Soha fel nem tett kérdésre adtak választ. Kétszer.

január 23., 12:53 Módosítva: 2020.01.24 13:16
53
8 hozzászólás

A vázspecialista Martek annak idején készített két zseniális vázat a GSX-R1100-hoz, és mind a kettőről tudni, mi lett vele: az egyik Guy Martinhoz került, arról már írtunk hosszabban, a másik pedig az azóta elhunyt Keith Flinthez - bár mindkettő Martek-vázas és turbós, de nagyon eltérőek, nagyon máshogy adnak választ ugyanarra a soha fel nem tett kérdésre.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

2,8 másodperc alatt százra. Salakon.

január 22., 00:00 Módosítva: 2020.01.24 07:04
813
3 hozzászólás

Minden alkalommal, amikor megismerkedek valakivel és elhangzik a salakmotor szó, az első kérdés, hogy: "az az ugratós, ugye". Ki kell ábrándítsam, az a motokrossz, amire ő gondol. Legkönnyebben motoros drifteléshez lehetne hasonlítani, azzal a legnagyobb különbséggel, hogy itt a keresztben közlekedés funkcionális szerepet tölt be, mintsem látványelemet. Holott látványból itt sincs hiány, már ha csak az egész analógiáját tekintjük. Lássuk, miről is beszélek: négy elvetemült fenegyerek felül egy minimum 77 kilós biciklire, mely meg van támogatva egy 500 köbcentis, metanollal hajtott egyhengeressel,  majd a startszalaghoz sorakozva, a bal csizmájukon egy-egy vaspapuccsal megkeresik a számukra legideálisabb árkot, melyet elődeik vájtak ki a korábbi futamok során, és teljes testsúllyal a kormányra terhelve várják a szalag felcsapódását. Ami ezután történik, az maga a földöntúli őrület.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Érdekes dolgokat árvereznek el Las Vegasban

január 21., 13:59 Módosítva: 2020.01.24 07:08
54
1 hozzászólás

Már most ki lehet jelenteni, hogy csütörtökön lesz az év legsúlyosabb motoros aukciója: a Bonhams egy halom ritka és értékes kétkerekűt árverez el Las Vegas-ban, köztük olyan kincseket, mint egy 2006-os, nulla kilométeres, soha ki nem csomagolt, még mindig az eredeti szállítóládájában lévő, Ducati Paul Smart 1000 Limited Editiont - ez a Ducati Sport Classic-nak volt az Öhlins-es, félidomos kiadása, mellyel a Paul Smart 1972-es Imola 200-as győzelmének állítottak emléket. 7-9 millió forintra becsülik, és az sem töri le az árát, hogy ketten is összefirkálták: a két tervező Pierre Terblanche és Miguel Angel Galluzzi is dedikálta.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Miért ilyen furcsa a Bimota Tesi H2 futóműve?

január 8., 14:43 Módosítva: 2020.01.14 06:15
45
6 hozzászólás

A teleszkópvillának vannak előnyei, például könnyűek, jó visszajelzéseket adnak és kellően merevek tudnak lenni, de vannak bizonyos kompromisszumok is. Ilyen például, hogy a sokoldalúságuk zavart kelt, a különböző funkciók interferenciát okoznak a rendszerben: terhelés hatására megváltozik a kormányzás, a gyorsulásból és fékezésből származó tolóerő áthalad a rugózáson, és a villára ható erők hatnak a váznyakra is. Ezen felül bizony van egy rugalmasságuk, terhelés alatt hajlanak, olyankor pedig nő a belső súrlódásuk, romlik a belső alkatrészek mozgása. Ezek kiküszöbölésére dolgozta ki a Bimota a Tesi első futóművét, aminél különválasztották a rugózást a kormányzástól, és ezt a rendszert kapja meg a Tesi H2 is.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Lerohadtam, de már nem is érdekelt

2019. november 30., 08:13 Módosítva: 2019.12.11 06:46
104
7 hozzászólás

A turbometálos srácok idén is megrendezték a szokásos Mopedmetált, a rendszám nélküli (veterán) motorok éves találkozóját. A korábban évekig budapesti rendezvény már tavaly kinőtte a lehetséges budapesti helyszíneket, ezért a tamási velodrómba költözött, ahol veterán és/vagy klasszikus (nem robogó) kinézetű kismotorral 2500 forintért cserébe mopedmetálos matricát és korlátlan körözési lehetőséget lehet nyerni.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen egy kör azon a versenyen, ahol nincs bukótér

2019. november 22., 11:56 Módosítva: 2019.12.05 06:18
121
0 hozzászólás

A hétvégén ment le a Macau GP, amely még a Man TT-nél is aggasztóbb, ugyanis nem arról van szó, hogy sok helyen nincs bukótér, hanem EGYÁLTALÁN nincs bukótér, ha hibázol, mindenképpen nekicsapódsz a falnak. Tempó viszont van.

macau onboard
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Sebestyén Peti szerződést bontott a Hondával

2019. november 20., 14:08 Módosítva: 2019.12.05 06:18
164
3 hozzászólás

Ugyan a MotoGP-ben forr a levegő, és a Repsol Honda bejelentette Álex Márquez érkezését bátyja mellé, bennünket mégis sokkal jobban foglalkoztat az, vajon mi lesz az egyetlen világbajnokságon induló menőnkkel, Sebestyén Péterrel, miután idei csapata, a PTR Honda bejelentette, hogy a japán Okubo mellé a német Patrick Hobelsbergert szerződteti le. Többek között ezt szerettük volna megtudni, amikor felhívtuk telefonon.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ha ez nem jó, garantáltan felkened a dugattyút a hengerfalra

2019. október 31., 06:06 Módosítva: 2019.12.05 06:18
81
12 hozzászólás

1893-ban Bánki Donát és Csonka János között a szokásos beszélgetéssel kezdődött a buli:

-Fogadok, nem tudod 1:14,7-hez bekeverni...!
-Fogd meg a söröm....
....és bekeverte.

Akik nem hallgattak négy féléven keresztül (legjobb esetben 4 félév csak) hő- és áramlástant az egyetemen, azoknak elárulom, hogy a benzin tökéletes égéséhez szükséges tömegarány az 1 kg benzin és 14,7 kg levegő keverék elérése. Ezt nevezzük sztöchiometrikus keverési aránynak, amit a szakirodalomban a görög lambdával jelölünk, és értéke 1 (mint a legtöbb hő- és áramlástan zárthelyi pontszáma, amíg nem veszi komolyan az ember).

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kezdő hiba: lankad a figyelem, és megvan az esés

2019. szeptember 23., 06:49 Módosítva: 2019.10.01 06:11
178
33 hozzászólás

Vannak örök hippik. Vannak született csinovnyikok. Akad olyan is, aki képtelen a négy fal között maradni, mert eleve autó- vagy motorbuzinak születik. Mások meg törtetnek, mindenük a karrier és a baktériummentes konyhapult. Sokfélék vagyunk és egy bizonyos kor fölött megkövülnek a viselkedésmintáink, a korábbi luxusaink meg közben elvárássá válnak, ha valahogy ki tudjuk egyáltalán gazdálkodni őket. Szimpatikusabbá azonban nagyon kevesen válunk. És a legnehezebb, de tényleg a legnehezebb dolog már érett, sőt, beért emberként valami újat csinálni, olyat, amihez komoly agyi, lelki befektetés kell. Valami mást, olyat, ami jó sokáig esetleg még kényelmetlen is, mindezt csak annak reményében, hogy utána esetleg szintet lépjél örömben.

33 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Már a drága tuningcuccban sem bízhat az ember

2019. augusztus 21., 12:01 Módosítva: 2019.09.05 07:12
76
12 hozzászólás

Még a blokkszétborítós anyagban is benne volt, hogy mivel szembesültem, mikor az első olyan alkatrészt levettem, ami már bepillantást enged a blokkba. Ez név szerint a reed-valve (membránszelep) volt. Szeretem reed-valve-nak hívni és annak is fogom, és most, hogy ezt tisztáztuk, menjünk kicsit bele a lelki világába.

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Zarco úgy hagyta ott a KTM-et, mintha égne a ház

2019. augusztus 12., 16:42 Módosítva: 2019.08.22 06:45
20
0 hozzászólás

A MotoGP ausztriai futama sok szempontból érdekes volt, magát a versenyt megírja majd szerdára Guld kolléga, aki kint volt a helyszínen, most foglalkozzunk inkább azzal, hogy Johann Zarco egy évvel a szerződése kifutása előtt otthagyja a KTM-et.

05-johann-zarco-fra dsc8429.gallery full top fullscreen
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Érdemes egy pillantást vetni a Kawasaki endurance versenymotorjára

2019. augusztus 12., 14:32 Módosítva: 2019.09.03 06:12
58
3 hozzászólás

A suzukai nyolcórás mindig izgalmas - egyrészt mert az Endurance Világbajnokság zárófutama, másrészt a japán gyártók hazai versenye, ahol mindig sztárparádéval állnak fel a gyári csapatok. Az elmúlt években már-már külön presztízskérdés lett, hogy ki hány sztárt hív el más gyorsasági világbajnokságokról. Az idei évben elég kaotikus lett a verseny vége, győztesnek utólag a Kawasaki gyári csapatát hozták ki, ahol három Superbike VB-s pilóta húzta a gázt - Jonathan Rea, Leon Haslam és Toprak Razgatlıoğlu nagyot mentek, a Kawasaki ugyanis ezelőtt csak egyszer, 1993-ban nyert Suzukában. És most térjünk rá a lényegre, hogyan is készítették fel a Kawasaki Ninja ZX-10RR-t a nyolcórás menetre.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Lorenzo visszamenne a Ducatihoz?

2019. augusztus 9., 16:39 Módosítva: 2019.08.22 06:45
21
2 hozzászólás

Mindössze két olyan motorversenyző van most a MotoGP-ben, aki még nem írt alá a 2020-as szezonra, Jack Miller és Takaaki Nakagami, és úgy tűnik, hogy nem lesznek nagy drámák és izgalmas fordulatok a jövő évi felállásban - ettől függetlenül a pletykáknak pörögniük kell - ld. még a Superbike VB-t, ahol éppen a nyári szünet alatt jönnek elő a legvadabb elméletek. Vegyük végig, mik a pletykák és a tények!

99-jorge-lorenzo-esp dsc2988.gallery full top fullscreen
2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Dolomitok-túra. Csapatban. Ducatikkal

2019. augusztus 4., 07:09 Módosítva: 2019.09.03 06:12
237
53 hozzászólás

A fokozatos fejlődés híve vagyok. Motorozásban is. Sőt, pláne. Igaz, ha a fejlődésem olyan fokozatokban történik, ahogy eddig, akkor nagyjából az unokám jut majd el először oda, hogy pályamotorozzon. Én meg addigra már halott leszek. Fokozni kéne a tempót.

53 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A mai nap hősei a Gold Winggel terepezők

2019. július 23., 15:38 Módosítva: 2019.07.26 14:38
295
9 hozzászólás

Ha a szádat még nem is hagyta el, de biztosan hallottad már a mondást, hogy minden motor terepmotor, csak megfelelően kell használni. Ezt a tézist erősíti meg az alábbi videó, amin két különc veterán, 1100-as Honda Goldwingeken terepezik. A csúcspont pedig az, amikor egy Husqvarna endurón ülő ember veszi őket, és szemmel láthatóan a Gold Wingek nem tartják fel a Husqvarnát. Bár unalmas onboardnak indul, érdemes végignézni, mert néhol határozottan durván mennek, és nem csak ahhoz képest, hogy Gold Wing van alattuk.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ogremobil, az új szereplő Budapest útjain

2019. július 4., 12:08 Módosítva: 2019.07.11 07:25
522
32 hozzászólás

Új közösségi tömegközlekedési szolgáltatás indul a jövő héttől, Budapesten. A kulcsnélküli elektromos robogó-megosztó rendszer látványos járművekkel száll be az egyre több szereplős versenybe. Első ütemben száz darab elektromos robogót helyez ki az utcákra a 100%-ban magyar tulajdonú üzemeltető, később ez a szám növekedni fog.

32 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nem a V4-es prototípus lesz a legérdekesebb Ducati a Pikes Peaken

2019. június 19., 16:23 Módosítva: 2019.07.11 07:24
50
3 hozzászólás

Michael Woolaway a Deus Ex Machina motorépítője, és időnként magának is épít valami érdekeset, igaz, az jó eséllyel erősen más hangulatú lesz, mint amit a Deus potenciális ügyfelei keresnek. Tavaly például a Pikes Peak hegyi felfutóra épített egy Ducati Hypermotard SP-t, amelybe egy Ducati 1198 RS superbike versenymotor blokkját csavarozta bele - és azzal 156 kilós és 200 lóerős szörnnyel végül a második lett a kategóriájában.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ez olyan kemény, hogy az ellenfelek segítik egymást

2019. június 6., 09:50 Módosítva: 2019.06.12 17:16
163
2 hozzászólás

Ahogy minden évben eljön a versenynap, úgy az ötödik napon véget is ér itt Erzbergen minden, a kisvárost visszakapják lakói, újra a béke és a nyugalom szigete lesz, a bányában pedig újra bányászok dolgoznak, nem a motorosok. De a vasárnap pont azt hozta és adta, amire vártunk, amiért nézők tízezrei is eljönnek: egy hatalmas versenyt, látványos és hihetetlen pillanatokat, izgalmakat, dicsőséget és bukásokat, sarat és port, szenvedést és euforikus élményeket.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Dráma és siker az Erzbergen

2019. június 2., 15:11 Módosítva: 2019.06.18 15:07
47
1 hozzászólás

Szombaton éjszaka megint az eső kopogására ébredtünk, a víz egyre csak verte a sátrak, autók tetejét. Ahogy híztak a pocsolyák, úgy tűnt egyre kevésbé lehetségesnek a pénteki idők javítása. Reggelre aztán alkalmanként kisütött a nap, csak pocsolyák maradtak, a gyomorgörcs. Tegnap jók voltak az időjárási körülmények, a jól fogott a nedves talaj, és a magyar indulók előtt csak 400-600 versenyző taposta a pályát. Az akkor megfutott időeredményen kell javítani úgy, hogy ma sár van, és a nyomvonalat még plusz 1800 versenyző túrja-kaparja, mire újra nekiindulhatnak a fiúk.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Magyarok a legjobb 500-ban az Erzbergen!

2019. június 1., 16:37 Módosítva: 2019.06.23 07:11
328
2 hozzászólás

Ha jó idő van, minden van- aktualizálhatjuk a mondást az Erzberg Rodeo pénteki napjára. És tényleg nagyon kiadta. A péntek mindig az Iron Road első futamának napja. Ez a sorsdöntő kihívás: az Erzberg aréna szintjéről indul el mind az 1800 versenyző, hogy 12 kilométer és jó 700 méter szintkülönbség megtétele után a mezőny izgatottan várja az időeredményeket. Nagyon fontos, hiszen a pénteken és szombaton megrendezett Iron Road első 500 versenyzője állhat oda a vasárnapi Hare Scramble-re. 

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ha beérsz, nyersz - egyenesen az Erzbergről

2019. május 31., 16:10 Módosítva: 2019.06.04 06:16
74
11 hozzászólás

Idén 25. alkalommal rendezik meg az  Erzberg Rodeót,  a fergeteges enduró versenyt. Új- Zélandtól Namíbián át az Egyesül államokig mindenhonnan érkeztek versenyzők, ötven nemzet indulói állnak rajthoz a versenyen, ahol a célba érkezés már felér a győzelemmel. Magyarországról idén tizenketten neveztek, köztük talán az első magyar női induló.

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Az idei TT eddig nagyon vizes

2019. május 31., 12:58 Módosítva: 2019.06.15 09:25
163
3 hozzászólás

2017 után a Totalbike ismét a helyszínről fogja közvetíteni a Man-szigeti TT eseményeit. Persze csak akkor, ha minden jól alakul, odaérünk épségben, nem késsük le a gépet, egyáltalán elindul, és amennyiben alábbhagy a jelenleg bennem tomboló tüszős mandulagyulladás.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Apróságokon is lehet tuningolni, nem is keveset

2019. május 31., 06:22 Módosítva: 2019.06.23 07:11
52
7 hozzászólás

Az elmúlt időszakban  gőzerővel dolgoztam, illetve dolgoztunk azon, hogy a motor végre hazai vizeken legyen. Még nincs a kezeim között, de látom a fényt az alagút végén. Ami biztos, hogy ezt a tortúrát nem kívánom egy ellenségemnek sem, mert több mint hét hónap telt el azóta, hogy eldöntöttem, ideje megpakolni a konténert és hajókázni.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ötven éve forgatta fel a világot a Honda CB750

2019. május 14., 09:21 Módosítva: 2019.05.29 06:49
621
8 hozzászólás

A Honda CB750 egycsapásra megváltoztatta a motorozás világát: az első olyan nagyszériás motor volt, amely keresztbe épített négyhengeres motorral, önindítóval és tárcsafékkel érkezett - és erre használták először a superbike kifejezést, jelezve, hogy új mércét állított fel. 1969 mérföldkő volt a motorgyártás szempontjából.

03 hondacb750
8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Régi idők versenyei, ahogy még soha sem láttad

2019. május 3., 13:37 Módosítva: 2019.05.13 13:27
163
4 hozzászólás

A magyar motorsport története nem a záporozó sikerekről szól, hanem a küzdelemről, elszántságról, a szűkös lehetőségekről, szorgalomról,  összeszorított fogakkal viselt, néha szó szerint fájdalmas áldozatokkal járó harcról - és ebből néha kinőttek olyan eredmények, mint Drapál János vagy Szabó II László futamgyőzelmei. Ha valakit érdekel a téma, a Motorversenyek 1948-1971 című albuma kötelező darab, innentől idézném az egyik szerzőt, Nyitrai Istvánt:

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még