Az anyja sem ismerne rá erre a Moto Guzzira

február 20., 12:43 Módosítva: 2018-02-22 11:09
22
3 hozzászólás

Az alapot egy 1981-es Moto Guzzi CX100 adta, de igen nehéz felismerni. Az idomok és a műszerek egy Moto Guzzi Daytonáról származnak, de nem ez a nagy szó, hanem ami alatta van.  Az első villa egy Suzuki GSX-R-ről költözött át, ahogyan a kerekek is. Nem lehetett egyszerű a kerékagyat átalakítani, hogy  GSX-R felnire rámenjen a Guzzi szöghajtása, de némi esztergálással és hegesztéssel sikerült megoldani, így megmaradt a Guzzi saját lengővillája és kardánja. A hátsó gátló az Öhlinstől származik.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Erre a sisakra csak ennyit tudok mondani: :D:D:D:D:D

február 16., 15:11 Módosítva: 2018-02-20 10:28
189
11 hozzászólás

Már az idejét sem tudom, mikor küldte át Bistei kolléga ezt a képet, azzal a kommentárral, hogy a tulajdonos szerint 240-nél kicsit beráz. Jó, Bistei kolléga amolyan safety first arc, mindenféle drága védőfelszereléssel, szóval a halántéknál lévő hatos imbusz miatti jajveszékelését mindenki ennek tudatában kezelje.

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kawasaki felújítás: semmi nem megy simán

február 9., 13:55 Módosítva: 2018-02-16 06:02
63
7 hozzászólás

Már egy hónap is eltelt azóta, hogy felhoztuk Pestre Attila összetört Kawasakiját. Ha nem lenne meg a történet, röviden: az X-Bike szerviz felajánlotta, hogy ha felhajtunk egy rászorulót, rendbe teszik a motorját. Végül sikerült kiválasztanunk a sok jelentkező közül egyet, és Borsay Szabolccsal elmentünk a vadkáros Kawasaki GPZ500S-ért.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
  • Amikor először szólt GP-n a magyar Himnusz

    február 6., 16:54 Módosítva: 2018-02-16 06:02
    259
    9 hozzászólás

    A szervezők szólnak, hogy az idős motorosok üljenek az első sorba – idős motorosokon pedig az egykori ellenfeleket, pályatársakat, régi barátokat értették. Más generáció, csak néhányukat ismerem fel arcról, Reisz Jánost (gyorsasági versenyző, Bol d'Or győztes), Hamar Zsigmondot (Drapál szerelője), Mohácsi Jenőt (krosszversenyző, hatszoros magyar bajnok) és Czúni Lászlót (motokrossz, négyszeres magyar bajnok). Bácsik, akik az ország legtökösebb legényei voltak, hogy mennyire, érdemes meghallgatni az Égésteret, amiben Szabó II László mesél a régi időkről. Ő sajnos nem tudott eljönni, pedig több történetnek ő volt az egyik főszereplője. Ezek az emberek nem csak ismerték, barátai voltak Drapál Jánosnak, vele együtt, vagy éppen ellene száguldottak kétszázas tempóval, nevetséges védőfelszerelésekben, hitvány gumikban és fékekben bízva, lapra szerelve a keleti blokk versenypályáit és közútjait – akkoriban a kettő még nem vált el olyan markánsan egymástól.

    9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Nem ez a Harley Fat Bob rendeltetésszerű használata

    február 2., 16:14 Módosítva: 2018-02-16 06:02
    9
    3 hozzászólás

    Próbáld csak elmagyarázni a flat track versenyző Grant Martinnak, hogy nálunk van olyan, hogy valaki trélerrel viszi a Harley-ját találkozóra! Valószínűleg nem értené, miről beszélsz. Ő ugyanis erre használta a H-D Fat Bob-ot:

    3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Wales elég király hely, ha motorozásról van szó

    január 30., 16:59 Módosítva: 2018-02-06 06:43
    37
    3 hozzászólás

    Egy horvátországi túrán találkoztam egy sráccal, aki motivációs tréner volt, jelentsen is ez bármit. Aztán pár évvel később egy közös ismerősünknél érdeklődtem, hogy mi van a motivációs trénerünkkel, erre mondta, hogy hát, már szakmát váltott, mert elveszítette a motivációját.

    3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Csontváznak öltözve volt a pályák királya

    január 30., 09:46 Módosítva: 2018-02-16 06:02
    63
    1 hozzászólás

    Ma már nincs annyi átjárás a szakágak között, hogy valaki egyszerre több műfaj fenegyereke lehessen, de a hetvenes években még nyitva voltak a kapuk - akkoriban még bevett volt, hogy Giacomo Agostini ugyanabban az évben két kategóriában, 350-ben és 500-ban is megnyerje a GP-t. Aldana is ilyen sokoldalú fenegyerek volt, aki oválpályás dirt tracktól kezdve motokrosszon át superbike-ig mindenhol megmutatta magát.

    1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Noét is kiröhögték, aztán kinek lett igaza?

    január 26., 09:47 Módosítva: 2018-02-07 06:21
    46
    12 hozzászólás

    Guy Martin tévéműsorában már körbejárták a témát, hogyan lehet vízen motorozni - ha lusta vagy végignézni, akkor összefoglalom: nehezen. Ezzel a furcsa járművel sem feltétlenül könnyű, de legalább nem lehetetlen.

    12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Az öreg Kawasaki fel fog támadni

    január 10., 06:26 Módosítva: 2018-01-17 06:56
    32
    9 hozzászólás

    A motorfelújítós felhívásunkra több mint ötven jelentkezés érkezett, amiből tíz-tizenöt simán megérdemelte volna a segítséget. Hosszasan rendezgettük, nézegettük őket, az utolsó körben már képeket is kértünk a motorokról, hogy könnyebb legyen dönteni - végül az ötletgazdával, az X-Bike-os Borsay Szabolccsal Attila motorjára esett a választásunk. Őt egy barátja ajánlotta, aki végig a segítségünkre volt, például bravúrosan megszervezte a motor titkos fotózását is.

    9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Atom dzseki brutális áron

    január 9., 06:17 Módosítva: 2018-02-01 06:27
    19
    16 hozzászólás

    Ha elkezdenék motoros ruhát gyártani, kapásból retró cuccokkal nyitnék, annál nincs most nagyobb sláger. Nem véletlen, hogy minden magára adó márka előállt egy komplett retróvonallal. Az Alpinestars Oscarnak hívja, az Icon egyszerűen Icon 1000-nek, a Dainese pedig Settantaduének keresztelte a vintage vonalat - 72-nek, utalva a cég 1972-es indulására (az alapító Lino Dainesével Guld kolléga készített remek interjút).

    16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Valahogyan így néz ki egy tökéletes nap

    január 4., 16:23 Módosítva: 2018-01-12 06:24
    0
    2 hozzászólás

    Lehet, hogy legyinteni fogsz, amikor a kopaszodó csóka álmosan kimászik a sátorból, amíg le nem esik, hogy Kevin Carmichaelt látod, az egykori stunt világbajnokot. Ő tette híressé a műfajt, mind a motor átalakításában, mind a trükkök terén hatalmasat újított. Ezt csak azért mesélem el, hogy ne lepődj meg a háromperces videón.

    2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ezek nyerték meg a háborút?

    2017. december 20., 10:28 Módosítva: 2018-01-04 06:23
    0
    23 hozzászólás

    Vegyél pár látszólag tapasztalatlan motorost, tégy alájuk egy-egy terepre kevéssé alkalmas, de nagyon szép scramblert, lehetőleg ne adj nekik semmi használható tanácsot, majd zavard ki őket a saras és meredek domboldalba, hogy szokják az esést - valószínűleg nem erről volt szó, de nagyon úgy tűnik, hogy az előbbi recept alapján képezték a brit hadsereg motorosait. Íme a bizonyíték:

    23 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Így tette használhatóvá a Kawasaki a H2 SX-et

    2017. december 18., 11:24 Módosítva: 2018-01-06 00:07
    0
    4 hozzászólás

    A Kawasaki 2014-ben mutatta be a H2-t és a csak zárt pályára alkalmas H2R-t,és elég hosszú időre megnyerték a lóerőversenyt - a H2R 310 lovával még sokáig nem fog tudni senki versenyre kelni. A kompresszoros feltöltéssel elképesztő nyomatékot és teljesítményt lehet elérni, miközben a motor továbbra is közvetlenül reagál a gázra, és lényegesen kompaktabb marad, mintha a hengerűrtartalmat növelnék. Ez eddig a tananyag, amit bármelyik kisiskolás fel tud mondani. Sokkal érdekesebb ennél, hogyan oldották meg a H2 SX-nél a túramotort karaktert?

    4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ez a srác eddig huszonkét világbajnoki címet nyert zsinórban

    2017. december 13., 11:11 Módosítva: 2018-01-04 06:23
    0
    5 hozzászólás

    Ritkán van lehetősége az embernek huszonkétszeres világbajnokot megtekinteni, Toni Bou talán az egyetlen, akinek ennyi címe van, ráadásul zsinórban. 2007 óta minden évben behúzza a triál- és a fedettpályás triál VB-t, míg csapatvilágbajnokságról összesen 18 alkalommal tért haza arannyal. Ő a sportág legnagyobb alakja, de tényleg akkora, hogy lelóg a térképről.

    5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Így kerestem fél óra telefonálással 75 ezer forintot

    2017. december 5., 06:10 Módosítva: 2018-01-04 06:23
    83
    37 hozzászólás

    Az egész azzal kezdődött, hogy Csikós elvitte a tavaly beszerzett KTM Duke II-met egy körre. Miután csomó apróságot megcsináltattam rajta, az összeállás jeleit kezdte mutatni, például mindenhonnan hazaért lábon. Utólag vicces is, mennyire magabiztos mosollyal nyomtam a kezébe a kulcsot. Jóságos Csík nagyon udvarias ember, a próbakör végén hitelesen dicsérte a motort, a futóművét, a karakterét, a fékeit, és csak utána tért rá, hogy könyékig kuplungfolyadékos a karja.

    IMG 8809
    37 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A 80-as évek egyik legbetegebb szörnyetege volt

    2017. december 4., 17:53 Módosítva: 2017-12-11 06:23
    101
    16 hozzászólás

    Ha valamiben benne van a nyolcvanas évek minden királysága, az az Egli 1MRD Turbo Kawasaki. Maga a csoda, mindene bámulatos. A blokk a Kawasaki GPZ1100-ból származik, de króm-molibdénből új főtengelyt terveztek hozzá, Mahle dugattyúkat kapott, a kompressziót 7,05:1-re vitték le, aztán megfújták egy turbóval. A karburátort 106-os oktánszámú benzinhez lőtték be, a hűtőrendszert pedig 50-50 arányban kevert desztillált vízzel és izopropil-alkohollal töltötték fel. Természetesen a nitrót sem hagyták le róla.

    16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Az elmebaj egyik jele: BMW V8-at tenni motorkerékpárba

    2017. november 29., 14:47 Módosítva: 2017-12-05 06:15
    118
    16 hozzászólás

    Egy itthon turbósított Triumph Rocket III volt életem legerősebb motorja. Mivel utcai gépnek készült, nem tolták túl, egy 0,5 baros golyóscsapágyas turbóval fújták meg, és olyan 215-230 lóerő lehetett - a pontos számra már nem emlékszem, de mért adat volt, nem hasra ütésre bemondott. Nem fagyasztotta meg a vért, eléggé birkózós is volt, nem lettem rajongó, de mint munka, szép volt, és valóban el lehetett vele járkálni. Ugyanezt nem előlegezném meg ennek a 4 literes BMW V8-assal felfújt disznónak.

    16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Robotkéz, öcsém, ROBOTKÉZ!!!

    2017. november 29., 06:16 Módosítva: 2017-12-19 06:30
    38
    19 hozzászólás

    A szerkesztőségben többen felsírtak, amikor rájöttek, hogy a Handroid nem az én lehangoló szóviccem, hanem tényleg ez a termék neve. A lényeg viszont benne van, nem is magyaráznám tovább:

    19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Amikor a Superbike motorok rávernek a MotoGP-re

    2017. november 27., 17:27 Módosítva: 2017-12-08 06:27
    95
    0 hozzászólás

    A szezon végi jerezi teszt azért különleges, mert ilyenkor együtt motoroznak a MotoGP és a Superbike pilóták, és ha csak nagy vonalakban is, de össze tudjuk hasonlítani a két műfajt. A Superbike-ban átalakított, de alapjaiban létező motorok versenyeznek egymás ellen, míg a MotoGP-ben kizárólag prototípusok mérkőznek, melyek megoldásai előbb-utóbb eljutnak a szériamotorokba.

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    Tapasztalatok az ökumenikus cipősszekrényből

    2017. november 22., 06:25 Módosítva: 2017-12-08 06:27
    17
    12 hozzászólás

    Vannak nagy ellenfelek, amelyek közül nehéz választani, hiszen nem csak egy terméket veszünk, hanem állást is foglalunk egy vallásháborúban. Canon vagy Nikon? Pepsi vagy Coca? Honda vagy BMW? Idén viszont megnyitottam az ökumenikus cipősszekrényemet, ahol a Dainese és a Alpinestars egyaránt megfér, most pedig a szezon végi tapasztalatok következnek.

    12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    KTM 790 Adventure: elég a dumából, irány veretni

    2017. november 21., 11:29 Módosítva: 2017-11-29 06:23
    55
    0 hozzászólás

    A KTM 790 Adventure R tanulmány az EICMA egyik legígéretesebb koncepciója volt, főleg azért, mert egészen biztosan tudjuk, hogy a bemutatott prototípus minimális változtatásokkal fog gyártásba kerülni. Ha igazak a hírek, 103 lóerő jut majd a 170 kiló körüli száraz tömegre, ami a kategória legjobb súly-lóerő arányát jelenti.

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    Szupermotó, túlbiztosítva

    2017. november 14., 06:09 Módosítva: 2017-12-05 06:14
    39
    22 hozzászólás

    Nem tudtam nem észrevenni, hogy az osztrák tinédzserek nem a decens japán kispolgárok 20 évvel ezelőtt lerúgott Jogjain és plafonig tuningolt Aprilia SR 50-eseken dinamizálják a kisvárosi közlekedést, hanem inkább ugyancsak 50-es, de komolyan vehető, váltós kismotorokon köröznek az Attersee körül, mint a szúnyogok.

    22 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Lassan a Ducati nagykövete leszek

    2017. november 12., 07:03 Módosítva: 2017-11-22 06:33
    147
    47 hozzászólás

    Azt hittem rossz lesz. Azt hittem, a Ducati-élményt úgy fogom megszerezni magamnak ötvenévesen, azaz kétszer annyi idősen, mint kellett volna, hogy a motor lerohad, az aszfaltra köpköd olajat, fékfolyadékot, alkatrészt, patentet vegyesen, miközben én a kevés megtett kilométer után is rendszeres csontkovácsi és súlyfürdői terápiákra szorulok majd. A lelkem egy része rettegett tőle. Ennek ellenére szeretni akartam, mert vonzott a hangja, amilyen csak a Ducatinak van, vonzott az a térhálós-vázas, nagyolasz kiállása, vonzott a legendája és vonzott az a pár emlék, amikor ilyen motorokat vezettem a múltban, s úgy tűnt – amikor mennek, ezek nagyon jók.

    47 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A gané akkumulátor a tökömet is lemarhatta volna

    2017. november 2., 06:13 Módosítva: 2017-11-13 15:26
    349
    115 hozzászólás

    Anyám hívott, hogy reggel nem indult az Astrája. Bejöttek a reggeli hidegek, az öreg akkumulátor megadta magát. Nem lepődtem meg, viszont azt is tudtam, hogy nem maradhat autó nélkül, ezért a lehető leggyorsabb megoldást választottam, kiugrottam a Szentendrei úti felüljáró tövében lévő akkumulátorboltba. Egy húszasért elhoztam egy megfelelőt, és mivel motorral járok dolgozni, munka után az ölemben vittem haza. Egyáltalán nem gondolom ezt extrém gyakorlatnak, minimális odafigyelés kell hozzá csak, szállítottam már így akkumulátort, sőt, Lada és Reanult alkatrészeket is, de  hol vagyok ezzel a műfaj dél-kelet-ázsiai bajnokaihoz képest, akik hatod ennyi köbcentivel egy egész farmot el tudnak szállítani?

    115 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Kabátba épített vallásos figyelmesség

    2017. október 14., 06:58 Módosítva: 2017-10-20 16:45
    23
    5 hozzászólás

    Ez az Icon csúcsmodellje, kimondottan hardcore túraendurós túrázók számára. A minimalista szemléletet üdvözlöm, erről tudatosan ledizájnolták a felesleges pántokat, füleket, zsebeket. A legtöbb csúcs túradzseki úgy néz ki, mintha túltolt egy horgászmellény lenne – amúgy a horgászok csak a filmekben hordanak százezer zsebes hülye ruhákat. Normális esetben négy zsebet használok: a két oldalsót a kulcsnak, garázsnyitónak, apróságoknak, és egy belsőt az iratoknak, és egy másik bármilyet a füldugónak. Mivel a legtöbb motoros ruhadarabon ennél több van, teljesen bevett látvány, hogy a motoros indulás előtt ügyetlen néptáncosként végigcsapkodja mindenét a kulcsot keresve.

    5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még