2 gerincvédőmet, plusz lőttem mellé egy Action Shirt-öt, amiben van könyök-, váll- és mellkasprotektor - ez utóbbi endurózáshoz alap.

    Random kép 2015-ből: ott lóg ki az L2K gerincprotektorom a dzseki alól. Ez mentette meg Antit, amikor tavaly TB24-en elesett, és a mögötte érkező nekicsattant a hátának
    Random kép 2015-ből: ott lóg ki az L2K gerincprotektorom a dzseki alól. Ez mentette meg Antit, amikor tavaly TB24-en elesett, és a mögötte érkező nekicsattant a hátának
    36 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Öt emlékezetes közúti gázolásom

    május 9., 06:10 Módosítva: 2018-05-24 06:59
    85
    47 hozzászólás

    Távol vagyok a műfaj legnagyobb sztárjaitól, a román kamionosoktól, a Delta-túrán például láttunk valahol az autópályán egy jó 20-30 méteren szétkent, kuvasz méretű kutyát, na, az kemény volt. Nem vagyok nagy közúti gázoló, szerencse is, hiszen jellemzően motorral járok, az igazi nagyvadakat (őz, szarvas, vaddisznó) eddig sikerült elkerülnöm, még ha némelyik necces is volt.

    47 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Végre egy jó törvény a motorozásról

    május 7., 10:34 Módosítva: 2018-05-14 06:40
    54
    49 hozzászólás

    A nyugat-virginiai törvénykódex 20. fejezetében van egy szabály miszerint tilos terepen motort vagy quadot úgy vezetni, hogy az meghaladja a saját képességeidet. Logikus: ha betakarózol, te vagy a hibás a törvény szerint is (magadat nyilván nem fogod felnyomni), ha viszont mást is veszélybe sodorsz azért, mert túltoltad a dolgot, akkor az már törvényt sért, függetlenül attól, hogy 50 vagy 100 km/h-val mentél.

    49 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Megtekintettem a 250 ezres felnyitható állú sisakot

    április 9., 06:35 Módosítva: 2018-04-27 14:38
    67
    22 hozzászólás

    Alig írtam meg, hogy az AGV elkészítette az első teljesen szénszálas sisakot, a forgalmazó szinte azonnal írt, hogy tévedés van a cikkben, nem 200 ezer forint, hanem 250, ráadásul nem ők a kapzsik, hanem ez a gyártó által megadott (ún. ajánlott) ár, és egyébként van is készleten. Én pedig megnéztem, mert már csak sportszakmai szempontból is érdekel, milyen egy 250 ezer forintos bukó.

    22 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Miért nem mennek olasz motorok a TT-n?

    április 6., 12:21 Módosítva: 2018-05-07 13:42
    30
    3 hozzászólás

    A múlt héten írtunk a legfontosabb Man TT-s átigazolásokról, a Facebookon pedig jött egy komment, ami lényegében a címben foglalt kérdés volt. Korábban már beszélgettünk Guld kollégával a kérdésről, de nem emlékeztem az indokaira - ő pedig vette a lapot, és a kommentmezőben szakértett egy kiadósat. Annyi okosságot írt, hogy az nem sorvadhat el a Facebook legörgethető pöcegödrében, szóval legyen itt is meg a magyarázat, hogy miért is nem mennek a TT királypitonjai olasz motorokkal.

    3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Végül csak szét kellett borítani a KTM blokkját

    március 25., 00:02 Módosítva: 2018-04-11 06:31
    58
    29 hozzászólás

    A 2017-es szezont a KTM-mel ott zártam, hogy kellett rá egy új kuplungfőhenger, mert a gondos előző tulajdonosok nem cseréltek benne hidraulikafolyadékot. Azt végül viszonylag olcsón megúsztam, Péter, a Tolna megyei KTM Guru szerzett alkatrészt, az ócsai márkaszervizben pedig elvégezték a cserét (ők fontos szereplők lesznek a történet későbbi részeiben is), de a happy end elmaradt, mert felfedeztem egy nem várt olajfolyást az első lánckeréknél.

    29 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Vége a napodnak, ha megnézed, miket árvereznek el áprilisban

    március 21., 15:38 Módosítva: 2018-04-05 07:05
    39
    7 hozzászólás

    Úgy érzed, hogy a modern retró motorok nem neked szólnak, mert éppen az a plusz csodálatosság hiányzik belőlük, ami például megvolt a hetvenes évek olasz motorjaiban? Gyűlölöd a divatos festék alatt lapuló műanyagot és átcímkézett unalmat? És még pénzed is lenne egy jó motorra? A Bonhams áprilisi aukciója neked szól!

    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Volt Lamborghini motor, de a kutyának nem kell

    március 9., 11:48 Módosítva: 2018-03-22 06:30
    69
    12 hozzászólás

    Az egész ötlet Patrick Mimran fejéből pattant ki - 1978 és 1987 között ő volt a Lamborghini vezérigazgatója, míg el nem adta a márkát a Chryslernek. Az eredeti terv szerint lett volna Lamborghini motorkerékpár, mégpedig a Bimota mintájára, vagyis az elérhető legjobb műszaki alapokra építettek volna egyedi alkatrészekkel különleges kétkerekűeket.

    12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Mit javítottak ki a Yamaha MT-07-en?

    március 6., 06:43 Módosítva: 2018-03-22 06:30
    36
    16 hozzászólás

    A Yamaha az elmúlt négy évben annyi MT-07-et adott el, hogy szinte minden mást kiszorított a középkategóriából. Összeesküvés, vagy csak simán hiánypótlóan jó lett? És ha csak simán jó, mit tud az utódja?

    Holnap kiszolgáljuk az olvasni tudókat is, csak egyet kell aludni a rendes tesztig.

    Időközben holnap lett, itt a teszt.

    16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Helyzetjelentés a felújítós Kawáról: baj van

    március 1., 09:58 Módosítva: 2018-03-22 06:30
    33
    7 hozzászólás

    A vadkáros Kawasaki szépen fejlődött az X-Bike műhelyében, a hengerfej is visszakerült a helyére az új tömítésekkel együtt. Borsay Szabi végül megoldotta a teleszkópszár-problémát is - a donormotor egyik becsúszószára használhatatlannak bizonyult, ezért végül bontóból szerzett egy jót.

    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Az anyja sem ismerne rá erre a Moto Guzzira

    február 20., 12:43 Módosítva: 2018-02-28 06:45
    22
    5 hozzászólás

    Az alapot egy 1981-es Moto Guzzi CX100 adta, de igen nehéz felismerni. Az idomok és a műszerek egy Moto Guzzi Daytonáról származnak, de nem ez a nagy szó, hanem ami alatta van.  Az első villa egy Suzuki GSX-R-ről költözött át, ahogyan a kerekek is. Nem lehetett egyszerű a kerékagyat átalakítani, hogy  GSX-R felnire rámenjen a Guzzi szöghajtása, de némi esztergálással és hegesztéssel sikerült megoldani, így megmaradt a Guzzi saját lengővillája és kardánja. A hátsó gátló az Öhlinstől származik.

    5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Erre a sisakra csak ennyit tudok mondani: :D:D:D:D:D

    február 16., 15:11 Módosítva: 2018-02-28 06:45
    189
    11 hozzászólás

    Már az idejét sem tudom, mikor küldte át Bistei kolléga ezt a képet, azzal a kommentárral, hogy a tulajdonos szerint 240-nél kicsit beráz. Jó, Bistei kolléga amolyan safety first arc, mindenféle drága védőfelszereléssel, szóval a halántéknál lévő hatos imbusz miatti jajveszékelését mindenki ennek tudatában kezelje.

    11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még