A gerinctörés gyakori
A hillclimb, vagyis a hegyre kapaszkodó motorversenyzés jóformán egyidős az amerikai motorgyártással. Már a század első évtizedében ezzel szórakoztak az unatkozó ifjak. Ahogy nőtt a gépek teljesítménye, úgy öltött egyre komolyabb formát a hobbi – szép lassan sportággá vált.
Máig népszerűek a V2-es gépek, a versenyzők kedvelik a konstrukció adta karakterisztikát. Ahhoz, hogy a szinte függőleges falon felmenjen a motor, számtalan változást eszközöltek. Előbb csak a láncos gumi jelent meg, később a hosszabb lengővilla is, majd egyre komolyabb tuningtrükkök tették félelmetesen erőssé a blokkokat. A technika finomodásával a szabályok nem váltak bonyolultabbá: az nyer, aki a legmagasabbra jut.
Első képünk egy korai Harley-Davidson Sportstert ábrázol – ez a futam nem sikerült. A hátrafordulós baleset tipikus, szinte minden versenyen láthatunk hasonlót. Kattintsanak a képekre, régi versenyfotók galériája nyílik!
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ázsiai sikermodellt hoz Európába a Honda
Óvatos felvezetés után végre felénk is elhozza a Honda a GB350S modellt, és rögtön rittyent mellé egy 500 köbcentis testvérmotort.
- Hírek
Nem szaggat háztetőket az új Benelli Tornado
Nem a sportosságot, inkább a szexi dizájnt kereső vásárlókra gyúr az 550-es Benelli.