A Harley idén nagyon nyerni akar a baggerek versenyén

április 9., 10:02 Módosítva: 2021.04.12 16:23
196
0 hozzászólás

A tavalyi King of the Baggers egy meghívásos verseny volt Laguna Secában, ahol az indulók keményen tuningolt túracruiserekkel csatáztak. A futam annyira bejött a közönségnek, hogy idén már komplett bajnokságot írtak ki, az Indian pedig rengeteg új tuningcuccot pakolt a katalógusába. A Harley-Davidson is meglátta a lehetőséget a dologban, és gyári támogatással vetik bele magukat a sorozatba.

1-kingofthebaggers-1500x
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Kapudrog gyerekeknek: MV Agusta futóbicikli

március 30., 16:52 Módosítva: 2021.04.08 09:14
122
2 hozzászólás

Én még kitámasztókerekes biciklivel tanultam, de azóta már a futóbicikli a divat: ez a megoldás remekül fejleszti a gyerekek egyensúlyérzékét, vagyis miután megtanul futóbiciklizni, a pótkerekes kihagyásával egyből ülhet át rendes biciklire. Az MV Agustánál pedig sokat mondogathatták, hogy a megfelelő nevelést nem lehet elég korán kezdeni, így elkészítették a saját futóbicikljüket.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

"Mintha egy Daewoo Ticóval ütközött volna, annyi benne a műanyag"

március 30., 06:19 Módosítva: 2021.04.12 16:23
43
3 hozzászólás

Múltkor felvezettük, miről lesz szó: világbajnok motorépítőnk, Pákozdi "Sapka" Tamás átépít egy BMW R18-at. Ezúttal egy villáminterjú során betekintést nyerünk a mester munkamódszereibe.

Sapikám, az első képen mit látunk?

Kispajtásom, ott leginkább azok az alkatrészek szerepelnek, amelyek beépítésre kerülnek majd, mint például az a régi csomagtartó, a lézerpuska-szerű hátsó lámpák, meg a régi Bosch lámpa, amit szétvágtam, hogy az eredeti foncsor bekerülhessen.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Bukósisakra ennél többet nem lehet költeni

március 13., 06:35 Módosítva: 2021.04.06 11:50
126
21 hozzászólás

A sisakgyártók igen eltérően állnak a FIM-licenszes csúcssisakjaikhoz. A Shark például felárért adja a Race-R Pro GP FIM-es változatát, a Shoei kínálatában nem is szerepel FIM-homológ X-Spirit3, ahhoz csak a nagy bajnokságokban vagy VB-n induló pilóták juthatnak hozzá korlátozott mennyiségben a kereskedőjükön keresztül, az AGV viszont a legdrágább modelljéből csak a FIM-es változatot tartotta meg, és darabszámkorlát nélkül árulják. Az ára azért megszűri a vevőket.

21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Vágytam már egy könnyű bukóra

március 1., 06:08 Módosítva: 2021.03.18 06:13
163
12 hozzászólás

A sisakok súlya ügyében még nem sikerült eljutnom a végeleges álláspontra. Egyfelől hiszek abban, hogy a súlynál a jó aerodinamika fontosabb, de városban, ahol nincs nagy tempó, egyszerűen jobb forgatni a fejemet egy könnyű sisakkal. Az előző azért elég nehéz volt, azelőtt pedig éppen egy ultrakönnyűt (1100 gramm) használtam, mind a kettőt szerettem, de vágytam már, hogy újra pille bukóm legyen. Ugyanakkor nem tudom teljes magabiztossággal kijelenteni, hogy a súly az fő bűn, mert például az Araik sárnehezek, aztán mégis.

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Az utolsó építés: Sapka és a BMW R 18

február 26., 06:18 Módosítva: 2021.03.12 06:11
45
8 hozzászólás

Sapka a magyar motorépítés királya, pardon, Sapka a motorépítés királya. Bár számos munkájáról írtunk (mind a három szó külön link, csak szólok) már, ezúttal a művész beleegyezett, hogy egy projektet a legelejétől végig kövessünk – mégpedig egy BMW R18 átépítését, mellyel május végéig el kell készülnie. Mielőtt felzúgna a flex, még beugrottam hozzá beszélgetni arról, hogy mik az elképzelések.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Még hogy egy bokszer BMW-vel csak túrázni lehet?

február 25., 11:16 Módosítva: 2021.03.12 06:11
163
4 hozzászólás

Még tavaly írtam egy hosszú és csak kevesek számára érdekes cikket a 2003-as Suzuka 8Hr minden őrültségre nyitott XF2 kategóriájának motorjairól. Mivel ez elég régi történet, hiszen aki 2003-ban született, már vezethet autót is, kevés volt az online fellelhető forrás, ezért ráírtam a csapatokra, hátha dolgozik még ott valaki, aki emlékszik a daliás időkre, és hátha van valami jó sztorijuk.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kellően drágán kell venni, és jó befeketetés lesz

február 9., 11:03 Módosítva: 2021.02.16 10:34
45
0 hozzászólás

Mint minden pénzügyi válság, a pandémiával járó téboly is másként hat a gazdaság szereplőire. Míg egyesek a fennmaradásért küzdenek, és napi problémákkal kell megbirkózniuk, addig egy másik réteg vagyona egyre csak gyarapszik, ők pedig nyilvánvalóan újabb és újabb befektetési lehetőségeket keresnek, miként tudhatnák biztonságban megtakarításaikat. Néhányan a bitcoin adta rejtett lehetőségekben hisznek, míg mások az arany árának masszív emelkedésében látják a lehetőséget. Meg persze van egy harmadik kör, akik nagyjából akkor is képtelenek elszakadni attól, ami igazán érdekli őket, ezek pedig a járművek. Hozzánk persze ők állnak a legközelebb, és ezzel a poszttal rajtunk próbálunk segíteni, hogy nyári grillpartikon bélszín maradjon tarja helyett.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Még egy dolog, aminek a vastagsága és a hossza különösen fontos

január 26., 06:05 Módosítva: 2021.02.22 06:10
95
11 hozzászólás

Mióta Magyarországon van a gép, az összes motorom közül ez kapta a legkevesebb törődést, holott ez a legkedvesebb a szívemnek. Egyszerűen csak nem adja ki sehogy időben és távolságban, a fővárosban dolgozom, a projekt meg vidéken pihen a szülői házban, a kellemes, fűtött pincében. A konzerválásra nincs is jobb recept, a probléma csak az, hogy így garantáltan nem egyszerű tovább vinnem a régi módit, miszerint meló után foglalkozom egy-egy részegységgel. Erre valamit ki kell találnom hamarosan, de addig is nézzük meg, mitől is csengenek olyan szép hangon a kétütemű gépek, és ha még ügyesek is vagyunk, akkor iszonyat teljesítménnyel teszik ezt.

(A sorozat előző részeit ide kattintva tudod elolvasni)

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A műszakiról üvöltve dobnák ki, de a Dakaron jó volt a második helyre

január 12., 00:00 Módosítva: 2021.01.26 06:17
932
4 hozzászólás

Erről van szó:

Ezt a remekművet a KTM-es Toby Price hozta össze a Dakar 8. szakaszán. Valószínűleg ő sem táplált komoly reményeket az igényes javításával, és őszintén meglepődött, amikor a 229 kilométer után a tankolásnál az egyik gyorskötöző még fent volt. A 709 kilométeres etapot egyébként a másodikként zárta, és összetettben is a második helyen állt.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Prágai túra ferde hajtórúddal, 80-as csúcssebességgel

2020. december 31., 07:02 Módosítva: 2021.01.20 06:10
219
33 hozzászólás

A második dugattyúlyukadás után sem adtam fel a kétütemű vas szeretetét és nyüstölését. Megírtam miért rajongok ezért a technikáért, és hogy milyen örömöket tud okozni, ha olyanja van. Ha meg nem, akkor tud kellemetlen perceket okozni, melyek felidézése illő lezárása a 2020-as évnek.

33 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ha csak egyetlen ember jönne velem a Man TT-re

2020. december 29., 09:52 Módosítva: 2021.01.08 06:11
130
1 hozzászólás

Nem is emlékszem pontosan, mikor találkoztunk először, talán egy péntek este a brünni depóban, ahová Gegével érkeztél. Csak tátott szájjal bámultalak, és azt gondoltam, nem létezik még egy akkora fanatikus, mint te, aki a tizenegynéhány éves lányával naponta autózik a mosonmagyaróvári szállásról a Cseh nagydíjra, csakhogy a gyermek láthassa élőben Rossit. Amikor másnap este, a tőled megszokott közvetlenséggel közölted, hogy velem tartanál legközelebb Man-szigetre, azt gondoltam, ez a fickó teljesen meghibbant.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Hősöm, a Man-szigetre jetskiző szerelmes

2020. december 23., 11:05 Módosítva: 2021.01.08 06:11
147
18 hozzászólás

A legszebb karácsonyi történet lehetett volna ebben a pandémia által uralt időszakban, de a hivatalnokok miatt börtön lett a vége. De megkockáztatom, hogy mégiscsak ez lesz a legszebb karácsonyi mese.

Erdő a nyári Man-szigeten, ami tele van kísértetekkel és történetekkel
Erdő a nyári Man-szigeten, ami tele van kísértetekkel és történetekkel
18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

1000 köbcenti alatt is van túra, utassal

2020. december 20., 07:37 Módosítva: 2021.01.08 06:12
269
27 hozzászólás

Mi lehet értelmesebb egy pici 125-ös kétütemű motor esetében, mint elmenni egy erdélyi túrára, két személlyel és kellő mennyiségű csomaggal? Írtam legutóbb. Kiderült: van élet 1000 köbcenti alatt is, csak kicsivel több odaadást kíván.

27 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Amikor én voltam a tankolós srác a nyolcóráson Suzukában

2020. december 6., 16:48 Módosítva: 2020.12.18 06:10
216
5 hozzászólás

2013-ban kerültem egy japán multihoz. Vehetném hosszabbra, de a lényeg, hogy egy olyan állásra jelentkeztem, aminek a feltétele volt, hogy a magyar gyártóüzemben eltöltött próbaidő után szépen utazok is japánba két évre. Ez sokakat elriasztott, nem volt mindenkinek annyira kecsegtető az állás. Mint kiderült, a velem együtt felvett srác is hamar kifordult az ajtón, de nekem éppen ez hozta meg a kedvet az amúgy unalmas meló elvállalására. Szóval irány Suzuka.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Elkezdhetek motorozni az ősszörnnyel

2020. december 6., 07:12 Módosítva: 2021.01.05 06:12
889
49 hozzászólás

Átlagos szemlélőnek teljesen úgy tűnhetett az 1938-ban gyártott, nálam kilenc, elődömnél, Gajdán Mikinél pedig további hét éve készülő NSU 251 OSL motorkerékpáromról szóló előző poszt végén, hogy révbe értünk. Már csak egy veteránminősítés, műszaki vizsga, papírmunka és megvagyunk, kezdődhetnek a próbatúrák, amelyek végén remélhetőleg ott lesz majd a 2020-as Nagy Megmérettetés, az 1938-as fényképalbum-recap, az „NSU Challenge 1938”-túra az Alpokba.

49 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Menny- és pokoljárás a kétütemű csapásmérővel

2020. december 5., 12:08 Módosítva: 2020.12.14 06:26
284
42 hozzászólás

Most jön az igaz történet, hogyan lettem szerelmes a kétütemű motorokba és miért kötöttem ki egy vénséges RG125-ös Suzuki mellett, mint A Motorom. Tehát nem pályázós második motor volt, sőt, még csak nem is autó mellett tartottam. Ez volt A Közlekedési Eszközöm egy jó ideig. Ezzel jártam munkába, boltba, és olykor-olykor túrázni, akár a határon túlra is. Emiatt sokan hülyének néztek, és igazuk is volt. Azért megpróbálom leírni, hogyan süllyedtem idáig...

Ha nem lett volna ez a Simsonom, most RG-m se lenne, sőt talán nem is motoroznék...
Ha nem lett volna ez a Simsonom, most RG-m se lenne, sőt talán nem is motoroznék...

 

42 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Szerelmem, a 8-4-2-1-2

2020. december 1., 06:04 Módosítva: 2020.12.14 06:26
905
8 hozzászólás

Az NR750-et, mint témát nem véletlenül kerültem: ha nem cikket vagy posztot, hanem könyvet írnék róla, és akkor is maradna utána hiányérzet. Ráadásul olyan, szintén érdekes motorokkal ellenben, mint a Britten V1000, a Desmosedici RR vagy az RC213V-S, amiket hallottam, szagoltam és tapintottam, az NR-t eddig csak képen láttam. Tehát az is lehet, hogy igazából nem is létezik. Nem mintha a kultúránkban különösebb akadálya lenne, hogy nemlétező dolgoknak könyvtárakat megtöltő irodalma legyen, szóval ez sem kizáró tényező, csak hát ez a téma egyszerűen túl nagy falat.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Az én hőseim alkalmatlan járművekkel álltak rajthoz

2020. november 23., 06:13 Módosítva: 2020.12.03 06:12
0
7 hozzászólás

Amikor elkezdtem megírni a Honda CB1300 Super Four használttesztet, terveztem bele egy keretest a szintén csak japán belpiacra tervezett CB1300 Super Four Type R-ről, amely ugyan csak lazán kapcsolódott a témához, hiszen nem a cikkben tárgyalt SC40 volt az alapja, hanem a későbbi SC54, de nagyon tökös húzás volt, kár lett volna kihagyni. Aztán ahogyan elmerültem a témában, egyszer csak azon kaptam magam, hogy bár korán fekvő vagyok, de mindjárt éjfél, és már rég nem a teszttel foglalkozva egy külön dokisba jegyzetelek.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Másfél hónapig szereltem egy lámpakapcsolót? Hülye vagyok én?

2020. november 22., 07:22 Módosítva: 2020.12.03 06:12
0
52 hozzászólás

2020 májusára, amikor még az első Covid-hullámnál tartottunk, és nagyon is be voltunk zárva, nekem azért jött egy optimista hullámom, bár szégyellem ezt bevallani, mert tudom, körülöttem mennyien várták szűkölve, hogy csak vége legyen már a rémálomnak. Mert nálam összeállt az NSU. Kilencévnyi rohasztáson, céltalanságon, tétovaságon, nehéz szívű alámerülésen, végtelen sok kínlódáson, ötletelésen voltam túl ezzel a motorral, amelynek teljes sztoriját bárki, aki most kapcsolódik be először a sztoriba, végigkísérheti az e poszt végén levő, belinkelt korábbi posztokban.

52 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Egy reménytelen szopás

2020. november 15., 07:31 Módosítva: 2020.11.25 06:11
0
45 hozzászólás

Szerintem a hegymászóknak is megvannak azok a tévedésből keletkező örömteli, boldogságot hozó pillanatai, amikor a nagy csúcs felé vezető úton egy-egy keményebb falszakasz megmászása után, valamely, korábban elérhetetlennek tűnő magaslaton megpihenve kinyitják a csúcsra tartogatott csokit, s egy megelőlegezett szeletet elmajszolva belőle úgy gondolják – a nehezén túl vagyunk, innen már simán bevesszük az utolsó ötszáz métert. Na, azon az ötszáz méteren szokás elvérezni, de ha nem, akkor is mindig pokoli kemény a végső küzdelem. Mindannyian emberek vagyunk, s ugyanúgy működik az agyunk, bármilyen hegyet hágunk is épp, talpig oxigénben.

45 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ebből kéne reszelni valamit, ami kibír 2000 km-t és az Alpokat

2020. november 1., 06:41 Módosítva: 2020.11.06 06:30
0
40 hozzászólás

2017-ben, amikor már oszladozott a Ponton Dezső nevű sötét felhő az életemből, mert az autó kvázi összeállt az eladásra, s már csak azt kellett kitalálnom, hogyan szabadulok meg tőle, ráadásul az nagyapósi 1938-as túrafotók miatt megláttam a világítótornyot, amerre fordítanom kellett projektem süllyedő félben levő ladikjának orrát, nekiláttam végre a sokáig titokban tartott NSU-nak. Hosszú volt a megoldandó tételek listája, azokról az előző posztban már részletesen beszámoltam.

40 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Az év versenyét pohos túracirkálókkal nyomták

2020. október 28., 06:28 Módosítva: 2020.11.06 06:30
394
5 hozzászólás

Itt az ideje, hogy foglalkozunk egy kicsit az igazán fontos dolgokkal: lezajlott Laguna Secában a Battle of Baggers, a túracruisereknek kiírt gyorsasági futam, és a várakozásoknak megfelelően agyeldobósan jó volt.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Megyek! 80+ éves motorral a Dolomitokba

2020. október 25., 06:49 Módosítva: 2020.11.03 06:11
0
181 hozzászólás

Előzetesként – mert tudom, hogy úgyse olvassa mindenki végig a posztjaimat – lenne itt egy nemes feladat az olvasóknak, azaz nektek. Segítsetek, kérlek. Arra kérek mindenkit, aki kicsit is, de pláne ha sokat járt Olaszországban, a Dolomitokban, Ausztriában, jó a memóriája, esetleg isteni trükköket ismer arra, hogyan lehet kideríteni, egy régi fotó hol készült, szóval arra kérek mindenkit, hogy lapozza végig a galériát, és ha van tippje a képek helyszínére, azt ossza meg velem. Életbevágóan fontos lenne minden morzsányi infó, menjetek be a galériába, ott látjátok a képek számát, aszerint küldjétek, ha eszetekbe jut valamelyikről egy hely. A cikkben csak pár, elszórt fotó van, dísznek, a valódi anyagot a galéria tartalmazza.

181 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ötven éve dőlt el, merre fognak fejlődni a motorok

2020. október 21., 11:01 Módosítva: 2020.11.17 06:11
0
4 hozzászólás

Amikor a japánok előálltak a 60-as évek végén és a hetvenes évek elején a modern, nagyköbcentis motorjaikkal, egy csapásra egyeduralkodóvá váltak a motorgyártásban. Negyven évig ők diktáltak - a nagyon egyértelmű uralom nagyjából 2010-ig tartott, azóta mintha újra európa fújná a passzátszelet. A 70-es évek japán motorjai erősebbek, gyorsabbak és megbízhatóbbak voltak minden másnál, az addig magabiztos európai gyártók sorban zárhatták be a boltot. Egy dologban viszont bő tíz év kellett, hogy felzárkózzanak: kezességben. A japánok ugyanis eleinte nem tudtak vázat és futóművet tervezni.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még