Életben maradtunk, ez a lényeg

tegnap, 08:05 Módosítva: 2018-11-18 11:22
103
34 hozzászólás

A térdeden szaporodó zúzódásokból tudod, hogy a város belső részébe ért veled a tuk-tuk. Itt egy sárhányó, ott egy busz lökhárítója, már szinte fájnak az ütések. Megpróbálod beljebb húzni a lábad, mielőtt végleg leviszi egy másik jármű alkatrésze, bár a tuk-tukban is van épp elég konstrukciós guillotine. Dudálás. Itt valahogy minden nagyon közel jön. Egy indiai város forgalmában nem maradnak helyek. Kürtölés. Ezt a forgalmat rendesen összezippelik, másodpercenként, és ahol terem egy kerékpárnyi tér, onnan hirtelen kinő egy rozsdás... Ashok Leyland busz. Elszórod az agyad. Őrült dudaszó.

34 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mit lehet fejleszteni egy vázon?

november 16., 14:56 Módosítva: 2018-11-18 18:23
41
4 hozzászólás

Az új S 1000 RR kapcsán eddig a Shift Cam változó szelepvezérlést emeltük ki, de ha lehet, a 2019-es váz és lengővilla még fontosabb a vezetési élmény szempontjából. Ezek könnyebbek és rugalmasabbak, mint korábban, ettől állítólag kezesebb és megbocsátóbb lett a motor irányíthatósága.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Magyar az AJS! És nem ő az első?

november 10., 22:31 Módosítva: 2018-11-13 06:10
271
39 hozzászólás

Trélert szerezni lehet. Nekem ez jól szokott menni, mert sok a barátom, közöttük is sok, aki motorozik. Másnak talán nem lenne olyan egyszerű, de én ilyenkor felhívom Zöldi, Bakos Ricsi vagy Szabó Endre barátomat, aztán végül mindig akad valami guruló zsámoly, amire feltolom a vasat. És bár gyűlölöm azt a randa nagy vonóhorgot az állólámpás Mercimen, mert ami egy lerottyant dízelen még elmegy veterán korban is, az egy hathengeres, diplomatakék suhanógépen már annyira nem kúl, de ezt a békát lenyelem – elvégre az élet úgy jó, ha nem gördítünk feleslegesen nagy akadályokat a zajlása útjába. A gond a logisztika. Meg az idő. És nekem mindkét probléma előjött, amikor hazahoztam az AJS-t az imolai veteránbörzéről és úgy döntöttem – levizsgáztatom.

39 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
  • Döbbenten állok a jelenség előtt

    november 7., 07:16 Módosítva: 2018-11-09 11:48
    151
    21 hozzászólás

    Rendes ember azért megy az instagramra, hogy tinilányok csöcsszelfijeit nézegesse. A perverzebbje rákeres, hogy #harleydavidson, #fatbob2018, és azt kívánja, bárcsak mégse találták volna még fel az internetet.

    21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Bálint megveszi a motort!

    november 4., 07:58 Módosítva: 2018-11-12 15:22
    372
    62 hozzászólás

    Ilyen egy jó apa. Kimegy a fiával a csillogó külföldi börzére, térdig járnak csodákban, mindkettejük zsebében ott a pénz, végül ő, a megfontolt, példamutató, érett férfi vesz egy valószerűtlenül ódon tragacsot jó drágán, a fiának viszont mindenféle józansági okokra hivatkozva nem engedi, hogy bármire rákívánjon. Empátia, nevelés, példamutatás a köbön. Már csak az a kérdés, ki az igazi gyerek, ugye.

    62 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A felni és a fékrendszer sem adta magát könnyen

    november 3., 06:57 Módosítva: 2018-11-06 06:17
    26
    12 hozzászólás

    Ott tartottunk, hogy a váz állványon van, megtisztítva, csapágyak kicserélve, benne van a hátsó rugóstag, az elejében pedig a villák a miniblédből ( CBR600RR PC37 ) . Itt következett az építésben egy olyan szünet, amit autószerelésnél csak zárhíd támasztásnak szokás hívni. Tehát állsz üveges szemekkel, és várod, hogy megvilágosodj, mert nem adja ki sehogy. Amíg a fejem törtem, hogy kicsit a kezem is mozogjon, elkezdtem megtisztítani a pici konzolokat a vázra, amik a bovdenek vezetését meg az egyéb perifériák pozicionálását hivatottak szolgálni. A képeken azok a szép feketék, amik lejöttek a motorról. Na, az nem festék, az harminc év mocska. De miután tisztítottam, homokfújtam, bronzkorongoztam, szerintem nem lettek rosszak. Így már vissza lehet rakni őket.

    12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Vihar után 24 órás robogóverseny

    október 31., 15:03 Módosítva: 2018-11-06 18:26
    102
    1 hozzászólás
    Ha nem láttál még szűk pályán nyári zápor után elszántan robogóval tülekedni 24 órán keresztül 25 csapatot, ebben a videóban most pótolhatod.

    Minden, ami TB24

    Visszaépítettük utcai járműnek
    Második 24 órás versenyét nyomta végig a kis Honda Dio ZX, most ismét utcai motor lesz. Egy darabig.
    Az év legbetegebb bulija volt
    Ki gondolná, hogy valami egyszerre lehet Woodstock és kőkemény motorverseny?
    1 hozzászólás

    A haldokló zseni utolsó mesterműve

    október 16., 06:34 Módosítva: 2018-10-18 14:42
    110
    5 hozzászólás

    A T12 volt Massimo Tamburini utolsó munkája, a legendás motorkerékpár-tervező már nem érte meg a bemutatót, pedig a T12-ben benne volt minden, amitől Tamburini munkái gyűjtői darabok lettek: az egyedi látásmód és a célszerszám-szemlélet. Bár maga a motor is különleges, az egész történet lenyűgöző, a haldokló zsenivel és az utolsó mesterművével, melyet aztán a fia fejezett be a hátrahagyott utasításai szerint. Megpróbálom röviden összefoglalni, miért csodálatos és szomorú egyszerre a története.

    5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Honda NSR250 felújítás

    október 13., 08:41 Módosítva: 2018-11-07 07:26
    161
    19 hozzászólás

    Nagyon rég volt már, hogy volt motorom és aktívan motoroztam. Babetta, Simson, minden megvolt, csak az a baj, hogy a motorok totálra törése hobbi szintű elfoglaltság volt fiatal koromban. Ez is benne volt abban, hogy viszonylag hamar sikerült megtanulnom szerelni, illetve, hogy a mai napig fejből tudom a TAJ számom. Aztán volt tíz év amíg nem volt semmi a seggem alatt, csak tojáshéj. Viszont egy valami mindig be volt akadva az agyamba: kell egy 250 -es kétütemű  füstölő. Szigorúan pályára, csak annyi alkatrésszel, ami ahhoz kell, hogy gyorsítson, lassuljon, és lehetőleg körbe érjen. Európában erre viszonylag kevés opció van. Lényegében volt/van az Aprilia RS 250. Igen tudom, vannak betegségei, de melyik kétüteműnek nincs? Ráadásul szeretek szerelni, tulajdonképpen ez nekem kikapcsolódás az irodai munka után a nap végén.

    19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Házi vajákolással mentettem meg a bőrruhámat

    október 2., 06:25 Módosítva: 2018-10-13 08:42
    7
    7 hozzászólás

    A Spyke Titanium bőrruhám már évek óta becsületesen szolgál, például az idei 24 órást is lehoztam benne. A hibát akkor követtem el, amikor befutó után a csicsogósra izzadt gúnyát bevágtam Pere Laci lakóbuszába, és csak másfél hónappal később mentem érte.

    Versenyen még adta
    Versenyen még adta
    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Hová tűntek a Rotax blokkok?

    szeptember 28., 15:41 Módosítva: 2018-10-04 15:22
    16
    14 hozzászólás

    Az oszták motorgyártó - mármint nem motorkerékpár, hanem motor, mint erőforrás, aggregát - mindenbe szállított különböző hengerelrendezéssel blokkot: repülőkbe, gokartokba, hómobilba és vízi járművekbe egyaránt, de most fókuszáljunk a motorkerékpárokra. Ezekben mind közös volt, hogy alapvetően jó minőségű, és tartós blokkok voltak, amik felkeltették a BMW, az Aprilia és a KTM érdeklődését is.

    Az Aprilia RSV-be és a Tounóba egyaránt Rotax V2-es volt
    Az Aprilia RSV-be és a Tounóba egyaránt Rotax V2-es volt
    14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    "Sok szériaalkatrész kibírja a magasabb fordulatot"

    szeptember 28., 09:15 Módosítva: 2018-10-17 07:17
    0
    0 hozzászólás

    Jövőre a Moto2-ben a Triumph átveszi a motorbeszállító szerepét a Hondától, és a CBR600RR négyhengeresei helyett a 765-ös háromhengeres átdolgozott változata fogja hajtani a versenymotorokat. Bár a világbajnokságon nem indul gyári Triumph csapat - a gyár vezetősége azt mondta, hogy a blokkal kapcsolatos tudásuk miatt ez semmiképpen nem lenne fair - tesztelési céllal megépítették a saját versenymotorjukat, melynek a váza egy módosított Daytona 675R alu hídváz.

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    Bálint tervez, apa végez

    szeptember 23., 07:34 Módosítva: 2018-10-01 06:34
    269
    67 hozzászólás

    Amikor a gyerekeim picik voltak, nehezen tudtam elképzelni, hogy ha majd zárkózott, kiszámíthatatlan, nyegle és lusta kamaszok lesznek, hogyan tudom ugyanúgy szeretni őket, mint abban a gügyögős, csetlő-botló, cuki állapotban, amiben akkor voltak. Persze, abból indultam ki, milyen pokoli kamasz voltam én magam. Ők azért nem olyan rosszak, távolról sem.

    67 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Aláöltözők: báránytól a technóig

    szeptember 16., 10:55 Módosítva: 2018-10-01 06:34
    14
    11 hozzászólás

    Vagy tíz éve annak, hogy megtértem az aláöltöző-hordók kisegyházába. Az első szettet nem is motorozási céllal vettem, hanem hétköznapi használatra, és egy rövidujjú és a egy hosszúujjú póló annyiba került, amiből akkoriban tetőtől talpig felöltözhettem volna. Akkor az új-zélandi Icebreaker márka mellett döntöttem, ami merinójuhok gyapjából készít ruhákat. Több oka volt, hogy éppen azt a márkát választottam, egyrészt akkoriban tetszett, hogy természetes anyag, nem valami high tech műszálas cucc, másrészt baromi jó a cég filozófiája, például volt bennük egy kód, amit a honlapon beütve megnézhettem, hogy melyik farmon élő birka gyapját hordom. Plusz elhittem a marketingszöveget, miszerint a merinógyapjú nem hőszigetel, hanem hőszabályoz, tehát annak ellenére, hogy télen meleg, nyáron is kellemes viselet. Arról nem is beszélve, hogy a merinók észveszejtően jól néznek ki.

    A merinó juhok pengén néznek ki
    A merinó juhok pengén néznek ki
    11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Mi marad egy motorból, ha megkerüli a Földet?

    szeptember 13., 06:43 Módosítva: 2018-09-25 06:26
    230
    26 hozzászólás

    Régi ismerős ez a motor, tavaly írtam meg használt tesztnek éppen ezt a Z750-et, azóta pedig körbejárta a világot. Attila, a tulajdonos, minimális előkészületek után az egyik reggel elindult keletre, majd két és fél hónap múlva hazaért nyugatról - maga az út igazából csak két hónap volt, mert közben két hetet itthon töltött, míg a motort utána hozták New Yorkból Portugáliába.

    26 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ez a vicc rettenetes, mégis röhögök rajta

    szeptember 5., 13:35 Módosítva: 2018-09-18 07:14
    82
    10 hozzászólás

    A címben csak azért írtam rettenetest szar helyett, hogy ne kelljen a csúnya szavakon megbotránkozó leveleket olvasnom, de ebben az esetben tényleg indokolt lenne. Most még visszafordulhatsz, nem késő. Ez például egy normális anyag egy érdekes járműről, ha értelmes tartalmat szeretnél, kattints át.

    10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Szánjunk pár percet erre az átépített CB1000R-re

    szeptember 4., 12:27 Módosítva: 2018-09-13 07:02
    90
    6 hozzászólás

    A Glemseck 101 Európa egyik legnagyobb vintage motoros bulija, a központi esemény pedig egy nyolcadmérföldes gyorsulási verseny, ahol kizárólag retró és/vagy épített motorok állnak rajthoz. A buli 13 év alatt akkorára nőtt, hogy már teljesen megszállták a nagy gyártók: volt, hogy Carl Fogarty alá tettek kompresszorral hergelt Triumphot, volt, hogy Freddie Spencer ment CBR1000RR-rel a GSX-R1000-rel rajthoz álló Kevin Schwantz ellen. Idén a Honda gurította a legnagyobbat, egy direkt erre épített CB1000R-rel Mick Doohant, az ötszörös MotoGP világbajnokot indították.

    6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Tétovaság. Imolával a küszöbön

    szeptember 1., 08:14 Módosítva: 2018-09-12 06:17
    9
    63 hozzászólás

    Bármekkora gépbuzi is vagyok és voltam már nagyjából attól a pillanattól kezdve, hogy világra jöttem, a nagymotorok harminc éves koromig szinte egyáltalán nem érdekeltek. Volt a háttérben egy súlyos és durva családi ellenzés, példabeszédek, horror sztorik – én meg épp eleget küzdöttem a szüleimmel a járműves ügyeimmel kapcsolatban, ezzel a rendkívül kényes témával pedig a teli szénásszekérre nemhogy egy jól megtömött vasvillával, hanem egy szénaszállító vasúti kocsival szórtam volna rá, ha létezik ilyen. Küzdöttem én ugyan dühödten az őseimmel a belsőégésű jogaimért, de teljesen eszement nem voltam. Csak majdnem.

    63 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Biztonságosan már tudok motorozni, de most éppen más érdekel

    augusztus 30., 13:40 Módosítva: 2018-09-18 07:14
    24
    11 hozzászólás

    Elég sok vezetéstechnikai tréningen voltam, és általános tapasztalatom, hogy mindegyik hasznos volt. Az is, amelyiken az instruktor csak másodjára tudta helyesen bemutatni, hogyan kell elmenni a bóják között, sőt, még az is, amelyiken az egyik résztvevőt kérte meg a tréner, hogy akkor mutassa már be a többieknek, hogyan kell megtérdelni a megtérdelendőt. Bárkitől lehet újat tanulni, és egy feladatra nem egy jó megoldás van - az a legjobb, ha mindet ismered, és a kedvedtől és a körülményektől függően döntheted el, melyiket alkalmazod.

    11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Új dolgokat tanulni: menő

    július 19., 13:42 Módosítva: 2018-07-25 10:10
    14
    14 hozzászólás

    Ha 2017 slágere a Despacito volt, akkor az idei évé a vezetéstechnikai tréning. Boldog-boldogtalan oktatást tart, és ami a jó hír, hogy szemmel láthatóan van is rá kereslet. És az a helyzet, hogy van is rá szükség, az utcán nézelődve lehangoló dolgokat látni - krumpliszsákként, a motort nem irányító, hanem ballasztként megülő vezetőket, a lábtartón sarokkal támaszkodó szerencsétleneket, mindennemű tudatosságot nélkülöző vakrepüléseket. Mindenkinek jár az elismerés, aki belátja, hogy van még mit tanulni, és tesz is érte.

    14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Fapados, de a dizájn uralkodik

    július 18., 06:33 Módosítva: 2018-08-17 06:15
    23
    1 hozzászólás

    Az NZI pedig nem hagyta ki a ziccert, és a belépő szintű sisakok, és az egyébként jó áron mért karbon versenysisak mellett húsbamarkolóan gusztusos vintage bukókat is a piacra dobott. A Street Track a full face bukójuk, a 2 B-Safe Rider pedig a fényezés neve - és most tényleg fényezésről beszélünk, nem matricáról, vagy fóliáról. Ez bizony szépen fújt festék, és te jó ég, mennyire szép munka.

    1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Szerencse is kell, de a tudásra azért jobb építeni

    július 14., 11:54 Módosítva: 2018-07-24 14:42
    29
    5 hozzászólás

    A Totabike robogós tréningre annyi pozitív visszajelzés érkezett, hogy idén is lesz, egészen pontosan július 21-én, szombaton, a helyszín változatlan, ezúttal is a Hungexpo területén tartjuk az oktatást.

    Karotta felméri, mennyire nézte el a féktávot
    Karotta felméri, mennyire nézte el a féktávot
    5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Elviselhetővé teszi a gyűlöletest

    július 11., 06:21 Módosítva: 2018-07-25 12:07
    26
    25 hozzászólás

    Hosszú távon utálatos hátizsákkal motorozni, aki próbálta már, az tudja, mennyire ki van nap végére a váll, a hát és a nyak - ennek ellenére jellemzően hátizsákkal motorozom. Több oka van, például elég sokat megyek tesztmotorokkal, amiken általában nincs doboz. De ha lenne is, akkor sem pakolnék bele, mert többnyire fényképezőgép és laptop is van nálam, azoknak az életét pedig megrövidíti a rázkódás.

    25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Aki jobban motorozik, jobban is élvezi a motorozást

    július 3., 08:07 Módosítva: 2018-07-13 06:20
    85
    7 hozzászólás

    Az idei Totalbike tréning 2018. július 15-én (vasárnap) lesz a Hungaroring Tanpályán. Három csoport lesz, kettő délelőtt, és egy délután - a délelőtti tréningek két-két órásak, a délutáni pedig négy órán át tart, ennek megfelelően alaposabb, több gyakorlatot tartalmaz. A rövidebb képzést azoknak ajánljuk, akik még nem voltak vezetéstechnikai tréningen, és belenéznének, hogyan is néz ki egy ilyen, míg a délutánin nem csak a kezdők, hanem a már sokat látottak is tanulhatnak ezt-azt. Ha érdekel, hogyan zajlik egy ilyen oktatás,  olvasd el a legutóbbi TB Tréningről szóló cikkünket.

    IMG 3173
    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Idén is lesznek Totalbike tréningek

    június 27., 16:43 Módosítva: 2018-07-04 06:43
    25
    2 hozzászólás

    Idén is lesznek Totalbike tréningek, egy motorosoknak (2018. július 15.) és egy robogósoknak (július 21.). A motoros tréning helyszíne a Hungaroring Tanpálya lesz, a képzést pedig a Tanpálya oktatói tartják. Délelőtt két rövidebb kurzus lesz két-két órában, ami elsősorban azoknak érdekes, akik még soha nem vettek részt vezetéstechnikai kurzuson. A két órába egy rövid elméleti felparaméterezés, fékezéses és kitérési gyakorlatok, illetve némi kanyaretechnika fér bele, vagyis a legalapabb biztonsági manőverek.

    Ez a motor magabiztosan oda lett szúrva az ívre!
    Ez a motor magabiztosan oda lett szúrva az ívre!
    2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még