A BMW az új Harley?

2012.10.10. 11:48

Úgy tűnik, a motorépítők ráálltak a bajorokra, hétről-hétre szebb járműveket készítenek a bokszer és soros modellekből egyaránt. A jövő slágere a K75 – mi már most szólunk –, de a jelen kedvence a szép léghűtéses kéthengeres.

Néhány évtizede még csak choppernek tudtunk elképzelni bármit, aminek két dugattyúja van, de változnak az idők: talán az állandósult GS-láz nyitotta fel a custom-műhelyek mestereinek szemét: a könnyeden terepre hangolt scrambler sokkal vagányabb, mint a kanyarba szögletesen beforduló nyújtott villás akármi.

A spanyol Café Racer Dreams nem ismeretlen olvasóink előtt, hisz korábban már sokan elélveztünk zöld-fehér Ossa versenygépük láttán. A friss, 17-es sorszámú BMW R100-uk sokkal nagyobb és nehezebb, de legalább annyira letisztult.

Az 1983-as gépet nem hagyták szériaállapotban. Azon túl, hogy a külső sokkal szebb lett, a motor is erősödött: 1044 köbcentire fúrták fel, nagyobb szelepeket, magasabb kompressziót, Dellorto karburátorokat kapott.

A fékrendszer is harapósabb, a Brembo 320-as tárcsaira csatolt fékek sokkal alkalmasabbak a közlekedésre, mint az eredeti, puhácska rendszer. A Cambio felnikre Continental TKC80 gumi került. A rugóstagokat a Hagon kínálatából választották, míg az eredeti kuplungot Sachs-ra cserélték.

A szellősen hagyott vázon jól érvényesül a nagy túratank, míg a borvörös festés és a világosbarna ülés elegáns összhatást biztosít. Sajnos a jó alapanyag nem olcsó, az öreg bokszerek kiválóan tartják az árukat – ennek ellenére kellemes alternatíva lehet az ízléses és praktikus custom.