Mivel motorozhat egy versenyző a szabadidejében?

július 7., 12:23 Módosítva: 2020.07.09 10:23
172
0 hozzászólás

Noha a FIM sajtóközleményében nem nevezték meg, ki az a két versenyző, akiknek Jerezben kell majd egy meghallgatáson megjelenni az edzési szabályok megszegése miatt, nem nehéz rájönni, hogy a Yamaha MotoGP pilótájáról, Fabio Quartararoról és a Moto3-ban versenyző Sergio Garciaról van szó. A FIM ugyanis előírja, hogy a versenyzők milyen motorokkal mehetnek.

20-fabio-quartararo dsc1849.gallery full top fullscreen
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Ideal? Pionir? Nem lehetne inkább a neve Jawa Orál?

június 30., 10:52 Módosítva: 2020.07.07 06:17
431
44 hozzászólás

Addig jó a játék, amíg az tét nélküli. Csak röviden: Tátrai Roland barátom felajánlott nekem egy 1965-ös gyártású Jawa 05 Pionyr kismotort. Tizenöt éve a Szabadi-Sóstón álló házuk falának döntve várta a feltámadást egy ponyva alatt. Amikor letette oda a papája, állítólag még volt ember, aki emlékezett olyan emberre, aki látta menni. Valamikor előtte. Minden okunk megvolt hát, hogy bízzunk benne - odamegyek, és egy kis benzincsap-karburátor-gyújtás-bűvészet bemutatása után nyeregbe pattanok és elmotorozok vele. Haza, Budapestre.

44 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kaptam motort, ajándékba!

június 19., 07:15 Módosítva: 2020.07.07 06:17
350
42 hozzászólás

Most kivételesen nem írok litániákat, mert Tátrai Roland barátom pompás videót forgatott a pompás mobiltelójával, s ebben a vagy félórás filmecskében minden benne van, amit tudni kell az ügyről.

42 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ez a rettenet valójában kőkemény versenymotor volt

június 11., 06:13 Módosítva: 2020.06.24 06:15
517
7 hozzászólás

A Mead & Tomkinson egy motorkerékpár- és autókereskedés volt az angliai Herefordban, és a névadókból a Tomkinsonok - hárman, a két fiú, Chris és Patrik és az apjuk, Mike mellékesben versenymotorokat építettek - többek között a Man TT-re és különböző 8 és 24 órás endurance futamokra, például Spába, Le Mans-ra és a Bol d'Or-ra is - és nem is mentek rosszul, az egyik versenyzőjük például az a Neil Tuxworth volt, akit később a HRC angliai részlege le is igazolt gyári pilótának.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A hét pletykája: kirúgják a fiatalabb Márquezt, hogy Pol Espargaro mehessen a helyére

június 8., 12:04 Módosítva: 2020.06.16 06:36
87
1 hozzászólás

A hétvégén a motorsportbuzik fórumai szinte felrobbantak, amikor egyszerre több helyről is jött a pletyka, hogy a Honda kirakná a frissen igazolt Alex Márquezt a gyári csapatból, és a helyére Pol Espargarót igazolnák le. A feltételezést a Honda csapatfőnöke Alberto Puig visszautasította, de a hivatalos közleménye igazából csak olaj volt a tűzre, hiszen azt nem cáfolta, hogy a fiatalabb Márquez elhagyhatja a csapatot - Puig nyilatkozatában csak arról volt szó, hogy Marc Márqueznek van érvényes szerződése 2021-re, ez pedig egy nagyon diplomatikus közlése annak, hogy a fiatal Márquez helye egyáltalán nem garantált.

44-pol-espargaro-esp dsc1877.gallery full top fullscreen
1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Már száz éve is rossz megoldások mellett kötelezte el magát az ipar

június 7., 07:09 Módosítva: 2020.06.24 06:15
221
19 hozzászólás

Thanassis Lefas neve keveseknek mond bármit is. Nagyobb ismeretségnek még a hazájában, Görögországban sem örvend, viszont egy zseni volt, aki megoldást keresett a futóművek összes bajára. És talált is.

19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A Superleggera V4 fejlesztéséről sztorizott a Ducati tesztpilótája

június 5., 14:04 Módosítva: 2020.06.12 06:23
314
0 hozzászólás

A Ducati Superleggera V4 képviseli a rendszámozható motorok csúcsát, és a Ducati tesztpilótája, Alessandro Valia mesélt a fejlesztés körülményeiről. Az első Superleggera 2014-ben készült, akkor még a V2-es 1199 Panigale volt az alap, ott még a magnéziumötvözetek voltak a középpontban, aztán 2017-ben jött a 1299 alapú modell, amelynél már minden szénszálas volt, és most jött a V4 szuperkönnyű és szupererős kivitele.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Tudtam, hogy előbb-utóbb utolér

május 24., 06:54 Módosítva: 2020.06.09 06:16
548
53 hozzászólás

Már évekkel ezelőtt, amikor minden rettegésemet félretéve, nagy levegőt véve épp megvettem a Ducatimat, majdnem ilyen motorom lett. A klubba járt akkor egy motoros társ, aki nagyon nyomta – „ne kínoznod magad Ducatin, vegyél egy Gran Canyont, ugyanúgy Ducatin ülsz, ugyanúgy sportos lesz, ugyanolyan zajokat ad majd, csak még jól is érzed magad rajta!”

53 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

26 éve csodáljuk, és nem múlik a varázs

május 7., 11:10 Módosítva: 2020.05.19 06:17
2081
21 hozzászólás

A Ducati 916 már lassan veterán, de máig sokak számára ez A Superbike, a motorgyártásnak egy olyan csúcsa, ami után hiába jön bármi erősebb és gyorsabb, az már ereszkedés a csúcsról. Mai szemmel és fejjel ez egyébként egyáltalán nem olyan egyértelmű, ezért megpróbálom elmagyarázni, hogy a 916 miért annyira zseniális, hogy az idők végezetéig hivatkozási alap legyen.

21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Akarni fogsz egy tárgyat, ami ennyi odaadással készült

május 4., 13:22 Módosítva: 2020.05.11 11:19
0
8 hozzászólás

Lehet vitatkozni arról, hogy melyik minden idők legikonikusabb, vagy legcsodásabb Hondája, az viszont biztos, hogy a VFR750R (gyári kódján RC30) ott van a dobogón.

Az 1987-ben indított Superbike VB-re építették, és a 90 fokos hengerszögű V4-es sportmotor hozta a sikereket. A kor legvágyottabb sportgépe volt, amibe a Honda belepakolt mindent, amit akkor motorgyártó szériamotorba rakhatott.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Csak szeretnénk ilyenek lenni 86 évesen

április 23., 09:39 Módosítva: 2020.04.30 09:25
903
6 hozzászólás

Sammy Miller a britek motoros legendája, aki terepen és aszfalton is sorban hozta az eredményeket - triálban 15 alkalommal lett országos bajnok, kétszer nyert EB-t, több mint 1300 versenyt nyert meg, kilencszer ment haza arannyal a nyakában a Six Days Trialról, emellett háromszor nyert North West 200-at, és 1957-ben harmadik lett a 250-es gyorsasági világbajnokságon.

miller
6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Merlin V2: 4500 köbcenti elég lesz?

április 17., 06:06 Módosítva: 2020.04.27 06:58
34
6 hozzászólás

Amikor megkérdezték Keizert, hogy a motor hogyan kanyarodik, azt felelte, fogalma sincs, a legközelebbi kanyar 160 kilométerre, a legközelebbi kocsma pedig 100 kilométerre van.

Ausztrália kemény hely, és mivel nagyon messze vannak, itthon nincs meg a fejekben, hogy mennyire elborult ott az autós és a motoros kultúra. A kedvenc épített motorom is ott született, az 1991-ben elkészült 4500 köbcentis V2-es.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Egy jó V2-esnek mindig lenne helye

április 10., 08:03 Módosítva: 2020.04.27 06:58
170
21 hozzászólás

Valószínűleg a lassan három hete tartó bezártság miatt, de újra elkezdtem motorokat nézegetni. Pedig a járműparkommal elégedett vagyok, a Banditom a prosztó stílusával együtt is egy kellemes városi motor, még ha állítani is kéne egy kicsit karbin, mert túl dúsan jár, illetve a KTM Duke II hiába nyűgös, jobb huligánt el sem tudnék képzelni. Emellett három robogóprojekt is vár: a Berzerker felújítása, a Quartz tuningja és a barátnőm születésnapjára vásárolt Dio AF35 gatyába rázása. Tudom, hogy robogóból sok jobb van, de ha ő ezt a típust szerette meg, nem fogok vele vitatkozni.

21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Újabb tíz motor, ami nélkül nem lehet élni

április 9., 06:11 Módosítva: 2020.04.22 06:17
830
21 hozzászólás

Nagy arccal bejelentkeztem, hogy én is összedobnám a tizes listámat, aztán most itt ülök hülyén! Tíz? Ez lehetetlen! Százával, ezrével vannak a motorok, amiket nem lehet kihagyni!

21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Prémium Hiéna motorosoknak

április 3., 06:06 Módosítva: 2020.04.22 06:17
80
38 hozzászólás

Nem is tudom mikor járt nálunk utoljára ennyire zsíros konc. A MotochargeBar 921 penge darab: egyben telefontöltő és motoros telefontartó. A kidolgozása pedig az átlag fölé emeli, hideg, szépen megmunkált fém a váza, a telefon hátlapját pedig karbonszálas lap védi - kívánatos na. Ráadásul masszív darab, több benne az anyag, mint némelyik robogó főtengelyében.

38 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ezek szaporodnak!

március 29., 07:56 Módosítva: 2020.04.07 06:15
461
56 hozzászólás

A sors vékonyan szivacsozott kesztyűbe bújtatott ökle keményen csapkod az arcod irányába, és az esetek egy részében nincs elég időd, erőd, lehetőséged elhajolni előle. Látod, hogy közeledik a gömbölyű, piros bőr, még moccansz is egy tétovát oldalirányban, de a fejedben lezajló orrcsont-reccsenést pillanatokon belül követi a valódi. Evvan, viseljük méltósággal a csapást, az orrvérzés hamar eláll.

56 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A motorversenyzők is kibírják valahogyan a karantént

március 19., 15:22 Módosítva: 2020.03.24 06:14
286
4 hozzászólás

Toni Bou a triál legnagyobbja, összesen huszonhatszoros világbajnok (a triálban külön van kültéri és beltéri VB, szóval ő évente kettőt tud behúzni), és azon kevesek közé tartozik, aki az otthonában is tud motoros edzést tartani - nem azért, mert extrém nagy alapterületen él, hanem... hát, ezért:

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A mi tíz motorunk, amit mindenkinek ki kéne próbálnia

március 17., 06:11 Módosítva: 2020.04.09 06:19
201
13 hozzászólás

Az egész lista amolyan szerkesztőségi rutinfeladatnak indult, nem voltak fix irányok, csak annyi, hogy 10 motor, amit ki kell próbálni ebben az életben. Mindenki a saját belátása és ízlése szerint adta le a listáját, amiből végül súlyozott pontozással kialakult az, ami a múlt héten meg is jelent. A következők pedig a szerzők saját listái, indoklással.

13 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ha térdvédő jön be, nem a motoros nadrág

március 13., 06:13 Módosítva: 2020.03.24 06:14
90
15 hozzászólás

A kérdésre, hogy hordjál-e térdvédőt, szerintem csak egyetlen válasz létezik: ha ilyet kérdezel, hülye vagy. Még ha csak a legolcsóbb térdvédőre telik is, az tuti, hogy többet ér, mint a pőre farmered energiaelnyelő képessége.

Nem mondom, hogy csak teljes páncélban szabad kihajtani az utcára, én sem csatolok fel minden lehetséges védőfelszerelést. Volt idő, amikor a sisak mellett a szimpla bőrdzseki volt a legkomolyabb kiegészítő, amit felvettem. Ma már úgy vagyok vele, hogy alsógatya nélkül kevésbé érezném magam meztelennek motoron, mint térdvédő és protektoros dzseki nélkül.

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kézműves motorépítés: kimaxolva

március 12., 16:41 Módosítva: 2020.03.24 06:14
82
8 hozzászólás

Roland fanatasztikus videót küldött, szkeptikusan kattintottam bele, aztán elakadt a szavam. A kollégáknak röviden összefoglaltam, mondták, hogy kamu. Megnézték, elakadt a szavuk. Assur, a TC hírszerkesztője a kerékre mondta, hogy azt készen lett hozzávéve. Megnézte az annak az elkészítéséről szóló részt, és azóta nem szól hozzám.

35 tökéletes perc, jó szórakozást.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Londonban a BMW F 750 GS-re esett a rendőrök választása

március 3., 09:18 Módosítva: 2020.03.13 06:22
71
2 hozzászólás

A londoni rendőrség a hazai gyakorlattal szemben nem az R 1200 RT modellből rendelt szolgálati változatot, hanem az F 750 GS rendvédelmi kivitelévelm az F 750 GS-P-vel szerelkezett fel, hogy fel tudják venni a robogós és mopedes bűnözőkkel a harcot.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mire menne a legjobb superbike a MotoGP mezőnyében?

február 18., 14:10 Módosítva: 2020.03.06 06:20
594
3 hozzászólás

Állítólag a Kawasaki megkérdezte, hogy elindulhatnának-e szabad kártyával a MotoGP valamelyik futamán a Superbike VB-s ZX-10RR-rel, de Carmelo Ezpeleta, a Dorna (a Superbike és a MotoGP jogtulajdonosa) feje elutasította az ötletet. Ezpeleta a GPOne-nak adott interjúban azt mondta, hogy nem szabad keverni a GP-t és a Superbike-ot, hiszen a két sorozat másról szól. A GP a prototípus motorok bajnoksága, a Superbike-ban pedig széria-alapú versenygépek vannak.

Jonathan Rea és a Kawasaki ZX-10RR
Jonathan Rea és a Kawasaki ZX-10RR
3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Megveszed a legolcsóbb Ducatit, mi bajod lehet?

február 9., 07:35 Módosítva: 2020.02.19 06:27
559
27 hozzászólás

Tudom, írnom kellett volna erről a Ducatiról korábban. Mondjuk, írtam is, hiszen a kezdő motorossal Ausztriába témájú cikkemben szerepelt a fekete Monster 600-as, de tudom, kissé elvarratlanak voltak azok a szálak.

27 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Így néz ki egy """"széria"""" motor :D:D:D

január 31., 08:30 Módosítva: 2020.02.19 06:27
232
1 hozzászólás

Kezd ismét magára találni a Superbike VB, a 2020-as szezon kimondottan jónak ígérkezik, végre több komoly ellenfelet is kap Rea, aki az elmúlt öt évben ötször nyerte meg fölényesen a bajnokságot. Rea elmondta, hogy 2020-ban még nyerni szeretne, aztán ha úgy van, eljön a visszavonulás ideje.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Negyedszázad két keréken

január 25., 07:26 Módosítva: 2020.02.19 06:27
200
25 hozzászólás

200 méteren múlt az egész. Simonek Péter barátom, rádiós kollégám dobott ki MZ 150-esével 1994 szeptemberének végén a Pollack Mihály tértől a Kálvin térre a metróhoz. Valahonnan   azt hiszem motoros főnökünktől - került plusz sisak, én rohantam mint rendesen, felültem mögé, 30 másodperc múlva leszálltam. A dolog elég mély nyomokat hagyhatott bennem, mert alig egy hét múlva, egy hakniból meg némi kölcsön segítségével megvettük az első 125-ös MZ-met   használtan.

25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még