Modern, de nagyon öreg

2012.05.10. 12:58

Tavaly nyáron halt meg Gary Nixon, az amerikai versenylegenda. A Lossa Engineering neki állított emléket új motorjával. Ugyan a gyári Kawasaki Z1000 szépsége erősen megosztó, de most sikerült olyan külsőt teremteniük, amelyet a klasszikus formákban hívő motorosok is könnyebben elfogadnak.

A nullkilométeres motorról minden lebontottak, amit feleslegesnek ítéltek. Az idom alá új segédvázat készítettek, és lecseréltek számos, túl modern elemet. Igyekeztek olyan beszállítók holmijai közül válogatni, amelyek már a hetvenes években, Nixon idejében is működtek: Grimeca főfékhenger és Tomaselli karok kerültek a kormányra.

A három dobban végződő Leo Vince kipufogórendszer szintén a múltat, a KH750-es háromhengeres kétüteműt idézi meg. Az egyedi felnik és a benzintartály is speciálisan erre a Z1000-re készült. A kicsit tompább zöld sem annyira bántó, mint a Kawa mostani festései - ezzel is alkalmazkodtak a hetvenes évek legendás világához.