A Jawa utolsó rúgása. Belém

szeptember 13., 07:08 Módosítva: 2020.09.22 07:06
230
35 hozzászólás

Amikor júniusban először ruccantunk le Balatonra azért a Jawa Idealért (Pionyrért, Pincsiért, 05-ért, ahogy tetszik), amit Tátrai Rolandtól kaptam, hogy beröffentsük és hazamotorozzak vele – egyszerűen hangzott, de sejtettem, hogy lesz még néhány probléma ott -, nem gondoltam volna mindarra, ami következett utána.

35 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Az ember észrevette, hogy egy gyerek minden nap a garázsbejáróján biciklizik. Olyat tett, amire nem gondoltál volna

szeptember 1., 10:47 Módosítva: 2020.09.16 06:16
3623
30 hozzászólás

Egy embernek feltűnt a biztonsági kamerája felvételein, hogy egy kisfiú minden reggel a garázsfeljáróján biciklizik egy kört. A többire nincsenek szavak.

30 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nem mész rosszul, csak jöhetnél gyorsabban!

augusztus 28., 08:40 Módosítva: 2020.09.05 07:06
201
2 hozzászólás

Néhány évvel ezelőtt már kifejtettem, hogy számomra a motorozás igazi esszenciája  az aszfaltra térdelésben nyilvánul meg. A véleményem azóta sem változott, csak Triumph-ok cserélődtek.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Agresszív motoros matróna vs. rendőrök

augusztus 20., 15:34 Módosítva: 2020.09.05 07:06
0
13 hozzászólás

Modern gyermeknevelés - kinek mit jelent ugye. Van, ahol már az is XXI.század, hogy a zsineggel összekötözött gyereket a robogó lábtartójára fekteti keresztbe. Nem is olyan régen ezt még a kontrás biciklivel kellett volna megoldani, ami azért elég fárasztó feladat. De hát szállítottak így régen megkötözött disznót is, egy megfélemlített kisiskolással szerintem könnyebb mint egy rúgkapáló cocával.

13 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Válaszd az életet

augusztus 18., 09:44 Módosítva: 2020.08.25 06:13
952
5 hozzászólás

Mit csinál a MotoGP buzi apuka, miközben a lányaival nyaral?  Amíg a nagyobbik leánygyermek olvas, a kisebbiknek túró gombócot vásárol, és amíg ő falatozik, a telefonján nézi a Balaton partján a versenyt. Majd fogja a fejét, a pincérek és a vendégek szánakozó tekintettel vizsgálják, miközben hangosan sóhajtozik, végül pedig felkiált, és arcát kezeibe temeti. Nagyjából ez történt vasárnap délután.

8a3f4ea1da5f46849dcba08d3e70211f
5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Prempegj már, te Novotny átka!

augusztus 16., 00:06 Módosítva: 2020.08.19 13:45
503
31 hozzászólás

El kell fogadni, vannak még olvasók ebben az országban, akik holmi belorusz belügyeket, Rogán Cili-féle lánybúcsúkat és Angelina Jolie-ról készült tini kori képeket előrébb tesznek a Totalbike legfontosabb cikksorozatánál. Nem lehet mindenki kifinomultan, kulturáltan, sokrétűen érzékeny, művelt és intelligens, éhes a sokrétű, igényes tájékoztatásra.

31 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Lappra tettük a sarkkört

augusztus 2., 07:03 Módosítva: 2020.08.18 11:53
27
4 hozzászólás

Vannak utazások, melyek első pillanatra elfuseráltnak tűnnek, és végig azon morfondírozunk, vajon mi értelme volt az egésznek. Néhány nappal később, kellő távolságból rájövünk, hogy értelmetlen utazás nincs, és még az sem kizárt, életünk egyik legnagyobb élményével gazdagodtunk.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Pillanatokra visszatért a motorsport hőskora

július 14., 06:10 Módosítva: 2020.07.24 06:15
88
4 hozzászólás

Versenyek nélkül egyre többen érezzük kiégettnek a létet, és értelmetlennek a napokat, az elmúlt pár hétben viszont mégis visszakaptunk valamit abból, amit elveszettnek hittünk. Szerencsére semmi nem a régi, és kivételesen azt állítom, ez most jó. Azért jó, mert a professzionális versenyzőkre nehezedő nyomás már szinte kiölte mindegyikőjükből az emberi kedvességet, a mosolyok az Instagramnak szóltak, a sajtó sok esetben pedig addig feszítette a húrt, hogy egy óvatlan pillanatban bárki szabadon beszólt a másiknak. De most kézzelfogható volt a hosszú kényszerszünet okozta változás. 

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mivel motorozhat egy versenyző a szabadidejében?

július 7., 12:23 Módosítva: 2020.07.14 06:16
172
0 hozzászólás

Noha a FIM sajtóközleményében nem nevezték meg, ki az a két versenyző, akiknek Jerezben kell majd egy meghallgatáson megjelenni az edzési szabályok megszegése miatt, nem nehéz rájönni, hogy a Yamaha MotoGP pilótájáról, Fabio Quartararoról és a Moto3-ban versenyző Sergio Garciaról van szó. A FIM ugyanis előírja, hogy a versenyzők milyen motorokkal mehetnek.

20-fabio-quartararo dsc1849.gallery full top fullscreen
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Ideal? Pionir? Nem lehetne inkább a neve Jawa Orál?

június 30., 10:52 Módosítva: 2020.08.13 12:23
431
44 hozzászólás

Addig jó a játék, amíg az tét nélküli. Csak röviden: Tátrai Roland barátom felajánlott nekem egy 1965-ös gyártású Jawa 05 Pionyr kismotort. Tizenöt éve a Szabadi-Sóstón álló házuk falának döntve várta a feltámadást egy ponyva alatt. Amikor letette oda a papája, állítólag még volt ember, aki emlékezett olyan emberre, aki látta menni. Valamikor előtte. Minden okunk megvolt hát, hogy bízzunk benne - odamegyek, és egy kis benzincsap-karburátor-gyújtás-bűvészet bemutatása után nyeregbe pattanok és elmotorozok vele. Haza, Budapestre.

44 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kaptam motort, ajándékba!

június 19., 07:15 Módosítva: 2020.08.12 18:59
350
42 hozzászólás

Most kivételesen nem írok litániákat, mert Tátrai Roland barátom pompás videót forgatott a pompás mobiltelójával, s ebben a vagy félórás filmecskében minden benne van, amit tudni kell az ügyről.

42 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ez a rettenet valójában kőkemény versenymotor volt

június 11., 06:13 Módosítva: 2020.06.24 06:15
517
7 hozzászólás

A Mead & Tomkinson egy motorkerékpár- és autókereskedés volt az angliai Herefordban, és a névadókból a Tomkinsonok - hárman, a két fiú, Chris és Patrik és az apjuk, Mike mellékesben versenymotorokat építettek - többek között a Man TT-re és különböző 8 és 24 órás endurance futamokra, például Spába, Le Mans-ra és a Bol d'Or-ra is - és nem is mentek rosszul, az egyik versenyzőjük például az a Neil Tuxworth volt, akit később a HRC angliai részlege le is igazolt gyári pilótának.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A hét pletykája: kirúgják a fiatalabb Márquezt, hogy Pol Espargaro mehessen a helyére

június 8., 12:04 Módosítva: 2020.06.16 06:36
87
1 hozzászólás

A hétvégén a motorsportbuzik fórumai szinte felrobbantak, amikor egyszerre több helyről is jött a pletyka, hogy a Honda kirakná a frissen igazolt Alex Márquezt a gyári csapatból, és a helyére Pol Espargarót igazolnák le. A feltételezést a Honda csapatfőnöke Alberto Puig visszautasította, de a hivatalos közleménye igazából csak olaj volt a tűzre, hiszen azt nem cáfolta, hogy a fiatalabb Márquez elhagyhatja a csapatot - Puig nyilatkozatában csak arról volt szó, hogy Marc Márqueznek van érvényes szerződése 2021-re, ez pedig egy nagyon diplomatikus közlése annak, hogy a fiatal Márquez helye egyáltalán nem garantált.

44-pol-espargaro-esp dsc1877.gallery full top fullscreen
1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Már száz éve is rossz megoldások mellett kötelezte el magát az ipar

június 7., 07:09 Módosítva: 2020.06.24 06:15
221
19 hozzászólás

Thanassis Lefas neve keveseknek mond bármit is. Nagyobb ismeretségnek még a hazájában, Görögországban sem örvend, viszont egy zseni volt, aki megoldást keresett a futóművek összes bajára. És talált is.

19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A Superleggera V4 fejlesztéséről sztorizott a Ducati tesztpilótája

június 5., 14:04 Módosítva: 2020.06.12 06:23
314
0 hozzászólás

A Ducati Superleggera V4 képviseli a rendszámozható motorok csúcsát, és a Ducati tesztpilótája, Alessandro Valia mesélt a fejlesztés körülményeiről. Az első Superleggera 2014-ben készült, akkor még a V2-es 1199 Panigale volt az alap, ott még a magnéziumötvözetek voltak a középpontban, aztán 2017-ben jött a 1299 alapú modell, amelynél már minden szénszálas volt, és most jött a V4 szuperkönnyű és szupererős kivitele.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Tudtam, hogy előbb-utóbb utolér

május 24., 06:54 Módosítva: 2020.06.09 06:16
548
53 hozzászólás

Már évekkel ezelőtt, amikor minden rettegésemet félretéve, nagy levegőt véve épp megvettem a Ducatimat, majdnem ilyen motorom lett. A klubba járt akkor egy motoros társ, aki nagyon nyomta – „ne kínoznod magad Ducatin, vegyél egy Gran Canyont, ugyanúgy Ducatin ülsz, ugyanúgy sportos lesz, ugyanolyan zajokat ad majd, csak még jól is érzed magad rajta!”

53 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

26 éve csodáljuk, és nem múlik a varázs

május 7., 11:10 Módosítva: 2020.05.19 06:17
2111
21 hozzászólás

A Ducati 916 már lassan veterán, de máig sokak számára ez A Superbike, a motorgyártásnak egy olyan csúcsa, ami után hiába jön bármi erősebb és gyorsabb, az már ereszkedés a csúcsról. Mai szemmel és fejjel ez egyébként egyáltalán nem olyan egyértelmű, ezért megpróbálom elmagyarázni, hogy a 916 miért annyira zseniális, hogy az idők végezetéig hivatkozási alap legyen.

21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Akarni fogsz egy tárgyat, ami ennyi odaadással készült

május 4., 13:22 Módosítva: 2020.05.11 11:19
0
8 hozzászólás

Lehet vitatkozni arról, hogy melyik minden idők legikonikusabb, vagy legcsodásabb Hondája, az viszont biztos, hogy a VFR750R (gyári kódján RC30) ott van a dobogón.

Az 1987-ben indított Superbike VB-re építették, és a 90 fokos hengerszögű V4-es sportmotor hozta a sikereket. A kor legvágyottabb sportgépe volt, amibe a Honda belepakolt mindent, amit akkor motorgyártó szériamotorba rakhatott.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Csak szeretnénk ilyenek lenni 86 évesen

április 23., 09:39 Módosítva: 2020.04.30 09:25
903
6 hozzászólás

Sammy Miller a britek motoros legendája, aki terepen és aszfalton is sorban hozta az eredményeket - triálban 15 alkalommal lett országos bajnok, kétszer nyert EB-t, több mint 1300 versenyt nyert meg, kilencszer ment haza arannyal a nyakában a Six Days Trialról, emellett háromszor nyert North West 200-at, és 1957-ben harmadik lett a 250-es gyorsasági világbajnokságon.

miller
6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Merlin V2: 4500 köbcenti elég lesz?

április 17., 06:06 Módosítva: 2020.04.27 06:58
34
6 hozzászólás

Amikor megkérdezték Keizert, hogy a motor hogyan kanyarodik, azt felelte, fogalma sincs, a legközelebbi kanyar 160 kilométerre, a legközelebbi kocsma pedig 100 kilométerre van.

Ausztrália kemény hely, és mivel nagyon messze vannak, itthon nincs meg a fejekben, hogy mennyire elborult ott az autós és a motoros kultúra. A kedvenc épített motorom is ott született, az 1991-ben elkészült 4500 köbcentis V2-es.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Egy jó V2-esnek mindig lenne helye

április 10., 08:03 Módosítva: 2020.04.27 06:58
170
21 hozzászólás

Valószínűleg a lassan három hete tartó bezártság miatt, de újra elkezdtem motorokat nézegetni. Pedig a járműparkommal elégedett vagyok, a Banditom a prosztó stílusával együtt is egy kellemes városi motor, még ha állítani is kéne egy kicsit karbin, mert túl dúsan jár, illetve a KTM Duke II hiába nyűgös, jobb huligánt el sem tudnék képzelni. Emellett három robogóprojekt is vár: a Berzerker felújítása, a Quartz tuningja és a barátnőm születésnapjára vásárolt Dio AF35 gatyába rázása. Tudom, hogy robogóból sok jobb van, de ha ő ezt a típust szerette meg, nem fogok vele vitatkozni.

21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Újabb tíz motor, ami nélkül nem lehet élni

április 9., 06:11 Módosítva: 2020.04.22 06:17
830
21 hozzászólás

Nagy arccal bejelentkeztem, hogy én is összedobnám a tizes listámat, aztán most itt ülök hülyén! Tíz? Ez lehetetlen! Százával, ezrével vannak a motorok, amiket nem lehet kihagyni!

21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Prémium Hiéna motorosoknak

április 3., 06:06 Módosítva: 2020.04.22 06:17
80
38 hozzászólás

Nem is tudom mikor járt nálunk utoljára ennyire zsíros konc. A MotochargeBar 921 penge darab: egyben telefontöltő és motoros telefontartó. A kidolgozása pedig az átlag fölé emeli, hideg, szépen megmunkált fém a váza, a telefon hátlapját pedig karbonszálas lap védi - kívánatos na. Ráadásul masszív darab, több benne az anyag, mint némelyik robogó főtengelyében.

38 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ezek szaporodnak!

március 29., 07:56 Módosítva: 2020.04.07 06:15
461
56 hozzászólás

A sors vékonyan szivacsozott kesztyűbe bújtatott ökle keményen csapkod az arcod irányába, és az esetek egy részében nincs elég időd, erőd, lehetőséged elhajolni előle. Látod, hogy közeledik a gömbölyű, piros bőr, még moccansz is egy tétovát oldalirányban, de a fejedben lezajló orrcsont-reccsenést pillanatokon belül követi a valódi. Evvan, viseljük méltósággal a csapást, az orrvérzés hamar eláll.

56 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A motorversenyzők is kibírják valahogyan a karantént

március 19., 15:22 Módosítva: 2020.03.24 06:14
286
4 hozzászólás

Toni Bou a triál legnagyobbja, összesen huszonhatszoros világbajnok (a triálban külön van kültéri és beltéri VB, szóval ő évente kettőt tud behúzni), és azon kevesek közé tartozik, aki az otthonában is tud motoros edzést tartani - nem azért, mert extrém nagy alapterületen él, hanem... hát, ezért:

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még