Roncsból rakéta

2012.05.09. 08:03
93 hozzászólás

Miközben készült, azon gondolkodtam, miért nem volt jó nekem egy közönséges japán robogó. Miért akartam mindenképpen Vespát? Persze aki Csikós mellett ül, előbb-utóbb irtózni fog az egyszerű és logikus megoldásoktól. Az is biztos, hogy ha csak a retró forma vonzott volna, a Winkler-féle Yamaha Vino a tökéletes megoldás. Nekem több kellett, de lehet, hogy Zsófi kap majd egy szép Vino 50 4t-t. 

Egyszer még azon is vitatkoztunk a szerkesztőségben, hogy a Vespa tulajdonképpen egy Simson, legalábbis abban az értelemben, hogy régi, kétütemű, tömegcikk. Majd rájöttem, de csak a vita után, afféle lépcsőház effektusként, hogy a döntő érv pofonegyszerű. Azért akartam PK-t, mert a látóteremben elérhető Simson S50/S51 párosból tökéletesen hiányzik az, ami egy kert végében rohadó Vespát is szerethetővé tesz, a stílus és az eredetiség. Nézzék meg alaposan a formáját.

Ezért nem érzek bűntudatot, hogy elköltöttem a PK50 XL FL 75 ezres vételárának másfélszeresét egy új Malossi hengerből (igen, a gyárinál több köbcentivel), egy fantasztikus Gianelli vintage rezonátoros kipufogóból, főtengely csapágyból, erősített kuplungból, bovdenekből, gyújtáskapcsolóból és más szerelvényekből álló felújításra. A munkát Gianni Favaron végezte, ő az, akihez akkor fordulnak tanácsért a hazai vespások, amikor saját körben már nem tudják megoldani a felmerülő problémákat. 

Pár hete még Potecz Zoltán, a Magyar Riga motoros klub alelnöke is írt nekem. Zoli, akivel még a nagy rigás cikk készítésekor barátkoztunk össze, állítólag kicsit a korábbi vespás posztok hatására is döntött úgy, hogy saját, gyönyörűen felújított Rigája mellé beszerez egy régi, kistestű Vespát. Nem szégyen ez, kismotorból sosincs túl sok. Ezért nem értem azokat, akik már nem érzik ennek a kategóriának a zamatát. 

Néhány hete kigurult a Motor Line raktárából a bőrruhák tövében belsőleg alaposan megújult, külsejét tekintve viszont tudatosan eredetiben hagyott kis Vespám. Most boldog vagyok, bár még mindig tart a szigorú bejáratás és kezdenem kell valamit a hátsó rugóstaggal is. A többit majd később, most jöjjön egy videó az első kilométerekről. Megtekintését hanggal javaslom. Íme: