Így gázoltok ti

május 18., 12:28 Módosítva: 2018-05-19 19:26
89
25 hozzászólás

ÓVATOSAN OLVASS TOVÁBB, FELKAVARÓ TÉMA!

Elég ütős kommentek érkeztek az öt legemlékezetesebb közúti gázolásomat összegyűjtő posztomra. Sejtettem, hogy a fasorban sem vagyok a műfaj nagyágyúihoz képest, a hozzászólások pedig lenyűgözőek voltak, ha bírod a témát, érdemes végigpörgetned őket, de hogy ne terheljek túl senkit, itt a válogatás a legjobbakból.

25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ha a haláltól félsz, a teljes bénulástól miért nem?

május 16., 06:33 Módosítva: 2018-05-19 19:26
151
36 hozzászólás

Mindig veszek gerincprotektort, akkor is, ha csak 10 percre megyek. Ez valami olyasmi számomra, mint a sisak. Ha jól emlékszem, öt éve vettem a saját Forcefield Pro L2 gerincvédőmet, plusz lőttem mellé egy Action Shirt-öt, amiben van könyök-, váll- és mellkasprotektor - ez utóbbi endurózáshoz alap.

Random kép 2015-ből: ott lóg ki az L2K gerincprotektorom a dzseki alól. Ez mentette meg Antit, amikor tavaly TB24-en elesett, és a mögötte érkező nekicsattant a hátának
Random kép 2015-ből: ott lóg ki az L2K gerincprotektorom a dzseki alól. Ez mentette meg Antit, amikor tavaly TB24-en elesett, és a mögötte érkező nekicsattant a hátának
36 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Öt emlékezetes közúti gázolásom

május 9., 06:10 Módosítva: 2018-05-17 13:22
85
47 hozzászólás

Távol vagyok a műfaj legnagyobb sztárjaitól, a román kamionosoktól, a Delta-túrán például láttunk valahol az autópályán egy jó 20-30 méteren szétkent, kuvasz méretű kutyát, na, az kemény volt. Nem vagyok nagy közúti gázoló, szerencse is, hiszen jellemzően motorral járok, az igazi nagyvadakat (őz, szarvas, vaddisznó) eddig sikerült elkerülnöm, még ha némelyik necces is volt.

47 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
  • Végre egy jó törvény a motorozásról

    május 7., 10:34 Módosítva: 2018-05-14 06:40
    54
    49 hozzászólás

    A nyugat-virginiai törvénykódex 20. fejezetében van egy szabály miszerint tilos terepen motort vagy quadot úgy vezetni, hogy az meghaladja a saját képességeidet. Logikus: ha betakarózol, te vagy a hibás a törvény szerint is (magadat nyilván nem fogod felnyomni), ha viszont mást is veszélybe sodorsz azért, mert túltoltad a dolgot, akkor az már törvényt sért, függetlenül attól, hogy 50 vagy 100 km/h-val mentél.

    49 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Megtekintettem a 250 ezres felnyitható állú sisakot

    április 9., 06:35 Módosítva: 2018-04-27 14:38
    67
    22 hozzászólás

    Alig írtam meg, hogy az AGV elkészítette az első teljesen szénszálas sisakot, a forgalmazó szinte azonnal írt, hogy tévedés van a cikkben, nem 200 ezer forint, hanem 250, ráadásul nem ők a kapzsik, hanem ez a gyártó által megadott (ún. ajánlott) ár, és egyébként van is készleten. Én pedig megnéztem, mert már csak sportszakmai szempontból is érdekel, milyen egy 250 ezer forintos bukó.

    22 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Miért nem mennek olasz motorok a TT-n?

    április 6., 12:21 Módosítva: 2018-05-07 13:42
    30
    3 hozzászólás

    A múlt héten írtunk a legfontosabb Man TT-s átigazolásokról, a Facebookon pedig jött egy komment, ami lényegében a címben foglalt kérdés volt. Korábban már beszélgettünk Guld kollégával a kérdésről, de nem emlékeztem az indokaira - ő pedig vette a lapot, és a kommentmezőben szakértett egy kiadósat. Annyi okosságot írt, hogy az nem sorvadhat el a Facebook legörgethető pöcegödrében, szóval legyen itt is meg a magyarázat, hogy miért is nem mennek a TT királypitonjai olasz motorokkal.

    3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Végül csak szét kellett borítani a KTM blokkját

    március 25., 00:02 Módosítva: 2018-04-11 06:31
    58
    29 hozzászólás

    A 2017-es szezont a KTM-mel ott zártam, hogy kellett rá egy új kuplungfőhenger, mert a gondos előző tulajdonosok nem cseréltek benne hidraulikafolyadékot. Azt végül viszonylag olcsón megúsztam, Péter, a Tolna megyei KTM Guru szerzett alkatrészt, az ócsai márkaszervizben pedig elvégezték a cserét (ők fontos szereplők lesznek a történet későbbi részeiben is), de a happy end elmaradt, mert felfedeztem egy nem várt olajfolyást az első lánckeréknél.

    29 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Vége a napodnak, ha megnézed, miket árvereznek el áprilisban

    március 21., 15:38 Módosítva: 2018-04-05 07:05
    39
    7 hozzászólás

    Úgy érzed, hogy a modern retró motorok nem neked szólnak, mert éppen az a plusz csodálatosság hiányzik belőlük, ami például megvolt a hetvenes évek olasz motorjaiban? Gyűlölöd a divatos festék alatt lapuló műanyagot és átcímkézett unalmat? És még pénzed is lenne egy jó motorra? A Bonhams áprilisi aukciója neked szól!

    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Volt Lamborghini motor, de a kutyának nem kell

    március 9., 11:48 Módosítva: 2018-03-22 06:30
    69
    12 hozzászólás

    Az egész ötlet Patrick Mimran fejéből pattant ki - 1978 és 1987 között ő volt a Lamborghini vezérigazgatója, míg el nem adta a márkát a Chryslernek. Az eredeti terv szerint lett volna Lamborghini motorkerékpár, mégpedig a Bimota mintájára, vagyis az elérhető legjobb műszaki alapokra építettek volna egyedi alkatrészekkel különleges kétkerekűeket.

    12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Mit javítottak ki a Yamaha MT-07-en?

    március 6., 06:43 Módosítva: 2018-03-22 06:30
    36
    16 hozzászólás

    A Yamaha az elmúlt négy évben annyi MT-07-et adott el, hogy szinte minden mást kiszorított a középkategóriából. Összeesküvés, vagy csak simán hiánypótlóan jó lett? És ha csak simán jó, mit tud az utódja?

    Holnap kiszolgáljuk az olvasni tudókat is, csak egyet kell aludni a rendes tesztig.

    Időközben holnap lett, itt a teszt.

    16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Helyzetjelentés a felújítós Kawáról: baj van

    március 1., 09:58 Módosítva: 2018-03-22 06:30
    33
    7 hozzászólás

    A vadkáros Kawasaki szépen fejlődött az X-Bike műhelyében, a hengerfej is visszakerült a helyére az új tömítésekkel együtt. Borsay Szabi végül megoldotta a teleszkópszár-problémát is - a donormotor egyik becsúszószára használhatatlannak bizonyult, ezért végül bontóból szerzett egy jót.

    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Az anyja sem ismerne rá erre a Moto Guzzira

    február 20., 12:43 Módosítva: 2018-02-28 06:45
    22
    5 hozzászólás

    Az alapot egy 1981-es Moto Guzzi CX100 adta, de igen nehéz felismerni. Az idomok és a műszerek egy Moto Guzzi Daytonáról származnak, de nem ez a nagy szó, hanem ami alatta van.  Az első villa egy Suzuki GSX-R-ről költözött át, ahogyan a kerekek is. Nem lehetett egyszerű a kerékagyat átalakítani, hogy  GSX-R felnire rámenjen a Guzzi szöghajtása, de némi esztergálással és hegesztéssel sikerült megoldani, így megmaradt a Guzzi saját lengővillája és kardánja. A hátsó gátló az Öhlinstől származik.

    5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Erre a sisakra csak ennyit tudok mondani: :D:D:D:D:D

    február 16., 15:11 Módosítva: 2018-02-28 06:45
    189
    11 hozzászólás

    Már az idejét sem tudom, mikor küldte át Bistei kolléga ezt a képet, azzal a kommentárral, hogy a tulajdonos szerint 240-nél kicsit beráz. Jó, Bistei kolléga amolyan safety first arc, mindenféle drága védőfelszereléssel, szóval a halántéknál lévő hatos imbusz miatti jajveszékelését mindenki ennek tudatában kezelje.

    11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Kawasaki felújítás: semmi nem megy simán

    február 9., 13:55 Módosítva: 2018-02-16 06:02
    63
    7 hozzászólás

    Már egy hónap is eltelt azóta, hogy felhoztuk Pestre Attila összetört Kawasakiját. Ha nem lenne meg a történet, röviden: az X-Bike szerviz felajánlotta, hogy ha felhajtunk egy rászorulót, rendbe teszik a motorját. Végül sikerült kiválasztanunk a sok jelentkező közül egyet, és Borsay Szabolccsal elmentünk a vadkáros Kawasaki GPZ500S-ért.

    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Amikor először szólt GP-n a magyar Himnusz

    február 6., 16:54 Módosítva: 2018-02-16 06:02
    259
    9 hozzászólás

    A szervezők szólnak, hogy az idős motorosok üljenek az első sorba – idős motorosokon pedig az egykori ellenfeleket, pályatársakat, régi barátokat értették. Más generáció, csak néhányukat ismerem fel arcról, Reisz Jánost (gyorsasági versenyző, Bol d'Or győztes), Hamar Zsigmondot (Drapál szerelője), Mohácsi Jenőt (krosszversenyző, hatszoros magyar bajnok) és Czúni Lászlót (motokrossz, négyszeres magyar bajnok). Bácsik, akik az ország legtökösebb legényei voltak, hogy mennyire, érdemes meghallgatni az Égésteret, amiben Szabó II László mesél a régi időkről. Ő sajnos nem tudott eljönni, pedig több történetnek ő volt az egyik főszereplője. Ezek az emberek nem csak ismerték, barátai voltak Drapál Jánosnak, vele együtt, vagy éppen ellene száguldottak kétszázas tempóval, nevetséges védőfelszerelésekben, hitvány gumikban és fékekben bízva, lapra szerelve a keleti blokk versenypályáit és közútjait – akkoriban a kettő még nem vált el olyan markánsan egymástól.

    9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Nem ez a Harley Fat Bob rendeltetésszerű használata

    február 2., 16:14 Módosítva: 2018-02-16 06:02
    9
    3 hozzászólás

    Próbáld csak elmagyarázni a flat track versenyző Grant Martinnak, hogy nálunk van olyan, hogy valaki trélerrel viszi a Harley-ját találkozóra! Valószínűleg nem értené, miről beszélsz. Ő ugyanis erre használta a H-D Fat Bob-ot:

    3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Wales elég király hely, ha motorozásról van szó

    január 30., 16:59 Módosítva: 2018-02-06 06:43
    37
    3 hozzászólás

    Egy horvátországi túrán találkoztam egy sráccal, aki motivációs tréner volt, jelentsen is ez bármit. Aztán pár évvel később egy közös ismerősünknél érdeklődtem, hogy mi van a motivációs trénerünkkel, erre mondta, hogy hát, már szakmát váltott, mert elveszítette a motivációját.

    3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Csontváznak öltözve volt a pályák királya

    január 30., 09:46 Módosítva: 2018-02-16 06:02
    63
    1 hozzászólás

    Ma már nincs annyi átjárás a szakágak között, hogy valaki egyszerre több műfaj fenegyereke lehessen, de a hetvenes években még nyitva voltak a kapuk - akkoriban még bevett volt, hogy Giacomo Agostini ugyanabban az évben két kategóriában, 350-ben és 500-ban is megnyerje a GP-t. Aldana is ilyen sokoldalú fenegyerek volt, aki oválpályás dirt tracktól kezdve motokrosszon át superbike-ig mindenhol megmutatta magát.

    1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Noét is kiröhögték, aztán kinek lett igaza?

    január 26., 09:47 Módosítva: 2018-02-07 06:21
    46
    12 hozzászólás

    Guy Martin tévéműsorában már körbejárták a témát, hogyan lehet vízen motorozni - ha lusta vagy végignézni, akkor összefoglalom: nehezen. Ezzel a furcsa járművel sem feltétlenül könnyű, de legalább nem lehetetlen.

    12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Az öreg Kawasaki fel fog támadni

    január 10., 06:26 Módosítva: 2018-01-17 06:56
    32
    9 hozzászólás

    A motorfelújítós felhívásunkra több mint ötven jelentkezés érkezett, amiből tíz-tizenöt simán megérdemelte volna a segítséget. Hosszasan rendezgettük, nézegettük őket, az utolsó körben már képeket is kértünk a motorokról, hogy könnyebb legyen dönteni - végül az ötletgazdával, az X-Bike-os Borsay Szabolccsal Attila motorjára esett a választásunk. Őt egy barátja ajánlotta, aki végig a segítségünkre volt, például bravúrosan megszervezte a motor titkos fotózását is.

    9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Atom dzseki brutális áron

    január 9., 06:17 Módosítva: 2018-02-01 06:27
    19
    16 hozzászólás

    Ha elkezdenék motoros ruhát gyártani, kapásból retró cuccokkal nyitnék, annál nincs most nagyobb sláger. Nem véletlen, hogy minden magára adó márka előállt egy komplett retróvonallal. Az Alpinestars Oscarnak hívja, az Icon egyszerűen Icon 1000-nek, a Dainese pedig Settantaduének keresztelte a vintage vonalat - 72-nek, utalva a cég 1972-es indulására (az alapító Lino Dainesével Guld kolléga készített remek interjút).

    16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Valahogyan így néz ki egy tökéletes nap

    január 4., 16:23 Módosítva: 2018-01-12 06:24
    0
    2 hozzászólás

    Lehet, hogy legyinteni fogsz, amikor a kopaszodó csóka álmosan kimászik a sátorból, amíg le nem esik, hogy Kevin Carmichaelt látod, az egykori stunt világbajnokot. Ő tette híressé a műfajt, mind a motor átalakításában, mind a trükkök terén hatalmasat újított. Ezt csak azért mesélem el, hogy ne lepődj meg a háromperces videón.

    2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ezek nyerték meg a háborút?

    2017. december 20., 10:28 Módosítva: 2018-01-04 06:23
    0
    23 hozzászólás

    Vegyél pár látszólag tapasztalatlan motorost, tégy alájuk egy-egy terepre kevéssé alkalmas, de nagyon szép scramblert, lehetőleg ne adj nekik semmi használható tanácsot, majd zavard ki őket a saras és meredek domboldalba, hogy szokják az esést - valószínűleg nem erről volt szó, de nagyon úgy tűnik, hogy az előbbi recept alapján képezték a brit hadsereg motorosait. Íme a bizonyíték:

    23 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Így tette használhatóvá a Kawasaki a H2 SX-et

    2017. december 18., 11:24 Módosítva: 2018-01-06 00:07
    0
    4 hozzászólás

    A Kawasaki 2014-ben mutatta be a H2-t és a csak zárt pályára alkalmas H2R-t,és elég hosszú időre megnyerték a lóerőversenyt - a H2R 310 lovával még sokáig nem fog tudni senki versenyre kelni. A kompresszoros feltöltéssel elképesztő nyomatékot és teljesítményt lehet elérni, miközben a motor továbbra is közvetlenül reagál a gázra, és lényegesen kompaktabb marad, mintha a hengerűrtartalmat növelnék. Ez eddig a tananyag, amit bármelyik kisiskolás fel tud mondani. Sokkal érdekesebb ennél, hogyan oldották meg a H2 SX-nél a túramotort karaktert?

    4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ez a srác eddig huszonkét világbajnoki címet nyert zsinórban

    2017. december 13., 11:11 Módosítva: 2018-01-04 06:23
    0
    5 hozzászólás

    Ritkán van lehetősége az embernek huszonkétszeres világbajnokot megtekinteni, Toni Bou talán az egyetlen, akinek ennyi címe van, ráadásul zsinórban. 2007 óta minden évben behúzza a triál- és a fedettpályás triál VB-t, míg csapatvilágbajnokságról összesen 18 alkalommal tért haza arannyal. Ő a sportág legnagyobb alakja, de tényleg akkora, hogy lelóg a térképről.

    5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még